Mogiła, Łęg, Sołtysowska
Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska
Po 1. Jest wiele szkół przy których nie ma chodnika.kdm pisze: 11 wrz 2025, 11:27 Jak podejść jak chodników nie ma?
https://www.google.com/maps/@50.0587234 ... FQAw%3D%3D
Po 2. Jak nie ma chodnika to z budową szkoły go trzeba wybudować, bo dzieci nie tylko będą dojeżdżać autobusem ale też chodzić pieszo, jeździć na hulajnogach.
Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska
Dawcami tych zmian w Łęgu są m.in. "49" czy częściowo "11".Kitek pisze: 09 wrz 2025, 16:11 Od poniedziałku nadchodzą długo wyczekiwane zmiany w rejonie Łęgu, szczegóły w komunikacie
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1593-2025

Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska
Ty tak poważnie? Nawet nie strasz.

Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska
Linia "183" pomimo bardzo krótkiej trasy i tak będzie utykać w korku na Centralnej, ponieważ nadal trwa przebudowa skrzyżowania. Utworzono też tymczasowe przejście dla pieszych na wysokości ośrodka szkolenia kierowców i pojazdy dość wolno się poruszają tą ulicą, bo ciągle ktoś przekracza jezdnię. Korki w godzinach szczytu na Galicyjskiej, Centralnej i Sołtysowskiej skutecznie demolują rozkłady linii autobusowych.
A odnośnie samej "183", zobaczymy jak się przyjmie chociaż mam obawy czy ta linia będzie mieć odpowiednie napełnienia jak na ~f=15 i trasę tylko do Czyżyn.
A odnośnie samej "183", zobaczymy jak się przyjmie chociaż mam obawy czy ta linia będzie mieć odpowiednie napełnienia jak na ~f=15 i trasę tylko do Czyżyn.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska
Niestety zgodnie z przewidywaniami 183 jeździ co 15 minut pusta. Nie ma szans, żeby taka częstotliwość się utrzymała. Do przystanku Ciesielskiego nie ma zapewnionego odpowiedniego dojścia z okolicznych bloków. Osiedla są zagrodzone i pomimo że najbliższy blok przy Sikorki jest tuż przy przystanku to dojście zajmuje 10 minut na piechotę. Już szybciej jest maszerować do 103/113 na Sołtysowską. Nie sądzę, żeby nagle pojawiły się jakieś dojścia bo po drodze są prywatne tereny firm. Kolejne przytanki Na Załęczu i Siwka praktycznie nie generują ruchu, więc na takiej trasie linia nie ma szans się przyjąć.
Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska
Wiadomo, że ten układ nie jest idealny, ale ocenianie napełnień linii po jednym dniu funkcjonowania jest trochę niepoważne...
Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska
PSMKMS w komentarzu na facebooku podał, że te przystanki są w planach. Również w komentarzu na swojej stronie, autor podał, że obecna trasa "183" wynika z kłopotów finansowych:Kaszmir pisze: 10 wrz 2025, 18:25
"113": Cieszy wyprostowanie trasy, jeśli tylko nie okaże się że autobus zapewniał lokalne relacje to oby udało się to wyprostowanie utrzymać. Na plus też wreszcie wydłużenie do CH Galicyjska. I zgoda ze scyzor663, szkoda że nie będzie przystanków przy Skręconej.
https://www.psmkms.krakow.pl/16-aktualn ... la-do-legu
Odnośnie samego układu to dla mnie to jest jednak układ tymczasowy. Po dobudowaniu (kiedyś) dwóch łączników, czyli Skręcona - Na Załęczu i brakujący wylot na Rondzie Bąbli (tak się określa Rondo koło ATUTa) cały ten układ i tak będzie wymagał gruntowej korekty.
Na pewno cały ten rejon "dorósł" do posiadania linii autobusowej "do centrum" - jak w przyszłości takową linię poprowadzić, jest to sprawa otwarta.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska
Wg mnie przebieg "183" warto byłoby zaprojektować inaczej. Układ tras w Łęgu, z liniami podpiętymi do tramwaju z dwóch stron (Centralna, Nowohucka) prosi się o stworzenie autobusu który łączyłby oba węzły. Np. jak na grafice poniżej: Czyżyny Dworzec - Centralna - Łęg - Ciesielskiego - Nowohucka - Stella-Sawickiego.
Wtedy dostajemy "2 w cenie 1" - jedna linia dojeżdża z dwóch stron do tramwajów, zatem dla części mieszkańców byłoby to tak, jakby mieli dwa razy więcej kursów, zwłaszcza w porach rzadszego kursowania. Uciekło "183" z Centralnej? To zaraz będzie z Nowohuckiej. Do tego Sołtysowska odzyskałaby zabrane kursy, a nawet wyszła na plus.
Wady? Przede wszystkim wyższe koszty. Obecnie kółko "183" ma ok. 9,5 km a po zmianie byłoby 12,7. Do tego pogorszyłaby się przesiadka z autobusu na tramwaje przy Stella-Sawickiego bo autobus musiałby objechać cały węzeł, a pasażerowie mieliby więcej do przejścia.
Do przemyślenia co z obsługą ul. Siwka. Można by zrobić albo warianty "183" (np. co drugi kurs), albo przywrócić tu "113".

Wtedy dostajemy "2 w cenie 1" - jedna linia dojeżdża z dwóch stron do tramwajów, zatem dla części mieszkańców byłoby to tak, jakby mieli dwa razy więcej kursów, zwłaszcza w porach rzadszego kursowania. Uciekło "183" z Centralnej? To zaraz będzie z Nowohuckiej. Do tego Sołtysowska odzyskałaby zabrane kursy, a nawet wyszła na plus.
Wady? Przede wszystkim wyższe koszty. Obecnie kółko "183" ma ok. 9,5 km a po zmianie byłoby 12,7. Do tego pogorszyłaby się przesiadka z autobusu na tramwaje przy Stella-Sawickiego bo autobus musiałby objechać cały węzeł, a pasażerowie mieliby więcej do przejścia.
Do przemyślenia co z obsługą ul. Siwka. Można by zrobić albo warianty "183" (np. co drugi kurs), albo przywrócić tu "113".
Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska
To może lepiej 183 od razu pod Cogiteon z pominięciem Siwka? A 113 przez Siwka?
Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska
Tak tylko Cogiteon to dodatkowy odcinek. Mi chodziło o to, by długość trasy była jak najbardziej zbliżona do obecnej ze względu na koszty 

Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska
Wiem wiem, tylko w obecnej formie jest jedyną linią która by mogła jeździć do Cogiteonu to 148. Ale jak najbardziej uważam, że to 183 powinno się jakoś dopracować.Kaszmir pisze: 25 wrz 2025, 12:18 Tak tylko Cogiteon to dodatkowy odcinek. Mi chodziło o to, by długość trasy była jak najbardziej zbliżona do obecnej ze względu na koszty![]()
Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska
Nowa trasa "113" się przyjęła i ma swoich pasażerów. Dużo zyskuje właśnie tym, że nie kluczy przez Siwka i można szybko dojechać do Galicyjskiej (oczywiście jeszcze lepiej byłoby z przystankami na Skręconej, ale to podobno jest obecnie dla ZTP zadaniem nie do rozwiązania).Kaszmir pisze: 25 wrz 2025, 10:32 Wg mnie przebieg "183" warto byłoby zaprojektować inaczej. Układ tras w Łęgu, z liniami podpiętymi do tramwaju z dwóch stron (Centralna, Nowohucka) prosi się o stworzenie autobusu który łączyłby oba węzły. Np. jak na grafice poniżej: Czyżyny Dworzec - Centralna - Łęg - Ciesielskiego - Nowohucka - Stella-Sawickiego.
Wtedy dostajemy "2 w cenie 1" - jedna linia dojeżdża z dwóch stron do tramwajów, zatem dla części mieszkańców byłoby to tak, jakby mieli dwa razy więcej kursów, zwłaszcza w porach rzadszego kursowania. Uciekło "183" z Centralnej? To zaraz będzie z Nowohuckiej. Do tego Sołtysowska odzyskałaby zabrane kursy, a nawet wyszła na plus.
Wady? Przede wszystkim wyższe koszty. Obecnie kółko "183" ma ok. 9,5 km a po zmianie byłoby 12,7. Do tego pogorszyłaby się przesiadka z autobusu na tramwaje przy Stella-Sawickiego bo autobus musiałby objechać cały węzeł, a pasażerowie mieliby więcej do przejścia.
Do przemyślenia co z obsługą ul. Siwka. Można by zrobić albo warianty "183" (np. co drugi kurs), albo przywrócić tu "113".
![]()
Sama propozycja dla "183" jest w moim odczuciu trafiona, gdyż Sołtysowska odzyska brakujące kursy - wilk będzie syty i owca będzie cała. Obecnie w szczycie jest naprawdę ciasno. Bardzo fajny pomysł.
Co do kosztów - wtedy "183" może przez cały dzień jeździć z f=20, bez wzmocnień w szczycie do f=15. To zawsze parę złotych, które można przeznaczyć na dłuższą trasę. Obecne potoki są... słabe (choć mam na uwadze, że to nowa linia).
Jeśli chodzi o obsługę "Siwka", to wystarczy przenieść przystanki na skrzyżowanie z ul. Na Załęczu - około 50 metrów dalej. Wtedy nie będzie potrzeby niepotrzebnego zawracania przez ul. Ogłęczyzna, wykorzystując pętlę Łęg. Przy takim układzie, co drugi kurs mógłby wariantowo kieszeniowo obsługiwać ten przystanek i zawracać na pętli.
Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska
Nie dopisałem w poprzednim poście, zależałoby mi na utrzymaniu częstotliwości szczytowej ze względu na koordynację ze "103/113". Wtedy na Sołtysowskiej byłaby szansa na takt f7,5. Jakąś opcją może byłoby zejście z f20 do f30 poza szczytem, i podobnie dla "103/113" powrót do f60 tak jak miały do niedawna w tych porach. Ciesielskiego lekko stratne, lecz w zamian mieliby właśnie podłączenie do tramwajów od dwóch stron, Nowohuckiej i Centralnej.LLoan pisze: 25 wrz 2025, 13:22Co do kosztów - wtedy "183" może przez cały dzień jeździć z f=20, bez wzmocnień w szczycie do f=15.
W każdym wariancie dla kogoś jest to wydłużenie podróży. Ja bym się skłaniał trochę bardziej by utrzymać szybszy przejazd "183", bo wtedy stałoby się ważna linią tranzytową dla całego Łęgu, w tym dla Sołtysowskiej. Kwestia jednak otwarta, słuszny punkt z pętlą przez Łęg, byłoby zawsze trochę szybciejLLoan pisze: 25 wrz 2025, 13:22Jeśli chodzi o obsługę "Siwka", to wystarczy przenieść przystanki na skrzyżowanie z ul. Na Załęczu - około 50 metrów dalej. Wtedy nie będzie potrzeby niepotrzebnego zawracania przez ul. Ogłęczyzna, wykorzystując pętlę Łęg. Przy takim układzie, co drugi kurs mógłby wariantowo kieszeniowo obsługiwać ten przystanek i zawracać na pętli.

Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska
Dziś "183" o 15:27 z Centralnej w stronę Czyżyn było około 10 osób, więc nie oceniajmy zbyt pochopnie. "148" też początkowo jeździła pusta a dziś w niej ludzie stoją na Galicyjskiej popołudniami w stronę Czyżyn i widać w niej też młodzież szkolną 

Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 2 gości