Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
LLoan
Ekspert
Posty: 518
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny
Polubił: 13 razy
Otrzymał  polubienie: 20 razy

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: LLoan » 10 gru 2025, 13:35

michal49944 pisze: 10 gru 2025, 13:32 Jakoś wcześniej przed zawieszeniem 19 jeździły obie i problemu nie było. Nic od tamtego czasu nie doszło na APW. Naprawdę nie przesadzajmy z tą przepustowością. Najwyżej tramwaj minutę dłużej poczeka na Grzegórzeckim.
Obecnie kursuje tam jeszcze objazdowo "10".

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 850
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Polubił: 55 razy
Otrzymał  polubienie: 84 razy

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: michal49944 » 10 gru 2025, 13:48

LLoan pisze: 10 gru 2025, 13:35 Obecnie kursuje tam jeszcze objazdowo "10".
Rzeczywiście, zapomniałem. To nawet można poczekać aż 10 wróci na stałą trasę, choć wtedy się pewnie znajdzie milion innych powodów czemu nie może wrócić, a teraz też na upartego zmieściłaby się.

kucyk
Ekspert
Posty: 2623
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Polubił: 2 razy
Otrzymał  polubienie: 13 razy

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kucyk » 10 gru 2025, 13:52

michal49944 pisze: 10 gru 2025, 13:32 Jakoś wcześniej przed zawieszeniem 19 jeździły obie i problemu nie było. Nic od tamtego czasu nie doszło na APW. Naprawdę nie przesadzajmy z tą przepustowością. Najwyżej tramwaj minutę dłużej poczeka na Grzegórzeckim.
Znieniło się dużo. Z tego co pamiętam przez APW kursuje "10" - to 4 kursy więcej na godzinę. ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7221
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Polubił: 39 razy
Otrzymał  polubienie: 59 razy
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 10 gru 2025, 13:53

Na APW jest miejsce. Dawniej było więcej kursów i jakoś się mieściły: do 2022 autobusy na tym odcinku miały 8 kursów/h, obecnie 4 - zatem akurat jest miejsce na 4 kursy/h linii "10", bez konieczności zawieszania "19".

"19" nie jest zawieszona dlatego, że się nie mieści na APW tylko dlatego, że Miasto kazało ZTP szukać pretekstów do oszczędności.
michal49944 pisze: 10 gru 2025, 13:48To nawet można poczekać aż 10 wróci na stałą trasę
Gdy skończy się remont węzła Piłsudskiego, to zaraz zacznie się przebudowa przy T. Bagatela. Może będzie krótka przerwa między nimi, jednak gdy ta druga się zacznie, znowu będzie większy ruch na Westerplatte. "10" będzie kursować przez APW prawdopodobnie przynajmniej do przełomu 2026/2027.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 2074
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok
Polubił: 17 razy
Otrzymał  polubienie: 23 razy

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Bayer2003 » 10 gru 2025, 14:11

Kaszmir pisze: 10 gru 2025, 13:53 Na APW jest miejsce. Dawniej było więcej kursów i jakoś się mieściły: do 2022 autobusy na tym odcinku miały 8 kursów/h, obecnie 4 - zatem akurat jest miejsce na 4 kursy/h linii "10", bez konieczności zawieszania "19".

"19" nie jest zawieszona dlatego, że się nie mieści na APW tylko dlatego, że Miasto kazało ZTP szukać pretekstów do oszczędności.


Gdy skończy się remont węzła Piłsudskiego, to zaraz zacznie się przebudowa przy T. Bagatela. Może będzie krótka przerwa między nimi, jednak gdy ta druga się zacznie, znowu będzie większy ruch na Westerplatte. "10" będzie kursować przez APW prawdopodobnie przynajmniej do przełomu 2026/2027.
Oszczędności zapewne też są jakimś powodem, jednak niezupełnie jest prawdą, że dawniej kursów było więcej - autobusy od strony APW nigdy przecież nie wjeżdżały na dolną płytę Ronda Mogilskiego, nie obciążając przystanków na niej się znajdujących. Przez przepustowość APW swoje istnienie zakończyła też linia "12", żeby "50" mogła wrócić do f~5. Głównym problemem krakowskiej sieci tramwajowej są wąskie gardła i niestety oddanie torowiska przez Meissnera nie zmieni wiele w tym temacie, ponieważ wszystkie linie tramwajowe łączące dzielnice nowohuckie z resztą miasta będą dalej musiały przejechać przez Rondo Mogilskie lub Rondo Grzegórzeckie. I nie pomoże tutaj nawet torowisko na Lema, o którym część tutejszych forumowiczów marzy. W najbliższych latach przepadło połączenie Mistrzejowic z Cmentarzem Rakowickim, więc problemy z przepustowością pojawiać się będą w dalszym ciągu przy każdym remoncie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

suchy
Ekspert
Posty: 1323
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16
Polubił: 6 razy
Otrzymał  polubienie: 8 razy

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: suchy » 10 gru 2025, 17:08

Kaszmir pisze: 10 gru 2025, 13:53 Na APW jest miejsce. Dawniej było więcej kursów i jakoś się mieściły: do 2022 autobusy na tym odcinku miały 8 kursów/h, obecnie 4 - zatem akurat jest miejsce na 4 kursy/h linii "10", bez konieczności zawieszania "19".

"19" nie jest zawieszona dlatego, że się nie mieści na APW tylko dlatego, że Miasto kazało ZTP szukać pretekstów do oszczędności.
No nie do końca - obecnie też masz 8 kursów/h, bo zapomniałeś o 128, które na Cystersów wjeżdża na torowisko i jedzie przez APW w kierunku Alei Pokoju.

Więc tak jak 184 obsługuje podwójny przystanek na Grzegórzeckim (co ma mniejszy wpływ na płynność, bo zmieści się razem z tramwajem), tak 128 obsługuje POJEDYNCZY przystanek na Mogilskim w kierunku Grzegórzeckiego - a to już znacząco obniża przepustowość przystanku.

michasss
Znawca
Posty: 145
Rejestracja: 25 sie 2022, 20:48
Otrzymał  polubienie: 1 raz

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: michasss » 10 gru 2025, 17:23

128 wraca na stałą trasę.

Ydhflx
Ekspert
Posty: 764
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17
Polubił: 52 razy
Otrzymał  polubienie: 38 razy

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Ydhflx » 10 gru 2025, 18:13

Myślę że przepustowość Mogilskiego nie ma wpływu. Linie 10 i 19 obligują przecież na nim różne przystanki, a do tego 10 obecnie obsługuje ten co zwykle. Jedyna różnica na Mogilskim to czy ww. 10 przyjeżdża od Lubicz czy od APW, ale od APW jest akurat mniej kolizyjnych relacji.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7221
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Polubił: 39 razy
Otrzymał  polubienie: 59 razy
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 10 gru 2025, 19:23

suchy pisze: 10 gru 2025, 17:08No nie do końca - obecnie też masz 8 kursów/h, bo zapomniałeś o 128, które na Cystersów wjeżdża na torowisko i jedzie przez APW w kierunku Alei Pokoju.
O niczym nie zapomniałem, chyba nie przeczytałeś komunikatu ;)
Ydhflx pisze: 10 gru 2025, 18:13Myślę że przepustowość Mogilskiego nie ma wpływu. Linie 10 i 19 obligują przecież na nim różne przystanki, a do tego 10 obecnie obsługuje ten co zwykle.
W stronę APW obsługują ten sam przystanek. Jednak wg mnie to nie jest tu przeszkodą - głównym ograniczeniem w przepustowości ciągów jest zwykle sygnalizacja, a ta na r. Mogilskim jest wyłączona, a na r. Grzegórzeckim kursów byłoby tyle samo co parę lat temu. Zatem podtrzymuję tezę, "19" się zmieści ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Baidu [Spider] i 3 gości