Pytanie czy miasto powinno pomagać osobom, które decydują się tu uczyć lub pracować, jednak mieszkają w gminach ościennych, jeżeli odbywa się to kosztem mieszkańców miasta? Inflacja postępuje, a ceny biletów od dłuższego czasu pozostają na tym samym poziomie. Czy masz jakieś dane mówiące o tym, że te 42,5% wpływy z biletów pokryją?Ydhflx pisze: 30 wrz 2025, 10:39 Po pierwsze, przychody z biletów idą do Krakowa. Po drugie - nie, pożytek nie jest zerowy - chodzi o korki i SPP parkowania tu wiele nie pomoże, bo sporo osób jedzie do pracy i ma w niej parking, albo np. odwozi dziecko do szkoły.
Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
miloszkasperczyk
- Specjalista
- Posty: 435
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice/Azory
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
To może warto w końcu podnieść ceny biletów... Wiadomo niepopularna politycznie decyzja, wyborcom się nie spodoba, wobec tego przenieśmy koszty na tych którzy nie głosują na Prezydenta Królewskiego Stołecznego miasta i jakoś to będzie.Bayer2003 pisze: 30 wrz 2025, 11:05 Pytanie czy miasto powinno pomagać osobom, które decydują się tu uczyć lub pracować, jednak mieszkają w gminach ościennych, jeżeli odbywa się to kosztem mieszkańców miasta? Inflacja postępuje, a ceny biletów od dłuższego czasu pozostają na tym samym poziomie. Czy masz jakieś dane mówiące o tym, że te 42,5% wpływy z biletów pokryją?
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Oczywiście, podnieść ceny biletów mieszkańcom Krakowa, żeby pasażerowie spoza Krakowa mieli dobry transport publiczny. Po takiej podwyżce oczywiście dalej zawieszona będzie "16" czy "19", ale za to gminy ościenne utrzymają liczbę kursów na tym samym lub nawet wyższym poziomie, oczywiście na krakowski kosztmiloszkasperczyk pisze: 30 wrz 2025, 11:14 To może warto w końcu podnieść ceny biletów... Wiadomo niepopularna politycznie decyzja, wyborcom się nie spodoba, wobec tego przenieśmy koszty na tych którzy nie głosują na Prezydenta Królewskiego Stołecznego miasta i jakoś to będzie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
kot_feliks
- Ekspert
- Posty: 1330
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
No tak, ale to jest rola przede wszystkim danej gminy, aby zorganizować transport dla swoich mieszkańców. I ok, można by dyskutować, że Krk powinien wydawać więcej, bo ogranicza korki itd., ale w przypadku niektórych gmin ta dysproporcja jest kilkukrotna (uwzględniając już wielkość budżetu danej gminy).Ydhflx pisze: 30 wrz 2025, 10:39 Po pierwsze, przychody z biletów idą do Krakowa. Po drugie - nie, pożytek nie jest zerowy - chodzi o korki i SPP parkowania tu wiele nie pomoże, bo sporo osób jedzie do pracy i ma w niej parking, albo np. odwozi dziecko do szkoły.
Wydaje mi się, że "lekko" nie fair jest sytuacja, gdzie gmina wydaje $ na remonty dróg, chodników, szkoły, basen itd. a do KMK dokłada się w wysokości 3% - 3,5% własnego budżetu, narzekając następnie na to, że Kraków nie chce dopłacić więcej...
A może Kraków też by chciał zainwestować w chodniki, szkoły itd.?
Z "busikami" miasto chyba dosyć długo chciało współpracować, zrobiono zresztą dla nich nawet dodatkowy "dworzec" pod estakadą itd. Problem jest w tym, że jeśli przez lata "busiki" nie potrafiły nauczyć się, że np. nie staje się na minutę na początku przystanku na ATW blokując cały przejazd, aby radośnie sprzedawać bilety...Ydhflx pisze: 30 wrz 2025, 10:39Warto też podkreślić jak bardzo absurdalny jest w tej sytuacji brak woli współpracy w busikach gminnych gmin ościennych. Nie ma chyba innego powodu niż czysta złośliwość ZTP. Przecież one dosłownie są tańsze za WZKM, powinni się cieszyć. Ale przecież to nie oni płacą, skrócimy "14" i pora na CSa.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Nie porównuj prywatnych busów do komunikacji gminnych. Jak Kraków taki biedny i tak mu nie pasuje dokładanie do komunikacji aglo to niech dopuści busy gminne na swój teren na normalnych warunkach, bo niektóre gminy próbowały i odpuściły.kot_feliks pisze: 30 wrz 2025, 12:08 Z "busikami" miasto chyba dosyć długo chciało współpracować, zrobiono zresztą dla nich nawet dodatkowy "dworzec" pod estakadą itd. Problem jest w tym, że jeśli przez lata "busiki" nie potrafiły nauczyć się, że np. nie staje się na minutę na początku przystanku na ATW blokując cały przejazd, aby radośnie sprzedawać bilety...
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Dokładnie. Ponoć w przypadku linii GZ wymęczono obsługę pętli Mydlniki Wapiennik, a i tak rozkład nie znajdzie się w gablocie, bo jest inny szablon. Natomiast przystanek Mydlniki Granica Miasta w jedną stronę nie jest obsługiwany podobno właśnie z niedasiostwa ZTP. To gmina załatwia dowozówkę na linie KMK, a ZTP robi problemy.scyzor663 pisze: 30 wrz 2025, 12:26 Nie porównuj prywatnych busów do komunikacji gminnych. Jak Kraków taki biedny i tak mu nie pasuje dokładanie do komunikacji aglo to niech dopuści busy gminne na swój teren na normalnych warunkach, bo niektóre gminy próbowały i odpuściły.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Bo autobusy aglo obsługują też mieszkańców Krakowa? I jakby nie było tych autobusów to i tak miasto by musiało coś puścić do granicy miasta? A czasem nie ma na tej granicy nawet gdzie zawrócić, nie mówiąc już o pętlach. I Kraków nie dopłaca 50% tylko 15% jak sobie wyliczyli, bo 35% mają zwrotu z biletów.suchy pisze: 30 wrz 2025, 9:39 Wkurzające jest też to, że Kraków płaci 100% wzkm na swoim terenie oraz DOPŁACA 50% za kursowanie komunikacji na terenie aglomeracji (czyli nie na swoim terenie).
Tak więc ZTP sobie wyliczyło, że zwrot z biletów aglo to 35% i gminy będą dopłacać 65%. Więc sytuacja się odwróci i to teraz Kraków będzie zarabiał. Bo finansowanie linii algo w 100% pokryją bilety i gminy.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
W tej sytuacji gminy powinny odpuścić i postawić na busy. One są tańsze. A ZTP zostałby z ręką w nocniku, bo - jak zostało wyżej napisane - do granicy miasta i tak coś by musiało jechać.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Tylko ZTP nie chce busów gminnych wpuszczać do miasta więc nie byłoby się ani gdzie ani na co przesiąść.Kojak pisze: 30 wrz 2025, 16:40 W tej sytuacji gminy powinny odpuścić i postawić na busy. One są tańsze. A ZTP zostałby z ręką w nocniku, bo - jak zostało wyżej napisane - do granicy miasta i tak coś by musiało jechać.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Wszystkie linie aglo, wszelakie busiarstwo i auta prywatne "poza miejscowych" tylko do granic miasta. Potem przesiadka w miejskie autobusy i tramwaje. Żadne linie aglo do Centrum.scyzor663 pisze: 30 wrz 2025, 12:26 Nie porównuj prywatnych busów do komunikacji gminnych. Jak Kraków taki biedny i tak mu nie pasuje dokładanie do komunikacji aglo to niech dopuści busy gminne na swój teren na normalnych warunkach, bo niektóre gminy próbowały i odpuściły.
Wtedy my krakusy mamy mniejsze korki, lepsze powietrze.
Problemem jest tylko brak porządnych parkingów P+R i dworców autobusowo-tramwajowych na rogatkach miasta oraz praktyczny brak mało bardzo często kursujących linii miejskich.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Jest jakaś rozpiska jaki % trasy aglo autobusy są w Krakowie a ile za granicami?
ona/jej
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Będziemy jeździć marszrutkami z Zabierzowa.Kojak pisze: 30 wrz 2025, 16:40 W tej sytuacji gminy powinny odpuścić i postawić na busy. One są tańsze. A ZTP zostałby z ręką w nocniku, bo - jak zostało wyżej napisane - do granicy miasta i tak coś by musiało jechać.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Chyba trafiłeś w sedno, dlaczego ZTP tak panicznie boi się dopuścić busy gminne. Jeszcze się okaże, że to działa lepiej (taniej a tak samo dobrze) od MPK...Kojak pisze: 30 wrz 2025, 16:40 W tej sytuacji gminy powinny odpuścić i postawić na busy. One są tańsze. A ZTP zostałby z ręką w nocniku, bo - jak zostało wyżej napisane - do granicy miasta i tak coś by musiało jechać.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Wrzucę trochę w ramach przerywnika... czy też już tak nawykliśmy do wojenek polsko-polskich...? Czy to kolejne jej wcielenie?
Tak sobie myślę, że może trzeba poszukać wspólnych punktów? Szczere mówiąc obie strony mają w tym pewne korzyści, że krakowska komunikacja dociera do gmin poza Krakowem. Może zamiast obrzucać się argumentami "bo ta strona jest be" - znajdziemy argumenty za?
Tak sobie myślę, że może trzeba poszukać wspólnych punktów? Szczere mówiąc obie strony mają w tym pewne korzyści, że krakowska komunikacja dociera do gmin poza Krakowem. Może zamiast obrzucać się argumentami "bo ta strona jest be" - znajdziemy argumenty za?
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Ci ludzie z aglo przyjeżdżając do Krakowa zostawiają tutaj masę pieniędzy. Pracują w firmach które płacą podatki w Krakowie, robią zakupy w krakowskich sklepach, chodzą do krakowskich kin i restauracji. Więc pośrednio dopłacają nam do budowy chodników itp.suchy pisze: 30 wrz 2025, 9:39
A czy oni nam dopłacają do remontów dróg, chodników, budowy szkół, basenów, itp - z których mieszkańcy aglomeracji RÓWNIEŻ korzystają i to o wiele bardziej (bo więcej ludzi z aglo przyjezdza do Krakowa, aniżeli krakowian jeździ na aglomerację)?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot], Bing [Bot] i 5 gości
