Aktualnie "184" jest jedynym połączeniem północnej części miasta z przystankiem kolejowym Grzegórzki SKA, więc ja bym prędzej rozważył trasę Grzegórzecka - Daszyńskiego - Podgórska. Wymagałoby to też postawienia dodatkowych słupków przy skrzyżowaniu Daszyńskiego i Grzegórzeckiej. Osobiście rozważyłbym też dodatkowy przystanek w rejonie skrzyżowania z Masarską. Tamten region, pomimo bliskości do centrum, jest mocno odcięty od KM, więc dodatkowe połączenie w stronę Ronda Mogilskiego oraz Podgórza na pewno wyszłoby mu na plusBautosz pisze: 27 gru 2025, 15:59 Uważam, że linia powinna powrócić w podobnym kształcie, a idealnym do tego pretekstem są czekające nas zmiany po otwarciu tramwaju przez Meissnera. W dawnej trasie ta linia będzie niepotrzebnym dublem "179" i przyszłego "52", dlatego proponuje taki przebieg:
Prądnik Czerwony - ... , Rondo Grzegórzeckie, ul. Podgórska, Plac Boh. Getta, Limanowskiego, Powstańców Śląskich, Turowicza, Witosa, Halszki, Stojałowskiego, Myślenicka, Kąpielowa - Swoszowice SKA
Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
-
Mr. Passenger
- Specjalista
- Posty: 224
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
- Polubił: 2 razy
- Otrzymał polubienie: 7 razy
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
-
Ydhflx
- Ekspert
- Posty: 773
- Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17
- Polubił: 67 razy
- Otrzymał polubienie: 48 razy
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Ale po co północnej części miasta połączenie akurat z tym przystankiem? Każdy pociąg który tam jedzie to jedzie też na Główny, a stamtąd jest już np. "105"Mr. Passenger pisze: 27 gru 2025, 22:42 Aktualnie "184" jest jedynym połączeniem północnej części miasta z przystankiem kolejowym Grzegórzki SKA, więc ja bym prędzej rozważył trasę Grzegórzecka - Daszyńskiego - Podgórska.
-
krk_kmk
- Miłośnik
- Posty: 82
- Rejestracja: 20 lis 2020, 9:59
- Lokalizacja: Kraków, Dzielnica XI
- Polubił: 7 razy
- Otrzymał polubienie: 4 razy
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Akurat dojazd na Stradom ze Swoszowic wymaga JEDNEJ przesiadki 155/(7)6,13 lub 135,155/10 więc nie jest to jakiś zły wynik. Trzeba by było wykonać pomiary czy rzeczywiście taka bezpośrednia relacja jest potrzebna. Pamiętajmy, że przez większość czasu "184" nie docierało do Swoszowic, kursy wariantowe (~f24) tamże powstały w wyniku kombinacji ZIKiTu na kilka lat przed słynnym skróceniem, więc nie jest to linia mocno związana historycznie ze Swoszowicami. Zadajmy sobie również pytanie czy w dobie zakorkowanego Krakowa (chociażby rejon Podgórza SKA i Powstańców Śląskich, jak również w szczycie komunikacyjnym Halszki, Węzeł Łagiewniki itd.) jest miejsce na takiego "tasiemca" z Prądnika Czerwonego aż do Swoszowic, które chyba aż takich wielkich potoków nie generują (a już na pewno nie na 8 kursów/h). Po trzecie, dużym generatorem ruchu (a szczególnie w soboty i po południu w dni powszednie) jest Bonarka, którą zaproponowana wyżej trasa omija. Zatem nasuwa się proste pytanie: czy to nie byłby wiecznie opóźniony pustak na południowym odcinku trasy i czy jakkolwiek odciążyłby notorycznie przepełnione "179" i zapewnił naprawdę popularne relacje dla mieszkańców Kurdwanowa?Bautosz pisze: 27 gru 2025, 15:59 Wydaje mi się, że "184" było na tyle kultową linią, że ludzie nadal ją pamiętają. Od innych dobrze wspominanych linii różni ją to, że zapewniała szereg różnych relacji. Jej likwidacja zmusiła pasażerów rejonów pozbawionych transprotu szynowego do niezliczonych przesiadek (np. dla Swoszowice Poczta > Stradom - 155 itp., 6 oczywiście dopóki jeździła). Łączyła też gęsto zaludnione obszary, co dodatkowo ma wpływ na grono jej entuzjastów.
Uważam, że linia powinna powrócić w podobnym kształcie, a idealnym do tego pretekstem są czekające nas zmiany po otwarciu tramwaju przez Meissnera. W dawnej trasie ta linia będzie niepotrzebnym dublem "179" i przyszłego "52", dlatego proponuje taki przebieg:
Prądnik Czerwony - ... , Rondo Grzegórzeckie, ul. Podgórska, Plac Boh. Getta, Limanowskiego, Powstańców Śląskich, Turowicza, Witosa, Halszki, Stojałowskiego, Myślenicka, Kąpielowa - Swoszowice SKA
Linia zapewnia dojazd do centrum z Jugowic, Swoszowic i ,wschodniej części Łagiewnik. Na odcinku od Połomskiego do Podgórza SKA linia jest przyspieszona, co byłoby dodatkowa korzyścią. Należałoby wyznaczyć przystanek "Połomskiego" w kierunku centrum i nowy zespół przystanków przy skrzyżowaniu Daszyńskiego z Podgórską.
Bez stresu, to tylko post 
- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7264
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 67 razy
- Otrzymał polubienie: 101 razy
- Kontakt:
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Wg mnie krótsza trasa "184" ma sens, jednak 1) została za bardzo skrócona i 2) niezrozumiały jest brak należytych rekompensat dla Kurdwanowa i Woli Duchackiej.
Częściowo rozumiem ZTP bo stara trasa generowała duże opóźnienia, dla Swoszowic i tak była mało przydatna (potoki swoszowickie urywają się na Kurdwanowie), a i na Kurdwanowie bardziej popularne jest "179" z racji docierania na Aleje i niekluczenia przez Nowosądecką. Natomiast trudno nie odczuć, że ZTP zrobiło to też by szukać oszczędności i zrobić cięcia.
Kurdwanów wyszedł mocno na minus - dawniej "179+184" miały 10 kursów/h w szczycie, teraz zostało "179" z 8/h, do tego jeszcze przycięto "174" z 5 do 4. Czyli, gdy idzie o dalekosiężne autobusy, było 15 kursów/h, zostało 12, ubytek -20%.
Jeszcze gorzej jednak wyszły Piaski. Zabrano "184" bez rekompensaty (-5 kursów/h), pocięto "164" (-1/h), pocięto "169" (-0,5/h), do tego zabrano "6" (a "11" to zupełnie inna relacja, nie do centrum). Taka Nowosądecka miała zatem 12-13 autobusów/h do centrum ("164", "184", pół "169"), zostało... 6. Ubytek o ponad połowę, i jeszcze do tego zabranie "6". Tak się nie robi.
Częściowo rozumiem ZTP bo stara trasa generowała duże opóźnienia, dla Swoszowic i tak była mało przydatna (potoki swoszowickie urywają się na Kurdwanowie), a i na Kurdwanowie bardziej popularne jest "179" z racji docierania na Aleje i niekluczenia przez Nowosądecką. Natomiast trudno nie odczuć, że ZTP zrobiło to też by szukać oszczędności i zrobić cięcia.
Kurdwanów wyszedł mocno na minus - dawniej "179+184" miały 10 kursów/h w szczycie, teraz zostało "179" z 8/h, do tego jeszcze przycięto "174" z 5 do 4. Czyli, gdy idzie o dalekosiężne autobusy, było 15 kursów/h, zostało 12, ubytek -20%.
Jeszcze gorzej jednak wyszły Piaski. Zabrano "184" bez rekompensaty (-5 kursów/h), pocięto "164" (-1/h), pocięto "169" (-0,5/h), do tego zabrano "6" (a "11" to zupełnie inna relacja, nie do centrum). Taka Nowosądecka miała zatem 12-13 autobusów/h do centrum ("164", "184", pół "169"), zostało... 6. Ubytek o ponad połowę, i jeszcze do tego zabranie "6". Tak się nie robi.
-
Kojak
- Ekspert
- Posty: 1024
- Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49
- Polubił: 4 razy
- Otrzymał polubienie: 25 razy
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Zadaniem linii 184 w rejonie Kurdwanowa i Woli Duchackiej był ruch międzydzielnicowy, obsługa problematycznej ulicy Malborskiej, a także rejonu ulicy Łużyckiej i Sławka. Warto zwrócić uwagę, że w ciągu ulicy Sławka, Trybuny Ludów i Łużycka stale powstają nowe bloki, w miejsce wyburzanych starych domów. Czyli masz chałupę z max 6 osobami out i w to miejsce blok, na powiedzmy 40 mieszkań i takich miejsc jest sporo... więc zachęcam do nieco szerszego spojrzenia na problem obsługi tych rejonów.krk_kmk pisze: wczoraj, 12:59 Po trzecie, dużym generatorem ruchu (a szczególnie w soboty i po południu w dni powszednie) jest Bonarka, którą zaproponowana wyżej trasa omija. Zatem nasuwa się proste pytanie: czy to nie byłby wiecznie opóźniony pustak na południowym odcinku trasy i czy jakkolwiek odciążyłby notorycznie przepełnione "179" i zapewnił naprawdę popularne relacje dla mieszkańców Kurdwanowa?
I tutaj uważam, że należałoby przywrócić funkcjonowanie przystanku "Karpińskiego" w kierunku do centrum, przy czym można go przenieść z ok ul Karpińskiego trochę niżej w okolice bloku Trybuny Ludów 29.
Zasadnicze pytanie jest takie, czy rzeczywiście to 184 musiałoby jechać czy to ul. Kamińskiego czy to dawną Telewizyjną, a nie Malborską do Wielickiej i albo przez Plac Getta i Podgórską (rejon również mocno zabudowany blokami z nienajlepszą komunikacją) lub ul. Zabłocie (ten sam argument) czy od Wielickiej do Herlinga-Grudzińskiego i dalej od Grzegórzeckiego po swojej trasie. Wówczas linia nie jest tasiemcem i jest atrakcyjna nie tylko wewnątrz dzielnicowo ale także przelotowo.
Kluczenie przez Malborską potem r. Grunwaldzkie (tak jak kiedyś) jest nonsensem dzisiaj.
Nie jestem przekonany czy pakowanie tej linii z Halszki w lewo w Witosa i w prawo na Turowicza jest zasadne, bo to jest wsadzenie tej linii w gigantyczne korki na tejże Turowicza, a obsługa tamtejszych rejonów i tak problematyczna.
W celu poprawy obsługi tamtych rejonów można by np 133 lub 135 lub 433 puścić przez ul Tarnobrzeską...
To o czym piszesz było aktualne kilka lat temu, nie teraz. Argumenty powyżej.Kaszmir pisze: wczoraj, 14:17 Wg mnie krótsza trasa "184" ma sens, jednak 1) została za bardzo skrócona i 2) niezrozumiały jest brak należytych rekompensat dla Kurdwanowa i Woli Duchackiej.
Częściowo rozumiem ZTP bo stara trasa generowała duże opóźnienia, dla Swoszowic i tak była mało przydatna (potoki swoszowickie urywają się na Kurdwanowie), a i na Kurdwanowie bardziej popularne jest "179" z racji docierania na Aleje i niekluczenia przez Nowosądecką. Natomiast trudno nie odczuć, że ZTP zrobiło to też by szukać oszczędności i zrobić cięcia.
Kurdwanów wyszedł mocno na minus - dawniej "179+184" miały 10 kursów/h w szczycie, teraz zostało "179" z 8/h, do tego jeszcze przycięto "174" z 5 do 4. Czyli, gdy idzie o dalekosiężne autobusy, było 15 kursów/h, zostało 12, ubytek -20%.
Jeszcze gorzej jednak wyszły Piaski. Zabrano "184" bez rekompensaty (-5 kursów/h), pocięto "164" (-1/h), pocięto "169" (-0,5/h), do tego zabrano "6" (a "11" to zupełnie inna relacja, nie do centrum). Taka Nowosądecka miała zatem 12-13 autobusów/h do centrum ("164", "184", pół "169"), zostało... 6. Ubytek o ponad połowę, i jeszcze do tego zabranie "6". Tak się nie robi.
- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7264
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 67 razy
- Otrzymał polubienie: 101 razy
- Kontakt:
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Nie rozumiem jak Twoja wypowiedź się ma do mojej.Kojak pisze: wczoraj, 14:26To o czym piszesz było aktualne kilka lat temu, nie teraz. Argumenty powyżej.
-
Kojak
- Ekspert
- Posty: 1024
- Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49
- Polubił: 4 razy
- Otrzymał polubienie: 25 razy
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Piszesz o tym, że krótsza trasa 184 ma sens.
Otóż przedstawiłem powyżej argumenty za tym, że ta skrócona trasa nie ma sensu.
Jeszcze 5 lat temu, mogło się tak wydawać, bo:
- wysłano tą linię kursami wariantowymi do Swoszowic (nie wiem po co pchać przegubowca do Swoszowic, no ale...)
- zabudowa rejonu Woli Duchackiej wschód była znacznie uboższa (nie było tylu bloków i inwestycji przylegających do ul. Malborskiej, Sławka, Trybuny Ludów i Łużyckiej)
- najpierw linię popsuto, by przekierować pasażerów na 179, 174, 164 a potem błądzono z linią 165. Totalny nonsens.
Pozostawienie skróconej 184 to brak linii o dostatecznej częstotliwości zapewniającej połączenie inne niż z Bonarką... ewidentnie brakuje połączenia z Wielicką czy dalej rejonem Zabłocia. A ta linia mogłaby to realizować. Zobacz: mieszkańcy osiedla Wola Duchacka wschód chcący dostać się do centrum ale w rejon inny niż ATW praktycznie nie mają połączenia. Nie masz połączenia ani w rejon Zabłocia (np. KSW), ani w rejon węzłów przesiadkowych jakimi są ronda Grzegórzeckie i Mogilskie, nie wspominając o tym, że linia ta zapewniała bezpośrednie połączenie z największą nekropolią w mieście całego szeregu rejonów przez które jechała.
Z innej beczki. Linia 155 po powrocie 184 powinna jeździć trasą krótszą przez Klonowica z pominięciem Malborskiej. Kończyć bieg przy Bonarce, a końcówka przy Galerii powinna być objazdowa, od ul. Sławka skręcać śladem 164 w ul. Puszkarską i w ten sposób dojeżdżać do ul. Kamieńskiego.
-
Kierman
- Ekspert
- Posty: 634
- Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 5 razy
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Takie 184 jadące do pętli Os. Kurdwanów można by śmiało puścić Wysłouchów, aby wzmocnić komunikację wewnątrz osiedla. 184 pełniło także ważną komunikację bezpośrednią między Bonarką, Grunwaldzkim, a Grzegórzeckim i Mogilskim umożliwiając jazdę BEZ PRZESIADEK.
-
Kojak
- Ekspert
- Posty: 1024
- Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49
- Polubił: 4 razy
- Otrzymał polubienie: 25 razy
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Pełniło, ale też kluczyło krajoznawczo. Byłbym za tym, by przywrócić ten linii status linii łączonej północ z południem Krakowa, ale nie od strony ATW i też nie tak jak biegnie tramwaj.Kierman pisze: wczoraj, 17:42 Takie 184 jadące do pętli Os. Kurdwanów można by śmiało puścić Wysłouchów, aby wzmocnić komunikację wewnątrz osiedla. 184 pełniło także ważną komunikację bezpośrednią między Bonarką, Grunwaldzkim, a Grzegórzeckim i Mogilskim umożliwiając jazdę BEZ PRZESIADEK.
-
Kuba Ciepły Guzik
- Pasażer
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 lip 2025, 21:17
- Polubił: 2 razy
- Otrzymał polubienie: 4 razy
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Jeżeli będziemy porównywać z absolutnie szczytowym okresem oferty na danym ciągu, nie biorąc na dodatek pod uwagę potoków, to w 95% przypadków wyjdą nam cięcia. Trudno to jednak nazwać inaczej niż manipulacją.Kaszmir pisze: wczoraj, 14:17 Kurdwanów wyszedł mocno na minus - dawniej "179+184" miały 10 kursów/h w szczycie, teraz zostało "179" z 8/h, do tego jeszcze przycięto "174" z 5 do 4. Czyli, gdy idzie o dalekosiężne autobusy, było 15 kursów/h, zostało 12, ubytek -20%.
Jeszcze gorzej jednak wyszły Piaski. Zabrano "184" bez rekompensaty (-5 kursów/h), pocięto "164" (-1/h), pocięto "169" (-0,5/h), do tego zabrano "6" (a "11" to zupełnie inna relacja, nie do centrum). Taka Nowosądecka miała zatem 12-13 autobusów/h do centrum ("164", "184", pół "169"), zostało... 6. Ubytek o ponad połowę, i jeszcze do tego zabranie "6". Tak się nie robi.
Na Kurdwanowie owszem, zniknęło "184". Kursowało ono jednak karkołomną trasą przez Malborską i Witosa - dłuższą teoretycznie o 4 minuty w stronę centrum i o 7 w stronę Kurdwanowa, ale prawdopodobnie jeszcze wyraźnie dłuższą. Wobec tego trudno uznać, żeby miała ona jakieś specjalne znaczenie na tym osiedlu. Odczucie to potwierdzają pomiary 2014 - z odcinka Os. Kurdwanów - Bujaka "184" w skali dnia wyjechało 500 osób, przyjechało jeszcze mniej, bo 409. W przypadku samego odcinka na ul. Stojałowskiego te liczby to ok. 200-250 osób w każdą stronę (mając na uwadze to, że 37% wsiadających do "184" na wspólnym z "179" odcinku wysiadło najdalej na Kurdwanowie). Tymczasem "179" wywiozła ze wspomnianego odcinka 2065 osób, przywożąc 1489. Tylko na końcowym odcinku z linii skorzystało ok. 750-850 osób w każdą stronę (przyjmując, jak wynika z pomiarów, że 12% pasażerów tej linii wysiadało na Kurdwanowie).
"184" przewiozło 3-4x mniej pasażerów na Kurdwanowie niż "179" i to jeszcze przed wydzieleniem "484". Na szybko sprawdziłem - nieco ponad 200 pasażerów skorzystało również z... "158" na dwóch przystankach na Podwierzbiu. Były to potoki linii peryferyjnej. I liczenie ich jako kursów na sztukę oraz mówienie, że ścięto jest przynajmniej naciąganiem rzeczywistości. Te kursy były na Kurdwanowie niemal nieużywane.
A co do Piasków, a raczej Nowosądeckiej... "184" i tam nie notowało potoków większych niż niewielkie, bo łącznie ok. 400 osób w każdą ze stron. "Trochę" słabo jak na linię magistralną. Dla porównania - nieco tylko mniejsze potoki odnotowano na... "171/252" na Wróżenicach i Kościelnikach (sic). Trzykrotnie większe potoki wygenerował wyłącznie... Cmentarz Rakowicki i to tylko na dwójce. Dużo więcej pasażerów korzystało też z autobusów na np. Olszanicy. Nie było też żadnej całodziennej linii magistralnej przez centrum, która wygenerowałaby niższe potoki na dwóch kolejnych stałych przystankach.
"184" na Kurdwanowie była zwyczajnie równie przydatna co obecnie np. "22" na Borku w dojeździe do Stradomia. I wliczanie jej jako ważnej tam linii jest zwyczajnie nieporozumieniem. Jako linia magistralna, generowała ona na Kurdwanowie potoki linii lokalnej z kursami co kilkadziesiąt minut.
-
Kojak
- Ekspert
- Posty: 1024
- Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49
- Polubił: 4 razy
- Otrzymał polubienie: 25 razy
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
I tutaj mamy sedno. Ta linia z magistralnej została popsuta w takim stopniu, że stałą się nieatrakcyjna. Wystarczy rzut oka na mapę, by dostrzeć jej absurdalność. Linie magistralne powinny iśc możliwie najkrótszą trasą (możliwie, bo nie możemy wylewać dziecka z kąpielą, np puszczając 179 z Kurdwanowa przez TŁ zamiast przez Bonarkę itp).Kuba Ciepły Guzik pisze: wczoraj, 22:33 Jeżeli będziemy porównywać z absolutnie szczytowym okresem oferty na danym ciągu, nie biorąc na dodatek pod uwagę potoków, to w 95% przypadków wyjdą nam cięcia. Trudno to jednak nazwać inaczej niż manipulacją.
Na Kurdwanowie owszem, zniknęło "184". Kursowało ono jednak karkołomną trasą przez Malborską i Witosa - dłuższą teoretycznie o 4 minuty w stronę centrum i o 7 w stronę Kurdwanowa, ale prawdopodobnie jeszcze wyraźnie dłuższą.
"184" na Kurdwanowie była zwyczajnie równie przydatna co obecnie np. "22" na Borku w dojeździe do Stradomia. I wliczanie jej jako ważnej tam linii jest zwyczajnie nieporozumieniem. Jako linia magistralna, generowała ona na Kurdwanowie potoki linii lokalnej z kursami co kilkadziesiąt minut.
Kto normalny będzie jechał w rejon ATW przez Malborską? Malborska powinna być obsługiwana "przelotowo" a nie "agrafkowo". Stąd sensowne jest puszczenie autobusu przez Malborską aż do Wielickiej, a nie do Kamieńskiego.
Dojazd tą linią do cmentarzy Rakowickiego i Batowickiego był również wycieczką krajoznawczą. Dojazd w rejony północe miasta także. Ta linia miałaby sens, gdyby wyprostowano jej przebieg, a będzie ona potrzebna, bo jak pisałem wcześniej, osiedla Wola Duchacka Wschód jest areną ekspansji deweloperów i miejsce starych chat (budowanych jeszcze w czasach, gdy Wola była podkrakowską wsią) powstają bloki mieszkalne z dużą ilością mieszkań. I tak się składa, że te inwestycje są budowane w pasie ulic: Łużycka, Trybuny ludów, Sławka, Malborska.
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 875
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
- Polubił: 96 razy
- Otrzymał polubienie: 117 razy
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Ze 184 dochodził też problem ogromnych korków na Dietla przez prawie cały dzień, które sprawiały, że było ono całkowicie nieużywalne i nie można było na nim polegać. Takie korki wpływały negatywnie na pasażerów, którzy nawet w tą okolicę nie chcieli jechać. Teraz przynajmniej ta linia ma sensowną punktualność, a jak ktoś chce przejechać ten odcinek to zazwyczaj szybciej mu wyjdzie na Starowiślnej wsiąść w tramwaj, pojechać na Rondo Grunwaldzkie i dalej już 179 lub innym autobusem w zależności od celu.
-
Kojak
- Ekspert
- Posty: 1024
- Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49
- Polubił: 4 razy
- Otrzymał polubienie: 25 razy
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Powyżej post, który potwierdza to co mówię, popsuto tą linię tworząc z niej autobus krajoznawczy.
Odnośnie jeszcze przytoczonych pomiarów frekwencji z 2014 r. i zarzutów o manipulację...
Ja aż takich ciężkich dział nie wytoczę, ale nie wydaje mi się do końca uczciwe porównywanie liczb bezwzględnych dla 179 i 184 jak te linie mialy zupelnie inną częstotliwość. Siłą rzeczy, przy zachowaniu linearności, potoki dla 179 musiały być wieksze, bo zadziałał efekt skali (tudzież częstotliwości).
Odnośnie jeszcze przytoczonych pomiarów frekwencji z 2014 r. i zarzutów o manipulację...
Ja aż takich ciężkich dział nie wytoczę, ale nie wydaje mi się do końca uczciwe porównywanie liczb bezwzględnych dla 179 i 184 jak te linie mialy zupelnie inną częstotliwość. Siłą rzeczy, przy zachowaniu linearności, potoki dla 179 musiały być wieksze, bo zadziałał efekt skali (tudzież częstotliwości).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] i 2 gości
