Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6956
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: Kaszmir » 09 wrz 2025, 15:58

dominQ92 pisze: 09 wrz 2025, 10:16Była swego czasu koncepcja, żeby ten tramwaj jechał prosto Śliwiaka do węzła pod S7 i tam miała zostać zorganizowana pętla P+R. Wtedy wraz z przedłużeniem Domagały do Śliwiaka i dowozówką do nowej pętli w jakiś sposób (względnie tanim i nieinwazyjnym kosztem) można rozwiązać problem komunikacyjny na os. Złocień.
Wg mnie to nie rozwiązałoby problemu bo tramwaj wciąż nie docierałby do os. Złocień. Podobnie jak tramwaj do Czerwonych Maków czy Borku Fałęckiego, mimo że stosunkowo niedaleko, nie rozwiązuje problemów os. Kliny. Co więcej, akurat na odcinku Złocień-Płaszów to pierwszy odcinek jest bardziej zakorkowany, od Złocienia do Śliwiaka, potem po Christo Botewa w miarę się jedzie.

W mojej opinii dobrze, że zmieniono plany, zresztą było to pod wpływem olbrzymiej presji społecznej co dowodzi, że jest duże zapotrzebowanie na tramwaj do Złocienia. Wariant do S7 można ewentualnie zrobić później, jako drugą odnogę. Acz mam mieszane uczucia bo wtedy trzeba by rozdzielić kursy. Może lepiej wszystko skierować do Złocienia, a w zamian zrobić P&R np. w rejonie skrzyżowania Śliwiaka/Domagały.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 774
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: kbieniu7 » 10 wrz 2025, 19:18

Kaszmir pisze: 09 wrz 2025, 15:58 W mojej opinii dobrze, że zmieniono plany, zresztą było to pod wpływem olbrzymiej presji społecznej co dowodzi, że jest duże zapotrzebowanie na tramwaj do Złocienia. Wariant do S7 można ewentualnie zrobić później, jako drugą odnogę. Acz mam mieszane uczucia bo wtedy trzeba by rozdzielić kursy. Może lepiej wszystko skierować do Złocienia, a w zamian zrobić P&R np. w rejonie skrzyżowania Śliwiaka/Domagały.
Też tak myślę. Większość pasażerów na tej linii, to będą mieszkańcy Złocienia, a nie mityczni przyjeżdżający na P+R z S7 do Brzegów. P+R może być dodatkiem do linii tramwajowej, ale nie jej zakładanym głównym generatorem. Parking na Górce Narodowej ma 465 miejsc, zakładając bardzo hojnie po 2 osoby na samochód, to da nam 930 pasażerów w ciągu całego dnia... No, tyle co mieszkańców kilku niewielkich bloków...

Tak więc zgadzam się z Kaszmirem, lepsze rozwiązanie, by P+R robić na w.w. skrzyżowaniu. Ale żadne ślepe końcówki, zbyt długi i odległy od reszty miasta odcinek, by polegać na dwukierunkowcach. Nie wiem skąd ten pomysł, chyba w celu ograniczenia kosztów... Albo jednak chcą robić przejście nad S7 do stacji kolejowej Kokotów, skoro mieszkańcy Złocienia nie pozwalają na integrację KMK+SKA u siebie?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość