Re: Rozkłady powakacyjne 2023
: 28 lip 2023, 17:26
Jeśli wzmocnią "152", które na dużym odcinku pokrywa się z "502" to... no właśnie
"130" może dostanie f7,5. Krótka trasa i cięcia na innych liniach powinny to umożliwić.

www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
damian_krk2 pisze: 28 lip 2023, 17:15Jeśli efektem tej całej głupiej optymalizacji będzie f-30 w weekendy na liniach magistralnych to to będzie żenada miejska a nie komunikacja.
Szczerze mówiąc może być nawet tak, że póki co... w ogóle nie rozwiążą. To znaczy dopuszczam mentalnie taką opcję, że nie cała autobusowa KM od razu zostanie 'zsynchronizowana'. Takie linie dość niezależne mogą póki co pozostać z dotychczasowymi układami, np. "130" z f=10 czy "502" z f=10/15. Bo ścinanie ich do f=15/20 to byłaby przesada i nawet ZTP to wie, a z drugiej strony może nie być teraz środków na zrobienie z nich f=7,5/10. Tak samo f=10 może pozostać np. na "304".Ciekawe jak rozwiążą kwestie 502 czy 130.
Widocznie do Kombinatu było dla ZTP za drogo. Na tyle za drogo, że trzeba wpakować ją na Bronowice, żeby był punkt socjalny.Parówczak pisze: 28 lip 2023, 12:14 501 to przede wszystkim od lat ma fatalną końcówkę na środku skrzyżowania. Jak można zrobić taki bubel? Dajcie spokój z jakimś 439. Będzie normalny numer w końcu.
Nie wydłużą Ci, bo rozkłady są tak ułożone (cięcia), żeby brygadę obsługiwał jeden kierowca, praca na 10h od 9-19Kowalik pisze: 28 lip 2023, 19:30 Czy naprawdę weekendowe f=20 nie może pozostać wydłużone do godziny 20? Rozumiem że według ZTP mieszkańcy o 19 zasiadają w domach przed TV i oglądają serwisy informacyjne.. Zwłaszcza w letnie weekendy, kiedy zmierzch zapada przed 21.. A później zatłoczone pojazdy, o wieczorach niedzielnych w liniach kursujących przez dworce już nie wspominając.
Co do 502, to może da się wydłużyć 132 przez Warszawską, Plac Matejki, Basztową Dunajewskiego do Cracovii, wraz z przekierowaniem Lublańską i Bora-Komorowskiego?Wojciech pisze: 28 lip 2023, 17:26 Jeśli wzmocnią "152", które na dużym odcinku pokrywa się z "502" to... no właśnie"130" może dostanie f7,5. Krótka trasa i cięcia na innych liniach powinny to umożliwić.
Nie. 132 ma być wzmocnieniem 139. Może jechać do Cracovii ale Alejami. Na Jancarza i Bohomolca są naprawdę spore zapełnienia. Serenada wbrew pozorom generuje spore potoki, a potem Park Wodny również jest niezłym generatorem. Teraz w wakacje 139 i 182 jeżdżą na fulla napchane. Nawet poza szczytem. Wg mnie 482 jest potrzebne w wakacje, zwłaszcza że 182 łapie opóźnienia przez budowę S7/S52.eurokierzaw pisze: 28 lip 2023, 20:39 Co do 502, to może da się wydłużyć 132 przez Warszawską, Plac Matejki, Basztową Dunajewskiego do Cracovii, wraz z przekierowaniem Lublańską i Bora-Komorowskiego?
Ale to kolejne rozdrabnianie linii.
"132" wspomaga pocięte "105" na DGZ, więc raczej nie bardzo jest możliwość jego wywalenia stąd. Pocięte "105" i "129" nie dadzą rady obsłużyć potoków z DGZ na al. 29 Listopada w roku akademickim.krawiec pisze: 28 lip 2023, 20:55 Nie. 132 ma być wzmocnieniem 139. Może jechać do Cracovii ale Alejami. Na Jancarza i Bohomolca są naprawdę spore zapełnienia. Serenada wbrew pozorom generuje spore potoki, a potem Park Wodny również jest niezłym generatorem. Teraz w wakacje 139 i 182 jeżdżą na fulla napchane. Nawet poza szczytem. Wg mnie 482 jest potrzebne w wakacje, zwłaszcza że 182 łapie opóźnienia przez budowę S7/S52.
Właśnie. Autobusy na weekend są traktowane gorzej niż tramwaje. Za dużo przepalamy pieniędzy na f20 na tramwajach w sobotę od 5 rano. Oczywiście w sobotę ludzie pracują, ale w końcu pasażerowie autobusów też pracują. A tam linie magistralne mają f20 dopiero od około 9. Gdyby f20 na tramwajach w soboty wprowadzić od 7-8, to wtedy za zaoszczędzone pieniądze można by zrobić lepsze f na autobusach w sobotę i niedzielę, a konkretnie wydłużyć czas kursowania z częstotliwością f20. W soboty f20 powinno wchodzić zarówno na autobusach jak i na tramwajach od 7-8, a nie, że autobusy są od 9-10, a tramwaje od 5-6. Pocięcie dwóch porannych godzin na tramwajach starczyłoby również na wprowadzenie f20 na autobusach do 20 może i 21. Bo żenujące jest to f30 od 18.Kowalik pisze: 28 lip 2023, 19:30 Czy naprawdę weekendowe f=20 nie może pozostać wydłużone do godziny 20? Rozumiem że według ZTP mieszkańcy o 19 zasiadają w domach przed TV i oglądają serwisy informacyjne.. Zwłaszcza w letnie weekendy, kiedy zmierzch zapada przed 21.. A później zatłoczone pojazdy, o wieczorach niedzielnych w liniach kursujących przez dworce już nie wspominając.
Tak. Tutaj argumentem była koordynacja z tramwajami na dwa sposoby. Pierwszy to takt na wspólnych ciągach - takich wciąż trochę jest. Np. gdy "184" przeszło na f15 całodzienne, było skoordynowane z "19" od r. Mogilskiego do Starowiślnej. To się przydawało poza szczytem, a teraz nie będzie możliwe z "17". Inny przykład to "4" i "142".kot_feliks pisze: 28 lip 2023, 1:06Niby mamy mieć koordynację autobusów z tramwajami, tyle, że ta koordynacja... nie będzie obowiązywać poza szczytem, czyli w godzinach, kiedy faktycznie by się przydała. W tym okresie autobusy z f20, tramwaje z f15.
Wg mnie całodzienne f15 było mniej kontrowersyjne do wprowadzenia bo w Hucie wiele linii i tak miało taką częstotliwość, a na zachodzie przejście z f12/20 na f15/15 oznaczałoby przesunięcia kursów, lecz nie ich zabranie. A tak to dla części linii, a tym samym osiedli na końcach, to będą po prostu cięcia - czy to poza szczytem (linie huckie), czy w szczycie (linie zachodnie).ant_sm pisze: 28 lip 2023, 6:50Chciałbym jednak zwrócić uwagę, że przy układzie mniej linii, a częściej pojawiają się również problemy. Bo w międzyszczycie z 7,5 schodzisz na 10 lub 15. Jak zejdziesz na 10 to znowu koordynacji nie masz, chociaż czekanie na przesiadkę będzie krótsze. Jak zejdziesz na 15 to masz koordynację w teorii, ale kasujesz połowę kursów.
No właśnie dobre pytanie, też jestem ciekawy bo mnie to akurat dotyczypablo pisze: 29 lip 2023, 11:39 A co będzie z liniami, które nie załapią się na f15/20? Przykładowo, jak autobus przed wakacjami jeździł z f20/f30, to teraz w ramach przymusowej koordynacji dostanie f30/f40? Wiadomo coś na ten temat?