Też to samo wczoraj zauważyłem. Teraz z kolei widzę brak w zestawieniu kolegi Impulsa linii "17". Ona w tym okresie bardzo zmieni trasę albo zostanie zawieszona na ten czas.
Komunikacja miejska w 2025 roku
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 787
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
- Polubił: 5 razy
- Otrzymał polubienie: 5 razy
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
No i też jakby nie patrzeć zakłócenia dotkną też wszystkie linie nocne tramwajowe (mniej lub bardziej), więc w nocnej siatce też może być mała rewolucja. 
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Ale na przystanku UJ/AST w obie strony chodnik jest przy torowisku... więc gdzie tu miejsce na przystanek wiedeński? Rozumiem w takim razie, że chodzi tylko o to, że chodnik będzie przybliżony do torowiska i podniesiony wyżej...Cyjan pisze: 26 lut 2025, 22:46 Trzymam kciuki, że o UJ/AST, z tego co kojarzę plany to Filharmonia nie planuje aż tak się zmienić
... właśnie dokładnie tak, jak tu jest to fizycznie wykonane. Bo we wskazanym linkiem miejscu, po poprzednim remoncie nawet był uruchomiony przystanek, ale pasażerowie chcieli go bliżej skrzyżowania i UJ - tam gdzie jest obecnie i gdzie był przed remontem. Więc tylko ślad pozostał;-)Piotr246 pisze: 27 lut 2025, 5:10 Czy to poszerzenie chodnika przed Czapskich w kierunku Straszewskiego, to nie był planowany przystanek? https://maps.app.goo.gl/yvNyqgfw49kARtDz6?g_st=ac
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
A jak bardzo zmieni trasę, skoro "17" się nie wlicza na listę planowanych remontów? Proponuję żebyś nie pisał takich bzdur.kucyk pisze: 27 lut 2025, 6:15 Też to samo wczoraj zauważyłem. Teraz z kolei widzę brak w zestawieniu kolegi Impulsa linii "17". Ona w tym okresie bardzo zmieni trasę albo zostanie zawieszona na ten czas.![]()
- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7167
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 7 razy
- Kontakt:
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
"17" jest pierwsza w kolejce do zmiany trasy albo niestety zawieszenia. Jej jednym z głównych zadań jest połączenie Podgórza ze Starowiślną (które na czas remontu przejmie zapewne "52" albo "22") oraz Ruczaju z Podgórzem (przejmą "52" i/albo "18").
Pawia - Nowy Kleparza - Aleje, tak zawsze były kierowane autobusy przy poprzednich remontach i tak zapewne będą i tym razem. Przy czym "502" często było w ogóle skrócone do N. Kleparza celem oszczędności wzkm i brygad.Piotr246 pisze: 27 lut 2025, 5:10A tak poza tym to linie 124/424, 152 i 502 pojadą Karmelicką i Alejami, czy macie inne pomysły? Myślę o Westerplatte, Franciszkańskiej i Zwierzynieckiej, ale pewnie nie będzie miejsca pomiędzy tramwajami.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
52 będzie dublować w znacznym stopniu 17. Ponadto na Makach linia zastępcza do Ronda G musi być dużej częstotliwości. Dodatkowym problemem jest to, że musi na Makach mieć dłuższe przerwy, W tej sytuacji nie zmieści się na Makach pięć linii. Sądzę, że skierują tam 52 i 72 co 7,5 min oraz 18 i 11 co 15 min. Prawdopodobnie 17 zostanie skrócona do Łagiewnik. Linia 18 zostanie podzielona na 78 do Bronowic.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Chyba źle zrozumiałem. Bardziej chodziło mi o linie, które powinny być bez zmiany trasy i w tym jest właśnie "17". Tak poza tym zgadzam się z Wami, bo nie ma szans żeby równocześnie było 5 linii z Maków, obecnie czasami też się zajeżdżają brygady. Pierwszym kandydatem do zawieszenia są "17" lub "18" (koło 1/3 zmiany trasy) w zamian "7x" lub któraś z tych linii skrócona do np. Dajwór choćby, albo jeszcze tak jak jest wyżej napisane.
- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7167
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 7 razy
- Kontakt:
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Mnie by właśnie nie zdziwił Dajwór dla "17". Wtedy utrzymane byłyby unikatowe relacje tramwajowe które linia zapewnia (R. Mogilskie - Grzegórzecka i ew. Grzegórzecka - Starowiślna), za to bez wjeżdżania na przeciążone rondo Matecznego i Kalwaryjską.
Z drugiej strony taka trasa zapewne nie cieszyłaby się dużym powodzeniem. A jeśli skierują jednak "22" przez Starowiślną (i dalej Grzegórzecką), oraz uznają że "784" wystarczająco zapewnia relację r. Mogilskie - Grzegórzecka, to taka skrócona "17" traci rację bytu. Zatem chyba zawieszenie jest bardzo realne.
Z drugiej strony taka trasa zapewne nie cieszyłaby się dużym powodzeniem. A jeśli skierują jednak "22" przez Starowiślną (i dalej Grzegórzecką), oraz uznają że "784" wystarczająco zapewnia relację r. Mogilskie - Grzegórzecka, to taka skrócona "17" traci rację bytu. Zatem chyba zawieszenie jest bardzo realne.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
A może linia 6+17, czyli Mały Płaszów - Limanowskiego - Starowiślna i dalej jak 17? Przy wyłączeniu wpierw Franciszkańskiej, następnie UJ, linia 6 długo nie pojedzie na CK.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Twój pomysł jest całkiem dobry, choć raczej powinno takie zastępstwo 6 jechać do I obwodnicy. Ja bym więc raczej połączył z 2, bo ta linia nie będzie mieć wiele sensu przy zamknięciach (będzie dublować "1" podczas z zamknięć) - a z drugiej strony, pewnie na Cmentarz Rakowicki będą chcieli coś puścić.Piotr246 pisze: 27 lut 2025, 12:38 A może linia 6+17, czyli Mały Płaszów - Limanowskiego - Starowiślna i dalej jak 17? Przy wyłączeniu wpierw Franciszkańskiej, następnie UJ, linia 6 długo nie pojedzie na CK.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Twoje zdanie - Masz prawo.lukaszpdg pisze: 27 lut 2025, 9:20 A jak bardzo zmieni trasę, skoro "17" się nie wlicza na listę planowanych remontów? Proponuję żebyś nie pisał takich bzdur.
Ale jak widać kilku przedmówców Cię oświeciło.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Jak widać nie przeczytałeś mojego drugiego posta, chodziło mi o linie które nie przejeżdżają przez planowane remonty, a nie jakie dotkną zmiany.kucyk pisze: 27 lut 2025, 20:19 Twoje zdanie - Masz prawo.![]()
Ale jak widać kilku przedmówców Cię oświeciło.![]()
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 787
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
- Polubił: 5 razy
- Otrzymał polubienie: 5 razy
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Potwierdzenie info:Cyjan pisze: 26 lut 2025, 22:46 Trzymam kciuki, że o UJ/AST, z tego co kojarzę plany to Filharmonia nie planuje aż tak się zmienić
https://www.psmkms.krakow.pl/16-aktualn ... lsudskiegoZbudowany zostanie również peron dla pasażerów na przystanku UJ-AST w kierunku centrum miasta. Wcześniej tramwaje zatrzymywały się na ulicy Piłsudskiego w rejonie skrzyżowania z ulicą Czapskich, jednak potem przystanek powrócił na wcześniejsze miejsce, bliżej skrzyżowania z ulicą Straszewskiego. W tym miejscu brakowało jednak peronu i pasażerowie byli zmuszeni do wysiadania na jezdnię, a więc w znacznie mniej komfortowych warunkach.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
To z przeniesieniem przystanku bliżej Straszewskiego to jest szczerze mówiąc jakość jakiej się nie spodziewałam, dobry krok imo
ona/jej
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Moim zdaniem obecna lokalizacja powinna pozostać. W tym miejscu jest zdecydowanie szerzej niż przy obecnie istniejącym miejscu na peron. Obecne ustawienie upraszcza dojście na Filharmonię, z którego wiele pasażerów korzysta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości
