-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7099
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 01 sie 2025, 12:53
Historia tego materiału zaczyna się tak naprawdę w połowie lipca. Wtedy na trasie Warszawa-Gdańsk legendarny pociąg EIC Jantar osiągnął prędkość 200 km/h. Tym samym Jantar pobił pewien rekord. Bo stał się najdłuższym klasycznym składem wagonowym ciągniętym przez lokomotywę Griffin, który był w stanie podróżować z taką prędkością. Najdłuższym składem... na świecie! Najdłuższym i jednocześnie najcięższym.
Teraz do tej listy dopisuje się kolejny pociąg Intercity. I jest nim EIC Posejdon. Skład ten po raz pierwszy osiągnął prędkość 200 km/h podczas trasy z Warszawy do Kołobrzegu 25 lipca.
https://moto.pl/MotoPL/7,88389,32136054 ... z-nie.html
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 2553
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 27 paź 2025, 19:48
Cztery "nowe" (używane) pociągi na torach Małopolski:
– Pojazdy, które pozyskało Polregio, zostały wyprodukowane w 2005 r. przez Newag. Początkowo ich użytkownikiem przez 12 lat była SKM Warszawa. Następnie zostały wykupione przez spółkę Industrial Division i dalej dzierżawione – m.in. Kolejom Śląskim oraz Kolejom Małopolskim – opisywał po podpisaniu umowy Kolejowy Portal.
– W latach 2020–2021 wróciły na krótko do stolicy, po czym ponownie obsługiwały połączenia Kolei Śląskich. Od kilku lat wymienione jednostki nie były używane przez żadnego przewoźnika – wyliczał dalej branżowy portal.
Źródło:
https://lovekrakow.pl/cztery-uzywane-po ... w-tym-roku
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość