STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
GRUL
Pasażer
Posty: 1
Rejestracja: 24 lip 2024, 17:04

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: GRUL » wczoraj, 0:46

Siema! To mój pierwszy post tutaj więc nie wiem czy go w ogóle dobrze publikuję, mam parę pytań do kolegów bardziej obeznanych a temacie właśnie o słynnym krakowskim Lajkoniku.

1. Czy wie ktoś jaki model wózka ma Stadler? Czy ma on zawieszenie pneumatyczne? Często słyszę w tych bardziej zajechanych stadlerach sprężarkę, i zastanawiam się od czego ona jest? Od piasecznicy? Od zawieszenia? Czemu inne modele mają tą sprężarkę o wiele cichszą?

2. Dlaczego zdejmowane są osłony lamp? To na pewno bezpieczne?

3. Co tak strzela w wózkach stadlerów? Problemy z hamulcem postojowym znam, ale szczególnie rok-dwa temu stadlery potrafiły dość głośno strzelać na łukach czy przy przyspieszaniu i hamowaniu.

4. Dlaczego Stadler tak ślizga się na jakimkolwiek kurzu na szynie? Ostatnio jadąc przeładowaną 4 na uken motorniczy miał problem podjechać - 12 km/h szybciej się nie dało.

Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam!

suchy
Ekspert
Posty: 1288
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: suchy » wczoraj, 11:08

GRUL pisze: wczoraj, 0:46 2. Dlaczego zdejmowane są osłony lamp? To na pewno bezpieczne?

3. Co tak strzela w wózkach stadlerów? Problemy z hamulcem postojowym znam, ale szczególnie rok-dwa temu stadlery potrafiły dość głośno strzelać na łukach czy przy przyspieszaniu i hamowaniu

4. Dlaczego Stadler tak ślizga się na jakimkolwiek kurzu na szynie? Ostatnio jadąc przeładowaną 4 na uken motorniczy miał problem podjechać - 12 km/h szybciej się nie dało

Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam!
2 - bo jak były poprzednie lampy ze szkłem, to były źle sklejone fabrycznie - przez co do środka dostawała się wilgoć, szkło było zaparowane. Niestety nie dało się tego normalnie naprawić, więc Stadler musiał wymienić całe obudowy lamp na nowe (bez szkieł).

3 - podczas hamowania może to być np. hamulec szynowy (jak wagon wpada w poślizg i motorniczy musi pomóc sobie w hamowaniu, to może "stukać" szynowymi).

4 - dlatego bo ma beznadziejny system antypoślizgowy, w porównaniu do innych wagonów gdzie działa to o wiele skuteczniej. Ile to razy "widać, słychać i czuć" :lol: jak Stadler wpada w poślizg, uruchamiają się piasecznice (bo słychać sprężarki), a tramwaj zamiast hamować to jeszcze zrywa szybciej do przodu i wtedy motorniczy musi rzucać szynowymi.

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 637
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: Kowalik » wczoraj, 12:19

W temacie rolowania, wszystko też zależy od prowadzącego i jego techniki jazdy. Zdarzają się przypadki "cała naprzód" zadajnik na 100% a pojazd aż podskakuje :roll: Idealnym torem doświadczalnym jest podjazd na Nowosądeckiej w stronę Kurdwanowa. :)

Kojak
Ekspert
Posty: 958
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: Kojak » wczoraj, 13:27

Z tego co tu napisano, wychodzi że ten Stadler to lekko niedopracowany.
A ten podjazd na Nowosądeckiej jest chyba najbardziej stromy w całym krakowskim torowisku, tam były nawet obawy - jak uruchamiali tą linię - czy tramwaj sobie poradzi.

tomek_m
Ekspert
Posty: 584
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: tomek_m » wczoraj, 16:35

E1+c3 podobno miały zakaz wjazdu na trasę do Kurdwanowa ze względu na ten podjazd. Nie były w stanie ruszyć z miejsca po obsłużeniu przystanku Bieżanowska w stronę Kurdwanowa.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 470
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: sorig » wczoraj, 16:40

tomek_m pisze: wczoraj, 16:35 E1+c3 podobno miały zakaz wjazdu na trasę do Kurdwanowa ze względu na ten podjazd. Nie były w stanie ruszyć z miejsca po obsłużeniu przystanku Bieżanowska w stronę Kurdwanowa.
Przecież jeździły wiedeńce całkiem długo na "24"...

kucyk
Ekspert
Posty: 2557
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: kucyk » wczoraj, 18:19

Kojak pisze: wczoraj, 13:27 A ten podjazd na Nowosądeckiej jest chyba najbardziej stromy w całym krakowskim torowisku, tam były nawet obawy - jak uruchamiali tą linię - czy tramwaj sobie poradzi.
Nie chcę sprzeczać ale wydaje mi się, że podjazd na Wielickiej (od przystanku "Prokocim" w stronę Szpitala w Prokocimiu) jest jeszcze bardziej stromy. :)

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1119
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: Jelczyk » wczoraj, 18:37

Po ruszeniu z Bieżanowskiej w stronę Kurdwanowa jest jeszcze smarownica. Ale wiedeńce sobie radziły. A ruszając z Prokocimia masz delikatnie na dół, żeby trochę się rozpędzić.

suchy
Ekspert
Posty: 1288
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: suchy » wczoraj, 20:33

Jelczyk pisze: wczoraj, 18:37 Po ruszeniu z Bieżanowskiej w stronę Kurdwanowa jest jeszcze smarownica. Ale wiedeńce sobie radziły. A ruszając z Prokocimia masz delikatnie na dół, żeby trochę się rozpędzić.
Z Bieżanowską to obecnie właśnie Stadlery mają problem - jak wyleci za dużo smaru, to nie są w stanie ruszyć spod świateł przy skrzyżowaniu Na Kozłówce :D

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Justforfun, Łukasz i 6 gości