Komunikacja miejska w 2025 roku
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Rezerwy jest sporo, przecież raptem 4 sztuki jeżdżą na 126 (na 6 posiadanych) tylko co z tego jak ten produkt autobusopodobny jest tak awaryjny że często więcej ich można spotkać w serwisie na Tynieckiej niż na linii… ratują się elektrykami ale te znowu zrobią kółko czy dwa i podmieniać trzeba bo bateria słaba.
Ale to chyba ogólna przypadłość takich małych dostawczaków z których ktoś na siłę zrobił pojazd do przewozu osób. Nie nadaje się to do intensywnej miejskiej eksploatacji a co najwyżej do wożenia ludzi gdzieś po wioskach dwa razy dziennie.
Ale to chyba ogólna przypadłość takich małych dostawczaków z których ktoś na siłę zrobił pojazd do przewozu osób. Nie nadaje się to do intensywnej miejskiej eksploatacji a co najwyżej do wożenia ludzi gdzieś po wioskach dwa razy dziennie.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Te busiki zwyczajnie nie wytrzymują aż tak intensywnej eksploatacji. Wliczając wyjazdy i zjazdy to robią w sumie po 250-300km na 126. Trasa po sporych wzniesieniach i z całkiem sporym zainteresowaniem ze strony pasażerów. A jak wspomniał kolega wyżej to jest to produkt autobusopodobny z zawieszeniem wziętym z dostawczaka.
Z goła inna sytuacja jest na 147 gdzie po ciężkich początkach dają radę. Jeśli tylko we drzwi nie wstąpi nagłe nawiedzenie z szalonym odbijaniem po kilkanaście razy na każdym przystanku to spokojnie wyjeździsz do końca zmiany. I tu właśnie podejrzewam że właśnie problemy z drzwiami mogą odpowiadać za pewną część opóźnionych i niezrealizowanych kursów na 126.
Z goła inna sytuacja jest na 147 gdzie po ciężkich początkach dają radę. Jeśli tylko we drzwi nie wstąpi nagłe nawiedzenie z szalonym odbijaniem po kilkanaście razy na każdym przystanku to spokojnie wyjeździsz do końca zmiany. I tu właśnie podejrzewam że właśnie problemy z drzwiami mogą odpowiadać za pewną część opóźnionych i niezrealizowanych kursów na 126.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
https://dziennikpolski24.pl/krakow-post ... 2-28026333Kraków postawił podmiejskie gminy pod ścianą. Zapłacą więcej miastu za transport publiczny albo nie będzie linii aglomeracyjnych.
Zgodnie z wypracowanym rozwiązaniem, od 1 stycznia 2026 r. planowane jest podniesienie odpłatności przez gminy z 50 proc. na 57,5 proc. kosztów pracy przewozowej na terenie gmin - informuje Kracik.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Po to robili badania napełnień żeby podnieść wszystkim równo xD
Co ciekawe gdyby nie podwyżka to gmina Kocmyrzów - Luborzyca by na tym zyskała, bo chyba jako jedyna dopłaca za kursy również na terenie miasta.
Co ciekawe gdyby nie podwyżka to gmina Kocmyrzów - Luborzyca by na tym zyskała, bo chyba jako jedyna dopłaca za kursy również na terenie miasta.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Z powodu ostatnich zmian w rozkładzie rozwalono kolejną koordynację. Tym razem chodzi o "11" i "76", które obecnie kursują na zasadzie 10-5. Jednocześnie "76" często utyka na Krakowskiej z powodu "niezłego" rozwiązania na czas zamknięcia Mostu Grunwaldzkiego, co powoduje ryzyko zajeżdżania się na Małym Płaszowie. Zresztą, wczoraj właśnie korzystałem ze spóźnionego plus minus 5 minut "76". Motorniczy "11" przepuścił spóźniony tramwaj na wjeździe do Estakady. Patrząc na skalę ograniczeń i organizacji siatki tramwajowej, jest to kropla w morzu, jednak, myślę, że jest to warte odnotowania.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Ty weź sobie lepiej popatrz na koordynację 14 z 18 na odcinku Towarowy => Teatr Słowackiego - pierwsza jedzie 18, za 1 minutę z pętli rusza 14, a potem 14 minut przerwyBautosz pisze: 01 paź 2025, 12:39 Z powodu ostatnich zmian w rozkładzie rozwalono kolejną koordynację.


Wystarczy więc, żeby 18 coś przytrzymało na odcinku od Górki Narodowej i przyjedzie na Towarowy -1 = wtedy 14 wbije się przed nim i będzie prowadzić aż do Słowackiego, opóźniając jadącą za nim 18, która ma tylko 4 minuty, żeby nie zostać potem zajechana przez 52.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Jak dobrze, że nie mam tej przyjemności podróżowania Długąsuchy pisze: 03 paź 2025, 10:31 Ty weź sobie lepiej popatrz na koordynację 14 z 18 na odcinku Towarowy => Teatr Słowackiego - pierwsza jedzie 18, za 1 minutę z pętli rusza 14, a potem 14 minut przerwyW szczycie gdy jest jeszcze 75, to jedzie 4 min po 14tce - więc dziura odrobinę się zmniejsza do 10 minut
Wystarczy więc, żeby 18 coś przytrzymało na odcinku od Górki Narodowej i przyjedzie na Towarowy -1 = wtedy 14 wbije się przed nim i będzie prowadzić aż do Słowackiego, opóźniając jadącą za nim 18, która ma tylko 4 minuty, żeby nie zostać potem zajechana przez 52.

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Następna inwestycja remontowa w Krakowie z kolejną obsuwą. Jeszcze 2 tygodnie temu słyszeliśmy powrót tramwajów w październiku a dzisiaj dowiadujemy się, że nastąpi to dopiero 8 listopada.
Żenada i "już tradycja" w grodzie Kraka.


Źródło: https://lovekrakow.pl/jeszcze-kilka-tyg ... rzyzowanieZgodnie z harmonogramem ruch samochodowy na jezdni ul. Dietla wróci 25 października. Na powrót tramwajów trzeba będzie poczekać dłużej – zostaną przywrócone na ul. Dietla i most Grunwaldzki 8 listopada.
Żenada i "już tradycja" w grodzie Kraka.


Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Ale przecież już 18.09 były informacje, że przesuwa się termin otwarcia ruchu dla tramwajów na 8 listopada, to nie jest wiadomość z dzisiaj.kucyk pisze: 03 paź 2025, 18:06 Następna inwestycja remontowa w Krakowie z kolejną obsuwą. Jeszcze 2 tygodnie temu słyszeliśmy powrót tramwajów w październiku a dzisiaj dowiadujemy się, że nastąpi to dopiero 8 listopada.![]()
Źródło: https://lovekrakow.pl/jeszcze-kilka-tyg ... rzyzowanie
Żenada i "już tradycja" w grodzie Kraka.![]()
![]()
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 711
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
kucyk pisze: 03 paź 2025, 18:06 Następna inwestycja remontowa w Krakowie z kolejną obsuwą. Jeszcze 2 tygodnie temu słyszeliśmy powrót tramwajów w październiku a dzisiaj dowiadujemy się, że nastąpi to dopiero 8 listopada.![]()
Źródło: https://lovekrakow.pl/jeszcze-kilka-tyg ... rzyzowanie
Żenada i "już tradycja" w grodzie Kraka.![]()
![]()
Tu jest link do artykułu z 18 września: https://lovekrakow.pl/wpadka-miasta-z-m ... ca-pozniejant_sm pisze: 03 paź 2025, 18:41 Ale przecież już 18.09 były informacje, że przesuwa się termin otwarcia ruchu dla tramwajów na 8 listopada, to nie jest wiadomość z dzisiaj.
Samo przedłużenie wynika nie z przedłużenia prac, a niespodziewanej konieczności wymiany ciepłociągu. Więcej w artykule.

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Żałosnego Kabaretu ciąg dalszy. Od środy 15 października zmiany na skrzyżowaniu Mogilska - Meissnera. Oddają jedną jezdnię, zamykają drugą. Wyglada na to, że oczywiście przystanków tramwajowych nadal nie będzie:
Źródło: https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... k-budowy-3Od godzin porannych w środę, 15 października 2025 r., zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu na ul. Mogilskiej, w rejonie skrzyżowania z ul. Lema. Zmiana ma związek z zakończeniem prac na jezdni północnej, a co za tym idzie – rozpoczęciem ich na jezdni południowej.
Tego dnia po północnej stronie ul. Mogilskiej otwarty zostanie chodnik – z nawierzchnią z kostki, oraz przyszła droga dla rowerów – z nawierzchnią z kruszywa. Jednak do czasu zakończenia wszystkich prac ciąg ten będzie funkcjonował jako pieszo-rowerowy.
Zakończenie robót po stronie południowej planowane jest w połowie listopada 2025 r. (lub wcześniej – w zależności od warunków atmosferycznych i ewentualnych kolizji z uzbrojeniem podziemnym).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości