Przecież ZTP mogło wyrazić tymczasową zgodę na taką zmianę - wtedy rozdział taboru się zgadzamichal49944 pisze: 20 lis 2025, 20:50 A swoją drogą, to MPK nie powinno płacić jakichś kar za 26m na 18, gdzie powinien być 33m? Przecież to inna kategoria długości wg umowy?
Rozdział taboru - tramwaje
-
suchy
- Ekspert
- Posty: 1323
- Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16
- Polubił: 7 razy
- Otrzymał polubienie: 8 razy
Re: Rozdział taboru - tramwaje
- Kowalik
- Ekspert
- Posty: 686
- Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38
- Polubił: 8 razy
- Otrzymał polubienie: 23 razy
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A czy ZTP nie płaci mniej za obsługę 26m taborem? Bo jeśli tak to zapewne ochoczo się zgodzili, dla nich zmiana na plus.suchy pisze: 20 lis 2025, 23:22 Przecież ZTP mogło wyrazić tymczasową zgodę na taką zmianę - wtedy rozdział taboru się zgadza![]()
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 853
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
- Polubił: 57 razy
- Otrzymał polubienie: 90 razy
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Stawki wzkm są dla tramwajów stałe, niezależne od długości. ZTP tyle samo płaci za 40-metrową Pesę i za 26m NGT6.Kowalik pisze: 20 lis 2025, 23:35 A czy ZTP nie płaci mniej za obsługę 26m taborem? Bo jeśli tak to zapewne ochoczo się zgodzili, dla nich zmiana na plus.
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 853
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
- Polubił: 57 razy
- Otrzymał polubienie: 90 razy
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W ramach odnotowania na 62 i 69 w związku z Andrzejkami wyjechały NGT8/STL.
Swoją drogą, kilka lat temu na jakiekolwiek wzmocnienia linii nocnych zawsze wyjeżdżały najdłuższe Krakowiaki, a od niedawna (1-2 lata temu) zaczęły jeździć 33m tramwaje. Wie ktoś z czego to wynika? Może Andrzejki nie powodują potężnych napełnień, ale na Sylwestra w zeszłym roku tramwaje były niezabieralne. Przecież Pesy i tak całą noc stoją, to co za problem, by wyjechały. Znowu jakieś widzimisię MPK?
Swoją drogą, kilka lat temu na jakiekolwiek wzmocnienia linii nocnych zawsze wyjeżdżały najdłuższe Krakowiaki, a od niedawna (1-2 lata temu) zaczęły jeździć 33m tramwaje. Wie ktoś z czego to wynika? Może Andrzejki nie powodują potężnych napełnień, ale na Sylwestra w zeszłym roku tramwaje były niezabieralne. Przecież Pesy i tak całą noc stoją, to co za problem, by wyjechały. Znowu jakieś widzimisię MPK?
-
clash
- Miłośnik
- Posty: 82
- Rejestracja: 28 mar 2025, 19:29
- Polubił: 2 razy
- Otrzymał polubienie: 7 razy
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tak jak pan prezes w wywiadzie powiedział - długie wagony są bardziej prądożerne więc się nie opłaca.michal49944 pisze: 29 lis 2025, 0:18 W ramach odnotowania na 62 i 69 w związku z Andrzejkami wyjechały NGT8/STL.
Swoją drogą, kilka lat temu na jakiekolwiek wzmocnienia linii nocnych zawsze wyjeżdżały najdłuższe Krakowiaki, a od niedawna (1-2 lata temu) zaczęły jeździć 33m tramwaje. Wie ktoś z czego to wynika? Może Andrzejki nie powodują potężnych napełnień, ale na Sylwestra w zeszłym roku tramwaje były niezabieralne. Przecież Pesy i tak całą noc stoją, to co za problem, by wyjechały. Znowu jakieś widzimisię MPK?
A co się bardziej opłaca to widać po linii 64.
-
Bayer2003
- Pomiarowiec
- Posty: 2074
- Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
- Lokalizacja: Bronowice-Widok
- Polubił: 17 razy
- Otrzymał polubienie: 23 razy
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Niestety w MPK jedyne co się opłaca to utrzymywanie za pięciocyfrową kwotę miesięcznie prezesa, który ciągle gada głupoty. Przesadne kiszenie w zajezdni najdłuższego taboru jest praktykowane od kilku lat i dopóki nie zmienią się osoby decyzyjne, ciągle będziemy słyszeć, że NGT8 czy STL to tabor większej pojemności, bo przecież zawsze można było wysłać NGT6/1...clash pisze: 29 lis 2025, 19:21 Tak jak pan prezes w wywiadzie powiedział - długie wagony są bardziej prądożerne więc się nie opłaca.
A co się bardziej opłaca to widać po linii 64.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- Kowalik
- Ekspert
- Posty: 686
- Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38
- Polubił: 8 razy
- Otrzymał polubienie: 23 razy
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Przecież prezes przedstawił receptę. Zamiast wysyłać najdłuższy tabor, niech miasto zamówi więcej kursów krótszym taborem. A że miasto biedne to nie zamówi. Cieszmy się że cokolwiek jeździ. Już się boję komunikatu na ofertę KM świąteczno - noworoczną.Bayer2003 pisze: 29 lis 2025, 21:25 Niestety w MPK jedyne co się opłaca to utrzymywanie za pięciocyfrową kwotę miesięcznie prezesa, który ciągle gada głupoty. Przesadne kiszenie w zajezdni najdłuższego taboru jest praktykowane od kilku lat i dopóki nie zmienią się osoby decyzyjne, ciągle będziemy słyszeć, że NGT8 czy STL to tabor większej pojemności, bo przecież zawsze można było wysłać NGT6/1...
-
Bayer2003
- Pomiarowiec
- Posty: 2074
- Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
- Lokalizacja: Bronowice-Widok
- Polubił: 17 razy
- Otrzymał polubienie: 23 razy
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Gdyby zamówiło, ze strony MPK byłaby narracja, że brakuje motorniczych. Zawsze jakąś wymówkę przeciwko pasażerom niestety wymyśląKowalik pisze: 29 lis 2025, 22:13 Przecież prezes przedstawił receptę. Zamiast wysyłać najdłuższy tabor, niech miasto zamówi więcej kursów krótszym taborem. A że miasto biedne to nie zamówi.
Również mam co do tego spore obawy.Kowalik pisze: 29 lis 2025, 22:13 Cieszmy się że cokolwiek jeździ. Już się boję komunikatu na ofertę KM świąteczno - noworoczną.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 853
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
- Polubił: 57 razy
- Otrzymał polubienie: 90 razy
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wygląda na to, że na 18-09 już na stałe z powrotem jeździ STL zamiast EU8N. Nagle był w stanie jeden więcej 33m wyjechać zamiast odpoczywać na zajezdni? Jeszcze tylko naprawić 18-14 i na tą linię wreszcie wróci cywilizowana obsługa.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Przywrócono do eksploatacji HY733 który ponad rok temu ucierpiał w wyniku kolizji.michal49944 pisze: 08 gru 2025, 7:11 Wygląda na to, że na 18-09 już na stałe z powrotem jeździ STL zamiast EU8N. Nagle był w stanie jeden więcej 33m wyjechać zamiast odpoczywać na zajezdni? Jeszcze tylko naprawić 18-14 i na tą linię wreszcie wróci cywilizowana obsługa.
Wyłączone z ruchu są HY725 oraz RY880..
Re: Rozdział taboru - tramwaje
RY880 chyba już naprawiony przynajmniej lakierniczo - blacharsko. RY899 też już ma nową szybę w drzwiach tylko jeszcze brakuje kierunkowskazów. Te wagony powinny niedługo powrócić. HY725 ma tył mocno rozwalony po kolizji z EU8N i nie prędko powróci. Stoi w "krzakach" w Hucie i czeka na części.
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 2629
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
- Polubił: 2 razy
- Otrzymał polubienie: 15 razy
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dokładnie. Nie rozumiem tego.Kowalik pisze: 08 gru 2025, 20:47 Szkoda ze usilnie pchana jest PESA z Huty na jedną brygadę 50, a w tym samym czasie Huta wystawia Stadlera na 52.
-
Stopiatka
- Pasażer
- Posty: 31
- Rejestracja: 20 paź 2025, 11:32
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 10 razy
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ja nie rozumiem coraz częstszego wysyłania NGT6 na 18. Z jednej strony ciągle mowa o tym, jakie ta linia ma obłożenie, a z drugiej puszcza się krótszy wagon, w którym ludzie stoją jak sardynki.
Podobnie z jedną Pesą na 50. To nie rozwiązuje problemów linii, która jeździ co 5 minut, czego nie rozumie ktoś w Mpk.
Podobnie z jedną Pesą na 50. To nie rozwiązuje problemów linii, która jeździ co 5 minut, czego nie rozumie ktoś w Mpk.
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 853
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
- Polubił: 57 razy
- Otrzymał polubienie: 90 razy
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Cały czas odkąd z 4 zniknęły Pesy, to na 18 jeździ jeden NGT6, więc nie ma coraz częstszego wysyłania. Zgadzam się co do tego, że jest to jakaś patologia. To naprawdę nie jest tak, że wysyłamy wszystkie sprawne STL/NGT8 z Podgórza, spokojnie ten JEDEN więcej dałby radę wyjechać. Dobrze chociaż tyle, że już na 18 nie jeździ jeden EU8N, bo z jego pojemnością jest jeszcze gorzej. ZTP nie powinno zgadzać się na takie absurdy i jak MPK nie będzie w stanie racjonalnie uzasadnić wysyłania krótszego taboru, to nakładać kary za nieodpowiednią długość taboru.Stopiatka pisze: 12 gru 2025, 12:28 Ja nie rozumiem coraz częstszego wysyłania NGT6 na 18. Z jednej strony ciągle mowa o tym, jakie ta linia ma obłożenie, a z drugiej puszcza się krótszy wagon, w którym ludzie stoją jak sardynki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości
