Bayer2003 pisze: 05 gru 2024, 10:48
PESA nie ma opracowanego ponad 40-metrowego tramwaju na wózkach skrętnych, więc będzie to musiał być prototyp. Opracowane za to są tramwaje 32-metrowe, jednak czy są one lepszej jakości chociażby od Gamm? Lepiej dwa razy do tego samego bagna nie wchodzić.
Z 40m+ jest taki problem, że mało miast używa pojazdów tej długości toteż niewielu producentów może pochwalić się takim wyrobem. Co do krótszych pojazdów skoro są już opracowane to nie będą takim samym "bagnem" jak 2014N.
Bayer2003 pisze: 05 gru 2024, 11:45
W PESAch za to masz człon wiszący i wszystkie problemy z nim związane.
Przypomnij proszę kto wymagał/punktował lepiej taką długość, ilość członów, ilość drzwi, nieprzerwaną niską podłogę i zaproponuj jaką Ty widziałbyś konstrukcję.
Bayer2003 pisze: 05 gru 2024, 12:59
Znacznie taniej wyjdzie zamówienie z Düsseldorfu wszystkich pozostałych GT8SU, modernizacja ich do GT8N, ukrotnienie oraz przedłużenie wszystkich przystanków na trasie "3"...
Jesteś pewien że to wyjdzie taniej? Pozyskanie GT8SU w cenie złomu owszem, ale modernizacja i przedłużanie przystanków to już większe kwoty, a będą to 50+ letnie składy, które długo przecież nie pojeżdżą. No i nie ma szans na dofinansowanie do takiej operacji.
Ydhflx pisze: 05 gru 2024, 13:01
Moim zdaniem to pozostało szukać rozwiązań alternatywnych. Używane nawet w średnim stanie, byleby coś było. Używane z głęboką modernizacją i wydłużaniem. Używane 26m + wydłużanie maszyn NGT6. Przyczepy bierne do NGT6. Krótkie używane i łączenie ich w składy.
Kilka razy na forum opisywano różne tramwaje, które niebawem być może będzie można pozyskać, ale niestety to zawsze jest pójście na kompromisy, a nie "uszycie na miarę". Pomysł z przyczepami do NGT6 przewija się od lat tylko pytanie czy ktoś w ogóle podejmie się takiego zamówienia?
Ydhflx pisze: 05 gru 2024, 13:01
Ale nie stać nas na te ceny - tudzież stać kosztem wstrzymania inwestycji na kilka dobrych lat. Przypominam że nie wydano 8mln (chyba) na szlifierkę bo brakuje pieniędzy.
Czy na pewno nie stać? Nie trzeba kupować wszystkich 90, można skupić się na najdłuższych i dwukierunkowych tramwajach. Szlifierka rzeczywiście wygląda tanio w porównaniu z tramwajami, ale miała ją kupić inna jednostka z innym budżetem itd.
Bayer2003 pisze: 05 gru 2024, 13:04
opuszczenie Turków. Pytanie tylko czy będą oni jeszcze chcieli wyprodukować dla Krakowa tramwaje?
Wygląda na to, że już nie chcą, skoro nie złożyli oferty. No chyba że problem był brak doświadczenia.
Bayer2003 pisze: 05 gru 2024, 13:13
Niestety najmniejsze zło, czyli tramwaje tureckie, zostało odrzucone, zresztą ze sporym poparciem tutejszych forumowiczów...
Naprawdę Ty byś zaakceptował ofertę niespełniającą wymogów?

Jakiś urzędnik miałby się poświęcać dla tramwajów, którymi sam nawet nie pojedzie (bo jak zwykle się tu mawia - urzędnicy nie jeżdżą KMK)?
kbieniu7 pisze: 05 gru 2024, 13:41
Takie moje policzenia na szybko, ale nie ręczę nic, bo nie ogarniam jak dokładnie VAT doliczać (nie spina mi się ze zwykłym pomnożeniem przez 1,23)
Mogło się nie spinać, bo w ofertach jest jeszcze osobno "
za dostawę materiałów eksploatacyjnych do prac obsługowo – naprawczych".
Np. dla najdłuższych PES:
Całość: 856.286.713,80 zł brutto
Jeden tramwaj: 23.055.000,00 zł netto
Materiały: 5.557.213,80 zł brutto
23.055.000 * 30 * 1,23 + 5.557.213,80 = 856.286.713,80
fubukiers pisze: 05 gru 2024, 18:30
Te tramwaje wyglądają paskudnie. A miałem nadzieję że modertrans złoży ofertę. Bardzo bym chciał zobaczyć gammy w barwach krakowskich.
Dla mnie to taki STL z nieco innym przodem.
michal49944 pisze: 05 gru 2024, 20:34
Na szybko udało mi się znaleźć, że NGT8 za sztukę kosztowały
ok. 10 mln zł
I była to wtedy kwota kosmiczna, kupowane wiele lat później Stadlery były tańsze.