Walcownia
-
- Pomiarowiec
- Posty: 318
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Walcownia
Jakie linie tramwajowe byście widzieli w tym miejscu po otwarciu? Powrót linii "22" czy może coś innego?
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1483
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Walcownia
"44" gdyby było kiedyś całodniowe? Pytanie też jaki ruch w rzeczywistości wygenerowałby ten przystanek.
Nie karmić troli
Re: Walcownia
"22" na pewno powinna zostać w takiej sytuacji tam skierowana. "44" raczej zostawiłbym jak obecnie - jest to linia wspomagająca, więc lepiej żeby kończyła ona na pętli najbliższej Kombinatu (czyli Kopiec Wandy). Zastanawiam się również, czy nie dałoby się przypadkiem na Walcownię skierować "16" po następującej trasie:obserwator pisze: ↑08 wrz 2020, 14:25 Jakie linie tramwajowe byście widzieli w tym miejscu po otwarciu? Powrót linii "22" czy może coś innego?
Trasa dziwna i nie wiem czy przy obecnym układzie torowym w ogóle możliwa do realizacji (trzeba by było objechać kawałek pętli Kopiec Wandy), jednak po dłuższym przemyśleniu nabiera ona pewnego sensu. Jeżeli pomysł węzła przesiadkowego w okolicy pętli się powiedzie, pasażerowie z pewnością będą chcieli dojechać w różne części Krakowa. W układzie takim "22" dawałaby połączenie z Dąbiem, względnym centrum miasta (Grzegórzecka, Dietla) oraz Łagiewnikami, a "16" z Bieńczycami oraz Mistrzejowicami. Wielu pewnie zadaje sobie teraz pytanie - "dlaczego nie przez al. Solidarności?". Osobiście uważam, że mieszkańcy osiedli takich jak Wandy, Młodości, Ogrodowego czy Na Skarpie powinni mieć zapewniony bezpośredni dojazd chociażby na Tomex i nie powinno się ich pozbawiać tej relacji.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Walcownia
"17" jeszcze całkiem niedawno tak właśnie jeździła, tyle że z Os. Piastów.
Remont Walcowni to jednak śpiewka dalekiej przyszłości i jest wiele innych odcinków które mają priorytet.
Remont Walcowni to jednak śpiewka dalekiej przyszłości i jest wiele innych odcinków które mają priorytet.
Re: Walcownia
Wiesz, w obecnym stanie technicznym ona jest zamknięta. Tu nie ma nic zwrotnego moim zdaniem. Po prostu ją zbudują praktycznie od nowa.Kaszmir pisze: ↑08 wrz 2020, 14:19Wow Oby!judash pisze: ↑08 wrz 2020, 14:02Czyżby Walcownia uratowana?
https://www.krakow.pl/aktualnosci/24253 ... 1557481806
Inna sprawa, że to pokazuje jak "zwrotna" jest polityka miejska - dwa tygodnie temu mówiło się, że trasa ma zostać ostatecznie uznana za zamkniętą. A teraz składają projekt, który mógłby ją przywrócić do życia.
Re: Walcownia
A może właśnie warto by w takim układzie pojechała do Walcowni. Zawsze byłoby to dodatkowe połączenie, do tego miałaby wspólny peron z "4" na Kombinacie. A różnica tras do Kopca Wandy i do Walcowni jest minimalna, kilkaset metrów.
Tak, albo w ogóle skierować ją z powrotem przez al. Solidarności i w zamian wydłużyć do os. Na Skarpie "152" (ew. jakiś inny autobus), o czym dyskutowaliśmy niedawno
Re: Walcownia
Kiedyś jeździło coś bardzo podobnego do "44", czyli linia "27" na trasie Walcownia - Kopiec Wandy - Pl. Centralny - Mogilska - Dworzec Główny - Długa - Dworzec Towarowy
Re: Walcownia
Ja tylko dodam, że 31.08 po godzinie 15 na Os. Na Skarpie było 8 osób a na Klasztornej 6 osób w "16"
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Walcownia
Jeśli rzeczywiście udałoby się tym uratować linię tramwajową do Walcowni to byłaby to świetna wiadomość. Jednak wtedy, aby w pełni wykorzystać potencjał sąsiedztwa stacji kolejowej, należałoby poprawić okoliczną infrastrukturę, między innymi przejście między przystankiem tramwajowym, a kolejowym (poprzez chociażby dobudowanie chodnika), bo obecnie nie zachęca ono do przesiadki.judash pisze: ↑08 wrz 2020, 14:02 Czyżby Walcownia uratowana?
https://www.krakow.pl/aktualnosci/24253 ... 1557481806
Myślę, że skoro kierujemy się zasadą, że każdy ciąg tramwajowy w mieście powinien mieć przynajmniej jedną linię do centrum, Walcownia po ewentualnym otwarciu także powinna ją otrzymać. Uważam, że "22" jest dobrym kandydatem do powrotu.obserwator pisze: ↑08 wrz 2020, 14:25 Jakie linie tramwajowe byście widzieli w tym miejscu po otwarciu? Powrót linii "22" czy może coś innego?
-
- Znawca
- Posty: 109
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
- Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.
Re: Walcownia
Szczerze wątpię, czy jest jakiś potencjał przesiadkowy pociąg-tramwaj w przypadku Walcowni. Skąd mieliby dojeżdżać tacy pasażerowie i dlaczego wybierać przesiadkę akurat tam zamiast na innych, mocniejszych węzłach, które niewątpliwie powstaną?
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1483
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Walcownia
Mam te same wątpliwości co zubrzyk111. Jest tam co prawda Lubocza, ale czy jej mieszkańcy pamiętają jeszcze jak wyglądają pojazdy KMK?
Nie karmić troli
Re: Walcownia
Do centrum Krakowa pewnie nie będzie to atrakcyjny węzeł, natomiast dla dojeżdżających do szeroko rozumianej Nowej Huty, Czyżyn czy Al. Pokoju - może mieć sens.zubrzyk111 pisze: ↑08 wrz 2020, 20:15Szczerze wątpię, czy jest jakiś potencjał przesiadkowy pociąg-tramwaj w przypadku Walcowni. Skąd mieliby dojeżdżać tacy pasażerowie i dlaczego wybierać przesiadkę akurat tam zamiast na innych, mocniejszych węzłach, które niewątpliwie powstaną?
No to tym bardziej czas by sobie przypomnieli Zanim "211", "221" i "301" dotarły do Niepołomic, ich mieszkańcy nie mieli w ogóle dostępu do kmk - a mimo to nowe linie zyskały sporą popularność.pasazer_mobilisu pisze: ↑08 wrz 2020, 20:54Mam te same wątpliwości co zubrzyk111. Jest tam co prawda Lubocza, ale czy jej mieszkańcy pamiętają jeszcze jak wyglądają pojazdy KMK?
Re: Walcownia
Świetna wiadomość!judash pisze: ↑08 wrz 2020, 14:02 Czyżby Walcownia uratowana?
https://www.krakow.pl/aktualnosci/24253 ... 1557481806
Moim zdaniem żadna linia poza 22 na Walcowni nie ma większego sensu, tam nie było aż takich zapełnień żeby 32-metrowy tramwaj (E1+C3) kursujący co 20 min nie wyrobił , ale oczywiście ZTP powinno być otwarte, jeśli okaże się że zapełnienia będą większe.obserwator pisze: ↑08 wrz 2020, 14:25 Jakie linie tramwajowe byście widzieli w tym miejscu po otwarciu? Powrót linii "22" czy może coś innego?
Re: Walcownia
Zamknąć Walcownię w cholerę i zbudować najpierw Azory, potem Piastowską, potem Głowackiego, potem Cichy Kącik - Kapelanka. Nawet tej nieszczęsnej trasie Zwierzynieckiej dałbym wyższy priorytet, bo pozwoli udrożnić Aleje. Jest pierdyliard ważniejszych inwestycji niż wskrzeszanie trupa Walcowni za wielkie pieniądze i później szukanie popytu dla nadpodaży, zupełnie jak kiedyś z tfu tfu dwójką co 10 minut na Rakowicach, również puszczoną dużo za często niż było trzeba "bo może to kogoś zachęci do skorzystania". Możemy rozważyć machanie marchewką gdy nadejdą czasy przelewania się dobrobytu, póki co jest głęboki kryzys.
Węzeł przesiadkowy KMK + SKA powinien powstać jeden w okolicy, dla Luboczy i wszystkiego na wschód i dla Kocmyrzowa i wszystkiego co na północny wschód. Najdogodniej oczywiście w rejonie wiaduktów i ul. Kocmyrzowskiej. Przystanek Lubocza (o zgrozo nawet nie w Luboczy) oczywiście do likwidacji. Nasrać przystanków na linii kolejowej to żadna sztuka, a później będzie płacz że pociąg jeszcze się dobrze nie rozpędził a już hamuje. Nie dla robienia z dużej obwodnicy drugiego Dąbia.
Węzeł przesiadkowy KMK + SKA powinien powstać jeden w okolicy, dla Luboczy i wszystkiego na wschód i dla Kocmyrzowa i wszystkiego co na północny wschód. Najdogodniej oczywiście w rejonie wiaduktów i ul. Kocmyrzowskiej. Przystanek Lubocza (o zgrozo nawet nie w Luboczy) oczywiście do likwidacji. Nasrać przystanków na linii kolejowej to żadna sztuka, a później będzie płacz że pociąg jeszcze się dobrze nie rozpędził a już hamuje. Nie dla robienia z dużej obwodnicy drugiego Dąbia.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Walcownia
Dalsza część dyskusji wydzielona do nowego wątku "Salwator": viewtopic.php?f=4&t=552
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości