Fajnie by było ale z tym betonem którzy rządzi nic się nie da załatwić.Kierman pisze: 04 maja 2025, 19:53 Na 112 dołożyć brygadę, f30 i do Podgórek Skawińskich wydłużyć. Wtedy się to dobrze zepnie z przerwami dla kierowców.
Rozdział taboru - tramwaje
-
- Ekspert
- Posty: 722
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Gołąb, Ty czytasz w ogóle wpisy innych, czy rzucasz swoimi nieprzemyślanymi tezami bez zaczerpnięcia jakiegokolwiek feedbacku?Gołąb_NGT8 pisze: 04 maja 2025, 11:02 To może być najwyżej 65m.
Ale 2 NGT6 nie przekraczałyby górnego limitu.
Jeśli nie, to przeczytaj teraz:
Swoją drogą, dalej nie wskazałeś na jaką linię byś chciał umieścić taki tabor. Przez większość dnia by woził powietrze, a nie pasażerów.suchy pisze: 03 maja 2025, 18:44 No na przykład z takich powodów tego nie robią, że Bombardiery NIE POSIADAJĄ GNIAZD UKROTNIENIA, jak również komputery pokładowe nie są przystosowane do jazdy ukrotnionej (obsługa 2 wagonu z kabiny 1 wagonu - np. otwieranie drzwi, wyświetlacze, kasowniki, itp).
-
- Miłośnik
- Posty: 74
- Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na przykład: 50, 52, 4.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Uwzględniłeś ograniczenia infrastrukturalne w postaci DŁUGOŚCI przystanków? Pierwszy i wiecznie powtarzany przykład z brzegu - Dworzec Towarowy, gdzie z ledwością mieści się 43 metrowa Pesa (jak motorniczy ustawi idealnie wagon, to i tak zastawia przejścia dla pieszych z przodu i z tyłu po jakieś 0,5 metra. Tutaj na mapce akurat wagon stanął odrobinę zbyt szybko (powinien był podjechać jakieś 1 metr do przodu).
Zaś 2 wagony NGT6 to 2 x 26m = 52m, doliczając około 1-1,5 metra sprzęgu, to masz około 54 metry = czyli prawie 11 metrów więcej. Gdzie chcesz to zmieścić?
Podobnie nie mam pewności, czy w tunelu na Politechnice peron nie jest tak około 48-50 metrów - więc tutaj też tył drugiego wagonu wystawałby poza peron do środka tunelu.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Widząc w jakim kierunku zmierza dyskusja w tym temacie może prościej byłoby wymienić przystanki, gdzie na dzień dzisiejszy, TEORETYCZNIE tramwaje o długości ok. +/- 50 metrów mogłyby się zmieścić i bezproblemowo dokonać wymiany pasażerów.
W chwili obecnej jedyne sensowne i jednocześnie czysto hipotetyczne rozważania o trakcji ukrotnionej na krakowskich torach można odnosić do planowanej w bliższej bądź dalszej perspektywie czasowej budowy, REALNEGO szybkiego tramwaju, który propagandowo nazywany jest metrem.
W chwili obecnej jedyne sensowne i jednocześnie czysto hipotetyczne rozważania o trakcji ukrotnionej na krakowskich torach można odnosić do planowanej w bliższej bądź dalszej perspektywie czasowej budowy, REALNEGO szybkiego tramwaju, który propagandowo nazywany jest metrem.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Są już rozkłady jazdy. Wygląda na to, że '71' będzie mieć siedem brygad i wszystkie z Huty. Zatem GT8N trafią na '72'. Chociaż cały czas trwają szkolenia motorniczych na GT8SU. Być może już w poniedziałek jakiś GT8SU na linii '72' się pojawi.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czyli brygad dwukierunkowych na mieście będzie mniej niż dotychczas, a GT8SU i tak już mają się pojawićimpuls pisze: 08 maja 2025, 12:31 Są już rozkłady jazdy. Wygląda na to, że '71' będzie mieć siedem brygad i wszystkie z Huty. Zatem GT8N trafią na '72'. Chociaż cały czas trwają szkolenia motorniczych na GT8SU. Być może już w poniedziałek jakiś GT8SU na linii '72' się pojawi.

