Rozdział taboru - tramwaje
-
- Znawca
- Posty: 103
- Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Chyba nie.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Prawdopodobny powakacyjny rozdział taboru (na podstawie danych z https://tomekzaw.pl oraz własnych domysłów w przypadku brygad z niezalogowanymi pojazdami):
"1": 6xRF, 2xHK(2k)
"3": 2xRY, 12xHY
"4": 2xRG, 7xHG
"5": 7xRF
"8": 13xRY, 2xHY
"9": 3xRY, 5xHY
"10": 4xRY, 6xHY
"11": 4xRP, 3xHL
"13": 1xRZ(2x), 14xRP
"14": 9xHY
"18": 7xRY, 2xHY
"20": 9xRP, 3xHL
"21": 3xHK(1k), 3xHW(s)
"22": 2xRY, 7xHY
"24": 1xRG, 4xRY, 3xHY
"50": 8xRY, 9xHY
"52": 4xRZ(3x), 6xRG, 10xHG
"71": 8xHL
"72": 8xRF
"75": 5xHW(c3), 3xHY, 1xHL
"76": 4xRP, 3xHL
R: 1xRP, 2xRF, 4xHL (tutaj zupełny domysł)
Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:
RG: 9/14 (64%)
HG: 17/23 (74%)
RY: 43/55 (78%)
HY: 58/80 (73%)
RP: 32/50 (64%)
RF: 23/35 (66%)
HL: 22/40 (55%)
HK(1k): 3/6 (50%)
HK(2k): 2/5 (40%)
RZ(3x): 4/8 (50%)
RZ(2x): 1/3 (33%)
HW(c3): 5/9 (56%)
HW(s): 3/8 (38%)
Wykorzystanie taboru według długości:
40m+: 30/45 (67%)
33m: 106/144 (74%)
26m: 83/139 (60%)
20m: 3/8 (38%)
Łączne wykorzystanie taboru to 222/336 (66%).
Jeżeli w mojej rozpisce występują jakieś oczywiste błędy, prosiłbym o ich skorygowanie.
Co można zauważyć? Wykorzystanie 40m+ wróciło do przedwakacyjnego, skandalicznie niskiego poziomu 30/45 (67%), na czym tracą przede wszystkim pasażerowie "24", gdzie kursuje dziś tylko jeden długi tramwaj. Zupełnie niezrozumiała jest również decyzja dotycząca posłania jednego EU8N na "75" - jeżeli to się nie zmieni, wobec przekierowania "10" oraz zmniejszenia częstotliwości kursowania "18", z pewnością będzie tam ciasno (a wolne Stadlery oraz składy wiedeńskie w nowohuckiej zajezdni przecież są dostępne). Niezrozumiałe jest również wysyłanie solówek E1 na połowę brygad "21", gdzie (zwłaszcza wobec zawieszenia "16") także mogą wystąpić przepełnienia spowodowane antypasażerskim rozdziałem taboru. Na "13" skład Konstali także jest nieporozumieniem (a wykorzystanie NGT6 nie jest przecież wysokie). Podsumowując - pomimo niskiego łącznego wykorzystania taboru popełniono kilka kardynalnych błędów przy układaniu jego rozdziału. Niestety przy tak małej liczbie brygad na mieście każde nieodpowiednie obsadzenie jednej z nich może być (i będzie) brzemienne w skutkach.
PS. Zauważyłem, że "13" nie ma już brygady kursującej jedynie popołudniami, która występowała na tej linii chyba przez kilka poprzednich lat.
"1": 6xRF, 2xHK(2k)
"3": 2xRY, 12xHY
"4": 2xRG, 7xHG
"5": 7xRF
"8": 13xRY, 2xHY
"9": 3xRY, 5xHY
"10": 4xRY, 6xHY
"11": 4xRP, 3xHL
"13": 1xRZ(2x), 14xRP
"14": 9xHY
"18": 7xRY, 2xHY
"20": 9xRP, 3xHL
"21": 3xHK(1k), 3xHW(s)
"22": 2xRY, 7xHY
"24": 1xRG, 4xRY, 3xHY
"50": 8xRY, 9xHY
"52": 4xRZ(3x), 6xRG, 10xHG
"71": 8xHL
"72": 8xRF
"75": 5xHW(c3), 3xHY, 1xHL
"76": 4xRP, 3xHL
R: 1xRP, 2xRF, 4xHL (tutaj zupełny domysł)
Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:
RG: 9/14 (64%)
HG: 17/23 (74%)
RY: 43/55 (78%)
HY: 58/80 (73%)
RP: 32/50 (64%)
RF: 23/35 (66%)
HL: 22/40 (55%)
HK(1k): 3/6 (50%)
HK(2k): 2/5 (40%)
RZ(3x): 4/8 (50%)
RZ(2x): 1/3 (33%)
HW(c3): 5/9 (56%)
HW(s): 3/8 (38%)
Wykorzystanie taboru według długości:
40m+: 30/45 (67%)
33m: 106/144 (74%)
26m: 83/139 (60%)
20m: 3/8 (38%)
Łączne wykorzystanie taboru to 222/336 (66%).
Jeżeli w mojej rozpisce występują jakieś oczywiste błędy, prosiłbym o ich skorygowanie.
Co można zauważyć? Wykorzystanie 40m+ wróciło do przedwakacyjnego, skandalicznie niskiego poziomu 30/45 (67%), na czym tracą przede wszystkim pasażerowie "24", gdzie kursuje dziś tylko jeden długi tramwaj. Zupełnie niezrozumiała jest również decyzja dotycząca posłania jednego EU8N na "75" - jeżeli to się nie zmieni, wobec przekierowania "10" oraz zmniejszenia częstotliwości kursowania "18", z pewnością będzie tam ciasno (a wolne Stadlery oraz składy wiedeńskie w nowohuckiej zajezdni przecież są dostępne). Niezrozumiałe jest również wysyłanie solówek E1 na połowę brygad "21", gdzie (zwłaszcza wobec zawieszenia "16") także mogą wystąpić przepełnienia spowodowane antypasażerskim rozdziałem taboru. Na "13" skład Konstali także jest nieporozumieniem (a wykorzystanie NGT6 nie jest przecież wysokie). Podsumowując - pomimo niskiego łącznego wykorzystania taboru popełniono kilka kardynalnych błędów przy układaniu jego rozdziału. Niestety przy tak małej liczbie brygad na mieście każde nieodpowiednie obsadzenie jednej z nich może być (i będzie) brzemienne w skutkach.
PS. Zauważyłem, że "13" nie ma już brygady kursującej jedynie popołudniami, która występowała na tej linii chyba przez kilka poprzednich lat.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To teraz wiadomo już dlaczego Kraków kupuje od Pesy całe zamówienie - 1/3 musi zbierać kurz w zajezdni.
ona/jej
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wczoraj narzekałem na zaledwie jeden ponad 40-metrowy tramwaj na "24". Dziś nie ma żadnego, linia jest obsadzona w pełni Stadlerami oraz NGT8. Wykorzystanie taboru 40m+ wynosi 29/45 (64%).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dzisiaj na 52 jeżdżą przynajmniej dwa ufoki, dramat biorąc pod uwagę stan zajezdni. Jak to się opłaca, Konstal nie bierze więcej prądu przypadkiem?
ona/jej
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Bierze. Jeżeli MPK nie zamierza wypuszczać więcej niż 29 tramwajów 40m+ na miasto, powinny to być same niskacze. W założeniu ponowne połączenie ufoków kilka lat temu miało sprawić, że najdłuższych tramwajów będzie więcej, jednak ufoki zastąpiły PESY, a taboru 40m+ ciągle kursuje tyle samo lub nawet mniej...Cyjan pisze: wczoraj, 12:19 Dzisiaj na 52 jeżdżą przynajmniej dwa ufoki, dramat biorąc pod uwagę stan zajezdni. Jak to się opłaca, Konstal nie bierze więcej prądu przypadkiem?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na lekkie usprawiedliwienie MPK znowu jest sporo Krakowiaków w TR średnio po dwa z każdej Zajezdni w całym 2025 roku. I tak naprawdę okazuje się że Krakowiaki potrzebne są do obsługi tylko 4 i 52. Daje radę na 24 tabor 33 metrowy i pojawiające się brygady krakowiaków nic nie wnoszą i nic nie rozwiązują. Nie ma jakiegoś mega tłoku na 24. Przy częstotliwości co 5 minut linia 50 daje radę w taborze 33 metrowym. Też nic nie da pojedyncza brygada PESA. A skoro linia 52 ma być skierowana przez Olszę to czas ufoków dobiega końca. Do wiosny może lata i koniec. Po oddaniu ETap IV tramwaju do Mistrzejowic Krakowiaki wyłącznie na 4 i 52 ( lub 12 która zastąpi 52). W przypadku braku krakowiaków na pojedyncze brygady wyjedzie tabor 33 metrowy. Pasmo awarii ufoków trwa i co ciekawe starsze wiednie się trzymają a Konstale padają. Dlatego czekam aż MPK skieruje na jedną brygadę R tabor 33 metrowy niskopodłogowy. Taki który będzie w pierwszej kolejności zastępować padniętego ufoka. Bo nie ma na co liczyć , że będzie lepiej i ufoki przestaną się psuć. Przyjdzie wilgoć deszcze będzie jeszcze gorzej z awariami.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: tramwajowy i 3 gości