
Tramwaj na Meissnera - układ linii w prognozie ruchu
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Tramwaj na Meissnera - układ linii w prognozie ruchu
No tak, ja tą dokumentację przeglądałem x razy, a dopiero po n-tym podejściu znalazłem te załączniki do PFU 

Re: Tramwaj na Meissnera - układ linii w prognozie ruchu
Pozwolę sobie ten model (bo jednak trudno to nazwać projektem) skomentować:
Nie usuwają żadnych linii tramwajowych a wręcz dokładają ("12") na Lubicz + kasują tylko "424", pomieści się tam to wszystko?
"12" - ciekawa propozycja, wtedy pewnie "2" by pojechała przez PWŚ, ale przy takiej częstotliwości widziałbym jednak tę linię na całej Mogilskiej/JPII i Bieńczyckiej w zamian za "52"
"15" - dla mnie jednak zaskakująca (jednak na plus), taka trochę "5" tylko po innych rejonach Huty
"16" - straszny tasiemiec, jednak lepsze wydaje się na tej trasie "9"/"49" (połączenie z Rondem Grzegórzeckim)
"147" - bardzo ciekawa linia, spełniająca swój charakter dowozowy
skrócenie "182" - tu mam jakieś dziwne wrażenie, że ma to związek z pozostawieniem "5" na Wzgórzach, jednak "182" do Stoków powinno jeździć
Nie usuwają żadnych linii tramwajowych a wręcz dokładają ("12") na Lubicz + kasują tylko "424", pomieści się tam to wszystko?

"12" - ciekawa propozycja, wtedy pewnie "2" by pojechała przez PWŚ, ale przy takiej częstotliwości widziałbym jednak tę linię na całej Mogilskiej/JPII i Bieńczyckiej w zamian za "52"
"15" - dla mnie jednak zaskakująca (jednak na plus), taka trochę "5" tylko po innych rejonach Huty

"16" - straszny tasiemiec, jednak lepsze wydaje się na tej trasie "9"/"49" (połączenie z Rondem Grzegórzeckim)
"147" - bardzo ciekawa linia, spełniająca swój charakter dowozowy
skrócenie "182" - tu mam jakieś dziwne wrażenie, że ma to związek z pozostawieniem "5" na Wzgórzach, jednak "182" do Stoków powinno jeździć
Czerwone Maki miały tyle już od razuBayer2003 pisze: 17 gru 2020, 18:08 (24 kursów na godzinę nie miał chyba nigdy żaden nowo wybudowany ciąg).

Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Tramwaj na Meissnera - układ linii w prognozie ruchu
W projekcie tym "182" na Stokach pozostaje, jednak w formie dowozówki dojeżdżającej do tramwaju na Mistrzejowicach. Nie ukrywam, że Os. na Stoku i tak w takiej sytuacji byłoby poszkodowane, gdyż dojazd do centrum, w tym do Dworca Głównego wydłużyłby się.Kitek pisze: 21 gru 2020, 14:10 skrócenie "182" - tu mam jakieś dziwne wrażenie, że ma to związek z pozostawieniem "5" na Wzgórzach, jednak "182" do Stoków powinno jeździć
Re: Tramwaj na Meissnera - układ linii w prognozie ruchu
Racja, nie wiem czemu przeczytałem trasę "182" jako DGW - Mistrzejowice, mój błądprezes pisze: 21 gru 2020, 15:31 W projekcie tym "182" na Stokach pozostaje, jednak w formie dowozówki dojeżdżającej do tramwaju na Mistrzejowicach. Nie ukrywam, że Os. na Stoku i tak w takiej sytuacji byłoby poszkodowane, gdyż dojazd do centrum, w tym do Dworca Głównego wydłużyłby się.

Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Pomiarowiec
- Posty: 107
- Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20
Re: Tramwaj na Meissnera - układ linii w prognozie ruchu
Takie projekty w studiach/prognozach zawsze są dziwne. W Studium Rozwoju Systemu Transportu z 2015/16 też do każdego wariantu były "propozycje" tras. Kiedyś przerobiłem mapę tramwajową na układ proponowany w wariancie 4.1 (autorski szybki tramwaj), żeby zwizualizować sobie jak by to wyglądało.
https://i.imgur.com/QIY6xg9.png
Mnóstwo absurdów, np. pięć linii na Azory, cztery na Wzgórza Krzesławickie, ale tylko po jednej na zachodniej pierwszej obwodnicy, Krakowskiej, Meissnera, Stella-Sawickiego...
https://i.imgur.com/QIY6xg9.png
Mnóstwo absurdów, np. pięć linii na Azory, cztery na Wzgórza Krzesławickie, ale tylko po jednej na zachodniej pierwszej obwodnicy, Krakowskiej, Meissnera, Stella-Sawickiego...
Re: Tramwaj na Meissnera - układ linii w prognozie ruchu
Do tego dodałbym jeszcze pokręconą oraz długą trasę "10" oraz mocne cięcia na Rondzie Mogilskim (zabranie stamtąd "9", "12", "14", "20" oraz "49" z pewnością dałoby się odczuć). Taki układ po prostu nie miałby prawa działać.PiotrDeda pisze: 21 gru 2020, 20:40 https://i.imgur.com/QIY6xg9.png
Mnóstwo absurdów, np. pięć linii na Azory, cztery na Wzgórza Krzesławickie, ale tylko po jednej na zachodniej pierwszej obwodnicy, Krakowskiej, Meissnera, Stella-Sawickiego...
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Tramwaj na Meissnera - układ linii w prognozie ruchu
Ciekawe, ciekawe. Ale rzeczywiście mnóstwo absurdów. Taka "10" w opisie Pleszów - Łagiewniki a na schemacie z Łagiewnik dalej przez TŁ, Kurdwanów i ląduje w Bieżanowie.PiotrDeda pisze: 21 gru 2020, 20:40 Takie projekty w studiach/prognozach zawsze są dziwne. W Studium Rozwoju Systemu Transportu z 2015/16 też do każdego wariantu były "propozycje" tras. Kiedyś przerobiłem mapę tramwajową na układ proponowany w wariancie 4.1 (autorski szybki tramwaj), żeby zwizualizować sobie jak by to wyglądało.
https://i.imgur.com/QIY6xg9.png
Mnóstwo absurdów, np. pięć linii na Azory, cztery na Wzgórza Krzesławickie, ale tylko po jednej na zachodniej pierwszej obwodnicy, Krakowskiej, Meissnera, Stella-Sawickiego...

-
- Pomiarowiec
- Posty: 107
- Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20
Re: Tramwaj na Meissnera - układ linii w prognozie ruchu
Przepraszam, trasa "10" to moja zmiana, zapomniałem że to zrobiłem (a robiłem to 1,5 roku temu). Powinna kończyć w Łagiewnikach. Poza tym wszystko się powinno zgadzać.
Re: Mistrzejowice
Tak jak wspomniał tomta1:
Myślę, że nikt nie chciałby realnie wysyłać "182" na trasę Stoki - Mistrzejowice. Ja to rozumiem tak, że bardziej chodziło o sugestie kierunku zmian, np. wspomniane przesunięcie autobusów z Dobrego Pasterza na Bora-Komorowskiego, oraz likwidację na tych odcinkach gdzie są mocno zdublowane przez tramwaj.
Ja zakładam, że koniec końców Stoki dostaną po prostu mocną linię jadącą do centrum po trasie "511" - trochę jak w tym projekcie. Zwykłą albo przyspieszoną, do Dw. Gł. Wschód albo do Alej, lecz właśnie przez Okulickiego.
Podobnie spodziewam się złączenia "152" i "502" w jeden autobus, przez Bora-Komorowskiego i Pilotów do centrum.
I tego się trzymajmytomta1 pisze: 17 gru 2020, 19:20Przecież ten układ linii z dokumentacji tramwajowej ma służyć tylko i wyłącznie pewnym obliczeniom modelowym w skali makro i nijak to się ma do przewidywanego docelowego układu linii.

Ja zakładam, że koniec końców Stoki dostaną po prostu mocną linię jadącą do centrum po trasie "511" - trochę jak w tym projekcie. Zwykłą albo przyspieszoną, do Dw. Gł. Wschód albo do Alej, lecz właśnie przez Okulickiego.
Podobnie spodziewam się złączenia "152" i "502" w jeden autobus, przez Bora-Komorowskiego i Pilotów do centrum.
Re: Tramwaj na Meissnera - układ linii w prognozie ruchu
Jeszcze odnośnie "124", naprawdę ktoś przewiduje utrzymanie tej linii na takiej trasie skoro będzie tramwaj do Dworca i Bagateli? Nie lepiej byłoby tę linię skierować przez ATW?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Tramwaj na Meissnera - układ linii w prognozie ruchu
Pytanie, czy w ogóle będzie wola by utrzymywać "124/424"? Na Meissnera będzie tramwaj, a Ułanów leży w odległości 300-350 metrów od tej pierwszej. Nie zdziwiłbym się, gdyby "124/424" w ogóle wyleciało, a w zamian na Ułanów wylądowało "128".Kitek pisze: 22 gru 2020, 16:50Jeszcze odnośnie "124", naprawdę ktoś przewiduje utrzymanie tej linii na takiej trasie skoro będzie tramwaj do Dworca i Bagateli? Nie lepiej byłoby tę linię skierować przez ATW?
Natomiast jeśli "124" zostanie (w wariancie tylko przez Ułanów), to też mi się wydaje że mogą je przesunąć na Aleje. Tak jak zrobiono to z "304" czy - dużo wcześniej - ze "192".
Re: Tramwaj na Meissnera - układ linii w prognozie ruchu
Najważniejsze rzeczy, które wynotowałem z Raportu z konsultacji społecznych, które dotyczą układu linii na Meissnera:
-> prognozowane jest 2700 osób/h, które mają tamtędy podróżować,
-> wstępnie zakładane są trzy linie tramwajowe,
-> niektóre linie autobusowe na Dobrego Pasterza pozostaną jeżeli będzie takie zapotrzebowanie.
-> prognozowane jest 2700 osób/h, które mają tamtędy podróżować,
-> wstępnie zakładane są trzy linie tramwajowe,
-> niektóre linie autobusowe na Dobrego Pasterza pozostaną jeżeli będzie takie zapotrzebowanie.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No ale i tak pasowałoby na JPII zostawić coś:Kaszmir pisze: 14 lis 2021, 21:21 Dużo miejsca? W "50" był taki tłok, że trzeba było przywrócić szybciej f5.
Na szczęście zawsze jest rezerwa w postaci al. Pokoju - można nią skierować część linii jeśli nie będzie wyboru. Gdyby tak jeszcze przystanki były lepiej ułożone...kot_feliks pisze: 14 lis 2021, 14:20Natomiast na JPII i tak musi zostać sporo kursów, bo trasa ta obsługuje zarówno ciąg w kierunku pl. Centralnego, Pleszowa, jak i w kierunku r. Kocmyrzowskiego, DH Wandy, Wzgórz Krzesławickich. Nie spodziewałbym się tam również dużo mniej niż 20 poc./h (na Pleszów 4 poc/h, Kocmyrzowska 4 poc/h, Solidarności 4/8 poc/h, coś w kierunku DH Wanda 4/8 poc/h).
- w kierunku Wzgórz przez Kocmyrzowską (to moim zdaniem musi zostać);
- w kierunku Pl. Centralnego i dalej Solidarności;
- w kierunku DH Wanda;
A to już daje min 12 poc/h, chociaż imho relacja '4' powinna mieć w szczycie f7,5 (czyli łącznie już 16 poc/h).
Jedyne co mi przychodzi do głowy (i co może faktycznie miałoby sens), to powrót dawnej '15' sprzed 99', czyli linia z Pleszowa jadąca do centrum przez al. Pokoju

Posty przeniesione z tematu o rozdziale taboru - adm. K
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Pewnie ze 20 kursów/h musi zostać, choć głównie przez zabudowania w Czyżynach i potoki z Huty. Pleszów w sumie da się załatwić przy okazji al. Solidarności - gdyby "44" zrobić całodzienne i wydłużyć do Pleszowa. Z tego co pamiętam, czas przejazdu przez Ptaszyckiego i przez al. Solidarności jest podobny.
Gdyby dobudować relacje skrętne na pętli w Bieńczycach, to nie jestem pewny czy nawet "DH Wanda" by potrzebowało linii do Czyżyn. Linia Bieńczyce - R. Piastowskie - Meissnera - centrum obsłużyłaby większość przystanków, zostałby właśnie tylko "DH Wanda" - który pewnie i tak będzie dalej miał "502", kursujące ze względu na al. Gen. Andersa, Bora-Komorowskiego i Pilotów.
No lecz to gdybanie
Gdyby dobudować relacje skrętne na pętli w Bieńczycach, to nie jestem pewny czy nawet "DH Wanda" by potrzebowało linii do Czyżyn. Linia Bieńczyce - R. Piastowskie - Meissnera - centrum obsłużyłaby większość przystanków, zostałby właśnie tylko "DH Wanda" - który pewnie i tak będzie dalej miał "502", kursujące ze względu na al. Gen. Andersa, Bora-Komorowskiego i Pilotów.
No lecz to gdybanie

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Będę trzymał się tego stanowiska, że Piastów potrzebuje dojazdu do m.in. Rydygiera, Zgody, szkół przy Broniewskiego, Bieńczyckiej, AWF, bazaru Tomex, Carrefour i dojazdu do Dworca w Czyżynach.
Nie podobna mi się, że kosztem Piastów chcecie dublować linie, zaraz wpadniecie na pomysł linii "5" do f~7,5 żeby wzmocnić ciąg Czyżyn, to nic, że takie wzmocnienie nie jest potrzebne na Kocmyrzowskiej.
Dlatego powinno się do Piastów powrócić 16/h w tym 4/h przez Zgody, 4/h przez Czyżyny i 8/h przez Mistrzejowice.
"12" - Piastów - DH Wanda - Czyżyny - Mogilska - Lubicz - Wawel - Kapelanka - Łagiewniki - Tunel SBM - Kurdwanów f~15 (NGT8)
"21" - Piastów - DH Wanda - Zgody - Kombinat - Kopiec/Pleszów f~15 (N8S/EU8N)
"52" - Piastów - Mistrzejowice - Bohomolca - Wieczysta - Mogilska - Lubicz - Starowiślna - Kapelanka - Maki f~7,5 (2014N)
Zmieniona linia "12" ma trzy podstawowe argumenty, których nie miała stara linia "12" na trasie Łagiewniki - Grzegórzecka - Wieczysta.
I. Dojazd z Piastów do obiektów wyżej wymienionych w tym węzła Ronda Czyżyńskiego.
II. Wzmocnienie ciągu Dunikowskiego - Muzeum Lotnictwa do Ronda Mogilskiego/Dworca, po stracie "9", "49" i "52" w tym zapewnienie dojazdu pracownikom z Czyżyn do biurowców przy Kapelance.
III. Wsparcie linii "52" na strategicznym odcinku Wieczysta - Dworzec Gł - Kobierzyńska, oraz zapewnienie szybszego dojazdu mieszkańcom przy pętli Kurdwanów do Stradom, Poczty Gł i Dworca niż linie "6" i "24".
Nie podobna mi się, że kosztem Piastów chcecie dublować linie, zaraz wpadniecie na pomysł linii "5" do f~7,5 żeby wzmocnić ciąg Czyżyn, to nic, że takie wzmocnienie nie jest potrzebne na Kocmyrzowskiej.
Dlatego powinno się do Piastów powrócić 16/h w tym 4/h przez Zgody, 4/h przez Czyżyny i 8/h przez Mistrzejowice.
"12" - Piastów - DH Wanda - Czyżyny - Mogilska - Lubicz - Wawel - Kapelanka - Łagiewniki - Tunel SBM - Kurdwanów f~15 (NGT8)
"21" - Piastów - DH Wanda - Zgody - Kombinat - Kopiec/Pleszów f~15 (N8S/EU8N)
"52" - Piastów - Mistrzejowice - Bohomolca - Wieczysta - Mogilska - Lubicz - Starowiślna - Kapelanka - Maki f~7,5 (2014N)
Zmieniona linia "12" ma trzy podstawowe argumenty, których nie miała stara linia "12" na trasie Łagiewniki - Grzegórzecka - Wieczysta.
I. Dojazd z Piastów do obiektów wyżej wymienionych w tym węzła Ronda Czyżyńskiego.
II. Wzmocnienie ciągu Dunikowskiego - Muzeum Lotnictwa do Ronda Mogilskiego/Dworca, po stracie "9", "49" i "52" w tym zapewnienie dojazdu pracownikom z Czyżyn do biurowców przy Kapelance.
III. Wsparcie linii "52" na strategicznym odcinku Wieczysta - Dworzec Gł - Kobierzyńska, oraz zapewnienie szybszego dojazdu mieszkańcom przy pętli Kurdwanów do Stradom, Poczty Gł i Dworca niż linie "6" i "24".
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości