Rozkłady powakacyjne 2020

- Linie, trasy, rozkłady
kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: kot_feliks » 16 wrz 2020, 12:18

Imho zdecydowanie najlepszym rozwiązanie jest opcja (1), czyli '44' do BM ;)

Przecież '4' nie dostała pierwotnie f7,5 nie dlatego, że była niepotrzebna w relacji Pl. Centralny - JPII - Bagatela - Bronowice, tylko właśnie przez Ujastek i odcinek Wzgórza - Kombinat. Gdyby była pętla pod Kombinatem, to imho linia ta powinna funkcjonować na zasadzie podobnej do '3', czyli f7,5 i co drugi kurs skrócony do Kombinatu, a nie żadne kombinowanie z potworkami '44' ;)

impuls
Ekspert
Posty: 1563
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: impuls » 16 wrz 2020, 12:36

Na "52" będzie 19 brygad w tym siedem wysokich. Połączono czwartego ufoka zgodnie z przewidywaniami RZ204+RZ237+RZ238. Podgórze może połączyć jeszcze dwa ufoki więcej się nie da bo nie ma już wagonów. Zatem huta połączy ufoki lub będą też wiednie na 52.
Na "17" z rozkładów wynika że te dwie brygady wysokie będzie miało Podgórze (zjazdy i wyjazdy z Maków), macie rację raczej na bank to GT8N.
Na "21" trzy brygady niskie pewnie N8C i trzy wysokie. Na "20" na 12 brygad tylko dwie wysokie.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: prezes » 16 wrz 2020, 12:41

kot_feliks pisze: 16 wrz 2020, 12:18 Przecież '4' nie dostała pierwotnie f7,5 nie dlatego, że była niepotrzebna w relacji Pl. Centralny - JPII - Bagatela - Bronowice, tylko właśnie przez Ujastek i odcinek Wzgórza - Kombinat. Gdyby była pętla pod Kombinatem, to imho linia ta powinna funkcjonować na zasadzie podobnej do '3', czyli f7,5 i co drugi kurs skrócony do Kombinatu, a nie żadne kombinowanie z potworkami '44' ;)
Raczej chodziło także o oszczędności na ciągu bronowickim. Bo poza tym nie było żadnych przeciwności, aby zrobić z "4" to samo co z "3", tylko kursy byłyby skrócone do Kopca Wandy (tak jak teraz kursuje "44").

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: kot_feliks » 16 wrz 2020, 13:19

No ale zaraz po zmianach nie było czasem:
- 44 do Bronowic - ok, oszczędność;
- ale w zamian 14 do BM?

Nie pamiętam już dokładnie, ale jeśli tak było, o przecież to rozwiązanie kosztowało zdecydowanie więcej ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6842
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kaszmir » 16 wrz 2020, 13:28

kot_feliks pisze: 16 wrz 2020, 13:19 No ale zaraz po zmianach nie było czasem:
- 44 do Bronowic - ok, oszczędność;
- ale w zamian 14 do BM?

Nie pamiętam już dokładnie, ale jeśli tak było, o przecież to rozwiązanie kosztowało zdecydowanie więcej ;)
Tak było - w efekcie Bronowice Małe miały bardzo mocną linię "4+14" aż do ronda Mogilskiego, z ~f=7,5 w dni powszednie oraz ~f=10 w weekendy, nawet wieczorami :)

Dragon
Miłośnik
Posty: 85
Rejestracja: 16 wrz 2020, 13:28

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Dragon » 16 wrz 2020, 13:42

Witam wszystkich!

Chciałem zapytać co byście powiedzieli na taki układ:
4/44* Kopiec Wandy/Pleszów przez Kombinat (*roboczy numerek, linia musiałaby być całotygodniowa) - Krakowiaki do Kopca, do Pleszowa NGT8/STL, dzięki temu udałoby się odzyskać jednego Krakowiaka
10 Wzgórza Krzesławickie przez Kombinat
16 Pleszów przez Ptaszyckiego (część kursów skróconych do Kopca)
21 Kopiec Wandy przez Kombinat
22 Kopiec Wandy przez Ptaszyckiego

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Bayer2003 » 16 wrz 2020, 14:32

mkm3 pisze: 16 wrz 2020, 9:50
Krakowianin pisze: 16 wrz 2020, 8:50 Na jakdojade pojawiły się rozkłady od poniedziałku. Na szybko zauważone, że na "52" kilka brygad wysokiej będzie. Wysoka podłoga w tygodniu całkowicie na "24".
Zapewne to uffoki.
Zapewne nie wszystkie. Jak pisał impuls, "52" będzie miała 7 wysokich brygad. "24" przy f~15 ma bodajże 8 brygad. Ufoki jak na razie mamy spięte cztery, z czego zapewne nie wszystkie naraz będą mogły wyjechać. Oczywiście ufoki można spinać dalej, jednak żeby na miasto wyjechało ich 15, należałoby spiąć w ten sposób prawie wszystkie stopiątki. Jest to oczywiście przy obecnym ilostanie taboru niemożliwe (może po dostawie kilku Lajkoników sytuacja się zmieni - jeżeli oczywiście znajdzie się miejsce w zajezdniach), dlatego osobiście niestety spodziewam się "24" w samych wiedeńczykach, a "52" mix Krakowiak/3x105Na/Lajkonik/E1+c3.
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2020, 14:37 przez Bayer2003, łącznie zmieniany 1 raz.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Dragon
Miłośnik
Posty: 85
Rejestracja: 16 wrz 2020, 13:28

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Dragon » 16 wrz 2020, 14:36

Bayer2003 pisze: 16 wrz 2020, 14:32 Zapewne nie wszystkie. Jak pisał impuls, "52" będzie miała 7 wysokich brygad. "24" przy f~15 ma bodajże 10 brygad.
"24" ostatnio przy f-15 miała 8 brygad.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Bayer2003 » 16 wrz 2020, 14:38

Dragon pisze: 16 wrz 2020, 14:36
Bayer2003 pisze: 16 wrz 2020, 14:32 Zapewne nie wszystkie. Jak pisał impuls, "52" będzie miała 7 wysokich brygad. "24" przy f~15 ma bodajże 10 brygad.
"24" ostatnio przy f-15 miała 8 brygad.
Jak zwykle źle spojrzałem :x
Mój błąd, już poprawione :D
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Lw25 » 16 wrz 2020, 16:03

W sumie się zastanawiam (Impuls, kucyk może będą wiedzieć), jak na ilość brygad wpływa prędkość i podłoga w tramwaju? Bo przecież taki NGT6 zrobi tą samą trasę z takim samym potokiem szybciej niż GT8. Ciut szybsze powinny też być EU8N i 105N. Podobnie NGT8, Lajkonik i Krakowiak powinny robić trasę szybciej od E1+c3.

witold4
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 19 sie 2020, 19:59

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: witold4 » 16 wrz 2020, 18:47

Witam, ma już ktoś jakieś przecieki na temat autobusów? Podobno ma być dużo zmian.

impuls
Ekspert
Posty: 1563
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: impuls » 16 wrz 2020, 22:52

Lw25 pisze: 16 wrz 2020, 16:03 W sumie się zastanawiam (Impuls, kucyk może będą wiedzieć), jak na ilość brygad wpływa prędkość i podłoga w tramwaju? Bo przecież taki NGT6 zrobi tą samą trasę z takim samym potokiem szybciej niż GT8. Ciut szybsze powinny też być EU8N i 105N. Podobnie NGT8, Lajkonik i Krakowiak powinny robić trasę szybciej od E1+c3.
Motorniczy wiedzą, że ważne jest aby wyjechać punktualnie i na początku trasy nie zrobić opóźnienia. Bo później zbiera się dodatkowo pasażerów następnej brygady i opóźnienie narasta, trudno jest nadrobić. Są trzy aspekty wpływające na prędkość jazdy
1. wymiana pasażerów na przystankach, tabor ze schodkami i wąskimi drzwiami - wymiana wolniejsza zwłaszcza przy dużym ruchu. Ilość drzwi długość pojazdu, szerokość drzwi ma decydujący wpływ na zatrzymanie pojazdu na przystanku. Przy małym ruchu to nie ma znaczenia.
2. przyspieszenie pojazdu. np. są wiednie mułowate i które się zbierają, ale i tak nie mają startu np. do NGT6
3. sposób prowadzenia pojazdu chyba najważniejsza rzecz. Koncentracja i brak strat czasu na gapiostwo. Jest przewidziany zapas czasowy i wyraźnie widać czasem, jadą tak aby nie być przed czasem.
Zatem przy słabym czy średnim ruchu rodzaj taboru nie ma takiego znaczenia na punktualność. Wielu motorniczych da radę jechać punktualnie wiedniem czy GT8S

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Lw25 » 16 wrz 2020, 23:34

impuls pisze: 16 wrz 2020, 22:52
Lw25 pisze: 16 wrz 2020, 16:03 W sumie się zastanawiam (Impuls, kucyk może będą wiedzieć), jak na ilość brygad wpływa prędkość i podłoga w tramwaju? Bo przecież taki NGT6 zrobi tą samą trasę z takim samym potokiem szybciej niż GT8. Ciut szybsze powinny też być EU8N i 105N. Podobnie NGT8, Lajkonik i Krakowiak powinny robić trasę szybciej od E1+c3.
Motorniczy wiedzą, że ważne jest aby wyjechać punktualnie i na początku trasy nie zrobić opóźnienia. Bo później zbiera się dodatkowo pasażerów następnej brygady i opóźnienie narasta, trudno jest nadrobić. Są trzy aspekty wpływające na prędkość jazdy
1. wymiana pasażerów na przystankach, tabor ze schodkami i wąskimi drzwiami - wymiana wolniejsza zwłaszcza przy dużym ruchu. Ilość drzwi długość pojazdu, szerokość drzwi ma decydujący wpływ na zatrzymanie pojazdu na przystanku. Przy małym ruchu to nie ma znaczenia.
2. przyspieszenie pojazdu. np. są wiednie mułowate i które się zbierają, ale i tak nie mają startu np. do NGT6
3. sposób prowadzenia pojazdu chyba najważniejsza rzecz. Koncentracja i brak strat czasu na gapiostwo. Jest przewidziany zapas czasowy i wyraźnie widać czasem, jadą tak aby nie być przed czasem.
Zatem przy słabym czy średnim ruchu rodzaj taboru nie ma takiego znaczenia na punktualność. Wielu motorniczych da radę jechać punktualnie wiedniem czy GT8S
Bardziej mi chodziło o to, że mocniejszy, niskopodłogowy tramwaj może mieć bardziej wyżyłowany czas przejazdu. No chyba, że u nas rozkład się układa dla każdego tramwaju tak samo?

impuls
Ekspert
Posty: 1563
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: impuls » 16 wrz 2020, 23:51

Tak samo. Porównaj sobie 4 z 44 .

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Jelczyk » 17 wrz 2020, 7:58

Lw25 pisze: 16 wrz 2020, 23:34
impuls pisze: 16 wrz 2020, 22:52
Lw25 pisze: 16 wrz 2020, 16:03 W sumie się zastanawiam (Impuls, kucyk może będą wiedzieć), jak na ilość brygad wpływa prędkość i podłoga w tramwaju? Bo przecież taki NGT6 zrobi tą samą trasę z takim samym potokiem szybciej niż GT8. Ciut szybsze powinny też być EU8N i 105N. Podobnie NGT8, Lajkonik i Krakowiak powinny robić trasę szybciej od E1+c3.
Motorniczy wiedzą, że ważne jest aby wyjechać punktualnie i na początku trasy nie zrobić opóźnienia. Bo później zbiera się dodatkowo pasażerów następnej brygady i opóźnienie narasta, trudno jest nadrobić. Są trzy aspekty wpływające na prędkość jazdy
1. wymiana pasażerów na przystankach, tabor ze schodkami i wąskimi drzwiami - wymiana wolniejsza zwłaszcza przy dużym ruchu. Ilość drzwi długość pojazdu, szerokość drzwi ma decydujący wpływ na zatrzymanie pojazdu na przystanku. Przy małym ruchu to nie ma znaczenia.
2. przyspieszenie pojazdu. np. są wiednie mułowate i które się zbierają, ale i tak nie mają startu np. do NGT6
3. sposób prowadzenia pojazdu chyba najważniejsza rzecz. Koncentracja i brak strat czasu na gapiostwo. Jest przewidziany zapas czasowy i wyraźnie widać czasem, jadą tak aby nie być przed czasem.
Zatem przy słabym czy średnim ruchu rodzaj taboru nie ma takiego znaczenia na punktualność. Wielu motorniczych da radę jechać punktualnie wiedniem czy GT8S
Bardziej mi chodziło o to, że mocniejszy, niskopodłogowy tramwaj może mieć bardziej wyżyłowany czas przejazdu. No chyba, że u nas rozkład się układa dla każdego tramwaju tak samo?
Jak się nie mylę, rozkłady i tak są ustawione pod NGT6. Ale dużo zależy od układu wozów w rozkładzie. Tak żeby się wagony nie zajeżdżały. Bo później nawet 1 minutowego opóźnienia nie da się odrobić tylko się to pogłębia.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości