Pewnie nie, ale co to zmienia?MM869 pisze: 05 lis 2025, 11:56 MPK za 10 - 12 zł? chyba raczej bliżej 14, patrząc na aktualne stawki za km.
Ciekawe, czy Pan Prezes byłby taki tani, jakby nie dostawał darmowych autobusów elektrycznych a dodatkowo miał praktycznie 100% taboru eko (jak Mobilis). Weźmy pod uwage, że nadal ponad 2/3 taboru MPK to diesle - to wyraźnie wpływa na stawkę. Ciekawe, jaką stawkę zaproponowałoby MPK w przetargu który wygrał Mobilis? Bez porównywalnych danych, taka dyskusja zbytnio nie ma sensu.
A jeszcze co do dofinansowań, tabor może kupić miasto i zrobić przetarg na jego obsługę - np. Kielce tak ostatnio zrobiły. To też jest jakieś rozwiązanie.
Skoro MPK może liczyć na dotacje, a prywatny przewoźnik nie, to jest to na plus dla MPK.
A co do Diesli, Prezes zwrócił tam uwagę na to, o czym się nie mówi. Poleganie wyłącznie na elektrykach, to wprowadzanie się w sytuację bezalternatywną. Prezes powołał się na przykład Ukrainy, która prosząc o autobusy mówi wyłącznie o Dieslach, bo z prądem to różnie jest. A Diesel to jednak alternatywne źródło. Warto przeczytać artykuł, on tam to dość jasno tłumaczy.
