Strona 25 z 25

Re: Rozkłady wakacyjne 2025

: 13 cze 2025, 8:41
autor: Kaszmir
https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... EtY2v7YBDl
Nie będzie zmian na 307, 310 i 503 - Miasto wycofuje się z tego pomysłu.

Wg planów 307 miało pojechać w stronę centrum przez os. Gotyk, a także zmienić końcówkę w centrum i docierać do Nowego Świata, czyli niedawno utworzonej pętli na ul. Powiśle pod Wawelem.

Zmiana trasy na północy miała być niewielkim zadośćuczynieniem za zabranie stamtąd linii 503. Ta miała być skrócona i to sporo bo na trasę Nowy Bieżanów - Nowy Kleparz. Nie obsługiwałaby więc już w ogóle Górki Narodowej.

Z kolei 310 miało być skrócone do Cracovii Stadionu, gdzie zajęłoby miejsce po 307. Linia nie docierałaby już do Salwatora.

Zmiany wg planów miały wejść w życie w przyszły czwartek, informacja poszła m.in. do gmin Michałowice i Zielonki. Na szczęście Miasto właśnie zdecydowało się wycofać z tej propozycji - trasy linii pozostaną bez zmian, w szczególności 503 nie będzie zabierane z Górki Narodowej.

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 13 cze 2025, 8:57
autor: Cyjan
Ja rozumiem oba te postulaty, po prostu wolałabym gdyby na 71 był lepszy tabor, bo ludzie bardzo narzekają na to.

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 13 cze 2025, 10:39
autor: Bautosz
A przypadkiem nie było mówione, że po remoncie na Franciszkańskiej "6" powróci na dawną trasę na Salwator?

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 13 cze 2025, 11:32
autor: Kaszmir
Bautosz pisze: 13 cze 2025, 10:39A przypadkiem nie było mówione, że po remoncie na Franciszkańskiej "6" powróci na dawną trasę na Salwator?
Nie wiadomo. ZTP od trzech lat uznaje trasę do Cichego Kącika za stałą, zwłaszcza że sami przyznają iż relacja Cichy Kącik - UJ - Filharmonia jest potrzebna. Rada Dzielnicy z kolei pytała o możliwość powrotu "6" na Salwator. Na razie ma tam wrócić w czasie zamknięcia skrzyżowania przy UJ, czy na stałe - ma się okazać z czasem. Zatem pewnie ZTP i Rada Dzielnicy będą sprawdzać zapełnienia, nastroje pasażerów itd. i decyzja będzie zależeć od rozwoju sytuacji.

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 26 cze 2025, 10:49
autor: WIK
Na początku 2020 r. zadłużenie Krakowa wynosiło "tylko" 3 mld zł. Władze Krakowa jednak systematycznie bagatelizowały "sygnały ostrzegawcze", w tym niedobór 89 mln zł na pensje dla nauczycieli pod koniec 2019 r. czy trudności w pokryciu kosztów funkcjonowania miejskiej komunikacji w listopadzie 2022 r. W zeszłym roku miasto musiało zaciągnąć blisko miliard złotych kredytu, dzięki temu udało się pokryć wydatki na pensje dla motorniczych czy kierowców autobusów.
Interia o złej sytuacji finansowej Krakowa: https://wydarzenia.interia.pl/kraj/news ... e_vignette

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 26 cze 2025, 17:05
autor: tomek_m
Jak tak dalej będzie to miasto zbankrutuje i wykupi nas (czyli Kraków razem z mieszkańcami) np: Pjongjang, a wówczas już nie będzie do śmiechu p. Miszalskiemu i jego załodze decyzyjnej. :twisted:

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 26 cze 2025, 18:40
autor: Kowalik
tomek_m pisze: 26 cze 2025, 17:05 Jak tak dalej będzie to miasto zbankrutuje i wykupi nas (czyli Kraków razem z mieszkańcami) np: Pjongjang, a wówczas już nie będzie do śmiechu p. Miszalskiemu i jego załodze decyzyjnej. :twisted:
Tylko po co robią z ludzi idiotów? Artykuł bije na alarm, natomiast ZTP mówiąc brzydko wyciera sobie gębę pracownikami i ich urlopami w sprawie cięć. Nie prościej powiedzieć wprost że nie ma kasy? Nawet dziecko czytając ten artykuł połączy sobie kropki.