Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]
Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]
Dane techniczne:
Klasa: MIDI, niskopodłogowy
Liczba miejsc ogółem: 81
Liczba miejsc siedzących: 22
Liczba miejsc stojących: 59
Masa własna pojazdu: 12 340 KG
Układ drzwi: 2-2-0
Dopuszczalna masa całkowita: 19 500 KG
Maksymalna masa przyczepy z hamulcem: 3 500 KG
Maksymalna masa przyczepy bez hamulca: 750 KG
Liczba osi: 2
Skrzynia: ZF 6 AP 1200 B EcoLife
Numery taborowe:
Zajezdnia Mobilis:
MS651-MS656
Klasa: MIDI, niskopodłogowy
Liczba miejsc ogółem: 81
Liczba miejsc siedzących: 22
Liczba miejsc stojących: 59
Masa własna pojazdu: 12 340 KG
Układ drzwi: 2-2-0
Dopuszczalna masa całkowita: 19 500 KG
Maksymalna masa przyczepy z hamulcem: 3 500 KG
Maksymalna masa przyczepy bez hamulca: 750 KG
Liczba osi: 2
Skrzynia: ZF 6 AP 1200 B EcoLife
Numery taborowe:
Zajezdnia Mobilis:
MS651-MS656
- pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
- Ekspert
- Posty: 1574
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]
A to nie klasa MIDI?
Nie karmić troli 

Re: Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]
Zależy od przyjętej klasyfikacji, bo MIDI 10,5 lub 11 m.
Może ktoś wie jak są sklasyfikowane w ZTP dla tego przetargu?
Re: Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]
Jako midi. W tej klasie można było równie dobrze zaoferować 9m Autosana.GoMeZz391 pisze: 27 kwie 2025, 12:29 Zależy od przyjętej klasyfikacji, bo MIDI 10,5 lub 11 m.
Może ktoś wie jak są sklasyfikowane w ZTP dla tego przetargu?
Re: Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]
Ten autobus to nieporozumienie. Dzisiaj nim jechalem na 736.
Wieżowa zabudowa silnika w 10-cio metrowym autobusie jest bardzo niefortunnym rozwiązaniem, ktore w zasadzie nie przynioslo zadnych korzysci. Podloga z tylu nie jest plaska, a taka idea przyświeca stosowaniu "wieży" zamiast "amfiteatru". Przy układzie drzwi 2-2-0 raczej preferuje sie zabudowę amfiteatralną jak w starych Scaniach.
Co więcej, pojazd ma 81 miejsc pojemności a wyniana pasażerska odbywa sie w zasadzie jednymi środkowymi drzwiami.
Przy zabudowie wieżowej silnika można było sie pokusić chociaz o połówkowe drzwi z tyłu.
Ogólnie uważam rozplanowanie wnętrza tego pojazdu za fatalne.
Wieżowa zabudowa silnika w 10-cio metrowym autobusie jest bardzo niefortunnym rozwiązaniem, ktore w zasadzie nie przynioslo zadnych korzysci. Podloga z tylu nie jest plaska, a taka idea przyświeca stosowaniu "wieży" zamiast "amfiteatru". Przy układzie drzwi 2-2-0 raczej preferuje sie zabudowę amfiteatralną jak w starych Scaniach.
Co więcej, pojazd ma 81 miejsc pojemności a wyniana pasażerska odbywa sie w zasadzie jednymi środkowymi drzwiami.
Przy zabudowie wieżowej silnika można było sie pokusić chociaz o połówkowe drzwi z tyłu.
Ogólnie uważam rozplanowanie wnętrza tego pojazdu za fatalne.
Re: Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]
Podobnie rzecz się ma z Nowymi Solarisami MildHybryd w układzie drzwi 2+2+0 które od niedawna posiada MPK. Z tyłu rozmieszczenie miejsc wręcz fatalne. Ich zakup to nie przypadkiem "wypadek przy pracy"?
Re: Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]
Zasadniczo tak, ale jest pewna subtelna różnica.tomek_m pisze: 10 wrz 2025, 12:44 Podobnie rzecz się ma z Nowymi Solarisami MildHybryd w układzie drzwi 2+2+0 które od niedawna posiada MPK. Z tyłu rozmieszczenie miejsc wręcz fatalne. Ich zakup to nie przypadkiem "wypadek przy pracy"?
Szerzej o tym napisałem tutaj:
viewtopic.php?t=2672
Re: Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]
Tą subtelną różnicą ma niby być przeznaczenie tych autobusów do obsługi tras aglomeracyjnych? Zapewne tak, ale nie zmienia to faktu że rozmieszczenie miejsc siedzących za drugimi drzwiami jest fatalne. Naprzeciwko szafy silnika jest tylko jedno miejsce siedzące zamiast dwóch. Do tego umiejscowienie tych siedzeń jakieś dziwne 
Idealnymi autobusami do obsługi Aglo we flocie MPK są MANy. I w takie autobusy LE 2+2+0 MPK powinno iść a nie w takie dziwactwa jak te Solarisy.
Idealnymi autobusami do obsługi Aglo we flocie MPK są MANy. I w takie autobusy LE 2+2+0 MPK powinno iść a nie w takie dziwactwa jak te Solarisy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości