Re: Rozkłady powakacyjne 2025
: 04 wrz 2025, 17:31
+/- od połowy października powinny być przystanki tymczasowe na TAKW - przynajmniej taka jest wersja na dzisiaj 

www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Brak synchronizacji nie jest wielkim problemem wobec braku wspólnych przystanków. Jedynym przystankiem na którym można czekać na 704 lub 5 jest Rondo Mogilskie. Wszystkie pozostałe są oddalone od siebie i przedzielone jezdnią. A najbardziej to widać na Wieczystej. Ten autobus raczej zapewni dojazd pod samą Arenę z centrum niż będzie dodatkiem do 5-ki. Mam nadzieję że chociaż powieszą rozkłady 704 na przystankach tramwajowych i na odwrót żeby od razu dało się sprawdzić na co czekać.Kaszmir pisze: 04 wrz 2025, 9:10 W weekendy tego nie będzie dało się zsynchronizować i to jest babol tak duży, że aż trudno uwierzyć, iż Miasto zdecydowało się na takie rozwiązanie. W sob i ndz "piątka" ma f20, tymczasem autobus który realnie będzie "piątką bis" dostanie... f30. Oszczędzono jeden kurs na godzinę przez dwa dni w tygodniu, a w zamian całkowicie zniweczono możliwości synchronizacji. Najlepsze co będzie można zrobić w weekendy to takt 5+15+20.
Niestety część użytkowników tego forum próbuje usprawiedliwić cięcia i dalsze zakupy taboru 33-metrowego. Gdyby "50" kursowała co 5 minut i była obsadzona wyłącznie ponad 40-metrowym taborem, wszyscy z pewnością wsiedliby do tramwaju. W obecnej sytuacji niestety - jest jak jest.
Przyznam, ze tego ni hu hu nie rozumiem, dlaczego właśnie pod TA ma jechać ten autobus, a nie robić pętle jak 124 - przez Meissnera, Pilotów, Ułanów. Wtedy przynajmniej mieszkańcy osiedla by mieli bliżej na ten autobus i byłaby to jakakolwiek korzyść z tego autobusu... No tu chyba spierniczono wszystko co dało i nie dało się popsuć :-/clash pisze: 04 wrz 2025, 17:43 Ten autobus raczej zapewni dojazd pod samą Arenę z centrum niż będzie dodatkiem do 5-ki.
Nie do końca się tu zgodzę. Jako że autobus będzie utworzony głównie z myślą o mieszkańcach Wieczystej, najważniejsze by wracając z centrum miał wspólny przystanek z "5". I tu r. Mogilskie wystarczy bo to jest główny węzeł przesiadkowy.clash pisze: 04 wrz 2025, 17:43Brak synchronizacji nie jest wielkim problemem wobec braku wspólnych przystanków. Jedynym przystankiem na którym można czekać na 704 lub 5 jest Rondo Mogilskie. Wszystkie pozostałe są oddalone od siebie i przedzielone jezdnią. A najbardziej to widać na Wieczystej.
A wg mnie trochę szkoda. Skoro i tak ruszają z PH, to czemu nie obsłużyć linowo przystanków na al. Solidarności? A nuż ktoś nie musiałby czekać na "4", albo akurat jedzie np. na Nowy Kleparz. Miasto i tak płaci za przejazdy z zajezdni, a odcinek przez Kocmyrzowską to prawie ten sam dystans co przez al. Solidarności.Kitek pisze: 28 sie 2025, 17:054 poranne kursy na "75" zaczynają dopiero od Ronda Czyżyńskiego - według mnie słuszna decyzja, kursy o 4-5 rano nie były konieczne dla odcinka Bardosa - Rondo Czyżyńskie.
Ok, kilka pytań,
Prościej byłoby dołożyć coś na pętlę, tylko tutaj są dwie kwestie:Jelczyk pisze: 04 wrz 2025, 21:40 A to nie prościej i taniej było dołożyć jeszcze 10tkę na Wieczystą?
A czemu ma jechać akurat przez Solidarności - na Kocmyrzowskiej nie ma pasażerów, którzy akurat potrzebowaliby jechać na Stary Kleparz? Zresztą przez Solidarności i tak jest sporo wyjazdów akurat o podobnych godzinach co wyjazdy 75 - czy zatem te 4 kursy więcej naprawdę coś by zmieniły?Kaszmir pisze: 04 wrz 2025, 20:31 A wg mnie trochę szkoda. Skoro i tak ruszają z PH, to czemu nie obsłużyć linowo przystanków na al. Solidarności? A nuż ktoś nie musiałby czekać na "4", albo akurat jedzie np. na Nowy Kleparz. Miasto i tak płaci za przejazdy z zajezdni, a odcinek przez Kocmyrzowską to prawie ten sam dystans co przez al. Solidarności.
Al. Solidarności bo wtedy od pl. Centralnego możesz to wpisać w regularny rozkład "75".suchy pisze: 05 wrz 2025, 9:57A czemu ma jechać akurat przez Solidarności - na Kocmyrzowskiej nie ma pasażerów, którzy akurat potrzebowaliby jechać na Stary Kleparz?
Z tym wydłużeniem podróży to nie przesadzajmy. To jest wydłużony przelot o 1 min w kierunku Nowej Huty i o 2 min w kierunku centrum.Kaszmir pisze: 04 wrz 2025, 21:47 Każde dołożenie linii to wydłużenie podróży pasażerom tranzytowym. A akurat "10" jedzie z bardzo daleka, dojazd dla pasażerów z terenów zapleszowskich do centrum to i tak długa jazda.
Też tak uważam. Fakt gdyby wszystko miało wjeżdżać na pewno byłby niezły bajzel i korek, ale dołożyć samo 10 moim zdaniem nie byłoby najgorszym rozwiązaniem, a na pewno praktycznie bezkosztowym.piotrekkrk pisze: 06 wrz 2025, 8:04 Z tym wydłużeniem podróży to nie przesadzajmy. To jest wydłużony przelot o 1 min w kierunku Nowej Huty i o 2 min w kierunku centrum.
Ale przecież taki tramwaj na al. Solidarności jechałby jako 75, więc to nie byłby "wyjazd, który wyjątkowo pojechał Mogilską", tylko linia 75suchy pisze: 05 wrz 2025, 9:57 A ty byś chciał zrobić akurat wyjątek - i kurs wyjeżdżający przez Zajezdnię NH skierować na Mogilską (bo tamtędy jedzie 75). Czyli swoją zmianą namieszasz ludziom w głowach - bo mieszkańcy Solidarności czy Kolorowego są zapewne już od dawna nauczeni, że "wyjazdy ZAWSZE skręcają w Aleję Pokoju" = a tu zonk, bo nagle tramwaj jedzie prosto w Mogilską.