Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 2765
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 23 wrz 2021, 16:08

Tramwajolog14 pisze: 23 wrz 2021, 16:00Zmniejszyli również liczbę torów na pętli w Mistrzejowicach z trzech do dwóch :( .
Może to nie taka zła wiadomość - dzięki temu mniej linii będzie można skrócić od strony centrum. Dużo lepiej, by docierały do Piastów, ew. Bieńczyc jeśli dobudują kiedyś brakującą relację. Słowem, więcej linii jak "182", a mniej jak "482" ;)

Tramwajolog14
Specjalista
Posty: 211
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Tramwajolog14 » 23 wrz 2021, 16:24

Kaszmir pisze:Może to nie taka zła wiadomość - dzięki temu mniej linii będzie można skrócić od strony centrum. (...) Słowem, więcej linii jak "182", a mniej jak "482" ;)
Niby tak. Tylko problem może być, jak będą jakieś objazdy, albo awarie.
Kaszmir pisze:Dużo lepiej, by docierały do Piastów, ew. Bieńczyc jeśli dobudują kiedyś brakującą relację.
Oj tak, zawracanie w Bieńczycach od strony Mistrzejowic by się przydało. Ostatnio pisałem w tej sprawie do ZDMK. Czekam na odpowiedź.

ant_sm
Znawca
Posty: 145
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: ant_sm » 23 wrz 2021, 17:32

Kaszmir pisze: 23 wrz 2021, 16:08
Tramwajolog14 pisze: 23 wrz 2021, 16:00Zmniejszyli również liczbę torów na pętli w Mistrzejowicach z trzech do dwóch :( .
Może to nie taka zła wiadomość - dzięki temu mniej linii będzie można skrócić od strony centrum. Dużo lepiej, by docierały do Piastów, ew. Bieńczyc jeśli dobudują kiedyś brakującą relację. Słowem, więcej linii jak "182", a mniej jak "482" ;)
Ja się nie zgadzam z Twoją opinią. Obecne pętle Dworzec Towarowy, Kopiec Wandy czy inne, które w normalnym ruchu mają marginalne znaczenie w sytuacjach awaryjnych i remontowych są niezwykle potrzebne. A na Mistrzejowicach nie dość że zostają dwa z trzech pierwotnie planowanych peronów, to ich długość jest skrócona i pomieszczą łącznie max dwa tramwaje i dodatkowo zlikwidowany został całkowicie punkt socjalny dla prowadzących.
A co jeszcze ważne to, że nowa pętla tramwajowa na os. Piastów jest projektowana pod kątem przepustowości tramwajowej jak Czerwone Maki i pojemnościowo będzie mniejsza niż obecna. Pętle na Bieńczycach mieli kiedyś przebudowywać, żeby kończyły tam też autobusy, ale nie wiem czemu pomysł póki co został schowany do szafy. Osobiście jestem zwolennikiem pętli z prawdziwego zdarzenia np. takich jak projektowana Górka Narodowa.

Tramwajolog14
Specjalista
Posty: 211
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Tramwajolog14 » 23 wrz 2021, 18:33

ant_sm pisze:A co jeszcze ważne to, że nowa pętla tramwajowa na os. Piastów jest projektowana pod kątem przepustowości tramwajowej jak Czerwone Maki i pojemnościowo będzie mniejsza niż obecna.


Tak, w mojej opinii jest to skandal. Przecież po otwarciu tras na Meissnera i do przystanku kolejowego będą tam mogły kończyć linie "9", "21", "52", czy też "14". Kursów może być tyle ile na Czerwonych Makach, a tu tylko dwa tory!
ant_sm pisze:Osobiście jestem zwolennikiem pętli z prawdziwego zdarzenia np. takich jak projektowana Górka Narodowa.
W tym przypadku zdecydowanie powinno tak być.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1072
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: pasazer_mobilisu » 23 wrz 2021, 19:50

ant_sm pisze: 23 wrz 2021, 17:32 A co jeszcze ważne to, że nowa pętla tramwajowa na os. Piastów jest projektowana pod kątem przepustowości tramwajowej jak Czerwone Maki i pojemnościowo będzie mniejsza niż obecna.
Chodzi o te pętlę, która miała zostać przeniesiona już rok czy dwa lata temu? Są gdzieś aktualne plany jej budowy? Coraz więcej budynków tam wyrasta.

ant_sm
Znawca
Posty: 145
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: ant_sm » 24 wrz 2021, 6:51

pasazer_mobilisu pisze: 23 wrz 2021, 19:50
ant_sm pisze: 23 wrz 2021, 17:32 A co jeszcze ważne to, że nowa pętla tramwajowa na os. Piastów jest projektowana pod kątem przepustowości tramwajowej jak Czerwone Maki i pojemnościowo będzie mniejsza niż obecna.
Chodzi o te pętlę, która miała zostać przeniesiona już rok czy dwa lata temu? Są gdzieś aktualne plany jej budowy? Coraz więcej budynków tam wyrasta.
Tu masz całą koncepcję sprzed kilku lat, czegoś nowszego chyba póki co nie ma:
https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=87320
Z tego co wiem pętla będzie po wschodniej stronie (jak wariant 2), bo po zachodniej deweloper ma budować blok. Generalnie im później to powstanie tym gorzej, bo będzie więcej bloków i ludzie zaczną protestować, bo hałas, a co ciekawe teraz powstaje nowy blok, z którego widok jest wprost na pętlę.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 2765
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 24 wrz 2021, 11:52

Nowa pętla na Piastów zdecydowanie powinna być większa, i wg mnie o to warto naciskać, a pętlę na Mistrzejowicach zostawić. Inaczej właśnie będzie pretekst by skrócić sporo kursów od centrum, zostawiając drugą połowę osiedla z mocno okrojoną ofertą - tak jak ma to miejsce w przypadku "182/482".

Awatar użytkownika
Jopek36
Administrator
Posty: 60
Rejestracja: 07 lut 2020, 11:12

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Jopek36 » 07 paź 2021, 22:13

https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... trzejowice
Pojawiła się dokumentacja projektowa z dn. 05.10.2021 r.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kitek » 12 lis 2021, 11:43

Bardzo dużo ciekawych informacji zawarto w Raporcie:
https://zdmk.krakow.pl/wp-content/uploa ... cznych.pdf
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

fysztof
Specjalista
Posty: 215
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: fysztof » 17 lis 2021, 11:40

Patrząc na żenująco małe pętle (np. Mistrzejowice), jakie znowu są projektowane - może trzeba pokazać krakowskim urzędnikom Szczecin i w ten sposób nacisnąć na odcisk, żeby znów nie zafundowali bubla jak Czerwone Maki? Oto jak wygląda tamtejszy projekt pętli Pomorzany:
Obrazek

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 812
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Podgórze-Kabel

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Bayer2003 » 17 lis 2021, 16:03

fysztof pisze: 17 lis 2021, 11:40 Patrząc na żenująco małe pętle (np. Mistrzejowice), jakie znowu są projektowane - może trzeba pokazać krakowskim urzędnikom Szczecin i w ten sposób nacisnąć na odcisk, żeby znów nie zafundowali bubla jak Czerwone Maki? Oto jak wygląda tamtejszy projekt pętli Pomorzany:
Obrazek
Nie popadajmy ze skrajności w skrajność. Ta szczecińska pętla ma chyba z osiem torów (w tym sześć faktycznie mogących służyć do zawracania), co zajmuje dużo miejsca, a w Krakowskich realiach się nigdy nie przyda (w Szczecinie na pętli Pomorzany kończy aż 5 linii, więc da się to jeszcze zrozumieć, zwłaszcza że tam obowiązuje system f~6/12). W krakowskich realiach porządna pętla 3-torowa (taka jak np. obecna Krowodrza Górka) wystarczy wszędzie na długie lata. Na Piastów moim zdaniem wystarczy porządna 2-torowa pętla (podobna do obecnej) - spokojnie pomieści "52" na jednym torze, a na drugim "12" oraz "21". Planów dotyczących pętli na Mistrzejowicach również osobiście bym się nie czepiał, jednak moim zdaniem warto byłoby zawalczyć o umożliwienie wjazdu na pętlę Rondo Hipokratesa od strony Mikołajczyka. Niestety, ale obawiam się że bez tego oferta komunikacyjna na Dunikowskiego może zostać znacząco zubożona, czego chyba nikt by nie chciał ;).
Odpowiedni rozdział taboru podstawą optymalnego funkcjonowania komunikacji miejskiej.

Tramwajolog14
Specjalista
Posty: 211
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Tramwajolog14 » 17 lis 2021, 17:01

Bayer2003 pisze: 17 lis 2021, 16:03 Na Piastów moim zdaniem wystarczy porządna 2-torowa pętla (podobna do obecnej) - spokojnie pomieści "52" na jednym torze, a na drugim "12" oraz "21". Planów dotyczących pętli na Mistrzejowicach również osobiście bym się nie czepiał, jednak moim zdaniem warto byłoby zawalczyć o umożliwienie wjazdu na pętlę Rondo Hipokratesa od strony Mikołajczyka.
Gdyby to było, to faktycznie pętla na Piastów byłaby jeszcze ok (może nie spokojnie, ale na styk), ale walczyć sobie można - ja pisałem do ZDMK w sprawie pętli na Rondzie Hipokratesa dwa miesiące temu, odpowiedzi nie dostałem, na telefon początkowo w ogóle nie dało się zadzwonić, a jak już mi się dwa dni temu udało, to Pani z centrali dała mi numer do jakiegoś Pana, do którego od dwóch dni nie mogę się dodzwonić... i weź tu coś się dowiedz :roll:

kucyk
Ekspert
Posty: 797
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kucyk » 18 lis 2021, 18:55

Tak będzie wyglądał tunel KST przy "Rondzie Polsadu" do Mistrzejowic:

https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... dziemnego/

kucyk
Ekspert
Posty: 797
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kucyk » 21 lis 2021, 21:07

Jeszcze jeden artykuł o trasie do Mistrzejowic:

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 71304.html

Michajlo
Znawca
Posty: 169
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Mistrzejowice

Post autor: Michajlo » 24 gru 2021, 19:33

Uważacie to za dobry pomysł czy niezbyt?
https://www.portalsamorzadowy.pl/inwest ... 39193.html
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 24 gru 2021, 19:36 przez Michajlo, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości