S7

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 460
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: S7

Post autor: sorig » 06 maja 2024, 14:21

S7 to rzeczywiście nowa droga w kontrowersyjnym przebiegu (ale czy da się znaleźć inny?). Natomiast w przypadku zachodniej obwodnicy mówimy o niewielkim przesunięciu względem obecnego. Ilość domów do wyburzenia czy przeniesienia jest marginalna, to nawet nie są przysiółki wsi. Jeśli nie to, co zaproponowało GDDKiA, to co inego?

Poza tym, nie zgadzam się ze stwierdzeniem że to jest miejska autostrada, to obwodnica. Trasa Wolbromska albo Łagiewnicka to są miejskie autostrady.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 762
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: S7

Post autor: kbieniu7 » wczoraj, 12:14

Głos Koalicji Ruchów Krakowskich "Wspólnie dla Miasta" ws. drogi S7 - chociaż bardziej z naciskiem na linię kolejową.

https://www.facebook.com/KRKwspolniedla ... Fnauu4k6Zl
Jako Koalicja Ruchów Krakowskich “Wspólnie dla miasta” pragniemy przesłać nasze stanowisko ws. koncepcji budowy drogi S7 na południe od Krakowa, przedstawionych w ostatnim czasie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

Temat ten jest wyjątkowo złożony i wymaga uwzględnienia wielu czynników i argumentów. Obszar na południe od Krakowa jest jednym z trudniejszych miejsc do realizacji inwestycji liniowych z uwagi na m.in.: zróżnicowaną rzeźbę terenu, złożone warunki geologiczne i hydrogeologiczne oraz występowanie wyjątkowo rozproszonej zabudowy. Sprzężenie tych wszystkich czynników sprawia, że budowa nowej drogi wiązać się będzie z ogromnymi kosztami finansowymi, środowiskowymi i społecznymi. Obserwujemy to już obecnie, jak duży opór mieszkańców oraz samorządów wzbudziły przedstawione przez GDDKiA warianty.

Ze względu na skomplikowanie tematu nie podejmujemy się wskazywania konkretnego rozwiązania, gdyż wymaga to bardzo szczegółowej oceny merytorycznej. Każdy z przedstawionych wariantów - w tym modernizacja istniejącego śladu - ma swoje wady i zalety. Ich ocena musi jednak być rzetelna i szeroka, tj. zawierać znacznie więcej niż dotychczasowe opcje: modernizację istniejącego śladu, dodatkowe przebiegi omijające Kraków (od zachodu lub wschodu), czy zmniejszenie parametrów projektowych (odstępstwa, założenie mniejszej prędkości projektowej lub obniżenie klasy drogi z S do GP), jak również uwzględniać głos lokalnych społeczności. W tym aspekcie zgadzamy się rezolucją Rady Miasta Krakowa nr 25/XXXI/25 z dnia 12 czerwca 2025 r.

Pragniemy jednak szczególnie zwrócić uwagę na rzecz, która wydaje się być pomijana w całej dyskusji tj.: konieczną i najpilniejszą naszym zdaniem realizację linii kolejowej do Myślenic. Myśląc o południowej części aglomeracji krakowskiej (która charakteryzuje się większą liczbą mieszkańców niż część północna), i dedykowanym dla niej systemie transportowym, nie wolno pomijać tej inwestycji. Wręcz przeciwnie: to ona właśnie powinna być priorytetem w docelowej układance komunikacyjnej aglomeracji. Tylko linia kolejowa jest w stanie zapewnić największą wartość dodaną, zapewniając mieszkańcom Myślenic i okolicznym miejscowości szybki i niezawodny środek transportu, niezależny od warunków atmosferycznych i sytuacji drogowych. Dla Krakowa stanowić będzie zaś szansę na złagodzenia negatywnych skutków suburbanizacji. Dotyczy to zarówno zmniejszenia liczby samochodów wjeżdżających codziennie do Krakowa, ale również zachęty dla nowych mieszkańców aglomeracji do osiedlania się w okolicy stacji kolejowych, zamiast w rozproszonych i losowych lokalizacjach.

Linia kolejowa do Myślenic jest aktualnie na znacznie bardziej zaawansowanym etapie projektowania niż droga S7. Trwa właśnie procedura wydawania decyzji środowiskowej oraz opracowywanie projektu budowlanego. Posiada też nieporównywalnie większe poparcie społeczne mieszkańców i samorządów, co widać było także w Krakowie, w czasie otwartych spotkań z projektantami zorganizowanych w południowej części miasta.

W interesie mieszkańców całej aglomeracji jest zapewnienie, że to rozwiązania drogowe będą podporządkowane inwestycji kolejowej, a nie na odwrót. Mając powyższe na uwadze nie mamy pewności, czy obecne projekty GDDKiA uwzględniają priorytety dla kolei, dlatego uważamy ten temat za wymagający pilnego wyjaśnienia i szczególnego nadzoru ze strony samorządów i organizacji społecznych.

mems
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 31 sty 2024, 19:50

Re: S7

Post autor: mems » wczoraj, 14:49

kbieniu7 pisze: wczoraj, 12:14 Głos Koalicji Ruchów Krakowskich "Wspólnie dla Miasta" ws. drogi S7 - chociaż bardziej z naciskiem na linię kolejową.

https://www.facebook.com/KRKwspolniedla ... Fnauu4k6Zl
Ta linia kolejowa ma mieć tylko zrobione papiery w ramach kolej+ (czyli do 2030).

https://sejm.gov.pl/Sejm10.nsf/transmis ... 990036702C

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości