Wrocławska, Stara Krowodrza

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
gadolin
Miłośnik
Posty: 52
Rejestracja: 21 kwie 2023, 13:38
Otrzymał  polubienie: 3 razy

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: gadolin » 28 lis 2025, 20:25

yosujiro pisze: 28 lis 2025, 9:26 Jedyne co obowiązkowo powinno być zrobione dla poprawy przepustowości, to postawienie świateł na przejściu dla pieszych od strony wjazdu do jednostki wojskowej.
Jeśli światła na tym przejściu będą działać tak, jak te przy tunelu, czyli trzeba będzie klę… znaczy klikać i czekać parę minut na zielone trwające kilka sekund… to ja podziękuję jako osoba przesiadająca się tam z pociągu.

judash
Ekspert
Posty: 836
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: judash » 02 gru 2025, 11:02

Jest odpowiedź i jest ... "KĄKRET", jak zwykle.

Księżyc
Miłośnik
Posty: 53
Rejestracja: 31 sty 2025, 20:34

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: Księżyc » 02 gru 2025, 17:37

Co myślicie o takich propozycjach :

1. Trzy propozycje wydłużenia trasy linii 189:
A. PLAC CENTRALNY - ... - Nowy Kleparz - Wrocławska - Czyżewskiego - Głowackiego - Piastowska - CICHY KĄCIK
B. PLAC CENTRALNY - ... - Nowy Kleparz - Wrocławska - Czyżewskiego - Głowackiego - Bronowicka - Balicka - Na Błonie -
- BRONOWICE MAŁE
C. PLAC CENTRALNY - ... - Nowy Kleparz - Wrocławska - Czyżewskiego - Głowackiego - Bronowicka - Armii Krajowej -
- Rondo Ofiar Katynia - Radzikowskiego - Wizjonerów ( powrót: Wizjonerów - Armii Krajowej ) - WIZJONERÓW

2. Nie wydłużamy linii 189, a uruchamiamy nową linię na następującej trasie:
DWORZEC GŁÓWNY WSZCHÓD - Kalinowskiego tunel - Pawia - Al. Słowackiego - Nowy Kleparz - Wrocławska -
- Czyżewskiego - Głowackiego - Bronowicka - Armii Krajowej - Rondo Ofiar Katynia - Radzikowskiego - Wizjonerów
( powrót: Wizjonerów - Armii Krajowej ) - WIZJONERÓW

3. Nie wydłużamy linii 189, a uruchamiamy nową linię na następującej trasie :
A. AZORY - Weissa - Jaremy - Czerwieńskiego - Radzikowskiego ( powrót: Radzikowskiego - Weissa ) - Czyżewskiego -
- Głowackiego - Piastowska - CICHY KĄCIK
B. AZORY - jak w wersji A - Cichy Kącik - Piastowska - Królowej Jadwigi - Focha - Piłsudskiego - Straszewskiego - Podzamcze -
- Powiśle ( powrót : Powiśle - Zwierzyniecka - Straszewskiego ) - NOWY ŚWIAT

pjetrek
Ekspert
Posty: 799
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31
Polubił: 2 razy
Otrzymał  polubienie: 2 razy

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: pjetrek » 02 gru 2025, 20:50

Ten wariant 3B chyba ma najwięcej sensu, bo 3A to zbyt krótki, żeby miał jakieś sensowne napełnienia.

Najbardziej racjonalne jest przedłużenie 189, ale Wrocławska (korek), Czyżewskiego (korek), Piastowska do MS z obu stron (korek). Ta linia zanim dojedzie z Cichego Kącika na swoją starą trasę, już będzie jeden kurs w plecy... :/
A gdyby to miało być coś z Azorów w stronę Alej, to może i wreszcie uda się zlikwidować tę protezę 494 i zrobić normalną linię 194, co też poprawi jej punktualność.

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1136
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24
Polubił: 6 razy

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: Jelczyk » 02 gru 2025, 23:12

Ja zaś pomyślałem aby właśnie wykorzystać 494 i puścić AZORY - Weissa, Radzikowskiego, Czyżewskiego, Głowackiego, Piastowska, Czarnowiejska - ....... OS. POD FORTEM.

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 827
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Polubił: 42 razy
Otrzymał  polubienie: 54 razy

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: michal49944 » 02 gru 2025, 23:18

Jedyne co winno się aktualnie zmienić w 494 to jak najszybsze scalenie go ze 194.

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 867
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: lukaszpdg » wczoraj, 1:02

Jelczyk pisze: 02 gru 2025, 23:12 Ja zaś pomyślałem aby właśnie wykorzystać 494 i puścić AZORY - Weissa, Radzikowskiego, Czyżewskiego, Głowackiego, Piastowska, Czarnowiejska - ....... OS. POD FORTEM.
Ewentualnie można "494" wykorzystać po otwarciu 8PU albo nową linię jak wyżej AZORY - ...Konopnickiej - Nowoorawska - Rydlówka - Kapelanka - 8PU - Zawiła... - OS. POD FORTEM

Może być tam ciasno na Nowoorawskiej, ewentualnie można skierować przez Mateczny i Rydlówką (powrót: al. Skrzyneckiego - Rzemieślnicza), ale to już będzie bardziej naokoło albo po prostu Kapelanką tak jak obecnie.

Awatar użytkownika
Bautosz
Specjalista
Posty: 273
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Płaszów
Polubił: 35 razy
Otrzymał  polubienie: 11 razy

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: Bautosz » wczoraj, 8:32

Moim zdaniem Kraków potrzebuje częstych linii, również autobusowych. Jak zaczyna się daną relację dzielić na różne warianty to potem się cały takt zaczyna rozjeżdżać ze względu na to, jaki priorytet autobusy mają w wielu miejsach (żaden)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7202
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Polubił: 24 razy
Otrzymał  polubienie: 43 razy
Kontakt:

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: Kaszmir » wczoraj, 11:14

michal49944 pisze: 02 gru 2025, 23:18Jedyne co winno się aktualnie zmienić w 494 to jak najszybsze scalenie go ze 194.
Nawet jeśli obecnie ciężko to wprowadzić bo oznaczałoby zabranie Azorom autobusu, to mam cichą nadzieję, że najpóźniej otwarcie torowiska tramwajowego będzie taką okazją.

pjetrek
Ekspert
Posty: 799
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31
Polubił: 2 razy
Otrzymał  polubienie: 2 razy

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: pjetrek » wczoraj, 21:23

Kaszmir pisze: wczoraj, 11:14 Nawet jeśli obecnie ciężko to wprowadzić bo oznaczałoby zabranie Azorom autobusu, to mam cichą nadzieję, że najpóźniej otwarcie torowiska tramwajowego będzie taką okazją.
Ale patrząc realnie na zapełnienie 494 na ostatnim odcinku, to zabranie tego autobusu Azorom nie zmieniłoby wiele. Linia 494 pustoszeje głównie na przystanku Makowskiego, a dalej do pętli jadą już pojedyncze osoby.
Nie jestem przekonany do tego, aby dziurę na Głowackiego łatać kosztem mieszkańców al. Kijowskiej. Jeśli już radni chcą nowej linii to niech wygospodarują na nią środki. A sytuacja komunikacyjna na Starej Krowodrzy jest trudna i przydałoby się raczej wzmocnienie niż dodatkowe cięcia.

Awatar użytkownika
karol dżonson
Pasażer
Posty: 41
Rejestracja: 24 wrz 2025, 17:33
Polubił: 6 razy
Otrzymał  polubienie: 4 razy

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: karol dżonson » dzisiaj, 3:16

Jelczyk pisze: 02 gru 2025, 23:12 Ja zaś pomyślałem aby właśnie wykorzystać 494 i puścić AZORY - Weissa, Radzikowskiego, Czyżewskiego, Głowackiego, Piastowska, Czarnowiejska - ....... OS. POD FORTEM.
Nie ma co myśleć o przekierowywaniu czegokolwiek z Kijowskiej (chyba że ew. 102), bo tak jak pisałem wcześniej, rano tam jest taki sajgon że ja bym się prędzej skłaniał ku wprowadzeniu f5 na 194. Jeśli będą wprowadzane kolejne wzmocnienia na Klinach, w postaci wydłużonego 136/722/124/506/M1/spływu kajakowego, to one jak najbardziej miałyby tam sens.

Ewentualnie, jakoś zawsze mnie to tkwiło że z Płaszowa ani nie ma linii na Aleje, ani nie ma nawet takich propozycji. Takowa byłaby dość niezłym kandydatem na ten odcinek - tu korek, tam korek, przy pętli korek, przy drugiej też, ale za to w środku trasy też jest korek. Ale przy obecnych finansach to raczej pomysł na przyszłą dekadę.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość