Strona 30 z 30
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
: 10 gru 2025, 13:35
autor: LLoan
michal49944 pisze: 10 gru 2025, 13:32
Jakoś wcześniej przed zawieszeniem 19 jeździły obie i problemu nie było. Nic od tamtego czasu nie doszło na APW. Naprawdę nie przesadzajmy z tą przepustowością. Najwyżej tramwaj minutę dłużej poczeka na Grzegórzeckim.
Obecnie kursuje tam jeszcze objazdowo "10".
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
: 10 gru 2025, 13:48
autor: michal49944
LLoan pisze: 10 gru 2025, 13:35
Obecnie kursuje tam jeszcze objazdowo "10".
Rzeczywiście, zapomniałem. To nawet można poczekać aż 10 wróci na stałą trasę, choć wtedy się pewnie znajdzie milion innych powodów czemu nie może wrócić, a teraz też na upartego zmieściłaby się.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
: 10 gru 2025, 13:52
autor: kucyk
michal49944 pisze: 10 gru 2025, 13:32
Jakoś wcześniej przed zawieszeniem 19 jeździły obie i problemu nie było. Nic od tamtego czasu nie doszło na APW. Naprawdę nie przesadzajmy z tą przepustowością. Najwyżej tramwaj minutę dłużej poczeka na Grzegórzeckim.
Znieniło się dużo. Z tego co pamiętam przez APW kursuje "10" - to 4 kursy więcej na godzinę.

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
: 10 gru 2025, 13:53
autor: Kaszmir
Na APW jest miejsce. Dawniej było więcej kursów i jakoś się mieściły: do 2022 autobusy na tym odcinku miały 8 kursów/h, obecnie 4 - zatem akurat jest miejsce na 4 kursy/h linii "10", bez konieczności zawieszania "19".
"19" nie jest zawieszona dlatego, że się nie mieści na APW tylko dlatego, że Miasto kazało ZTP szukać pretekstów do oszczędności.
michal49944 pisze: 10 gru 2025, 13:48To nawet można poczekać aż 10 wróci na stałą trasę
Gdy skończy się remont węzła Piłsudskiego, to zaraz zacznie się przebudowa przy T. Bagatela. Może będzie krótka przerwa między nimi, jednak gdy ta druga się zacznie, znowu będzie większy ruch na Westerplatte. "10" będzie kursować przez APW prawdopodobnie przynajmniej do przełomu 2026/2027.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
: 10 gru 2025, 14:11
autor: Bayer2003
Kaszmir pisze: 10 gru 2025, 13:53
Na APW jest miejsce. Dawniej było więcej kursów i jakoś się mieściły: do 2022 autobusy na tym odcinku miały 8 kursów/h, obecnie 4 - zatem akurat jest miejsce na 4 kursy/h linii "10", bez konieczności zawieszania "19".
"19" nie jest zawieszona dlatego, że się nie mieści na APW tylko dlatego, że Miasto kazało ZTP szukać pretekstów do oszczędności.
Gdy skończy się remont węzła Piłsudskiego, to zaraz zacznie się przebudowa przy T. Bagatela. Może będzie krótka przerwa między nimi, jednak gdy ta druga się zacznie, znowu będzie większy ruch na Westerplatte. "10" będzie kursować przez APW prawdopodobnie przynajmniej do przełomu 2026/2027.
Oszczędności zapewne też są jakimś powodem, jednak niezupełnie jest prawdą, że dawniej kursów było więcej - autobusy od strony APW nigdy przecież nie wjeżdżały na dolną płytę Ronda Mogilskiego, nie obciążając przystanków na niej się znajdujących. Przez przepustowość APW swoje istnienie zakończyła też linia "12", żeby "50" mogła wrócić do f~5. Głównym problemem krakowskiej sieci tramwajowej są wąskie gardła i niestety oddanie torowiska przez Meissnera nie zmieni wiele w tym temacie, ponieważ wszystkie linie tramwajowe łączące dzielnice nowohuckie z resztą miasta będą dalej musiały przejechać przez Rondo Mogilskie lub Rondo Grzegórzeckie. I nie pomoże tutaj nawet torowisko na Lema, o którym część tutejszych forumowiczów marzy. W najbliższych latach przepadło połączenie Mistrzejowic z Cmentarzem Rakowickim, więc problemy z przepustowością pojawiać się będą w dalszym ciągu przy każdym remoncie.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
: 10 gru 2025, 17:08
autor: suchy
Kaszmir pisze: 10 gru 2025, 13:53
Na APW jest miejsce. Dawniej było więcej kursów i jakoś się mieściły: do 2022 autobusy na tym odcinku miały 8 kursów/h, obecnie 4 - zatem akurat jest miejsce na 4 kursy/h linii "10", bez konieczności zawieszania "19".
"19" nie jest zawieszona dlatego, że się nie mieści na APW tylko dlatego, że Miasto kazało ZTP szukać pretekstów do oszczędności.
No nie do końca - obecnie też masz 8 kursów/h, bo zapomniałeś o 128, które na Cystersów wjeżdża na torowisko i jedzie przez APW w kierunku Alei Pokoju.
Więc tak jak 184 obsługuje podwójny przystanek na Grzegórzeckim (co ma mniejszy wpływ na płynność, bo zmieści się razem z tramwajem), tak 128 obsługuje POJEDYNCZY przystanek na Mogilskim w kierunku Grzegórzeckiego - a to już znacząco obniża przepustowość przystanku.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
: 10 gru 2025, 17:23
autor: michasss
128 wraca na stałą trasę.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
: 10 gru 2025, 18:13
autor: Ydhflx
Myślę że przepustowość Mogilskiego nie ma wpływu. Linie 10 i 19 obligują przecież na nim różne przystanki, a do tego 10 obecnie obsługuje ten co zwykle. Jedyna różnica na Mogilskim to czy ww. 10 przyjeżdża od Lubicz czy od APW, ale od APW jest akurat mniej kolizyjnych relacji.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
: 10 gru 2025, 19:23
autor: Kaszmir
suchy pisze: 10 gru 2025, 17:08No nie do końca - obecnie też masz 8 kursów/h, bo zapomniałeś o 128, które na Cystersów wjeżdża na torowisko i jedzie przez APW w kierunku Alei Pokoju.
O niczym nie zapomniałem, chyba nie przeczytałeś komunikatu
Ydhflx pisze: 10 gru 2025, 18:13Myślę że przepustowość Mogilskiego nie ma wpływu. Linie 10 i 19 obligują przecież na nim różne przystanki, a do tego 10 obecnie obsługuje ten co zwykle.
W stronę APW obsługują ten sam przystanek. Jednak wg mnie to nie jest tu przeszkodą - głównym ograniczeniem w przepustowości ciągów jest zwykle sygnalizacja, a ta na r. Mogilskim jest wyłączona, a na r. Grzegórzeckim kursów byłoby tyle samo co parę lat temu. Zatem podtrzymuję tezę, "19" się zmieści
