Komunikacja miejska w 2025 roku
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Podobno Mobilis zejdzie z Pleszowa, ale to akurat nie jest potwierdzone info.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
ZTP ma teraz jakieś większe problemy z Mobilisem że takie częste roszady z zamianą linii między przewoźnikami? Przy poprzednim kontrakcie tak częstych roszad nie było.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Mieli kilka linii tymczasowych które się skończyły a pewnie kilometry umowne trzeba wyrobić do końca roku.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Z ciekawości, są jakieś obostrzenia zakazujące posyłania Mobilisa do aglomeracji?
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Może stawka? MPK ma inaczej płacone za wioski.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Gminy musiałyby się zgodzić, w porozumieniach międzygminnych mają chyba wpisane (na swoje życzenie) że obsługuje ich miejski przewoźnik. To jest pokłosie lobbingu który swego czasu zrobił wśród wójtów prezes MPK (jeszcze Pilszczek) przed poprzednim przetargiem. Mało kto wie, ale pierwotne plany były takie żeby w przetargu z 2013 roku wystawić całą aglomerację chyba w 4 pakietach.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Ale to miał być całkowicie osobny przetarg na Aglomerację a nie ten poprzedni z 2014, który wygrał Mobilis. I on nigdy nie został ogłoszony.
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 747
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Na ciągu Kapelanka-Monte Cassino mamy rano genialny takt w wykonaniu MPK:
- w stronę centrum: x:03 (18) 04 (77) 05 (81) 06 (52) 14 (52)
- w stronę CM/BF: x:25 (52) 26 (81) 29 (18) 31(77) 32 (52)
Czyli w OBIE STRONY mamy WSZYSTKIE linie w odstępie minuty - dwóch a potem OSIEM MINUT PRZERWY. To nawet jakby układać takt losowo to by tak antypasażerski nie wyszedł. Jedyne do czego to doprowadzi to wzajemne opóźnianie się tramwajów i dopełnianie i tak już pełnego 52. Mam tylko nadzieję, że to tylko jednodniowa sytuacja i zostanie to od poniedziałku naprawione.
Przykład z tego momentu w stronę centrum:
81 - 4 minuty opóźnione
77 - 5 minut opóźnione
18 - 6 minut opóźniona
52 - 3 minuty opóźnione
Dobrze, że chociaż skrzyżowanie na Stradomiu ma cały czas wyłączone światła i nie opóźnia dodatkowo tramwajów.
- w stronę centrum: x:03 (18) 04 (77) 05 (81) 06 (52) 14 (52)
- w stronę CM/BF: x:25 (52) 26 (81) 29 (18) 31(77) 32 (52)
Czyli w OBIE STRONY mamy WSZYSTKIE linie w odstępie minuty - dwóch a potem OSIEM MINUT PRZERWY. To nawet jakby układać takt losowo to by tak antypasażerski nie wyszedł. Jedyne do czego to doprowadzi to wzajemne opóźnianie się tramwajów i dopełnianie i tak już pełnego 52. Mam tylko nadzieję, że to tylko jednodniowa sytuacja i zostanie to od poniedziałku naprawione.
Przykład z tego momentu w stronę centrum:
81 - 4 minuty opóźnione
77 - 5 minut opóźnione
18 - 6 minut opóźniona
52 - 3 minuty opóźnione
Dobrze, że chociaż skrzyżowanie na Stradomiu ma cały czas wyłączone światła i nie opóźnia dodatkowo tramwajów.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Nie, było tak jak ja napisałem. Miała być aglomeracja, jednak finalnie gminy się nie zdecydowały więc na przetarg poszły linie miejskie.tomek_m pisze: wczoraj, 1:13 Ale to miał być całkowicie osobny przetarg na Aglomeracje a nie ten poprzedni z 2014, który wygrał Mobilis. I on nigdy nie został ogłoszony.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Od poniedziałku "18" wraca do f7,5 więc na pewno coś się poprawi, bo kursy "18" będą wchodzić między każde "52", nie co drugie jak dzisiaj. Chociaż tyle.michal49944 pisze: wczoraj, 7:10Mam tylko nadzieję, że to tylko jednodniowa sytuacja i zostanie to od poniedziałku naprawione.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Potwierdzam. Przed chwilą patrzyłem na rozkłady jazdy od 3 listopada i rzeczywiście linia "133" jest Mobilisowska.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Koniec świata. Będę castrosuą podróżować.kucyk pisze: wczoraj, 18:35 Potwierdzam. Przed chwilą patrzyłem na rozkłady jazdy od 3 listopada i rzeczywiście linia "133" jest Mobilisowska.![]()
Trochę dziwne, ze Mobilisowi dają tyle linii na południu Krakowa. Jak pod nosem są dwie zajezdnie MPK.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Rozumiem, że te zjazdy/wyjazdy na drugi koniec miasta są opłacane przez ZTP? Rozkłady, przerwy i brygady MPK układa Mobilisowi?Kojak pisze: wczoraj, 18:42 Koniec świata. Będę castrosuą podróżować.
Trochę dziwne, ze Mobilisowi dają tyle linii na południu Krakowa. Jak pod nosem są dwie zajezdnie MPK.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
A dlaczego mają być opłacane?
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Nie mam pojęcia, ale nie podoba mi sie, że ta linia będzie obsługiwana taka padaką. A czy im płacą czy nie, nie wydaje mi się, żeby dojazdy były jakoś ekstra liczone. Raczej gołe km z trasy liniowej. Co ZTP obchodzi, gdzie Mobilis sobie stajnie zrobi. Mógł sobie zrobić 4 w mieście to wszędzie miałby blisko...Kowalik pisze: wczoraj, 18:54 Rozumiem, że te zjazdy/wyjazdy na drugi koniec miasta są opłacane przez ZTP? Rozkłady, przerwy i brygady MPK układa Mobilisowi?
Tak czy owak jak mu dokładają na południu to ciekawe z czego to wynika, czy km i brygady się po prostu zgadzały, czy co.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości
