A nie można puścić 9 do Hipokratesa?Kaszmir pisze: ↑23 maja 2024, 14:41 Z grupy "Tramwaj w Dzielnicy III Prądnik Czerwony" (grupa jest prywatna, więc link działa tylko dla członków grupy)
https://www.facebook.com/groups/8185952 ... 930061168/
To "16" zawieszona, "14" do Piastów, "9" przez os. Zgody, Ptaszyckiego do Kopca Wandy?
Choć można by było zamontować przejazdówkę przy "Miśnieńskiej". Na wakacje akurat częstotliwości "1" i "5" będą ograniczone więc zwolniłoby się trochę dwukierunkowców, nawet chociaż na jedną linię.
Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
-
- Ekspert
- Posty: 1860
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Powołując się na tomekzaw.pl, linia "1" ma obecnie 16 brygad, a "5" ma 7. Przy zejściu do f10/20, na "1" wyjdzie ok. 12 brygad, na "5" z kolei 5 (ew. 6). Czyli zwolni się 5-6 wozów. Plus chyba są jeszcze jakieś wolne dwukierunkowce (?)LLoan pisze: ↑23 maja 2024, 14:53Musi jeszcze wystarczyć tramwajów dwukierunkowych na ewentualną kolejną przejazdówkę, dlatego raczej nie wchodzi ona w grę. Wiadomo, że w wakacje brygad jest mniej, "1" być może jak w ubiegłym roku będzie kursować co 10 minut, jednak nadal nie uważam by wystarczyło na obsadzenie kolejnej trzeciej linii.
Inna sprawa, że np. uruchomienie "16" w dwukierunkowcach odpada bo na Kopcu Wandy nie ma zaplecza.
Pewnie można, tylko wtedy Ptaszyckiego zostaje z jedną linią, w tym bez dojazdu do urzędu na os. Zgody czy to Tomexu. W drugą stronę podobnie, dla części mieszkańców jest ważny dojazd do Szpitala Żeromskiego.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Przebudowa pętli Mistrzejowice rusza 24 czerwca 2024 r. - info z dzisiejszej rady budowy.
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Zamknięcie od 24 czerwca do początku września.
W wakacje tramwaje nie dojadą do pętli Mistrzejowice
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/w-wak ... 56686.html
W wakacje tramwaje nie dojadą do pętli Mistrzejowice
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/w-wak ... 56686.html
– Będę wnioskował o to, żeby w okresie wakacyjnym autobusy na tym odcinku, zwłaszcza linie 139, 132 i 182, jeździły zgodnie z częstotliwością taką jak w okresie zimowym. Szczególnie ważne jest to, aby nie zawieszać lub redukować kursów linii 132, której w poprzednie wakacje nie było, a wspomaga ona linię 139 – komentuje Marcin Borek, radny dzielnicy Prądnik Czerwony.
Zarząd Transportu Publicznego odpowiada, że jak dotąd nie zapadły jeszcze żadne decyzje. – Analizujemy na razie różne możliwości. Prawdopodobnie linie tramwajowe zostaną skierowane do os. Piastów, ale szczegóły będziemy mogli ogłosić dopiero za jakiś czas – mówi nam Sebastian Kowal, rzecznik prasowy miejskiej jednostki.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
"9" i "14" na Piastów się na bank nie zmieszczą. Któraś z linii powinna zostać skrócona np. do Ronda Hipokratesa. I moim zdaniem najlepszym kandydatem do skrócenia do Ronda Hipokratesa jest "14", a na Piastów powinna pojechać "9". Nie powinno być problemów, jeśli "9" i "21" będą startować z małej pętli.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
W stałym układzie lepiej do Piastów skierować "14" bo zapewnia unikatową relację w stronę al. Pokoju, podczas gdy "9" aż do ronda Mogilskiego dubluje się z "52". Acz w momencie wprowadzania zmian (24 czerwca), wciąż będą trwały objazdy z powodu wyłączenia ruchu między rondami Mogilskim i Grzegórzeckim, więc to "9" będzie jechać al. Pokoju. Zatem skierowanie jej do Piastów wydaje się rzeczywiście lepszą opcją.Karol1994 pisze: ↑27 maja 2024, 13:00"9" i "14" na Piastów się na bank nie zmieszczą. Któraś z linii powinna zostać skrócona np. do Ronda Hipokratesa. I moim zdaniem najlepszym kandydatem do skrócenia do Ronda Hipokratesa jest "14", a na Piastów powinna pojechać "9". Nie powinno być problemów, jeśli "9" i "21" będą startować z małej pętli.
Pytanie co z resztą? Wariant optymistyczny to skrócenie "14" i "16" do Ronda Hipokratesa. Acz "16" wtedy miałaby jeszcze słabsze zapełnienia, a i ZTP pewnie będzie szukało oszczędności budżetowych. Dlatego wg mnie realne jest zawieszenie "16" i w zamian skierowanie "14" od r. Kocmyrzowskiego do Kopca Wandy.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
W innym artykule pisano o zamknięciu Solidarności od wakacji. Zatem zmiany będą kompleksowe obejmujące zamknięcia obu fragmentów sieci. Dlatego przy analizie linii trzeba wziąć to pod uwagę.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Dlatego zakładam, że 16 pójdzie do zawieszenia, 21 pojedzie Ptaszyckiego do Pleszowa, 4 i 22 pojadą Ptaszyckiego do Zajezdni (4) i Kopca Wandy (22) - choć zastanawiam się czy ta druga linia nie wyląduje jak i 4 na Zajezdni, żeby dać dojazd do Kombinatu. I nie zdziwi mnie też jak 9 i 14 w ogóle nie trafią na Os. Piastów, tylko obie wylądują na Bieńczycach - będzie okazja do zaoszczędzenia.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Przy zamkniętej al. Solidarności obstawiam podobnie co Ty, licząc na "9" do Piastów (póki jedzie przez al. Pokoju) i "14" do Bieńczyc. Problemem z tym układem może być to, że Pleszów traci dojazd do Kombinatu.ds89 pisze: ↑28 maja 2024, 11:56Dlatego zakładam, że 16 pójdzie do zawieszenia, 21 pojedzie Ptaszyckiego do Pleszowa, 4 i 22 pojadą Ptaszyckiego do Zajezdni (4) i Kopca Wandy (22) - choć zastanawiam się czy ta druga linia nie wyląduje jak i 4 na Zajezdni, żeby dać dojazd do Kombinatu. I nie zdziwi mnie też jak 9 i 14 w ogóle nie trafią na Os. Piastów, tylko obie wylądują na Bieńczycach - będzie okazja do zaoszczędzenia.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Można też inaczej:
9 do Piastów
14 do Hipokratesa
21 do Pleszowa/Kopca przez Ptaszyckiego
22 do pl. Centralnego (choć to może nie przejść, więc pewnie do Kopca)
5 wydłużona do Pleszowa przez Kombinat (też może być problem z zmianą kierunku 1, konflikt, dwa tramwaje na jednym torze - trzeba by skrócić postoje i dopasować rozkład)
-mamy zapewnione połączenie Pleszów-Kombinat
9 do Piastów
14 do Hipokratesa
21 do Pleszowa/Kopca przez Ptaszyckiego
22 do pl. Centralnego (choć to może nie przejść, więc pewnie do Kopca)
5 wydłużona do Pleszowa przez Kombinat (też może być problem z zmianą kierunku 1, konflikt, dwa tramwaje na jednym torze - trzeba by skrócić postoje i dopasować rozkład)
-mamy zapewnione połączenie Pleszów-Kombinat
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Nie wiem jak z brygadami, ale można kombinować... wydłużenie chociaż szczytowych kursów 211 Pytanie czy poza kwestiami pracy na Hucie i w firmach "okołohuckich" ten dojazd jest tam potrzebny, bo wtedy właśnie może wystarczy coś szczytowego? Nawet jakaś proteza w postaci 721 Pleszów - Kombinat.
No właśnie pytanie jak z tą kwestią - od biedy 21 mogłoby też pojechać przez Kocmyrzowską i Kombinat gdyby dało się to zgrać, ale wtedy znów mamy problem z brakiem tramwaju od Ronda Kocmyrzowskiego do Placu Centralnego.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Jeśli coś miałoby jechać w relacji Kocmyrzowska - Kombinat, to ani "1", ani "5" nie mogą kończyć na Elektromontażu. Wg mnie to będzie nie do zgrania, zresztą przy jakichkolwiek utrudnieniach układ się posypie.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Z '21' jest jeszcze taka opcja (już raz tak jeździła), że pojedzie z Piastów Kocmyrzowską pod Kombinat i wróci Ptaszyckiego do Piastów. A do Pleszowa skierują jedną z linii z Ronda Kocmyrzowskiego "9" lub "14" Ptaszyckiego. Ważne jest połączenie osiedli Huckich z Głównym wejściem do Kombinatu a mniej istotne jest z Pleszowem. Ta opcja nie przeszkadza w funkcjonowaniu '1', '4' i '5'.
Jest jeszcze inna opcja. Tramwaje linii '1' i '5' mogą zawracać na II Bramie. Zaraz przy wjeździe na II Bramę jest przelot na sąsiedni tor. Musieliby odwrócić ruch w Zajezdni. Zjazdy II bramą, wyjazdy bramą I. Dość skomplikowane i pewnie tak nie zrobią, MPK się nie zgodzi. Ta opcja pozwalałaby uwolnić przejazd w obie strony Kocmyrzowską do Kombinatu i dalej do Pleszowa.
Na pewno połączenie Kombinat Pleszów musi zostać. Rozwiązaniem jest skierowanie '1' do Zajezdni i przedłużenie '5' do Pleszowa. Lub opcja z przedłużeniem kilku linii autobusowych z Pleszowa.
Jest jeszcze inna opcja. Tramwaje linii '1' i '5' mogą zawracać na II Bramie. Zaraz przy wjeździe na II Bramę jest przelot na sąsiedni tor. Musieliby odwrócić ruch w Zajezdni. Zjazdy II bramą, wyjazdy bramą I. Dość skomplikowane i pewnie tak nie zrobią, MPK się nie zgodzi. Ta opcja pozwalałaby uwolnić przejazd w obie strony Kocmyrzowską do Kombinatu i dalej do Pleszowa.
Na pewno połączenie Kombinat Pleszów musi zostać. Rozwiązaniem jest skierowanie '1' do Zajezdni i przedłużenie '5' do Pleszowa. Lub opcja z przedłużeniem kilku linii autobusowych z Pleszowa.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Znowu kłania się brak Walcowni. Nawet prowizoryczny remont fragmentu i przejazdówka tuż na początku Mrozowej dużo by ułatwiła. A tak trzeba kombinować. Najłatwiej by było gdyby dało się zmieścić "1" na Zajezdni, ale może to być ciężkie do realizacji przez to, że są problemy rano/wieczorem z samą "4" (brak miejsca) a jest to linia z wysoką częstotliwością (wtedy "5" do Pleszowa, "21" do K. Wandy przez Ptaszyckiego). A tak trzeba kombinować i albo robić linie okrężne jak pisał Impuls z "21" (wtedy np. w drugim kierunku też by coś się się przydało, czyli bezpośrednio z Bieńczyc na pl. Centralny i dalej kółko ja "21" lub skrócone "gdzieś"). Niewątpliwe układ przy jednoczesnym zamknięciu Mistrzejowic, Al. Solidarności, a jak rzeczywiście ma to być na początku wakacji to i APW będzie wymagało sporych zmian w siatce.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
https://www.facebook.com/story.php?stor ... rdATOFjVY8Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Wykonawcę KST IV, 24.06.2024 r. planowane jest zamknięcie pętli tramwajowej Mistrzejowice (przebudowa - rozbudowa geometrii pętli - wyłączenie ruchu tramwajowego od Ronda Piastowskiego do pętli w Mistrzejowicach). Zmiany nie będą dotyczyć linii autobusowych, z uwagi jednak na przekierowanie linii tramwajowych, na liniach 139, 182, 482 w dni robocze w wakacje, częstotliwość kursowania nie zostanie zmniejszona.
Wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu linii tramwajowych:
linie tramwajowe 9 i 16 zostaną skierowane do pętli Osiedle Piastów;
linia tramwajowa 14 zostanie skrócona do pętli Rondo Hipokratesa.
Po zakończeniu wyłączenia torowiska tramwajowego w ciągu al. Powstania Warszawskiego, zakłada się skierowanie linii 14 do pętli Osiedle Piastów i jednoczesne skrócenie linii 9 do pętli Rondo Hipokratesa.
Remont pętli tramwajowej Mistrzejowice potrwa co najmniej do końca sierpnia br.
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości