Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
Ankin
Specjalista
Posty: 201
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Ankin » 17 cze 2025, 16:57

Cyjan pisze: 17 cze 2025, 15:50 To nie jest jakieś dziwne, to jest normalna polityka p. prezydenta który bardzo chce zaplusować swoimi "oszczędnościami" patrz - w tym roku na plus a długofalowo prowadzenie do kryzysu. [...]
Patrząc choćby na cięcia w komunikacji miejskiej z powodu zaczynających się wakacji chyba można z czystym sumieniem powiedziec, że jako miasto jesteśmy już w przedsionku ww. kryzysu.
Szkoda, że za decyzje polityków/radnych jak zawsze zapłaci mieszkaniec, w wyższych opłatach za wywóz śmieci, bilety KMK, podatki od nieruchomości/gruntów itd.
Cyjan pisze: 17 cze 2025, 15:50 Prawda jest taka, że za SCT nie ma żadnej strasznej ideologii ani nic z tych rzeczy, ciężko mi uwierzyć że radni miasta są anty-fanami samochodów i zielonymi radykałami tak jak próbują to pokazać przeciwnicy SCT. Jest kasa z UE albo z programów międzynarodowych na zieloną transformację, no to robimy to żeby te środki pozyskać i wprowadzić do budżetu broń boże nie na żadną KM tylko na rzeczy które fajnie wyprowadzają kasę publiczną do kieszeni prywatnej. It's that simple.
Jak w takim razie uzasadnić fakt, że planowana SCT w Krakowie choćby na tle tej istniejącej już w Warszawie jest o wiele większa?
Jeżeli radni miejscy nie są anty-fanami samochodów to jedyna rzeczą pozwalającą w sposób racjonalny wyjaśnić taki a nie inny zasięg oraz aspekty funkcjonowania SCT od stycznia 2026, to tylko i wyłącznie łatwy sposób na pozyskanie dodatkowych środków finansowych, pozwalający niewielkim kosztem jako tako zasypać już i tak ogromną dziurę w finansach Krakowa.
Cyjan pisze: 17 cze 2025, 15:50 [...]
Jesteśmy niestety na tym etapie że kij miasta jest wielki jak maczuga, a marchewka to taka baby carrot, denerwujące.
I to jest najbardziej smutne.
Z ust polityków od lat sączy się piękna paplanina o rozwoju a realia są takie, że jako miasto, Kraków uwstecznia się od lat o czym m. in. najlepiej świadczy fakt jak włodarze traktują rozwój KMK i wszystko co z nią związane (najlepszym tego dowodem są zapowiedziane wczoraj wakacyjne cięcia w KMK), jednocześnie nie mając żadnych oporów robić publiczny kabaret wygłaszając płomienne hasła o ekologii i ogromnym zatroskaniu o jakość powietrza w Krakowie... :x

Ydhflx
Ekspert
Posty: 636
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Ydhflx » 18 cze 2025, 0:21

fysztof pisze: 17 cze 2025, 13:37 Niemniej, jednocześnie moim zdaniem powyższe w oczach przeciwników SCT jest tylko traktowane jako wymówka dla przykrycia podskórnych potrzeb i przyzwyczajeń. Innymi słowy - czy wzmocnienie oferty spowodowałoby, że przeciwnicy SCT nagle zgodziliby się na jej funkcjonowanie? Czy gdyby Kraków ogłosił, że od 1.1.2026 wszystkie tramwaje i autobusy pojadą dwa razy częściej, to magicznie wszyscy przeciwnicy SCT powiedzieliby: "super, o to nam chodziło, SCT jest ekstra"? Moim zdaniem nie, bo oni już dziś używają tylko samochodu i KM jest dla nich 'obcym tworem czyjejś wyobraźni'.
Esencją jest właśnie to zacytowane zdanie: "szybkie zakupy w sobotę o 15", "nie będę się zastanawiał". Czyli ma być wygodnie dla mnie i to jest powód protestów.
Mówiąc, że każdy protestuje "bo chce wjechać samochodem" zniżacie się do poziomu osób które tak robią. "My mamy rację, ale niestety samolubni idioci jej nie dostrzegają". No nie, tak nie powinna wyglądać poważna dyskusja. Szczególnie że np. ja nie mam auta w ogóle, a w rodzinie mamy benzynę z 2016. A jestem przeciwko strefie w obecnym kształcie.

Faktami pozostaje, że obszarowo byłaby to chyba największa taka strefa na świecie. Londyn np. ma strefę czystego transport wewnątrz obwodnicy autostradowej... która dotyczy wyłącznie ciężarówek. U nas wszystko jak leci. Ma też taką na osobówki, ale o dużo mniejszy zasięgu. Berlin też dużo mniejszy zasięg (w porównaniu do rozmiaru miasta). Czy my jesteśmy bogatsi od Londynu, Berlina? Albo lokalnie, od znanej z lewicowości - Warszawy?

Zarzuty że każdy przeciwko po prostu chce wjechać gratem do centrum są absurdalne. Przecież Londyn swoją strefę zakładał w 2008. U nas się o czymś takim nikomu nie śniło. Im też zarzucacie pro-emisyjność? Francja z kolei dziś prawnie zlikwidowała takie strefy. W głosowaniu, za likwidacją była większość bloku Macrona. Kolejne lobby pro-dojeżdżanie-gratem-do-centrum.

Tylko czy nie daje Wam do myślenia, że jeśli wiele bogatszych krajów mówi że ich nie stać, to coś może być na rzeczy? Na pewnym etapie trzeba się zastanowić, że jeśli nikt czegoś nie robi, to może to jest bez sensu.

A tylko przypomnę, że strefa ma zakaz Dieseli 12-letnich, a średnia wieku auta w Polsce to 15 lat. Więc bardzo dużo osób się załapie. Sprzedaż swojego oznacza że kupujemy 15-letnią benzynę, a to jest jak kupowanie kota w worku, albo dokładamy żeby kupić coś młodszego.

Po przedostatnie, w sytuacji kiedy komunikacja algo ma częstotliwość często f60-120, do tego kursy wypadają przez korki (lub są poopóźniane po kilkadziesiąt minut), a P+Rów jak na lekarstwo, to mówienie że "nie ma co poprawiać, bo przecież im nie o to chodzi" jest absurdalne.

A po ostanie, to urzędnicy może niech zaczną od podniesienia cen w strefie płatnego parkowania. Darmowe dla miasta pieniądze. No ale biednych je*a* łatwiej niż bogatych.
kot_feliks pisze: 14 cze 2025, 11:37 (2) jak najbardziej rozumiem, że ten diesel z np. 2013 może być lepiej utrzymany i kierowca może być z niego zadowolony. Ale on po prostu kopci i podtruwa innych. I teraz pytanie, czy ważniejsze jest zadowolenie tego kierowcy, czy może zdrowie i krótsze / dłuższe życie innych osób? Wydaje mi się, że jednak żyjąc wspólnie w społeczeństwie są pewne ogólnie przyjęte wartości, które są nadrzędne nad innymi. A znowuż ta SCT jest na tyle mało restrykcyjna, że naprawdę ogranicza głównie te auta, które wydzielają najwięcej szkodliwych substancji.
Tą logiką to zakażmy wszystkiego. Wszystko przecież podtruwa innych. A nazywanie chyba najbardziej restrykcyjnej strefy w Europie, może i na świecie "mało reskrytcyjną" to niezły odlot. Krajów bogatsze postawiły poprzeczkę niżej, nawet się z tej niskiej poprzeczki wycofują, co jest u nas innego? Ludzie więcej zarabiają czy samochody są tańsze?

Czy może tak samo jak użytkownik wyżej uważasz że ludzie się przyzwyczaili do samochodu i nie doceniają faktu że pod dom im przyjeżdża np. linia 235, robiącą na pełnej trasie 6 kursów dziennie, ostatni o 15:15, i do tego jadąc dookoła (ze Skawiny przez Zakopiankę na Borek)? Nic, tylko używać!

tomek_m
Ekspert
Posty: 511
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: tomek_m » 19 cze 2025, 15:06

Niedawno gdzieś trafiłem na artykuł, dlaczego Francja polikwidowała SCT, rozmówca podał kuriozalny powód - Bo we Francji już nie ma starych aut więc utrzymywanie dalej SCT już nie ma sensu :lol:

Kierman
Ekspert
Posty: 600
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Kierman » 19 cze 2025, 16:59

tomek_m pisze: 19 cze 2025, 15:06 Niedawno gdzieś trafiłem na artykuł, dlaczego Francja polikwidowała SCT, rozmówca podał kuriozalny powód - Bo we Francji już nie ma starych aut więc utrzymywanie dalej SCT już nie ma sensu :lol:
Zdarli z ludzi hajsu, koncerny się wzbogaciły po tym jak zmuszono ludzi do zmiany aut na te pseudo ekologiczne elektryki to operację SCT można zakończyć.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kot_feliks » 23 cze 2025, 21:28

Ydhflx pisze: 18 cze 2025, 0:21 A nazywanie chyba najbardziej restrykcyjnej strefy w Europie, może i na świecie "mało reskrytcyjną" to niezły odlot. Krajów bogatsze postawiły poprzeczkę niżej, nawet się z tej niskiej poprzeczki wycofują, co jest u nas innego? Ludzie więcej zarabiają czy samochody są tańsze?
Co jest najbardzej restrykcyjnego w dopuszczaniu do wjazdu nawet 20 letnich aut benzynowych? :

Ydhflx
Ekspert
Posty: 636
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Ydhflx » 23 cze 2025, 21:43

kot_feliks pisze: 23 cze 2025, 21:28 Co jest najbardzej restrykcyjnego w dopuszczaniu do wjazdu nawet 20 letnich aut benzynowych? :
To, że nikt inny tak nie robi. Taka jest DEFINICJA bycia NAJBARDZIEJ restrykcyjnym. Mówiąc najbardziej nie mamy na myśli jak bardzo, tylko czy bardziej od innych.

Po drugie, rozumiem że zabrakło argumentów, ale przestań manipulować. Oczywiste jest że to z czym mam ja największy problem to zakaz Dieseli 12-letnich wewnątrz obwodnicy autostradowej. Faktem jest, że to jest prawdopodobnie najbardziej restrykcyjne na Zachodzie - a jeśli się w tym mylę, to zamiast manipulować, pogrubiać i podkreślać, zachęcam podać kontrprzykład, wówczas chętnie przyznam rację.

PS CapsLock, pogrubienie i podkreślenie, oczywiście w ramach zniżania się do poziomu rozmówcy.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kot_feliks » 23 cze 2025, 22:45

Piszesz "najbardziej restrykcyjna strefa w Europie", "może i najbardziej restrykcyjna strefa na świecie" itd. - to nie jest niby demagogia i skrajna manipulacja? :roll: Przecież nie ja zacząłem ten populizm wrzucać w dyskusję ;)

Przykłady dwóch stref znalezionych na szybko:

Przykładowo, strefa w Londynie:
- benzyniaki: minimum Euro 4
- diesel: minimum Euro 6
- obszar: prawie cały obszar wewnątrz obwodnicy autostradowej (tzw. wielki Londyn), ok 1500 km2
- opłata za wjazd: 12,50 funta/dzień (czyli ok 375 funtów/mc, tj. ponad 1800 pln/m-c)
- zwolnienie dla mieszkańców: brak
- poza SCT (ULEZ), są również dodatkowe opłaty za wjazd do mniejszego obszaru w centrum (17,5 funta / dzień, czyli prawie 90 pln)
- sposób kontroli: kamery

