Torowiska

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
kucyk
Ekspert
Posty: 2460
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Torowiska

Post autor: kucyk » 19 sie 2025, 11:29

Różnice między Warszawą a Krakowem:


https://krknews.pl/warszawa-konczy-w-mi ... st-robote/

Artykuł potwierdza tylko to o czym już wielokrotnie wspominałem. U nas się tylko robi sztuczny i bardzo drogi PR a w Warszawie to co kilkadziesiąt lat temu było normą w grodzie Kraka. Nic dodać nic ująć. :oops:
Niestety taką mamy rzeczywistość. :roll:

tjakub
Moderator fb pkk
Posty: 6
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:50

Re: Torowiska

Post autor: tjakub » 19 sie 2025, 15:28

Wczoraj został ogłoszony przetarg na utrzymanie torowisk do 2028: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1160838

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1288
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Torowiska

Post autor: kot_feliks » 19 sie 2025, 19:04

I ponownie torowiska mają być utrzymywane w stanie "sprawnym i bezpiecznym", bez konkretnego określenia wymogów co to oznacza :mrgreen:

Tyle, że tym razem na "sprawne i bezpieczne torowiska" ZDMK chce wydać max. 192 mln.

Co ciekawe jest odniesienie do dokumentu WR-D-84, tyle, że:
- są tam jedynie minimalne wymogi dla niektórych parametrów;
- z opisu wynika, iż wykonawca ma jedynie stosować wytyczne z tego dokumentu podczas wykonywania prac (a nie utrzymywać torowiska w standardzie tam opisanym);
- dokument wielokrotnie odnosi się do "innych wartości za zgodą zarządcy infrastruktury", natomiast zarządca wymaga, aby prace były wykonywane "na przykład" zgodnie z WR-D-84, przy czym zgodnie z wytycznymi zarządcy (totalne masło maślane i błędne koło).
- nigdzie nie jest opisane KIEDY prace mają być wykonywane; (ale jak już będa, to zgodnie z "na przykład" WR-D-84, który odnosi się do wartości określonych przez zamawiającego, które nie są określone...)
- nigdzie nie jest opisane co oznacza "sprawne prowadzenie ruchu tramwajowego" :mrgreen: :roll:

Co ciekawe, ZDMK nie chce również opisywać stanu torowisk i sieci w protokole ich przekazania dla nowego wykonawcy. :mrgreen:
W protokole nie będzie uwzględniany i szczegółowo opisywany stan techniczny infrastruktury, którą nowy Operator przejmuje w stanie istniejącym,

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 683
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Torowiska

Post autor: michal49944 » 20 sie 2025, 0:29

Torowisko na Monte Cassino też potrzebuje naprawy. Na razie tylko kosmetyka
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/torow ... 63023.html
W trakcie remontu mostu Grunwaldzkiego miasto nie planuje większych interwencji na torowisku tramwajowym na ul. Monte Cassino. Zapowiada jednak m.in. szlifowanie szyn.
Sprawa z remontem Monte Cassino wyjaśniła się - nie odbędzie teraz tylko oczywiście odkładanie na przyszłość.
– Została podjęta decyzja, że nie będziemy w czasie remontu mostu prowadzić prac przy torowisku, ponieważ musimy zapewnić mieszkańcom dojazd tramwajem do ronda Grunwaldzkiego, omijający korki. Mieszkańcy tego potrzebują i nie możemy całkowicie wyłączyć tego odcinka torowiska – komentuje w rozmowie z nami Krzysztof Wojdowski, rzecznik prasowy miejskiej jednostki.
To wcale nie jest tak, że wystarczyłby w miarę częsty autobus i namalowanie buspasa na Monte Cassino, ale to przecież wykracza poza możliwości miasta. Swoją drogą, przy zamknięciu Monte Cassino na remont za x lat (a prędzej czy później będzie musiało to nastąpić, bo tory są w coraz gorszym stanie), utrudnienia dla mieszkańców będą właściwie takie same jak teraz, a gdyby zrobić to teraz to zamiana 72 na autobus to niewielka zmiana, a można by upiec dwie pieczenie na jednym ogniu ale niestety nie da się. :evil:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6935
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Torowiska

Post autor: Kaszmir » 20 sie 2025, 1:19

– Została podjęta decyzja, że nie będziemy w czasie remontu mostu prowadzić prac przy torowisku, ponieważ musimy zapewnić mieszkańcom dojazd tramwajem do ronda Grunwaldzkiego, omijający korki.
Akurat obecnie korki są (trochę) mniejsze bo jest mniej samochodów (zamknięcie trasy przez most), a i na samym rondzie Grunwaldzkim ruch idzie odrobinę płynniej bo jest mniej czynnych wlotów. Zatem zamknięcie Monte Cassino obecnie spowodowałoby mniejsze utrudnienia, niż przy otwartym moście.

Maciek11
Pasażer
Posty: 12
Rejestracja: 24 lut 2025, 15:12

Re: Torowiska

Post autor: Maciek11 » 20 sie 2025, 20:24

Pomiędzy pętlą Prokocim a szpitalem w Prokocimiu leży kawałek szyny. Chyba jakaś wieczorna wymiana się szykuje.

suchy
Ekspert
Posty: 1194
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Torowiska

Post autor: suchy » 21 sie 2025, 16:33

Kaszmir pisze: 20 sie 2025, 1:19 Akurat obecnie korki są (trochę) mniejsze bo jest mniej samochodów (zamknięcie trasy przez most), a i na samym rondzie Grunwaldzkim ruch idzie odrobinę płynniej bo jest mniej czynnych wlotów. Zatem zamknięcie Monte Cassino obecnie spowodowałoby mniejsze utrudnienia, niż przy otwartym moście.
No nie są trochę, tylko ZNACZĄCO mniejsze - ile razy tamtędy przejeżdżam, to praktycznie NIGDY nie ma korków samochodowych przed rondem, co najwyżej może max z 4-5 aut stoi do świateł (a nie jak dawniej, gdzie korek na obydwu pasach :!: zaczynał się minimum przy Mitkowskiego, a często nawet już od Szwedzkiej).

suchy
Ekspert
Posty: 1194
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Torowiska

Post autor: suchy » 27 sie 2025, 13:39

We wrześniu dodatkowo wyremontowany zostanie fragment torowiska pomiędzy Mostem Grunwaldzkim a Orzeszkowej:

Szkoda tylko, że nie zrobią całego kawałka aż do Stradomia - pomiędzy Orzeszkowej a przejściem przy Augustiańskiej wisi przecież ograniczenie do 30/h... :( :(
Ekipy torowe wykorzystają fakt, że wyłączone jest torowisko w ciągu ul. Dietla i wykonają jego naprawę od mostu Grunwaldzkiego od ul. Orzeszkowej.

Prace potrwają od 1 do 30 września br. Będą się wiązać z wprowadzeniem dodatkowych zmian w organizacji ruchu:

- zamknięta dla ruchu kołowego (z wyjątkiem pojazdów budowy i rowerów) zostanie północna jezdnia ul. Dietla, za skrzyżowaniem z ul. Sukienniczą – możliwe będzie zawracanie w ul. Dietla na skrzyżowaniu ul. Sukienniczej i Orzeszkowej;
- przejazd rowerowy oraz przejście dla pieszych zostaną wyznaczone bliżej mostu;
- tymczasowe przystanki autobusowe oraz parking K+R BUS zostaną przeniesione za skrzyżowanie ul. Dietla z Sukienniczą;
- dojazd do budynków przy ul. Dietla 1, 3, 5, 7, 9, 11 i 13 będzie możliwy ulicami: Orzeszkowej, Paulińską i Kordeckiego.

https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... ualizacja/

https://www.facebook.com/share/p/1EdQGK8PLR/

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 0 gości