Jeśli chodzi o dojazd z Woli Justowskiej na Dworzec Główny to można uznać, że ten rejon już taki ma - linia 152 na Teatr Słowackiego/Lubicz. Zatem co zrobić, aby 192 zamiast na Borach Olszanickich w końcu się pojawiło na lotnisku? Może trzeba po latach w końcu zażądać od prezydenta zmiany dyrektora ZTP?Kaszmir pisze: dzisiaj, 0:21 Zostawmy "x92" na Dworcu. W 2023 ZTP miało pomysł by skrócić "192" do Nowego Kleparza, zostało to mocno oprotestowane przez mieszkańców Woli Justowskiej, zresztą ich w tym wspierałem. Miejsce "x92" jest na Dworcu Głównym, trasa do Nowego Kleparza jest za krótka.
Dojazd do lotniska Kraków Airport
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Masz rację, skoro tak jest to nie ma co tego podważać. Też dużo studentów podróżuje w tym kierunku, często też wieczorami.Kaszmir pisze: dzisiaj, 0:21 Zostawmy "x92" na Dworcu. W 2023 ZTP miało pomysł by skrócić "192" do Nowego Kleparza, zostało to mocno oprotestowane przez mieszkańców Woli Justowskiej, zresztą ich w tym wspierałem. Miejsce "x92" jest na Dworcu Głównym, trasa do Nowego Kleparza jest za krótka.
Ja się tu nie zgodzę. Argument o zapełnieniach wieczorem mnie nie przekonuje bo o tej porze wiele kursów jest średnio zapełnionych, zresztą wtedy potoki na Czarnowiejskiej są w stronę Bronowic i Mydlnik, nie w stronę centrum.
Sam przez jakiś czas korzystałem regularnie z połączenia między Miasteczkiem Studenckim a R. Grunwaldzkim i samo "173" to było mało. Podjechanie na "144/194" też nie zawsze coś dawało bo często było tak, że trzeba było czekać chwilę na kolejny kurs z Miasteczka, i zanim się pojawił a potem dojechał do Czarnowiejskiej, to "144/194" uciekały.
Zakładając, że układ, o którym wspominałem (w przypadku tego ciągu "139" do Mydlnik Wapiennika z f=7,5, brak "164", likwidacja "199", powrót "208") jest wprowadzony. Wtedy powinniśmy mieć "139" skoordynowane z "501/511" i najlepiej wjeżdżające w przerwę po "139" "173/473". Utrzymując koordynację "144" z "173", na Czarnowiejskiej z "501" lub "511" mamy przesiadkę na kierunek AGH/UR. Dzięki takiej koordynacji można w wygodny sposób jechać w stronę AGH/UR z każdego kierunku (przynajmniej na papierze). Wprowadzając "473" jest też szansa na obsługę Wizjonerów.
Jak dla mnie traktowanie "310" jako rekompnsaty za "114" to lekkie nieporozumienie.Ydhflx pisze: wczoraj, 16:21 Proponowane 473 już jeździło, nazywało się "114", w ostatnim wcieleniu jeździło Os. Podwawelskie - Chełmońskiego Pętla. Potem zostało zastąpione przez "310", które jednak pomija dużo przystanków, oraz poza szczytem, ma inną częstotliwość niż 173. Do tego często przyjeżdża opóźnione z DK94, co rozwala koordynację całkowicie.
A od tego czasu, dodatkowo pocięto 173 z f12 do f15, oraz skrócono 310 do Salwatoru... Owszem, jest 164, ale nie na R. Ofiar Katynia, oraz na Bronowicach SKA jedzie z innego przystanku, oddzielonego schodami i światłami. A te dwa przystanki to punkt przesiadkowy z algo oraz sporo bloków. W związku z tymi faktami, sądzę że wzmocnienie 173 powinno jeździć co najmniej do R. Ofiar Katynia. A najlepiej to wzmocnić je z powrotem do f12, być może że zmianą trasy na Bieżanowie, bo tam pocięto 503.
Nie wiem czy wprowadzanie f12 to dobry pomysł. Ja bym pozostał przy obecnym układzie, gdzie linie jeżdżą w większości z f7,5 i 15
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Nie mówię że to jest dobra rekompensata, ale 310 powstało z wzkm 114. Do tego kiedyś jednak było nieco lepiej.Bautosz pisze: dzisiaj, 12:50 Jak dla mnie traktowanie "310" jako rekompnsaty za "114" to lekkie nieporozumienie.
Nie wiem czy wprowadzanie f12 to dobry pomysł. Ja bym pozostał przy obecnym układzie, gdzie linie jeżdżą w większości z f7,5 i 15
A jak mówimy jak powinno być, to w zasadzie moim zdaniem należy dać nawet f10 na 173. Za to na południu zamienić trasami z 503 (rekompensata dla Aleksandry za dawne 503 z f7,5). Mogłaby też pomijać kilka przystanków na odc. Bieżanów-Grunwaldzkie (jak obecnie 503). Na Azorach zabrać "494" z powrotem na KG. Na Mydlnikach/Armii Krajowej wywalić 164, 199 i przywrócić 139 z f7,5.
Niestety na to wszystko brakuje pieniędzy, a ZTP woli milion linii z f15, najlepiej kończących w centrum. Prędzej się spodziewam wprowadzenia na 173 f30 poza szczytem celem synchronizacji z 310
