maszynista pisze: 10 lut 2021, 20:00
Powód tych zmian jest oczywisty, potrzeba skierowania taboru NGT8/Stadler na "24", ściągnięto je z "50", na "50" ściągnięto PESY z "52".
Kierunek zmian dobry, jednak sposób ich realizacji pozostawia wiele do życzenia. Zwłaszcza, że:
Radek_D pisze: 10 lut 2021, 22:17
zabrane jest po raz kolejny 44
"44" przed zawieszeniem miało 7 brygad (2x105Na). Daje to 14 wagonów, czyli 4 trójskłady (jeden dwuskład by został). Z takim ich ilostanem dałoby się już przeprowadzić pewną rewolucję taborową i nie dopuścić do sytuacji, że tramwaj z zepsutymi drzwiami jeździ przez dwa dni, bo w zajezdni nie ma innego, sprawnego egzemplarza.
Ułożenie brygad jest tragiczne i póki liczba ufoków na tej linii nie przekroczy dziewięciu, żadne dwa nie powinny nigdy jechać pod rząd.
impuls pisze: 10 lut 2021, 21:58
52-11 to jest brygada Protrama. Skoro się spitolił to na nią kierowana jest PESA lub ufok.
Może uda się go w najbliższym czasie jednak do życia przywrócić? Bo bez niego to mamy same problemy z tego, co widzę ...
impuls pisze: 10 lut 2021, 21:58
Małe jest wykorzystanie składów 105Na i nie zdziwię się, że powstaną kolejne ufoki.
Nowohuckie 105Na kursują (przynajmniej dziś kursowały) na pięciu brygadach "49" (na jednej był skład E1+c3) i niestety na jednej brygadzie "11". Daje to wykorzystanie 6/15 - 40%, czyli bardzo mało. Ufoki jak najbardziej dałoby się z tego zrobić (zwłaszcza, że uważam, że docelowo dla "44" po powrocie lepszy byłby tabor E1+c3, który jest obecnie również mało wykorzystywany). Zobaczymy, jak sytuacja rozwinie się w najbliższych tygodniach.
impuls pisze: 10 lut 2021, 21:58
Ze dwa mogłyby kursować na "4".
Najpierw dwa, a potem okaże się, że Krakowiaki przeniesiemy na "52", a na "4" trafią wyłącznie ufoki. Podczas dostaw Krakowiaków pojawiały się wprawdzie wśród pasażerów "4" głosy, że 3x105Na były bardziej pojemne (nie wiem, czy da się to zweryfikować) i 2014N to dla tej linii degradacja, jednak osobiście uważam, że linię f~15 lepiej zostawić w 100% niskopodłogową i niech zostanie jak jest.
fistaszek pisze: 10 lut 2021, 22:27
Jeśli już więcej Uffoków, to tylko na "52". Wówczas (przy odpowiednim rozłożeniu trójskładów, na co bym liczył) i tak co 15min byłby tramwaj niskopodłogowy. Na "4" nie byłoby aż tak kolorowo - co pół godziny. Myślę, że docelowo powinniśmy właśnie dążyć do taboru 100% 2014N na "4" i "50", na "52" zaś - przeplatany miks Uffoków i PES w proporcjach 50/50.
Zasadniczo się zgadzam, jednak proponowany przez Ciebie rozdział taboru jest nierealny. Spójrzmy na Twoją propozycję, przeliczając ją na pociągi tramwajowe:
"4" - 10 brygad 2014N
"50" - 13 brygad 2014N
"52" - 9 brygad 2014N, 1 brygada 405N, 9 brygad 3x105Na
Wykorzystanie Krakowiaków na poziomie 32/36 jest nierealne i spowoduje problemy. Niestety, obawiam się, że przy chęci skierowania wyłącznie taboru 40m+ na "4", "50" i "52" ufoków musi wyjechać więcej niż dziewięć. Jeżeli nie przekroczymy jednak dwunastu (wykorzystanie Krakowiaków wówczas 29/36), w dalszym ciągu tramwaj niskopodłogowy będzie przynajmniej co 22,5 minuty. Lepiej to niż co 30 minut (w przypadku wysłania 3x105Na na "4"), dlatego tutaj w pełni się z Tobą zgodzę - jeżeli nowe trójskłady to tylko na "52".
PS. Za takim rozwiązaniem przemawia jeszcze jeden argument - nie mieszamy wówczas tak bardzo taboru tramwajowego, więc zarządzanie nim powinno być trochę łatwiejsze.