Tramwaj na Kliny

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
karol dżonson
Miłośnik
Posty: 60
Rejestracja: 24 wrz 2025, 17:33
Polubił: 27 razy
Otrzymał  polubienie: 44 razy

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: karol dżonson » 22 gru 2025, 22:32

Aułrora pisze: 22 gru 2025, 19:53 Szkoda, że nikt nie próbował przedstawić wariantu idącego wzdłuż Zawiłej, cmentarza oraz Orzechowej. Tak aby jak najmniej lasu, który jest uczęszczany jak najmniej ucierpiał podczas inwestycji. :(

Ja mam takie wrażenie, że kompletnie nie potrafią wytłumaczyć swoich działań i przez to nawet takie pomysły są uwalane...
Bo tak szczerze to by nawet skorzystali na tym mieszkańcy ws. Orzechowej czy Jeleniogórskiej, cmentarz byłby bezpieczniejszy bo wiele drzew już kołysze się w stronę cmentarza co przy wichurach może być niebezpieczne + dojazd do BF byłby nawet szybszy niż w jakimkolwiek wariancie przez Żywiecką.
Że coś takiego jak rozumiem?
Obrazek
Kiedyś też myślałem o czymś takim, trzeba było wcześniej założyć konto a nie tyle lurkować. Do ww. plusów mogę dorzucić też:
1.)Możliwość wyprowadzenia pętli na Borku z ciemnej komuny
2.)Brak konieczności przekierowywania żadnych linii z sąsiednich ciągów (w porównaniu z raczej już pogrzebaną opcją przez 8PU)
3.)W porównaniu z wariantem przez 8PU i Kapelankę dojazd na Stradom jest tylko o 200m dłuższy(!), zaś w porównaniu z trasą przez CM jest aż o 2 kilometry krótszy(!!)
4.)Ten wariant ani trochę nie kłóci się z metrem (które nie umożliwi dojazdu na R. Matecznego, Koronę, ani Stradom). Nie kłóci się nawet z aktualną trasą 194

Trzeba o tym wspomnieć na konsultacjach... aha no tak

Awatar użytkownika
Aułrora
Ekspert
Posty: 507
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
Polubił: 49 razy
Otrzymał  polubienie: 23 razy

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: Aułrora » 23 gru 2025, 12:20

karol dżonson pisze: 22 gru 2025, 22:32 Że coś takiego jak rozumiem?
Obrazek
Kiedyś też myślałem o czymś takim, trzeba było wcześniej założyć konto a nie tyle lurkować. Do ww. plusów mogę dorzucić też:
1.)Możliwość wyprowadzenia pętli na Borku z ciemnej komuny
2.)Brak konieczności przekierowywania żadnych linii z sąsiednich ciągów (w porównaniu z raczej już pogrzebaną opcją przez 8PU)
3.)W porównaniu z wariantem przez 8PU i Kapelankę dojazd na Stradom jest tylko o 200m dłuższy(!), zaś w porównaniu z trasą przez CM jest aż o 2 kilometry krótszy(!!)
4.)Ten wariant ani trochę nie kłóci się z metrem (które nie umożliwi dojazdu na R. Matecznego, Koronę, ani Stradom). Nie kłóci się nawet z aktualną trasą 194

Trzeba o tym wspomnieć na konsultacjach... aha no tak
Dokładnie o to mi chodziło. Z zastrzeżeniem, że czerwony jest o tyle problematyczny, że tam jest rozlewisko Rzewnego. Problemy hydrograficzne w okolicy są duże, więc nie dokładałbym do nich więcej + miasto już bardzo dużo zmieniało biegów wodnych w ramach jakichś inwestycji. Więc ten "podwariant" byłby strzałem w kolano, który na pewno wykorzystaliby ludzie dbający o ekologię i ekosystemy. Niebieski ma tych problemów zdecydowanie mniej ;)

No i nie dopisałem tego w poprzednim poście to napiszę to teraz:

Mielibyśmy dzięki temu wariantowi rozwiązany problem z parkowaniem pod cmentarzem we WŚ. Po prostu ludzie wybieraliby tramwaj 81 ;)
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22
Polubił: 4 razy
Otrzymał  polubienie: 6 razy

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: sorig » 23 gru 2025, 23:46

Kaszmir pisze: 22 gru 2025, 21:35 Bardzo interesujący pomysł :idea:
Kiedyś się nad tym głowiłem, ale tam problemem mogą być podmokłości i potok Rzewny.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: mems i 1 gość