Wieliczka, Biskupice
Re: Wieliczka, Biskupice
Poprawiają efektywność baterii w wozach z 2017
https://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosc ... ykach.html
https://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosc ... ykach.html
-
- Pasażer
- Posty: 46
- Rejestracja: 18 lis 2024, 20:18
Re: Wieliczka, Biskupice
Skoro Wieliczka ma problemy finansowe, to może rozwiązniem by było wydłużenie linii do przystanku Prokocim Szpital i zawrotka na tej zatoczce? https://maps.app.goo.gl/E7crTEDXmgha4nxT7
Wtedy zyskujemy:
1.częściowo koszty linii pokrywa Kraków
2.zyskujemy możliwość tylko jednej przesiadki i w ogóle przesiadki na linie miejskie, szczególnie tramwajowe. Teraz są to linie generalnie lokalne, lub dowożą do pociągu lub 304.
Dodatkowo należy zintegrować te linie z komunikacją miejską, lub najlepiej włączyć je w nasz system, albo po WST dodać jako trzeciego przewoźnika. Wtedy linie te będą na stronie MPK w rozkładach. Problemem jest tylko brak wolnych numerów, poza 294, z końcówką 2X4.
Wtedy zyskujemy:
1.częściowo koszty linii pokrywa Kraków
2.zyskujemy możliwość tylko jednej przesiadki i w ogóle przesiadki na linie miejskie, szczególnie tramwajowe. Teraz są to linie generalnie lokalne, lub dowożą do pociągu lub 304.
Dodatkowo należy zintegrować te linie z komunikacją miejską, lub najlepiej włączyć je w nasz system, albo po WST dodać jako trzeciego przewoźnika. Wtedy linie te będą na stronie MPK w rozkładach. Problemem jest tylko brak wolnych numerów, poza 294, z końcówką 2X4.
Re: Wieliczka, Biskupice
WST powstało w celu wykluczenia komunikacyjnego tam gdzie nie docierały linie KMK. MPK nie jest wstanie dotrzeć wszędzie. ZTP też ma swoje zasady tłumacząc się "NIE DA SIE"'; "Braki Kadrowe"; "Braki Taborowe" itp. Faktycznie brakuje jednolitego systemu dla wszystkich przewoźników w "METROPOLII KRAKOWSKIEJ". Wydłużenie WST nie wchodzi w regułę. Miasto Kraków nie dołoży grosza. Rozmawialiśmy na ten temat z burmistrzem Wieliczki.nizszecenybiletow pisze: 24 lis 2024, 13:51 Skoro Wieliczka ma problemy finansowe, to może rozwiązniem by było wydłużenie linii do przystanku Prokocim Szpital i zawrotka na tej zatoczce? https://maps.app.goo.gl/E7crTEDXmgha4nxT7
Wtedy zyskujemy:
1.częściowo koszty linii pokrywa Kraków
2.zyskujemy możliwość tylko jednej przesiadki i w ogóle przesiadki na linie miejskie, szczególnie tramwajowe. Teraz są to linie generalnie lokalne, lub dowożą do pociągu lub 304.
Dodatkowo należy zintegrować te linie z komunikacją miejską, lub najlepiej włączyć je w nasz system, albo po WST dodać jako trzeciego przewoźnika. Wtedy linie te będą na stronie MPK w rozkładach. Problemem jest tylko brak wolnych numerów, poza 294, z końcówką 2X4.
Re: Wieliczka, Biskupice
Nie przeszkadza to ruszyć z nową rodziną linii tj. 2x6.nizszecenybiletow pisze: 24 lis 2024, 13:51 Dodatkowo należy zintegrować te linie z komunikacją miejską, lub najlepiej włączyć je w nasz system, albo po WST dodać jako trzeciego przewoźnika. Wtedy linie te będą na stronie MPK w rozkładach. Problemem jest tylko brak wolnych numerów, poza 294, z końcówką 2X4.
Re: Wieliczka, Biskupice
Szykują się spore utrudnienia dla linii aglomeracyjnych dojeżdżających do Powiatu Wielickiego.GDDKiA wybrała firmę, która wybuduje węzeł drogowy w Wieliczce, na drodze krajowej nr 94. Bez dużych utrudnień się nie obejdzie.
Prace wystartują wiosną i potrwają do IV Kwartału 2027roku.
Wykonawcą został konsorcjum firm Ters i Instbud, za nieco ponad 53 mln zł.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/jest- ... JvkpBFCEJw
Re: Wieliczka, Biskupice
Przystanek Wieliczka Wygoda Kapliczka w kierunku Nowego Bieżanowa Południe również będzie obsługiwany przez Krakowską Komunikację Miejską linii 284 (dawniej zatrzymywał się tam jedynie autobus linii G1). Ma odbyć się odbiór techniczny przez MPK i ustalenie rozkładu. Mieszkańcy również liczą na zwiększenie jej częstotliwości.
Trwają ustalenia dotyczące posadowienia przystanku przy ul. Wygoda i Długiej dla linii autobusowej G4.
Z początkiem roku nie 284 jak apelowali pasażerowie a G4 skierowano przy nowych dużych osiedlach.
Trwają ustalenia dotyczące posadowienia przystanku przy ul. Wygoda i Długiej dla linii autobusowej G4.
Z początkiem roku nie 284 jak apelowali pasażerowie a G4 skierowano przy nowych dużych osiedlach.
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 674
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Wieliczka, Biskupice
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1262-2025Zakończenie remontu na ul. Słowackiego w Wieliczce oraz zmiana nazwy przystanków
od 18.02.2025 09:00
274, 304
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od godz. 09:00 w dniu 18.02.2025 r. (wtorek) zostanie przywrócony ruch dwukierunkowy na ul. Słowackiego w Wieliczce. Linie 274 i 304 od godz. 09:00 będą kursowały po swoich stałych trasach:Rozkłady jazdy zostaną zmienione.
- przywrócona zostanie obsługa przystanków Wieliczka Asnyka (linia 304) oraz Wieliczka Mediateka (linia 274, 304) w kierunku Krakowa;
- przystanek Wieliczka Sienkiewicza zostanie zlikwidowany;
- do godziny 09:00 w dniu 18.02.2025 r. (wtorek) linie 274 i 304 będą w dalszym ciągu kursowały po trasie czasowo-zmienionej w kierunku Krakowa (od godz. 09:00 na ul. Sienkiewicza zostanie także przywrócony ruch dwukierunkowy).
Zmiana nazwy przystanków:
- zostanie zmieniona nazwa przystanku z Lednica Górna na Lednica Górna Gory (dla linii 274).
Re: Wieliczka, Biskupice
Odpowiedz ZTP Kraków na przystanek "Wieliczka Wygoda Kapliczka" w kierunku Krakowa. Peron musi spełniać 12m długości.
https://www.facebook.com/photo?fbid=108 ... 5845731586
https://www.facebook.com/photo?fbid=108 ... 5845731586
Re: Wieliczka, Biskupice
Kontynuując z wątku o Zabierzowie:
Przed uruchomieniem "284" było dużo głosów za skierowaniem go w stronę Rybitw, dzięki czemu Wieliczka zyskałaby przydatne połączenie. W tym czasie nawet od góry ZTP słyszałem, że "284" powinno pojechać w stronę Płaszowa. A potem przyszła rzeczywistość, brak środków / kierowców / wozów i stworzono trochę potworka który zasadniczo nie ma szans zebrać potoków.
Obecne "284" ma niestety słabe zapełnienia. Wina leży w mojej opinii w mało atrakcyjnej trasie - nie przekonuje mnie kończenie linii dowozowych na Nowym Bieżanowie w chwili, gdy to kawałek dalej jest główny węzeł przesiadkowy w rejonie, Prokocim Szpital.
Przed uruchomieniem "284" było dużo głosów za skierowaniem go w stronę Rybitw, dzięki czemu Wieliczka zyskałaby przydatne połączenie. W tym czasie nawet od góry ZTP słyszałem, że "284" powinno pojechać w stronę Płaszowa. A potem przyszła rzeczywistość, brak środków / kierowców / wozów i stworzono trochę potworka który zasadniczo nie ma szans zebrać potoków.
Re: Wieliczka, Biskupice
Proponowaliśmy gminie Wieliczka wydłużenie linii do Alei Przyjaźni. Brak połączenia autobusowego do Huty. TK BUS niedostosowane do osób niepełnosprawnych. Wydłużenie trasy do MCO też zgłaszaliśmy. Powodem małej atrakcyjności jest brak dwóch przystanków w kierunku Krakowa. ZTP ma swoje wymogi co do długości peronów czy ustawionej sygnalizacji świetlnej. Nie widać współpracy obu gmin. Linia 284 jest bardzo potrzebna. Udało się linię G4 zmodyfikować przez nowo wybudowane osiedle Park. Obecnie w Wielickich Bogucicach jest ok. 20 bloków a łącznie planuje się drugie tyle.Kaszmir pisze: wczoraj, 11:21 Kontynuując z wątku o Zabierzowie:
Obecne "284" ma niestety słabe zapełnienia. Wina leży w mojej opinii w mało atrakcyjnej trasie - nie przekonuje mnie kończenie linii dowozowych na Nowym Bieżanowie w chwili, gdy to kawałek dalej jest główny węzeł przesiadkowy w rejonie, Prokocim Szpital.
Przed uruchomieniem "284" było dużo głosów za skierowaniem go w stronę Rybitw, dzięki czemu Wieliczka zyskałaby przydatne połączenie. W tym czasie nawet od góry ZTP słyszałem, że "284" powinno pojechać w stronę Płaszowa. A potem przyszła rzeczywistość, brak środków / kierowców / wozów i stworzono trochę potworka który zasadniczo nie ma szans zebrać potoków.
Linia 244 też straciła swoją atrakcyjność. Obiecywano trasę zmienić. Cisza w temacie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: DAMIAN_154 i 5 gości