Tramwaj do Rżąki i Wieliczki

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Rżąki i Wieliczki

Post autor: Kaszmir » 10 kwie 2025, 12:53

kbieniu7 pisze: 10 kwie 2025, 12:39I może raczej nie tyle na Rżąkę a pod nowy szpital. To ten drugi punkt jest problematyczny, jeśli chodzi o dojazd. Takie samo przekonanie ma Rada Dzielnicy XII.
Wg mnie powinien obsłużyć oba. Nawet jeśli szpital generuje większe potoki, to jeśli tramwaj doprowadzić tamże, to Rżąka jest tuż obok. Do tego osiedle jest na tyle kompaktowe że wystarczy by pętla była nawet na obrzeżach. Zatem stosunkowo niewielkim kosztem można by kolejnemu rejonowi zapewnić niezłą obsługę komunikacyjną. Do tego są pory, gdy potoki do szpitala są bardzo małe, np. wieczorami - a do osiedla zawsze ktoś pojedzie.
kbieniu7 pisze: 10 kwie 2025, 12:39Tak czy siak, moim zdaniem nie jest to aż tak priorytetowa linia tramwajowa. Znacznie bardziej potrzebne są Azory, Złocień czy os. Piastów SKA.
Zapewne, jednak zwłaszcza w porównaniu z Azorami czy Złocieniem, tu koszty budowy mogłyby być znacznie niższe. Zwłaszcza gdyby zaprojektować inwestycję sensownie, bez takiego rozrostu dróg itd.

Ankin
Specjalista
Posty: 201
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28

Re: Tramwaj do Rżąki i Wieliczki

Post autor: Ankin » 10 kwie 2025, 13:24

kbieniu7 pisze: 10 kwie 2025, 12:39 Co do linii rżącko-wielickiej to mam ambiwalentny stosunek.
Nie Ty jeden.
kbieniu7 pisze: 10 kwie 2025, 12:39 Ten projekt powinien powstać od nowa z nowymi założeniami. I może raczej nie tyle na Rżąkę a pod nowy szpital.[...]
Tak czy siak, moim zdaniem nie jest to aż tak priorytetowa linia tramwajowa. Znacznie bardziej potrzebne są Azory, Złocień czy os. Piastów SKA. Nie będę za nią płakał, ale warto dopilnować, by projekt był dobrze zrobiony.
Przedmówcy wspomnieli, że ww. projekt w swojej pierwotnej wersji to swoistego rodzaju bizancjum, które było/jest totalnie oderwane od realnych potrzeb transportowych ww. części Krakowa (czyt. zbędne tunele drogowe itd.). gdzie o wiele mniejszym kosztem niż zakładano można wybudować linię obsługującą swoim zasięgiem przede wszystkim Szpital Uniwersytecki oraz pobliskie osiedle o czym wspomniał w swoim ostatnim poście m. in. Kaszmir.
Owszem na chwilę obecną są bardziej priorytetowe inwestycje tramwajowe o których wyżej wspomniałeś, ale ja osobiście nie chciałbym aby włodarze Krakowa położyli krzyżyk na budowie tramwajowego połączenia przynajmniej do Szpitala Uniwersyteckiego bo jest ono potrzebne.
kbieniu7 pisze: 10 kwie 2025, 12:39 I nie zmienia faktu, że trzeba pilnować Kracika, bo on najchętniej by wszystkie tramwaje wywalił, nie widzi potrzeby w komunikacji tramwajowej...
Gliwice miały Frankiewicza my mamy Kracika. :lol:
Partyjne CV bardzo zbliżone u obu Panów, podobnie jak awersja do transportu szynowego. ;)
Jeden zlikwidował tramwaje w swoim mieście, drugi tory kolejowe do Niepołomic i oby na ww. demolkach się skończyło bo to że rozwój sieci tramwajowej w Krakowie mamy na bank zahamowany w perspektywie najbliższych lat jest pewne jak amen w pacierzu, o czym najlepiej świadczą choćby ostatnie cyrki z przebiegiem trasy tramwajowej na Kliny czy też kasacja przynajmniej w ramach obecnej kadencji, budowy omawianej tutaj linii w stronę Rżąki/do Szpitala Uniwersyteckiego...

fysztof
Ekspert
Posty: 877
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Tramwaj do Rżąki i Wieliczki

Post autor: fysztof » 10 kwie 2025, 17:05

kbieniu7 pisze: 10 kwie 2025, 12:39 Ten projekt powinien powstać od nowa z nowymi założeniami.
Zdecydowanie tak. Większość z nich jest tak, jak to już tu zostało przez Was powiedziane. Przede wszystkim powinien zakładać zmniejszenie samochodowego wlotu do Krakowa - a nie jak zawsze u nas tradycyjne rozbuchanie infry samochodowej pod pretekstem tramwaju. Nie wierzę w to przy stanie funkcjonujących przez ostatnie 20 lat w Krakowie urzędów, więc oby temat po prostu pozostał niezablokowany na czas, kiedy doczekamy się osób z inną mentalnością.
kbieniu7 pisze: 10 kwie 2025, 12:39 I nie zmienia faktu, że trzeba pilnować Kracika, bo on najchętniej by wszystkie tramwaje wywalił, nie widzi potrzeby w komunikacji tramwajowej...
Ten pan już się wsławił zaoraniem jednego transportu szynowego, który teraz ma być odbudowywany - i mówi się o kwocie bagatela rzędu 700 mln złotych... Jego stosunek do zbiorkomu nie jest niestety żadnym zaskoczeniem, lecz najwyraźniej utrwaloną już w jego starczej głowie manią... Pozostaje nadzieja, że w końcu ktoś go odsunie od koryta, zanim wyrządzi w Krakowie porównywalne szkody.

miki3uwu
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 28 mar 2025, 13:23
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj do Rżąki i Wieliczki

Post autor: miki3uwu » 11 kwie 2025, 12:58

Rozważanie tramwaju do Wieliczki na poważnie przy SKA1 jeżdżącym co 30 minut mija się z celem, zwłaszcza że ten tramwaj nie pojedzie na aleje (304 zapewnia mimo wszystko inną relację niż SKA1).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Rżąki i Wieliczki

Post autor: Kaszmir » 11 kwie 2025, 14:19

miki3uwu pisze: 11 kwie 2025, 12:58Rozważanie tramwaju do Wieliczki na poważnie przy SKA1 jeżdżącym co 30 minut mija się z celem, zwłaszcza że ten tramwaj nie pojedzie na aleje (304 zapewnia mimo wszystko inną relację niż SKA1).
Tramwaj przedłużony z Rżąki dotarłyby do Wieliczki od strony południowej/zachodniej, obsłużyłby zatem inne potoki niż SKA.

miki3uwu
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 28 mar 2025, 13:23
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj do Rżąki i Wieliczki

Post autor: miki3uwu » 11 kwie 2025, 21:03

Trochę tak a trochę nie, obecnie tramwaj dojechałby do Kabla, zatem przynajmniej moim zdaniem w każdą stronę dublowałby SKA1 (przez Płaszów, Grzegórzki). Również warto zauważyć że SKA1 jest szybsze i od 304 i od potencjalnego tramwaju. Może kiedyś powstać powinien ale najpierw SKA1 powinno jeździć częściej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Rżąki i Wieliczki

Post autor: Kaszmir » 11 kwie 2025, 21:18

miki3uwu pisze: 11 kwie 2025, 21:03Trochę tak a trochę nie, obecnie tramwaj dojechałby do Kabla, zatem przynajmniej moim zdaniem w każdą stronę dublowałby SKA1 (przez Płaszów, Grzegórzki). Również warto zauważyć że SKA1 jest szybsze i od 304 i od potencjalnego tramwaju.
Chodzi mi o Wieliczkę - tam proponowano by tramwaj obsłużył rejony, które mają daleko do SKA, m.in. Krzyszkowice.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości