Kaszmir pisze: 12 wrz 2024, 11:24A problemów jest więcej. Słynne "1700 usterek" które MPK zgłosiło do PESY po czternastu miesiącach eksploatacji, czyli średnio ponad 47 na wagon.
Pytanie na ile to kwestia samego projektu, a na ile takiego a nie innego sposobu produkcji (totalnie na wariata, z terminami na gardle, do tego w sporej części ludźmi ściągniętymi z Krakowa, czyli nie pracującymi w tej firmie wcześniej).
Pytanie, czy byłoby tyle samo usterek w początkowym okresie, gdyby te wagony były produkowane normalnie
Kaszmir pisze: 12 wrz 2024, 11:24Człon wiszący wychodzący na zakrętach w przeciwną stronę, co też powoduje komplikacje.
I to jest chyba główny zarzut w kontekście PESY i samej konstrukcji (chociaż w sumie i PESY i MPK, że dopuściło coś takiego).
Kaszmir pisze: 12 wrz 2024, 11:24Częste awarie systemów przez co wagon trzeba restartować w trasie (dawniej zajmowało to 10 minut i wagon blokował ruch, jakiś czas temu udało się przyspieszyć proces). Pęknięcia materiałów w środku przestrzeni pasażerskiej. Tajemnicze metalowe dzwonienie jakichś elementów na każdym wstrząsie (ktoś wie, co może być przyczyną?) Producent nawet nie potrafił wyprodukować równych paneli sufitowych nad środkiem przejścia, co w pewnej chwili zamaskowano poprzecznymi listwami. Itp. itd.
A to już w dużej mierze może wynikać ze sposobu produkcji i montażu
GoMeZz391 pisze: 12 wrz 2024, 12:38
Każdy producent musi gdzieś zdobyć doświadczenie. Jak wszyscy będą odrzucać takich producentów, to oni nigdy nie wejdą na rynek i nie uzyskają renomy.
Jasne, przy czym nie musi go zdobywać od razu w przetargach na kilkadziesiąt sztuk
Zresztą czym innym jest:
(a) mamy bardzo duże doświadczenie w produkcji określonych pojazdów i na bazie tego know how i przetestowanych już rozwiązań wypuszczamy coś nowego (choćby Jelcz, czy Autosan, z obecną produkcją dla wojska);
(b) nie mamy doświadczenia w produkcji danego produktu, ale przez ostatnie lata mozolnie budowaliśmy know how, potem zrobiliśmy prototyp, przetestowaliśmy nowe rozwiązania w warunkach rzeczywistych, dopiero później startujemy z tymi przetestowanymi rozwiązaniami w przetargach (choćby Modertrans);
Niż:
(c) NIe mamy za bardzo doświadczenia w konstrukcjach danego typu, ale chcemy nagle zdobyć zamówienie na 90 sztuk.