Przykładowo, strefa w... Mediolanie:
- benzyniaki: minimum Euro 4
- diesel: minimum Euro 6
- obszar: prawie cały obszar miasta, ok 180 km2
- opłata za wjazd: nie mam pojęcia, czy jest to w ogóle możliwe
- zwolnienie dla mieszkańców: liczba dni / przejechanych km w skali roku
- poza SCT (Area B), są również dodatkowe opłaty za wjazd do mniejszego obszaru w centrum (Area A, obecnie bodajże 7,50e/dzień), z planowanym zaostrzeniem zasad wjazdu (euro5/6 w 2027, euro5/euro 6D - 2029, euro 6/zakaz diesli - 2030)
- sposób kontroli: kamery

Kraków:
- benzyniaki: minimum Euro 4
- diesel: minimum Euro 6
- obszar: prawie cały obszar wewnątrz obwodnicy autostradowej
- opłata za wjazd: 2,50 pln/h lub 100 pln/m-c w pierwszym roku (następnie 250 pln/mc i 500 pln/m-c)
- zwolnienie dla mieszkańców: wszyscy mieszkańcy są zwolnieni
- brak dodatkowych opłat za wjazd
- sposób kontroli: jakieś wyrywkowe kontrole, które może złapią co setne auto (jak nie co tysięczne...)

Fakt, mamy zdecydowanie najbardziej restrykcyjną SCT na świecie, a może i we wszechświecie ;) Szczególnie pod kątem mieszkańców, jak również pod kątem tego, w jaki sposób wjazd do niej będzie egzekwowany ;)

Ydhflx
Ekspert
Posty: 636
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Ydhflx » 23 cze 2025, 23:13

kot_feliks pisze: 23 cze 2025, 22:45 Piszesz "najbardziej restrykcyjna strefa w Europie", "może i najbardziej restrykcyjna strefa na świecie" itd. - to nie jest niby demagogia i skrajna manipulacja? :roll: Przecież nie ja zacząłem ten populizm wrzucać w dyskusję ;)

Przykłady dwóch stref znalezionych na szybko:

Przykładowo, strefa w Londynie:
- benzyniaki: minimum Euro 4
- diesel: minimum Euro 6
- obszar: prawie cały obszar wewnątrz obwodnicy autostradowej (tzw. wielki Londyn), ok 1500 km2
- opłata za wjazd: 12,50 funta/dzień (czyli ok 375 funtów/mc, tj. ponad 1800 pln/m-c)
- zwolnienie dla mieszkańców: brak
- poza SCT (ULEZ), są również dodatkowe opłaty za wjazd do mniejszego obszaru w centrum (17,5 funta / dzień, czyli prawie 90 pln)
- sposób kontroli: kamery

Przykładowo, strefa w... Mediolanie:
- benzyniaki: minimum Euro 4
- diesel: minimum Euro 6
- obszar: prawie cały obszar miasta, ok 180 km2
- opłata za wjazd: nie mam pojęcia, czy jest to w ogóle możliwe
- zwolnienie dla mieszkańców: liczba dni / przejechanych km w skali roku
- poza SCT (Area B), są również dodatkowe opłaty za wjazd do mniejszego obszaru w centrum (Area A, obecnie bodajże 7,50e/dzień), z planowanym zaostrzeniem zasad wjazdu (euro5/6 w 2027, euro5/euro 6D - 2029, euro 6/zakaz diesli - 2030)
- sposób kontroli: kamery

Kraków:
- benzyniaki: minimum Euro 4
- diesel: minimum Euro 6
- obszar: prawie cały obszar wewnątrz obwodnicy autostradowej
- opłata za wjazd: 2,50 pln/h lub 100 pln/m-c w pierwszym roku (następnie 250 pln/mc i 500 pln/m-c)
- zwolnienie dla mieszkańców: wszyscy mieszkańcy są zwolnieni
- brak dodatkowych opłat za wjazd
- sposób kontroli: jakieś wyrywkowe kontrole, które może złapią co setne auto (jak nie co tysięczne...)

Fakt, mamy zdecydowanie najbardziej restrykcyjną SCT na świecie, a może i we wszechświecie ;) Szczególnie pod kątem mieszkańców, jak również pod kątem tego, w jaki sposób wjazd do niej będzie egzekwowany ;)
Rozumiem że fakty ci nie pasują, ale niestety pozostają one faktami, nie populizmem. To taki modny trik polityków - jak ktoś mówi prawdę z którą się nie zgadzam, to krzyczę "populizm". Nie zniżajmy się na (merytorycznym?) forum do tego poziomu.

To jest niesamowite że potrafisz podać przynajmniej częściowo prawdziwe dane a następnie zakłamać płynące z nich wnioski. Londyn ma opłaty, Kraków ma zakaz, ale to Londyn jest bardziej restrykcyjny? Niesamowie jak mocno niektórzy potrafią naginać fakty żeby nie przyznać się do błędu :roll:

Dlaczego częściowo prawdziwe dane?
Kraków:
- zwolnienie dla mieszkańców: wszyscy mieszkańcy są zwolnieni
Nie jest to prawda. Nie będzie trzeba zmieniać samochodu, jednak nie będzie można kupić niespełniającego norm.

Milan - istotnie wygląda na bardziej restrykcyjny od Krakowa. Załóżmy nawet hipotetycznie, że Londyn też. Można w takim razie powiedzieć że mamy 3-ciąnajbardziej restrykcyjną w Europie; gratuluję, wygrałeś, można wprowadzać!

...a nie, czekaj. Przecież Kraków nie jest 3-cim najbogatszym miastem w Europie. Jak bardzo odklejonym od rzeczywistości trzeba być, żeby się autemtycznie kłócić, czy gorszy jest zakaz wjazdu z wyjątkiem na obecne auta mieszkańców, czy opłaty ale bez wyjątku? Nawet nie chodzi o to kto wygra - ale gdzie Londyn, a gdzie Kraków? I można ten argument zbyć mówiąc populistycznie "Fakt, mamy zdecydowanie najbardziej restrykcyjną SCT na świecie, a może i we wszechświecie ;)", choć to zdanie nie ma żadnej merytoryki; albo można stwierdzić, że faktycznie jeśli miasto dużo biedniejsze wprowadza strefy bardziej (albo nawet podobnie!) restrykcyjne co miasta dużo bogatsze, to coś poszło nie tak.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kot_feliks » wczoraj, 8:30

Ydhflx pisze: 23 cze 2025, 23:13 To jest niesamowite że potrafisz podać przynajmniej częściowo prawdziwe dane a następnie zakłamać płynące z nich wnioski. Londyn ma opłaty, Kraków ma zakaz, ale to Londyn jest bardziej restrykcyjny? Niesamowie jak mocno niektórzy potrafią naginać fakty żeby nie przyznać się do błędu :roll:
Aha, bo Kraków nie ma opłat tak? :lol:

I zapewne opłata prawie 2 tys. pln/m-c w Londynie jest niższa niż 100 pln / 250 pln/ 500 pln w Krakowie (2026/2027/2028)? :roll:
Ydhflx pisze: 23 cze 2025, 23:13Nie jest to prawda. Nie będzie trzeba zmieniać samochodu, jednak nie będzie można kupić niespełniającego norm.
Czyli to też jest zapewne bardziej restrykcyjne w Krakowie? Tzn., że w Londynie i Mediolanie strefa dotyczy też mieszkańców (auta kupione wcześniej i auta planowane do zakupu), a w Krakowie nie dotyczy aut kupionych wcześniej?

I jeszcze jeśli rozumiem, że ktoś może mieć "zadbanego 20 letniego diesla, którego nie chce się pozbyć", to czy faktycznie musi takiego kupować jako nowe auto...?
Ydhflx pisze: 23 cze 2025, 23:13Milan - istotnie wygląda na bardziej restrykcyjny od Krakowa. Załóżmy nawet hipotetycznie, że Londyn też. Można w takim razie powiedzieć że mamy 3-ciąnajbardziej restrykcyjną w Europie; gratuluję, wygrałeś, można wprowadzać!
Nie wiem, ile jest tych SCT, to są w sumie dwie pierwsze, które sprawdziłem ;) Zajęło to jakieś 5-10 min, jakbyś sprawdził, jakie zasady są w innych miastach, to może nie pisałbyś populizmu o "najbardziej rygorystycznej SCT w Krakowie, a może i na świecie" ;)
Ydhflx pisze: 23 cze 2025, 23:13...a nie, czekaj. Przecież Kraków nie jest 3-cim najbogatszym miastem w Europie. Jak bardzo odklejonym od rzeczywistości trzeba być, żeby się autemtycznie kłócić, czy gorszy jest zakaz wjazdu z wyjątkiem na obecne auta mieszkańców, czy opłaty ale bez wyjątku? Nawet nie chodzi o to kto wygra - ale gdzie Londyn, a gdzie Kraków? I można ten argument zbyć mówiąc populistycznie "Fakt, mamy zdecydowanie najbardziej restrykcyjną SCT na świecie, a może i we wszechświecie ;)", choć to zdanie nie ma żadnej merytoryki; albo można stwierdzić, że faktycznie jeśli miasto dużo biedniejsze wprowadza strefy bardziej (albo nawet podobnie!) restrykcyjne co miasta dużo bogatsze, to coś poszło nie tak.
Wystarczy przestać pisać totalny populizm, że w Krk będzie najbardziej restrykcyjna SCT w Europie ;)

I oczywiście, Londyn jest bogatszym miastem od Krakowa. Tyle, że opłata za wjazd do ichniejszej SCT w 2026 r. będzie.... prawie 19 razy wyższa niż w Krakowie w przeliczeniu na m-c. Myślisz, że faktycznie siła nabywcza jest tam aż 19x wyższa? :lol:

--

Idąc dalej, kolejne przykłady:

Amsterdam:
- w obrębie obwodnicy autostradowej;
- w 2025 r. dopuszczone diesle od bodajże Euro 5 górę, od 2027 r. Euro 6 (jedynie kupione wcześniej), od 2030 r. tylko pojazdy bezemisyjne;

Kopenhaga:
- diesle od euro 5, od 2030 r. tylko samochody bezemisyjne;
- kara za wjazd ok 200 euro za osobówkę do ok 2000 euro(!) dla samochodów dostawczy;

Oslo:
- cały obszar miasta;
- pojazdy dostawcze od euro 6 w górę;
- docelowo tylko pojazdy elektryczne, przy czym wybrane obszary z całkowitym zakazem wjazdu aut.

Fakt, Kraków z 20 letnimi benzyniakami, ze SCT nieobowiązującą aut mieszkańców, z opłatami za wjazd na poziomie 100 płn/m-c w 2026 r. jest szalenie restrykcyjny,

fysztof
Ekspert
Posty: 877
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: fysztof » wczoraj, 10:27

[sarkazm = on] Jest restrykcyjny, bo mi 'zabraniajo' w sprawie moich czterech kółek a ja mam konstytucję i basta. [sarkazm = off]
A że zdecydowanej większości osób SCT nie obejmie, nieważne. Ważne, że temat dotyczy ograniczania swobód właścicieli samochodów.
Tak szczerze, to liczę na cud, że wojewoda nie uwali uchwały. I mam nadzieję na drugi cud, to znaczy że ta strefa będzie w ogóle w jakikolwiek sposób nadzorowana. Bo prawdę mówiąc o to powinno być największe larum, bo w praktyce ta strefa będzie dziurawa jak sito... Widać, jak to działa na przykład w strefie B, ile tam pojazdów bez uprawnień wjeżdżało i pewnie nadal wjeżdża. Na szybko znalazłem takie dane z 2015 roku:
"Problem w tym, że przez strefę B przejeżdżają i parkują w niej pojazdy nieuprawnione. Według danych ZIKiT-u w czasie jednej godziny na 200 pojazdów przejeżdżających przez strefę B, tylko 120 z nich ma stosowne uprawnienia".
Jeśli taka będzie egzekucja SCT, to pozostanie tylko papierem i nic nie zmieni.
A środki z ewentualnych opłat powinny być kierowane obligatoryjnie na wzmocnienie KMK.

Ankin
Specjalista
Posty: 201
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Ankin » wczoraj, 10:35

Ydhflx pisze: 23 cze 2025, 23:13 [...]
Milan - istotnie wygląda na bardziej restrykcyjny od Krakowa. Załóżmy nawet hipotetycznie, że Londyn też. Można w takim razie powiedzieć że mamy 3-ciąnajbardziej restrykcyjną w Europie; gratuluję, wygrałeś, można wprowadzać!

...a nie, czekaj. Przecież Kraków nie jest 3-cim najbogatszym miastem w Europie. Jak bardzo odklejonym od rzeczywistości trzeba być, żeby się autemtycznie kłócić, czy gorszy jest zakaz wjazdu z wyjątkiem na obecne auta mieszkańców, czy opłaty ale bez wyjątku? Nawet nie chodzi o to kto wygra - ale gdzie Londyn, a gdzie Kraków? I można ten argument zbyć mówiąc populistycznie "Fakt, mamy zdecydowanie najbardziej restrykcyjną SCT na świecie, a może i we wszechświecie ;)", choć to zdanie nie ma żadnej merytoryki; albo można stwierdzić, że faktycznie jeśli miasto dużo biedniejsze wprowadza strefy bardziej (albo nawet podobnie!) restrykcyjne co miasta dużo bogatsze, to coś poszło nie tak.
W tej całej dykusji Twojemu oponentowi umyka jeden bardzo istotny szczegół - to jak wygląda komunikacja miejska ww. miastach oraz to jak wygląda ona w Krakowie.
Nawet z naszego lokalnego, polskiego podwórka, kiedy porównywnamy SCT w stolicy do proponowanego jej odpowiednika w krakowskim wydaniu oraz jednocześnie zestawimy to co Warszawa pod względem transportu publicznego ma do zaoferowania a co oferuje Kraków, to nie trzeba być specjalnie bystrym aby zobaczyć, że ewidentnie ktoś w Krakowie mocno odleciał "projektując" taką a nie inną strefę oraz co chyba ważniejsze wysnuć całkiem trafny wniosek, że w tej całej SCT nie o żadną ekologię chodzi a o kasę jaką można ściągnąć z kierowców i przede wszystkim jako tako podreperować agonalny stan miejskiej skarbonki.
Kiedy prześledzisz kilka ostatnich podstron tematu, w którym obecnie prowadzimy dyskusję, zobaczysz bez wielkiego wysiłku, że Twój rozmówca jest zamknięty na rzeczowe argumenty (z resztą jak prześledzisz jego twórczość w innych tematach na forum PKK, dojdziesz do podobnych wniosków), wychodząc z założenia że jako jedyny ma tutaj monopol na prawdę* (* w jego subiektywym, ale jakże mylnym odczuciu).
Dlatego dla własnego zdrowia i komfortu psychicznego oraz oszczędzania miejsca na serwerze gdzie znajduje się forum PKK ;), proponuję Twojej osobie, odpuścić dalszą bezsensowną polemikę z ww. użytkownikiem (+ każdym innym fanatycznym obrońcą krakowskiej SCT), bo i tak go nie przekonasz. On wie lepiej a skoro przytaczane przez innych fakty przeczą przyjętym przez niego teorią to tym gorzej dla faktów. :lol:
Miłego dnia.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Wojciech i 1 gość