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
"72" w rozkładach jest oznaczona z niebieską ramką, wraz z pozostałymi liniami obsługiwanymi przez dwukierunkowce.Bayer2003 pisze: 08 maja 2025, 12:36 Czyli brygad dwukierunkowych na mieście będzie mniej niż dotychczas, a GT8SU i tak już mają się pojawić![]()
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jeśli GT8SU nie wyjadą na miasto podczas remontu, to czy w ogóle doczekamy się liniowego debiutu tych pojazdów? W końcu zostały pomalowane, a to by było kompletnie niepotrzebne, jakby miały w tej formie nie wyjechać. Może 71 pojedzie na Wzgórza Krzesławickie np tydzień czy dwa po rozpoczęciu remontu mostu Grunwaldzkiego, bo nie widzę za bardzo kiedy indziej, Mogilska będzie robiona w wakacje, gdzie mniej brygad wyjeżdża na miasto.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Remont mostu Grunwaldzkiego potrwa... długo, a na pewno dłużej niż dziś się komukolwiek wydaje. Gdy "1" wróci na Franciszkańską z f~7,5, GT8SU mogą się przydać.miki3uwu pisze: 08 maja 2025, 18:08 Jeśli GT8SU nie wyjadą na miasto podczas remontu, to czy w ogóle doczekamy się liniowego debiutu tych pojazdów? W końcu zostały pomalowane, a to by było kompletnie niepotrzebne, jakby miały w tej formie nie wyjechać. Może 71 pojedzie na Wzgórza Krzesławickie np tydzień czy dwa po rozpoczęciu remontu mostu Grunwaldzkiego, bo nie widzę za bardzo kiedy indziej, Mogilska będzie robiona w wakacje, gdzie mniej brygad wyjeżdża na miasto.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Też przez chwilę miałem taką nadzieję, jednak "71" będzie jedynym tramwajem do Grodzkiego Urzędu Pracy i Elektromontażu bo "4" przestanie je obsługiwać. Stąd spodziewam się, że zostawią je tam na dłużej, chyba że jakiś inny remont spowoduje zmiany tras kolejnych linii i coś można będzie skierować do Elektromontażu w zamian.miki3uwu pisze: 08 maja 2025, 18:08Może 71 pojedzie na Wzgórza Krzesławickie np tydzień czy dwa po rozpoczęciu remontu mostu Grunwaldzkiego, bo nie widzę za bardzo kiedy indziej, Mogilska będzie robiona w wakacje, gdzie mniej brygad wyjeżdża na miasto.
Inna sprawa, że i "71" ma ograniczony rozkład - w tygodniu po godz. 19-20 i przez cały weekend przystanki te zostaną bez obsługi tramwajowej.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czy w związku z przycięciem 52 zmieni się rozdział taboru 40+? Uwolnione PESY wyjadą na kolejne linie, czy będą odpoczywać w zajezdni? Co z Uffokami? Przecież nie mogą długo odpoczywać?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jakim przycięciem? Przecież w tygodniu normalnie będzie kursować co 7,5 minuty w dodatku na trasie objazdowej przez Krakowską i Kalwaryjską, więc czas przejazdu będzie nawet dłuższy o 5 minut (obecnie ze Stradomia do Lipińskiego jest 12 minut, objazdem będzie 17 minut).Kowalik pisze: 09 maja 2025, 9:03 Czy w związku z przycięciem 52 zmieni się rozdział taboru 40+? Uwolnione PESY wyjadą na kolejne linie, czy będą odpoczywać w zajezdni? Co z Uffokami? Przecież nie mogą długo odpoczywać?
Obcięte będą jedynie weekendy, ale wtedy chyba nie ma zbytniej potrzeby na innych liniach, żeby wypuszczać tabor 40+.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Za to o 5 minut krócej będzie jechać '4' przez Solidarności do obecnego stanu. Mogą jedną brygadę zdjąć z '4' i dać na '52'.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Mam nadzieję, że tego nie zrobią - bo wtedy motorniczy będzie mieć ledwo 7 minut "przerwy" na zajezdni (którą w całości wykorzysta praktycznie na zawrócenie wagonu od 1 Bramy przez plac postojowy, wyjazd 2 bramą i przyjazd na przystanek początkowy).impuls pisze: 09 maja 2025, 11:31 Za to o 5 minut krócej będzie jechać '4' przez Solidarności do obecnego stanu. Mogą jedną brygadę zdjąć z '4' i dać na '52'.
Czyli praktycznie 2h jazdy bez chwili wolnego na chociażby skorzystanie z toalety.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Kacper i 2 gości