Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7125
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: Kaszmir » 09 wrz 2025, 15:58

dominQ92 pisze: 09 wrz 2025, 10:16Była swego czasu koncepcja, żeby ten tramwaj jechał prosto Śliwiaka do węzła pod S7 i tam miała zostać zorganizowana pętla P+R. Wtedy wraz z przedłużeniem Domagały do Śliwiaka i dowozówką do nowej pętli w jakiś sposób (względnie tanim i nieinwazyjnym kosztem) można rozwiązać problem komunikacyjny na os. Złocień.
Wg mnie to nie rozwiązałoby problemu bo tramwaj wciąż nie docierałby do os. Złocień. Podobnie jak tramwaj do Czerwonych Maków czy Borku Fałęckiego, mimo że stosunkowo niedaleko, nie rozwiązuje problemów os. Kliny. Co więcej, akurat na odcinku Złocień-Płaszów to pierwszy odcinek jest bardziej zakorkowany, od Złocienia do Śliwiaka, potem po Christo Botewa w miarę się jedzie.

W mojej opinii dobrze, że zmieniono plany, zresztą było to pod wpływem olbrzymiej presji społecznej co dowodzi, że jest duże zapotrzebowanie na tramwaj do Złocienia. Wariant do S7 można ewentualnie zrobić później, jako drugą odnogę. Acz mam mieszane uczucia bo wtedy trzeba by rozdzielić kursy. Może lepiej wszystko skierować do Złocienia, a w zamian zrobić P&R np. w rejonie skrzyżowania Śliwiaka/Domagały.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: kbieniu7 » 10 wrz 2025, 19:18

Kaszmir pisze: 09 wrz 2025, 15:58 W mojej opinii dobrze, że zmieniono plany, zresztą było to pod wpływem olbrzymiej presji społecznej co dowodzi, że jest duże zapotrzebowanie na tramwaj do Złocienia. Wariant do S7 można ewentualnie zrobić później, jako drugą odnogę. Acz mam mieszane uczucia bo wtedy trzeba by rozdzielić kursy. Może lepiej wszystko skierować do Złocienia, a w zamian zrobić P&R np. w rejonie skrzyżowania Śliwiaka/Domagały.
Też tak myślę. Większość pasażerów na tej linii, to będą mieszkańcy Złocienia, a nie mityczni przyjeżdżający na P+R z S7 do Brzegów. P+R może być dodatkiem do linii tramwajowej, ale nie jej zakładanym głównym generatorem. Parking na Górce Narodowej ma 465 miejsc, zakładając bardzo hojnie po 2 osoby na samochód, to da nam 930 pasażerów w ciągu całego dnia... No, tyle co mieszkańców kilku niewielkich bloków...

Tak więc zgadzam się z Kaszmirem, lepsze rozwiązanie, by P+R robić na w.w. skrzyżowaniu. Ale żadne ślepe końcówki, zbyt długi i odległy od reszty miasta odcinek, by polegać na dwukierunkowcach. Nie wiem skąd ten pomysł, chyba w celu ograniczenia kosztów... Albo jednak chcą robić przejście nad S7 do stacji kolejowej Kokotów, skoro mieszkańcy Złocienia nie pozwalają na integrację KMK+SKA u siebie?

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: kbieniu7 » 05 lis 2025, 11:50

Na audytach wleciał nowy projekt tramwaju na Złocień: tym razem z (zapewne tymczasową) ślepą końcówką przy ul. Agatowej.

https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... -zlocien-2

scyzor663
Specjalista
Posty: 411
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: scyzor663 » 05 lis 2025, 12:23

kbieniu7 pisze: 05 lis 2025, 11:50 Na audytach wleciał nowy projekt tramwaju na Złocień: tym razem z (zapewne tymczasową) ślepą końcówką przy ul. Agatowej.

https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... -zlocien-2
500 m do przystanku kolejowego... Na ostatnim odcinku mogłaby linia iść po jezdni nawet, jakby się mieszkańcy sprzeciwiali likwidacji miejsc parkingowych.

Edit: Co ciekawe, w analizach przyjęto prędkość tramwaju 70km/h i do 2050 roku połączenie z linią do Nowego Bieżanowa :D

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: kbieniu7 » 05 lis 2025, 16:22

scyzor663 pisze: 05 lis 2025, 12:23 500 m do przystanku kolejowego... Na ostatnim odcinku mogłaby linia iść po jezdni nawet, jakby się mieszkańcy sprzeciwiali likwidacji miejsc parkingowych.

Edit: Co ciekawe, w analizach przyjęto prędkość tramwaju 70km/h i do 2050 roku połączenie z linią do Nowego Bieżanowa :D
Mieszkańcy i radni dzielnicy protestowali. Próbowałem ich rok temu na komisjach przekonać, że to jest istotne, ale nie przekonałem ich. Jak stwierdzili, oni nie mają interesu, by ułatwiać tutaj przejazd przyjezdnym, a dbać o mieszkańców osiedla. A ci uważają, że nie ma miejsca, to ulica osiedlowa, tam dzieci się bawią, itd...

Alternatywa to przejście przez S7 i pętla przy Kokotowie. ZTP nawet rozważał coś takiego (polecam poprzednią stronę wątku), ale radni dzielnicy z kolei tego też nie chcieli przyjąć, bo za drogie i wtedy się nic nie zbuduje.

scyzor663
Specjalista
Posty: 411
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: scyzor663 » 05 lis 2025, 16:51

To nie budować wcale i niech się kiszą dalej w korkach...

Awatar użytkownika
karol dżonson
Pasażer
Posty: 29
Rejestracja: 24 wrz 2025, 17:33

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: karol dżonson » 05 lis 2025, 17:33

Może brak tego połączenia nie będzie aż tak trudny do przebolenia, jadącym ze wschodu do miasta i tak o wiele bardziej odpowiada przesiadka na Płaszowie lub dalej, więc korzystaliby z niego wyłącznie przesiadający się w relacji Płaszów/Rybitwy <-> Bochnia/Brzesko/Tarnów. Dla tej relacji byłoby to zbawienne, co nie zmienia faktu że to raczej niszowa relacja.

Nie zmienia to też faktu że jak tak bardzo zależy mieszkańcom na miejscach parkingowych to można je w zamian... wybudować gdzieś obok? Wiem, szalone, ale dwudziesty pierwszy wiek pozwala tworzyć niesamowite rzeczy

kucyk
Ekspert
Posty: 2569
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: kucyk » 05 lis 2025, 19:16

scyzor663 pisze: 05 lis 2025, 12:23 Edit: Co ciekawe, w analizach przyjęto prędkość tramwaju 70km/h i do 2050 roku połączenie z linią do Nowego Bieżanowa :D
Z tego co czytałem i widziałem to nie ma żadnego połączenia z linią tramwajową w Bieżanowie Nowym. Jest tylko projekt odgałęzienia przez Agatową i fragment Półłanki do miejsca "Bieżanów Pomnik". Nic więcej. :)

scyzor663
Specjalista
Posty: 411
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: scyzor663 » 05 lis 2025, 20:49

kucyk pisze: 05 lis 2025, 19:16 Z tego co czytałem i widziałem to nie ma żadnego połączenia z linią tramwajową w Bieżanowie Nowym. Jest tylko projekt odgałęzienia przez Agatową i fragment Półłanki do miejsca "Bieżanów Pomnik". Nic więcej. :)
Koncepcja zakłada poprowadzenie linii tramwajowej od przystanku Mały Płaszów jako
przedłużenie obecnej linii tramwajowej. Torowisko zostanie zaprojektowane pomiędzy jezdnią
północną i południową w pasie dzielącym. Od skrzyżowania ulicy Śliwiaka z ulicą Barników linia
tramwajowa zostanie poprowadzona wzdłuż planowanej oraz istniejącej ulicy Domagały.
W roku 2035 linia tramwajowa powinna zostać poprowadzona do osiedla Złocień i zakończyć się
pętlą tramwajowo-autobusową na terenie, na którym obecnie znajduje się parking należący
do Tele-Foniki Kable. Dokładna lokalizacja pętli tramwajowej w obszarze Złocienia nie jest
jeszcze przesądzona i będzie przedmiotem dalszych analiz. W perspektywie do 2050 roku linia
tramwajowa powinna zostać poprowadzona również na południe do Nowego Bieżanowa

kucyk
Ekspert
Posty: 2569
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: kucyk » 05 lis 2025, 21:23

Ok. Czytałem ten fragment również. I jak podano w tym tekście rys. 3,1 przedstawia to wydłużenie ale kończy się ono w miejscu o którym wspomniałem. Więc trudno tu pisać, że linia pojedzie do Bieżanowa w 2050 roku. ;)

scyzor663
Specjalista
Posty: 411
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: scyzor663 » 05 lis 2025, 21:29

kucyk pisze: 05 lis 2025, 21:23 Ok. Czytałem ten fragment również. I jak podano w tym tekście rys. 3,1 przedstawia to wydłużenie ale kończy się ono w miejscu o którym wspomniałem. Więc trudno tu pisać, że linia pojedzie do Bieżanowa w 2050 roku. ;)
Przyjąłbym raczej to jako pomyłkę w rysunku, zobaczyli "pętle" na mapach i tam zaznaczyli. Nowy Bieżanów sugeruje jednak dowiązanie do istniejącej linii, szczególnie, że w analizach ruchu jest to uwzględnione.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1326
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: kot_feliks » 05 lis 2025, 23:56

kbieniu7 pisze: 05 lis 2025, 16:22Alternatywa to przejście przez S7 i pętla przy Kokotowie. ZTP nawet rozważał coś takiego (polecam poprzednią stronę wątku), ale radni dzielnicy z kolei tego też nie chcieli przyjąć, bo za drogie i wtedy się nic nie zbuduje.
Kokotów się wbrew pozorom może zbudować szybciej niż podpięcie do SKA Złocień, bo można by skorzystać z finansowania w ramach ZIT w kolejnej perspektywie :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7125
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: Kaszmir » wczoraj, 0:46

scyzor663 pisze: 05 lis 2025, 21:29Przyjąłbym raczej to jako pomyłkę w rysunku, zobaczyli "pętle" na mapach i tam zaznaczyli. Nowy Bieżanów sugeruje jednak dowiązanie do istniejącej linii, szczególnie, że w analizach ruchu jest to uwzględnione.
Najtrudniejszym w połączeniu tramwajowym Złocienia z N. Bieżanowem jest przekroczenie torów kolejowych. Trudno mi uwierzyć, że ktoś by zaprojektował pokonanie tej przeszkody, a potem skończył trasę tuż za, przy pomniku, nie pociągając tramwaju kawałek dalej do istniejącej pętli.

scyzor663
Specjalista
Posty: 411
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: scyzor663 » wczoraj, 7:41

Kaszmir pisze: wczoraj, 0:46 Najtrudniejszym w połączeniu tramwajowym Złocienia z N. Bieżanowem jest przekroczenie torów kolejowych. Trudno mi uwierzyć, że ktoś by zaprojektował pokonanie tej przeszkody, a potem skończył trasę tuż za, przy pomniku, nie pociągając tramwaju kawałek dalej do istniejącej pętli.
Tak jak pisałem, na pewno błąd na mapce, tutaj już widać całą trasę:
Załączniki
Zrzut ekranu 2025-11-06 073935.png
Zrzut ekranu 2025-11-06 073935.png (221.42 KiB) Przejrzano 132 razy

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości