Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe
Czyli 10.11 agloekspresy będą najczęściej kursującymi liniami autobusowymi?
Coś miejskiego ma f15 w sobotę oprócz 130?
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe
Samych w sobie chyba nie ma więcej. Do lutego było jeszcze "147" z f15, jednak Miasto już się tym zajęłoscyzor663 pisze: 05 lis 2025, 6:09Czyli 10.11 agloekspresy będą najczęściej kursującymi liniami autobusowymi?Coś miejskiego ma f15 w sobotę oprócz 130?
Jednocześnie niektóre linie tworzą wiązki i można by je liczyć razem. "501+511" ma w soboty f10 od Chełmońskiego do Wiślickiej. Inna sprawa, że "511" zaczyna wtedy kursowanie o godz. 9, akurat gdy poranny "poniedziałkowy" szczyt się skończy
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe
Od wczoraj występują problemy z podstacją na Czerwonych Makach.
Jak informuje ZDMK przyczyną tej sytuacji są samoczynnie występujące zwarcia, powodujące zadziałanie zabezpieczeń.
Ze względów bezpieczeństwa podstacja zostaje wyłączona.
Jak informuje ZDMK przyczyną tej sytuacji są samoczynnie występujące zwarcia, powodujące zadziałanie zabezpieczeń.
Ze względów bezpieczeństwa podstacja zostaje wyłączona.
https://www.facebook.com/zdmk.krakow/po ... rHHxyh9uzlZDMK pisze: Od wczoraj (6 listopada 2025 r.) na podstacji zasilającej sieć trakcyjną w rejonie pętli Czerwone Maki, występują zwarcia i samoczynne załączanie się zabezpieczeń elektrycznych. Służby techniczne prowadzą działania mające na celu ustalenie przyczyny awarii.
Dziś na miejscu pracować będzie producent urządzeń, który wraz z zespołem serwisowym przeprowadzi szczegółową diagnostykę instalacji, aby wskazać źródło problemu. Do czasu pełnego wyjaśnienia przyczyn oraz potwierdzenia bezpieczeństwa instalacji, zasilanie pozostaje wyłączone. Decyzja ta podyktowana jest względami bezpieczeństwa pasażerów i pracowników obsługi technicznej.
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 772
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe
Dokładne wytłumaczenie problemu z podstacją przez ZDMK:
https://www.facebook.com/zdmk.krakow/po ... cdWGXzoRQlW piątek przed godziną 15:00 powrócił normalny ruch tramwajowy na pętle Czerwone Maki.
Przyczyną awarii zasilania trakcji tramwajowej był problem z anomaliami natężenia prądu. Zabezpieczenia podstacji trakcyjnej wykrywały te anomalie i automatycznie wyłączały zasilanie. To procedura bezpieczeństwa, która zadziałała perfekcyjnie.
Zabezpieczenia zastosowane w podstacji na Czerwonych Makach to bardzo czułe urządzenia wrażliwe na niewielkie zmiany natężenia prądu płynącego w trakcji.
W ramach poszukiwania przyczyn awarii cała podstacja trakcyjna została przeglądnięta i poddana szczegółowemu serwisowi przez specjalistów przysłanych przez producenta urządzeń tam zastosowanych.
W trakcie prac serwisowych okazało się, że rozwiązanie problemu tkwi w punktach powrotnych, czyli uziemieniu całego systemu. Dobudowano dodatkowy taki punkt spinający podstację z torami, po to żeby ustabilizować natężenie prądu płynącego w sieci.
Po tej operacji bardzo czułe urządzenia zabezpieczające nie wykrywały już zmian w płynącym prądzie i nie odcinały zasilania. Dodatkowo dokonano aktualizacji ustawień poszczególnych elementów podstacji trakcyjnej.
Trwa analiza przyczyn wystąpienia tak zwanych pływów, czyli zmian natężenia płynącego w sieci trakcyjnej prądu.
Przez najbliższe dni podstacja trakcyjna Czerwone Maki będzie pod stałą obserwacją służb odpowiedzialnych za prawidłowe działanie trakcji tramwajowej w Krakowie.
Raz jeszcze przepraszamy wszystkich mieszkańców za niedogodności wynikające z awarii.
https://zdmk.krakow.pl/.../tymczasowe-wstrzymanie.../
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe
Ciekawe, czy to była awaria przez nieszczęśliwy zbieg okoliczności, czy przez zaniedbania. Jeśli podejście do urządzeń na podstacji było analogiczne jak do nowowybudowanego torowiska (zrobić i zapomnieć) to miejmy nadzieję że wnioski zostaną wyciągnięte.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe
Wyjaśnienie trochę mało szczegółowe ale wygląda na problem ze zbyt duża rezystancja sieci powrotnej. Powody pewnie są dwa: projektowanie na styk i utrzymanie. Najpewniej któryś kabel powrotny gdzieś się np poluzował, a że ich ilość była wyliczona bez zapasu , to pojawił się problem.Kowalik pisze: wczoraj, 7:36 Ciekawe, czy to była awaria przez nieszczęśliwy zbieg okoliczności, czy przez zaniedbania. Jeśli podejście do urządzeń na podstacji było analogiczne jak do nowowybudowanego torowiska (zrobić i zapomnieć) to miejmy nadzieję że wnioski zostaną wyciągnięte.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: CzarnaPerla, Google [Bot] i 2 gości
