- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
-
Aułrora
- Specjalista
- Posty: 497
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
- Polubił: 21 razy
- Otrzymał polubienie: 10 razy
Post
autor: Aułrora » 17 lut 2024, 15:10
Nicko pisze: 17 lut 2024, 14:27
W moim mniemaniu to powinnien powstać wjazd pod pętle z podziemnym przystankiem który wychodzi od razu na pętle. Pozwoliłoby to również zrobić tunel dla pieszych na ul. Czerwone Maki i możnabyłoby zlikwidować pasy na tej ulicy które nie tylko blokują pieszych ale i wydłużają stanie autobusów na skręcie. Ponadto i tak sądze że tam minitunel musi powstać no wtedy to jak tramwaj by się s
dostał na duży pas trawnika za Mochnańcem?
Ogólnie to powinien powstać jeszcze tunel z przystanku 578 tak aby ludzie mieli bezproblemowe dojście na pętle bez przymusu czekania.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~
Dawid (czyli ja

)
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 2611
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 10 razy
Post
autor: kucyk » 17 lut 2024, 22:23
Nicko pisze: 17 lut 2024, 2:47
Co ciekawe, roboczo założono, że na nowej trasie kursowałyby tramwaje linii "52" (f5) i "11" (f20).
Jak widać jest to "odgrzewany kotlet". Po pierwsze "52" już nie kursuje co 5 minut a "11" co 20 minut. Po drugie "11" kursuje obecnie inną trasą i nie obsługuje Kalwaryjskiej czy Ronda Matecznego. Po trzecie z tego co się słyszy to planują kolejny raz zmienić trasę "11" do Bieżanowa albo Rżąki. I po czwarte dlaczego nie uwzględniono przedłużenia "18"? Czyżby to przedłużenie zrobiono w zamian już teraz ale na przeciwnym biegunie tej linii?

-
Nicko
- Miłośnik
- Posty: 73
- Rejestracja: 16 lis 2022, 18:41
- Lokalizacja: Skawina
Post
autor: Nicko » 18 lut 2024, 15:09
kucyk pisze: 17 lut 2024, 22:23
Jak widać jest to "odgrzewany kotlet". Po pierwsze "52" już nie kursuje co 5 minut a "11" co 20 minut. Po drugie "11" kursuje obecnie inną trasą i nie obsługuje Kalwaryjskiej czy Ronda Matecznego. Po trzecie z tego co się słyszy to planują kolejny raz zmienić trasę "11" do Bieżanowa albo Rżąki. I po czwarte dlaczego nie uwzględniono przedłużenia "18"? Czyżby to przedłużenie zrobiono w zamian już teraz ale na przeciwnym biegunie tej linii?
To w takim razie jakie linie mogłyby się pojawić na wybudowanej linii tramwajowej?
-
tomta1
- Ekspert
- Posty: 720
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27
Post
autor: tomta1 » 18 lut 2024, 15:31
Przecież te założenia są po to, by móc czymś zasilić model makroskopowy, który odpowie na pytania o wariantowanie przebiegu linii w sieci. Przywiązywanie większej wagi do tych założeń, zwłaszcza pod kątem proponowanego przebiegu linii, mija się z celem – najistotniejszym parametrem jest liczba kursów na godzinę na odcinku (15 kursów na godzinę), sam zaś rozkład (12/h do centrum i 3/h w innym przebiegu) z grubsza odzwierciedla to, jak rzeczywiście może wyglądać układ linii. No i jest jeszcze prędkość komunikacyjna, która wynika przede wszystkim z gęstości przystanków i podstawowych parametrów technicznych (np. ciasnych łuków, które ograniczają prędkość).
Na etapie rysowania linii palcem po mapie i wyboru przebiegu torowiska i lokalizacji pętli, takie założenia są wystarczające.
-
panA
- Pasażer
- Posty: 22
- Rejestracja: 18 lut 2020, 0:35
Post
autor: panA » 19 lut 2024, 14:40
I to jest ten sposób myślenia. Nie zastanawia się nikt skąd dokąd, potem pojawia się sto potworków kursujących co 15 minut w losowe kierunki i zdziwienie, że nie da się wszystkiego ze wszystkim zsynchronizować i jeszcze ciągle komuś jakaś trasa nie pasuje.
Projektuje się właśnie tak, żeby główne kierunki były wiadome. A napisać program liniowy, który z danych przejazdu komunikacją miejską oraz samochodów (po co się trzyma wyniki badań?) to uwzględni nawet dla całego miasta dla sensownych parametrów np. 80% pętli połączonych max 1 przesiadką, to jest dosłownie kilka godzin roboty. Chyba że dane wyjątkowo kijowe, to maksymalnie tydzień.
-
Karol1994
- Znawca
- Posty: 131
- Rejestracja: 22 sie 2022, 16:54
- Polubił: 2 razy
- Otrzymał polubienie: 3 razy
Post
autor: Karol1994 » 22 mar 2024, 13:39
Sześć firm projektowych chce opracować koncepcję rozbudowy ulicy Bunscha, budowy ulicy Humboltda oraz budowy nowej linii tramwajowej i tras rowerowych. Inwestycja, której realizatorem jest ZIM ma ułatwić poruszanie się w południowo-zachodniej części Krakowa.
https://zim.krakow.pl/nowa-inwestycja-t ... VocNLGY8Gk
-
Aszaf
- Miłośnik
- Posty: 59
- Rejestracja: 17 kwie 2023, 15:48
- Otrzymał polubienie: 4 razy
Post
autor: Aszaf » 24 maja 2024, 11:55
"ZIM unieważnił przetarg na opracowanie koncepcji rozbudowy ul. Bunscha, budowy ul. Humboldta i przedłużenia linii tramwajowej z Ruczaju."
Straszna kombinatoryka. Na realizację zarezerwowano ok 1,8 mln zł. Z kolei jedyną ofertę, która mieściła się w tym limicie, za około 1,6 mln odrzucono z uwagi na rażąco niską cenę. Pozostałe kwoty były wyższe, więc przetarg wyrzucono do kosza. I cyk, pora na CS-a.
Jak kwotę, która jest jakieś 10% niższa niż przewidywana kwota można uznać za rażąco niską. Czy tu chodzi o to, że pierwsze poczekają na wykonanie studium tramwaju na Kliny?
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowa- ... 56657.html
-
Aułrora
- Specjalista
- Posty: 497
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
- Polubił: 21 razy
- Otrzymał polubienie: 10 razy
Post
autor: Aułrora » 21 paź 2024, 12:29
Kraków.pl pisze:Krok do rozbudowy ulic i budowy linii tramwajowej w południowo-zachodnim Krakowie [...] W ramach drugiej opcji, linia tramwajowa kończyłaby się pętlą i parkingiem P+R w rejonie rozjazdu z przyszłą linią do os. Kliny, po zachodniej stronie szpitala im. Babińskiego.
Źródło
Zabawnie sie czyta jak miasto unika nazwy rejonu Kobierzyn jak ognia (Skotnik wsm też, ale rzadziej)

ta ich inkluzywna "nomenklatura".
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~
Dawid (czyli ja

)
-
kbieniu7
- Ekspert
- Posty: 792
- Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
- Lokalizacja: Kurdwanów
- Polubił: 13 razy
- Otrzymał polubienie: 14 razy
Post
autor: kbieniu7 » 21 paź 2024, 15:59
Sweco... Oni takie samochodowe projekty robią, jeśli chodzi o to, co na audytach się pojawiło dotychczas. I analizy wielokryterialne też robią z du*y (np. w tramwaju na Rżąkę wśród kryteriów nie było nic o czasie i warunkach przejazdu tramwajem, ale było za to ile czasu auta tracą na światłach)...
-
Aułrora
- Specjalista
- Posty: 497
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
- Polubił: 21 razy
- Otrzymał polubienie: 10 razy
Post
autor: Aułrora » 21 paź 2024, 16:04
kbieniu7 pisze: 21 paź 2024, 15:59
Sweco... Oni takie samochodowe projekty robią, jeśli chodzi o to, co na audytach się pojawiło dotychczas. I analizy wielokryterialne też robią z du*y (np. w tramwaju na Rżąkę wśród kryteriów nie było nic o czasie i warunkach przejazdu tramwajem, ale było za to ile czasu auta tracą na światłach)...
No to jestem w 4 literach. Ja z domu wgl nie wyjadę, jak wraz z budową drogi nie będzie rozwijana KM.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~
Dawid (czyli ja

)
-
michal49944
- Ekspert
- Posty: 830
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
- Polubił: 47 razy
- Otrzymał polubienie: 58 razy
Post
autor: michal49944 » 04 gru 2025, 16:15
Przedłużenie linii tramwajowej z Ruczaju wstrzymane. Miasto rozwiązało umowę
https://lovekrakow.pl/przedluzenie-lini ... zalo-umowe
Miasto rozwiązało umowę z firmą, której zadaniem było przygotowanie koncepcji rozbudowy ul. Bunscha i poprowadzenia wzdłuż niej linii tramwajowej.
– Powodem są prowadzone obecnie prace nad aktualizacją Strategii Rozwoju Krakowa, oczekiwanie na przedstawienie projektu planu ogólnego wraz z przeprowadzeniem konsultacji społecznych i przekazaniem planu do uchwalenia przez Radę Miasta Krakowa, a także przedstawienie 24 września planowanego przebiegu metra – wylicza w odpowiedzi na nasze pytania Piotr Subik z biura prasowego urzędu miasta.
– Obecnie nie jest znany termin ewentualnego wznowienia prac nad koncepcją i przeprowadzenia konsultacji społecznych, a w dokumentach finansowych miasta nie zostały zabezpieczone środki na dalsze działania związane z kontynuacją zadania – stwierdza Piotr Subik.
Nie będzie tramwaju na Kliny, ale w zamian nie będzie też tramwaju w stronę Skawiny.

-
kbieniu7
- Ekspert
- Posty: 792
- Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
- Lokalizacja: Kurdwanów
- Polubił: 13 razy
- Otrzymał polubienie: 14 razy
Post
autor: kbieniu7 » 04 gru 2025, 16:41
Nie będzie też rozbudowywania kolejnej wlotówki do miasta.
Ogólnie te inwestycje są potrzebne, ale jak mamy budżet napięty jak przysłowiowa plandeka na żuku, to lepiej te pieniądze wrzucić na coś pilniejszego: tramwaj na Azory, na Złocień, czy Azory-Cichy Kącik.
Tylko Klinów szkoda... Ale już chyba postawiono na nich krzyżyk...
-
MichalTyniec
- Ekspert
- Posty: 775
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
- Polubił: 3 razy
- Otrzymał polubienie: 1 raz
Post
autor: MichalTyniec » 04 gru 2025, 20:00
Bardzo zła decyzja, cały odcinek na Bunscha to jedno blokowisko, pętla na Makach w najbliższej przyszłości tego nie wytrzyma i właśnie dlatego tak bardzo jest potrzebna rozbudowa torowiska chociażby o krótki odcinek do Babińskiego albo najlepiej odnoga w stronę Klinów. Obecne śmieszne władze Krakowa wykończą to miasto zanim skończy się ich kadencja.
-
Aułrora
- Specjalista
- Posty: 497
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
- Polubił: 21 razy
- Otrzymał polubienie: 10 razy
Post
autor: Aułrora » 04 gru 2025, 22:26
Nie tyle co zła co tragiczna. Bo stoimy w sytuacji, gdzie ogólnie każda (powiedzmy) główna wylotówka z miasta została w ostatnim czasie zmodernizowana. Wylotówka do jednej z większych aglomeracji jaką jest Skawina dotąd nie została zrealizowana. To sprawia, że codziennie na Spacerowej (której najwęziej osiąga ok 3m) sprawia, że ludzie jeżdżą po chodniku. Ciężarówki, dostawcy również.
Gdyby Humboldta powstała można by było kombinować z zmianą organizacji na tej ulicy aby w końcu na chodnikach było bezpiecznie. Bez tego miasto nawet palcem tego nie ruszy bo zaraz obok głównej arterii czyli Skotnickiej, jest to druga magistralna ulica dla Skawiny
I tak źle i tak nie dobrze w Kobierzynie... Jak zawsze
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~
Dawid (czyli ja

)
-
Aułrora
- Specjalista
- Posty: 497
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
- Polubił: 21 razy
- Otrzymał polubienie: 10 razy
Post
autor: Aułrora » wczoraj, 18:04
Aułrora pisze: 04 gru 2025, 22:26
Nie tyle co zła co tragiczna. Bo stoimy w sytuacji, gdzie ogólnie każda (powiedzmy) główna wylotówka z miasta została w ostatnim czasie zmodernizowana. Wylotówka do jednej z większych aglomeracji jaką jest Skawina dotąd nie została zrealizowana. To sprawia, że codziennie na Spacerowej (której najwęziej osiąga ok 3m) sprawia, że ludzie jeżdżą po chodniku. Ciężarówki, dostawcy również.
Gdyby Humboldta powstała można by było kombinować z zmianą organizacji na tej ulicy aby w końcu na chodnikach było bezpiecznie. Bez tego miasto nawet palcem tego nie ruszy bo zaraz obok głównej arterii czyli Skotnickiej, jest to druga magistralna ulica dla Skawiny
I tak źle i tak nie dobrze w Kobierzynie... Jak zawsze
Jeszcze do tego pozwolę sobie dodać fakt, że wraz z zwieszeniem budowy ul. Humboldta zawiesza się kolejną ważną rzecz a mianowicie rondo na ul. Babińskiego. Kto jeździ codziennie przez Kobierzyn i okolice to wie, że przez skrzyżowanie pod KFC i jego specyficzną konstrukcje powstają korki, które wydłużają codziennie jazdę. O bezpieczeństwie nawet nie wspomnę, bo tutaj notorycznie dochodzi do ogromu niebezpiecznych sytuacji.
Moim zdaniem jeżeli zawieszają budowę ulicy to powinni zabrać się za budowę ronda, aby do czasu X-owego w którym temat powróci na tapet, mieszkańcy mogli jak i autobusy, których nie dość, że na tej części Babińskiego jest mało (bo tylko 4) to jeszcze stoją najdłużej przez ustąpienie pierwszeństwa -_____-
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~
Dawid (czyli ja

)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Mr. Passenger i 1 gość