Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1421
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]

Post autor: GoMeZz391 » 26 kwie 2025, 10:38

Dane techniczne:
Klasa: MIDI, niskopodłogowy
Liczba miejsc ogółem: 81
Liczba miejsc siedzących: 22
Liczba miejsc stojących: 59
Masa własna pojazdu: 12 340 KG
Układ drzwi: 2-2-0
Dopuszczalna masa całkowita: 19 500 KG
Maksymalna masa przyczepy z hamulcem: 3 500 KG
Maksymalna masa przyczepy bez hamulca: 750 KG
Liczba osi: 2
Skrzynia: ZF 6 AP 1200 B EcoLife


Numery taborowe:
Zajezdnia Mobilis:
MS651-MS656

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Ekspert
Posty: 1574
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]

Post autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji » 26 kwie 2025, 16:34

A to nie klasa MIDI?
Nie karmić troli :!:

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1421
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]

Post autor: GoMeZz391 » 27 kwie 2025, 12:29

pasazer_mobilisu pisze: 26 kwie 2025, 16:34 A to nie klasa MIDI?
Zależy od przyjętej klasyfikacji, bo MIDI 10,5 lub 11 m.
Może ktoś wie jak są sklasyfikowane w ZTP dla tego przetargu?

Kojak
Ekspert
Posty: 865
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]

Post autor: Kojak » 27 kwie 2025, 16:48

https://transportnews.eu/publicystyka/a ... -autobusow

Tutaj jest to zagadnienie dobrze rozpisane.

MM869
Miłośnik
Posty: 69
Rejestracja: 03 gru 2024, 9:47

Re: Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]

Post autor: MM869 » 27 kwie 2025, 20:05

GoMeZz391 pisze: 27 kwie 2025, 12:29 Zależy od przyjętej klasyfikacji, bo MIDI 10,5 lub 11 m.
Może ktoś wie jak są sklasyfikowane w ZTP dla tego przetargu?
Jako midi. W tej klasie można było równie dobrze zaoferować 9m Autosana.

Kojak
Ekspert
Posty: 865
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]

Post autor: Kojak » 10 wrz 2025, 12:25

Ten autobus to nieporozumienie. Dzisiaj nim jechalem na 736.
Wieżowa zabudowa silnika w 10-cio metrowym autobusie jest bardzo niefortunnym rozwiązaniem, ktore w zasadzie nie przynioslo zadnych korzysci. Podloga z tylu nie jest plaska, a taka idea przyświeca stosowaniu "wieży" zamiast "amfiteatru". Przy układzie drzwi 2-2-0 raczej preferuje sie zabudowę amfiteatralną jak w starych Scaniach.
Co więcej, pojazd ma 81 miejsc pojemności a wyniana pasażerska odbywa sie w zasadzie jednymi środkowymi drzwiami.
Przy zabudowie wieżowej silnika można było sie pokusić chociaz o połówkowe drzwi z tyłu.
Ogólnie uważam rozplanowanie wnętrza tego pojazdu za fatalne.

tomek_m
Ekspert
Posty: 556
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]

Post autor: tomek_m » 10 wrz 2025, 12:44

Podobnie rzecz się ma z Nowymi Solarisami MildHybryd w układzie drzwi 2+2+0 które od niedawna posiada MPK. Z tyłu rozmieszczenie miejsc wręcz fatalne. Ich zakup to nie przypadkiem "wypadek przy pracy"?

Kojak
Ekspert
Posty: 865
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]

Post autor: Kojak » 10 wrz 2025, 20:47

tomek_m pisze: 10 wrz 2025, 12:44 Podobnie rzecz się ma z Nowymi Solarisami MildHybryd w układzie drzwi 2+2+0 które od niedawna posiada MPK. Z tyłu rozmieszczenie miejsc wręcz fatalne. Ich zakup to nie przypadkiem "wypadek przy pracy"?
Zasadniczo tak, ale jest pewna subtelna różnica.
Szerzej o tym napisałem tutaj:
viewtopic.php?t=2672

tomek_m
Ekspert
Posty: 556
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]

Post autor: tomek_m » 10 wrz 2025, 21:55

Tą subtelną różnicą ma niby być przeznaczenie tych autobusów do obsługi tras aglomeracyjnych? Zapewne tak, ale nie zmienia to faktu że rozmieszczenie miejsc siedzących za drugimi drzwiami jest fatalne. Naprzeciwko szafy silnika jest tylko jedno miejsce siedzące zamiast dwóch. Do tego umiejscowienie tych siedzeń jakieś dziwne 🤔
Idealnymi autobusami do obsługi Aglo we flocie MPK są MANy. I w takie autobusy LE 2+2+0 MPK powinno iść a nie w takie dziwactwa jak te Solarisy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości