Komunikacja miejska w 2025 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Bayer2003 » 29 maja 2025, 9:35

scyzor663 pisze: 29 maja 2025, 6:26 Akurat po otwarciu tramwaju na Mistrzejowice 16 w obecnej formie faktycznie nie będzie miała sensu, lepsze będzie jej połączenie z nową linią przez Meissnera. Co nie zmienia faktu, że nie ma to nic wspólnego z obecną sytuacją i zawieszenie 16 to chamskie cięcie kosztów.
"16" nie powinna być z niczym łączona, a po prostu przedłużona, zachowując całą obecną trasę oraz numer.
LLoan pisze: 29 maja 2025, 7:51 Nie wiem też, czy w obsłudze wagonami wysokopodłogowymi była "niezbędna" dla osób starszych i niepełnosprawnych.
Chyba lepszy wysokopodłogowy tramwaj niż żaden tramwaj ;).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

scyzor663
Specjalista
Posty: 312
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: scyzor663 » 29 maja 2025, 9:44

Bayer2003 pisze: 29 maja 2025, 9:35 "16" nie powinna być z niczym łączona, a po prostu przedłużona, zachowując całą obecną trasę oraz numer.
Obecną trasę tak, numer nie ma znaczenia, nie rozumiem tego przywiązania do numerów.

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 530
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Kowalik » 29 maja 2025, 10:02

Spokojnie już za 3 tygodnie kolejna poprawa komunikacji w Hucie, wspaniała okazja wakacyjna by 132 uwalić do października :lol: Huta to wspaniale miejsce do oszczędności w KM. Nie zdziwię się jak połowę kursów metra, które może kiedyś powstanie w przyszłości będą wycinać. Za to w centrum jeździ taka 2 wożąc przypadkowych pasażerów od 4 do 2, choć teraz zawieszona. Jedyne co na plus to ujawnienie prawdy, że 16 jest dawcą wzkm dla innych linii, by ich nie pociąć.

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Cyjan » 10 cze 2025, 13:05

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/lepsz ... 61872.html
...rok 2024 był kolejnym, w którym nastąpił wzrost (o ponad 4 proc.) liczby pasażerów przewiezionych komunikacją miejską. W 2022 roku było to 345,8 mln, w 2023 – 351,9 mln, a w roku 2024 – 368,1 mln osób.

spadek udziału długości torowisk wymagających modernizacji. Obecnie to 5,2 proc., rok wcześniej 6,4 proc, a w roku 2022 – 8 proc
ona/jej

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 837
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Rozkłady wakacyjne w 2025 roku

Post autor: lukaszpdg » 12 cze 2025, 16:53

Od 19.06 rozkłady wakacyjne tramwajów, a od 21.06 autobusy, tylko jeszcze nie ma pełnego komunikatu:

https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1441-2025

Komunikat o funkcjonowaniu w Boże Ciało.
Dyskusję przenoszę do tematu ogólnego funkcjonowania KMK w 2025r.

~Mod.Gz391


Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 530
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Rozkłady wakacyjne w 2025 roku

Post autor: Kowalik » 12 cze 2025, 17:00

Wątek tak zatytułowany, że aż się zakrztusiłem jak w komunikacie zobaczyłem linię 50 co 20 minut. Na szczęście to tylko Boże Ciało, ale po ZTP można wszystkiego się spodziewać. :lol:

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: kucyk » 12 cze 2025, 19:45

Nadal nie rozumiem. Po co wprowadzają zmiany na tydzień. Ponoć od 28 czerwca kolejne zmiany w funkcjonowaniu KM związane z zamknięciem Mogilskiej i nie tylko. Przywracają teraz takie linie jak: "6", "13" by za tydzień je znowu zawiesić? :roll:

A tak na marginesie nadal nie ma komunikatu, że od 19 czerwca mamy rozkłady wakacyjne. Paranoja. :cry: :evil:

suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Rozkłady wakacyjne 2025

Post autor: suchy » 12 cze 2025, 21:59

Od 19 czerwca (czwartek) przywrócony zostaje ruch na PWŚ i Franciszkańskiej

https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1442-2025
Szanowni Pasażerowie,

uprzejmie informujemy, że od dnia 19.06.2025 r. (czwartek), w związku z trwającym remontem Mostu Grunwaldzkiego, trwającą budową KST IV, trwającą przebudową pętli Wzgórza Krzesławickie oraz przywróceniem ruchu na ul. Franciszkańskiej nastąpią zmiany w funkcjonowaniu linii Komunikacji Miejskiej w Krakowie.


Linie tramwajowe:

- linia 1 – zostanie skierowana na kolejną trasę czasowo-zmienioną (skróconą): Salwator – Kościuszki, Zwierzyniecka, Franciszkańska, Dominikańska – przystanek Poczta Główna – … – Kocmyrzowska – Jarzębiny;

- linia 2 – zostanie przywrócona na stałą trasę: Salwator – Kościuszki, Zwierzyniecka, Straszewskiego, Podwale, Dunajewskiego, Basztowa, Lubicz, Rakowicka – Cmentarz Rakowicki;

- linia 4 – w dalszym ciągu będzie kursowała po trasie czasowo-zmienionej (skróconej): Bronowice Małe – … – Zajezdnia Nowa Huta;

- linia 5 – w dalszym ciągu będzie kursowała po trasie czasowo-zmienionej (skróconej): Krowodrza Górka P+R – … – Jarzębiny;

- linia 6 – zostanie przywrócona na stałą trasę: Cichy Kącik – Al. 3 Maja, Piłsudskiego, Straszewskiego, Franciszkańska, Dominikańska, św. Gertrudy, Stradomska, Krakowska, Limanowskiego, Wielicka, estakada, Lipska – Mały Płaszów P+R;

- linia 8 – zostanie przywrócona na stałą trasę: Borek Fałęcki – Zakopiańska, Wadowicka, Kalwaryjska, Krakowska, Stradomska, św. Gertrudy, Dominikańska, Franciszkańska, Straszewskiego, Podwale, Karmelicka, Królewska, Podchorążych, Bronowicka, Balicka – Bronowice Małe;

- linia 9 – w dalszym ciągu będzie kursowała po trasie czasowo-zmienionej (skróconej): Nowy Bieżanów P+R – … – Rondo Hipokratesa;

- linia 10 – w dalszym ciągu będzie kursowała po trasie czasowo-zmienionej: Kurdwanów P+R – … – przystanek Korona – Limanowskiego, Na Zjeździe, Starowiślna, Dietla, Grzegórzecka, Al. Powstania Warszawskiego – przystanek Rondo Mogilskie – … – Pleszów;

- linia 13 – zostanie przywrócona na stałą trasę: Nowy Bieżanów P+R – Ćwiklińskiej, Teligi, Wielicka, Limanowskiego, Krakowska, Stradomska, św. Gertrudy, Dominikańska, Franciszkańska, Straszewskiego, Podwale, Karmelicka Królewska, Podchorążych, Bronowicka – Bronowice;

- linia 14 – w dalszym ciągu będzie kursowała po trasie czasowo-zmienionej (skróconej): Bronowice – … – Miśnieńska:
z uwagi na prowadzone prace budowlane w rejonie pętli, na odcinku Miśnieńska – Mistrzejowice – Miśnieńska będzie odbywał się przejazd techniczny tramwajów (bez przewozu pasażerów);

- linie 16, 17, 19, 44 – w dalszym ciągu będą zawieszone;

- linia 18 – zostanie skierowana na kolejną trasę czasowo-zmienioną: Czerwone Maki P+R – … – przystanek Lipińskiego – Brożka, Wadowicka, Kalwaryjska, Krakowska, Stradomska, św. Gertrudy, Dominikańska, Franciszkańska, Straszewskiego, Podwale, Dunajewskiego, Basztowa – przystanek Stary Kleparz – … – Górka Narodowa P+R;

- linia 22 – w dalszym ciągu będzie kursowała po trasie czasowo-zmienionej: Borek Fałęcki – … – przystanek Łagiewniki – Wadowicka, Kalwaryjska, Krakowska – przystanek Stradom – … – przystanek Plac Centralny im. R. Reagana – Al. Solidarności, Ujastek Mogilski – Kopiec Wandy;

- linia 52 – w dalszym ciągu będzie kursowała po trasie czasowo-zmienionej: Czerwone Maki P+R – … – przystanek Lipińskiego – Brożka, Wadowicka, Kalwaryjska, Krakowska – przystanek Stradom – … – Os. Piastów;

- linia 69 – zostanie przywrócona na stałą trasę;

- linia 71 – zostanie zmieniona obecna trasa linii zastępczej: Salwator – Kościuszki, Zwierzyniecka, Franciszkańska, Dominikańska, św. Gertrudy, Starowiślna, Dietla, Grzegórzecka, Al. Pokoju, Bieńczycka, Kocmyrzowska, Łowińskiego – Elektromontaż;

- linia 72 – w dalszym ciągu będzie kursowała po obecnej trasie: Czerwone Maki P+R – Bobrzyńskiego, Grota-Roweckiego, Kapelanka, Monte Cassino – Rondo Grunwaldzkie;

- linia 75 – w dalszym ciągu będzie kursowała po obecnej trasie: Górka Narodowa P+R – Papierni Prądnickich, Bociana, Siewna, Pachońskiego, Sosabowskiego, Ździebły-Danowskiego, Doktora Twardego, Prądnicka, Kamienna, Al. Słowackiego, Długa, Basztowa, Lubicz, Mogilska, Al. Jana Pawła II, Ptaszyckiego – Bardosa;

- linie 76, 77, 78 – zostaną zlikwidowane.

Linie autobusowe:

- linie LR0, 124, 300, 424 – w związku z zamontowanym przejściem międzytorowym dla tramwaju na pasie A+T, w kierunku przystanków Ojców Zamek/TAURON Arena Kraków Wieczysta/Kraków Airport/Ugorek w dalszym ciągu będą kursowały ul. Monte Cassino (jezdnią dla ruchu ogólnego) z pominięciem obsługi przystanku Rondo Grunwaldzkie 02;
- linia 184 – w dalszym ciągu będzie zawieszona (została uruchomiona zastępcza linia 784);

- linie 194, 494 – w dalszym ciągu będą skierowane na trasę czasowo-zmienioną:
w kierunku przystanku Os. Pod Fortem – będą kursowały ul. Monte Cassino (jezdnią dla ruchu ogólnego):
bez obsługi pozostaną przystanki Rondo Grunwaldzkie 01, Szwedzka 01;
będzie obsługiwany przystanek Rondo Grunwaldzkie 05;
w kierunku przystanków Krowodrza Górka P+R/Azory – będą kursowały ul. Monte Cassino (jezdnią dla ruchu ogólnego) na odcinku Bułhaka <> Konopnickiej:
bez obsługi pozostanie przystanek Rondo Grunwaldzkie 02;

- linie 605, 669 – od nocy 19/20.06.2025 r. (czwartek/piątek) zostaną przywrócone na stałe trasy;

- linia 608 – w dalszym ciągu będzie skierowana na trasę czasowo-zmienioną w obu kierunkach: Os. Na Stoku – … – przystanek Rondo Grunwaldzkie – Monte Cassino, Kapelanka, Grota-Roweckiego, Kobierzyńska – przystanek Rostworowskiego – … – Os. Pod Fortem:
w kierunku przystanku Os. Na Stoku – będzie kursowała ul. Monte Cassino (jezdnią dla ruchu ogólnego) na odcinku Bułhaka <> Konopnickiej:
bez obsługi pozostanie przystanek Rondo Grunwaldzkie 02;
w kierunku przystanku Os. Pod Fortem – będzie kursowała ul. Monte Cassino (jezdnią dla ruchu ogólnego):
bez obsługi pozostaną przystanki: Rondo Grunwaldzkie 01, Szwedzka 01;
będzie obsługiwany przystanek Rondo Grunwaldzkie 05;
w kierunku Os. Na Stoku będzie obsługiwany przystanek Rostworowskiego 02 (na ul. Kobierzyńskiej);
bez obsługi przez linię pozostaną przystanki na odcinku Ludwinów <> Krokusowa;

- linia 610 – w dalszym ciągu będzie skierowana na trasę czasowo-zmienioną w obu kierunkach: Prądnik Czerwony – … – przystanek Politechnika – tunel św. Rafała Kalinowskiego, Lubomirskiego, Rakowicka, Lubicz (powrót: Pawia), Basztowa, Dunajewskiego, Podwale, Piłsudskiego, Al. Krasińskiego, Konopnickiej – przystanek Rondo Grunwaldzkie – … – Borek Fałęcki/Sidzina:
w kierunku przystanku Borek Fałęcki/Sidzina będą obsługiwane przystanki w zmienionych lokalizacjach: Politechnika 08 (na ul. Pawiej), Lubicz 03 (na ul. Rakowickiej), Teatr Słowackiego 01 (na ul. Lubicz);
w kierunku przystanku Prądnik Czerwony będzie obsługiwany przystanek Rondo Grunwaldzkie 04 (po przejeździe tarczy skrzyżowania);
nieczynny będzie przystanek Rondo Grunwaldzkie 06 (przed tarczą skrzyżowania);
bez obsługi przez linię pozostaną przystanki na odcinku Poczta Główna <> Stradom;

- linia 612 – w rejonie Ronda Grunwaldzkiego w dalszym ciągu będzie skierowana na trasę czasowo-zmienioną:
w kierunku przystanku Tyniec Kamieniołom:
bez obsługi pozostaną przystanki: Rondo Grunwaldzkie 01/02, Szwedzka 01;
będzie obsługiwany przystanek Rondo Grunwaldzkie 05;
w kierunku Os. Podwawelskiego: trasa i przystanki pozostaną bez zmian;
w kierunku Ronda Grunwaldzkiego (kursy skrócone):
bez obsługi pozostanie przystanek Rondo Grunwaldzkie 02;
będzie obsługiwany przystanek Rondo Grunwaldzkie 03 (na ul. Konopnickiej w kierunku Ronda Matecznego);

- linia 722 – w dalszym ciągu będzie uruchomiona linia zastępcza na trasie: Łagiewniki – Brożka, Kapelanka, Monte Cassino, Konopnickiej, Zwierzyniecka, Powiśle – Nowy Świat:
w kierunku przystanku Nowy Świat – będzie kursowała ul. Monte Cassino (jezdnią dla ruchu ogólnego) na odcinku Bułhaka > Konopnickiej:
na trasie nie będzie obsługiwany przystanek Rondo Grunwaldzkie 02;
w kierunku przystanku Łagiewniki – będzie kursowała ul. Monte Cassino (jezdnią dla ruchu ogólnego):
na trasie nie będą obsługiwane przystanki: Rondo Grunwaldzkie 01, Szwedzka 01;
będą obsługiwane przystanki Rondo Grunwaldzkie 05, Jubilat 01;
w obu kierunkach będą obsługiwane istniejące przystanki autobusowe;
częstotliwość kursowania, jak linia 194;

- linia 784 – w dalszym ciągu będzie uruchomiona linia zastępcza na trasie: Prądnik Czerwony – Strzelców, Powstańców, Łepkowskiego, Dobrego Pasterza, Lublańska, Młyńska, Pilotów, Olszyny, Łukasiewicza, Chrobrego, Beliny-Prażmowskiego, Al. Powstania Warszawskiego, Grzegórzecka, Dietla – Orzeszkowej:
na odcinku Prądnik Czerwony <> Hala Targowa będą obsługiwane przystanki, jak dla linii 184;
bez obsługi pozostaną przystanki Starowiślna 07/08;
na wydłużonym odcinku będą obsługiwane przystanki: Starowiślna 03/04 (na pasie A+T), Stradom 05/08, Orzeszkowej 71/72;
przystanek końcowy: Orzeszkowej 72 zostanie zlokalizowany na ul. Dietla (na wysokości boiska), za skrzyżowaniem z ul. Sukienniczą;
przystanek początkowy: Orzeszkowej 71 zostanie zlokalizowany na ul. Dietla w rejonie posesji nr 9, przed skrzyżowaniem z ul. Orzeszkowej;
przejazd między przystankiem końcowym i początkowym będzie odbywał się bez pasażerów;
częstotliwość kursowania, jak linia 184.
Komunikat o przywróceniu ruchu na PWŚ, przenoszę do tematu ogólnego funkcjonowania KMK w 2025r.

~Mod.Gz391


ant_sm
Specjalista
Posty: 421
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: ant_sm » 12 cze 2025, 22:04

kucyk pisze: 12 cze 2025, 19:45 Nadal nie rozumiem. Po co wprowadzają zmiany na tydzień. Ponoć od 28 czerwca kolejne zmiany w funkcjonowaniu KM związane z zamknięciem Mogilskiej i nie tylko. Przywracają teraz takie linie jak: "6", "13" by za tydzień je znowu zawiesić? :roll:

A tak na marginesie nadal nie ma komunikatu, że od 19 czerwca mamy rozkłady wakacyjne. Paranoja. :cry: :evil:
Pytanie czy czekają na zmiany autobusowe, żeby w jednym komunikacie napisać, czy może wcale nie będzie takiego komunikatu skoro już napisali na Bożym Ciele, że rozkład wakacyjny wprowadzają od 19.06 na tramwajach.

A to pomimo otwarcia Franciszkańskiej miałyby być nadal objazdy tylko po to, żeby wszystko razem wprowadzić? Też bez sensu. 6 i 13 ma zniknąć od 28.06? Nie słyszałem o żadnych innych remontach od tego dnia poza KST i pewnie wszystko pojedzie al. Pokoju, może wytną 75, a tak poza tym to w jaki sposób ma to wpłynąć na te dwie linie?

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: kucyk » 12 cze 2025, 22:27

A to nie będzie prac na skrzyżowaniu Straszewskiego i Piłsudskiego? Przecież miało się to rozpocząć w połowie czerwca po zakończeniu remontu na Franciszkańskiej? I to z tego powodu napisałem o "6" i "13". Z banalnych przyczyn te linie by nie kursowały na swoich trasach. Zmieniły się plany miasta czy co?

Link o pracach przy Straszewskiego:
https://krakow.pl/dzielnica_i_stare_mia ... szony.html

suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: suchy » 12 cze 2025, 23:13

Dokładnie tak jak Kucyk napisał - ma zacząć się remont skrzyżowania pod UJ, który planowo miał się zacząć właśnie pod koniec czerwca (wraz z otwarciem wyremontowanej Franciszkańskiej).

Więc trochę nielogiczne jest wpuszczać linie na stałe trasy (takie jak 2, 6, 8, 13 i 18), żeby za chwilę znowu je zawieszać albo kierować na trasy objazdowe. No chyba, że w pierwszej kolejności będą prowadzone jakieś prace inwentarzowe / przygotowawcze przez Wykonawcę - a sam remont zacznie się powiedzmy dopiero za 2-3 tygodnie.

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 668
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: michal49944 » 13 cze 2025, 6:58

W sumie to trochę wygląda jakby nikt tego nie kontrolował, bo od samego początku mówili, że z momentem zakończenia remontu Franciszkańskiej rozpoczną skrzyżowanie pod UJ. A teraz wyszło tak, jakby z Franciszkańską wyrobili się wcześniej, ale informacja nie została nikomu przekazana, że można już od Bożego Ciała robić pod UJ.

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Cyjan » 13 cze 2025, 7:25

Dziwi mnie to, że dubluje się 90% trasy jedynki linią zastępczą ucinając Wzgórzom tramwaje, ale nie ma woli żeby 71 jeździło chociażby bombardierem, skoro ma taką możliwość.
ona/jej

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 668
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: michal49944 » 13 cze 2025, 7:32

Cyjan pisze: 13 cze 2025, 7:25 Dziwi mnie to, że dubluje się 90% trasy jedynki linią zastępczą ucinając Wzgórzom tramwaje, ale nie ma woli żeby 71 jeździło chociażby bombardierem, skoro ma taką możliwość.
Właściwie jedynym powodem dla istnienia 71 jest chęć pozyskania dwukierunkowców z połowy brygad 1 na 72. Generalnie lepszym rozwiązaniem jest, aby przez pół roku (a nawet przez remont Monte Cassino mniej) 1 na Wzgórza jeździła rzadziej niż cisnąć pasażerów 72 do w pełni wysokopodłogowych i nieklimatyzowanych GT8SU.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Kaszmir » 13 cze 2025, 8:33

michal49944 pisze: 13 cze 2025, 7:32Właściwie jedynym powodem dla istnienia 71 jest chęć pozyskania dwukierunkowców z połowy brygad 1 na 72.
Tam chodzi też o obsługę Elektromontażu i Grodzkiego Urzędu Pracy, gdzie "71" to jedyna linia.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: gadolin i 4 gości