Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024 [Mobilis - dyskusja o nowej umowie 19.10.2024]

- Linie, trasy, rozkłady
Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Bayer2003 » 20 paź 2024, 16:12

mkm3 pisze: 20 paź 2024, 15:56 Można załatać problem braku minibusów ścinając częstotliwość na 147 do f=20min. Wydaje mi się, że docelowo f=15min na 147 byłaby okej, a za to przenieść wóz na 126 i zrobić f=20-25.
Docelowo minibusów starczy zarówno na f~15 na "147", jak i na podniesienie częstotliwości na "126". Nie jestem zwolennikiem wprowadzania cięć, chociaż jeżeli brakujące minibusy mają nie zostać szybko uruchomione, być może tymczasowe cięcie byłoby lepsze od utrzymywania fikcyjnych rozkładów.
Kojak pisze: 20 paź 2024, 16:03 Kwestia mocno dyskusyjna.
Pomyśl, idziesz do restauracji i zamawiasz steka dobrze wysmażonego, kelner przynosi średnio wysmażonego bo im się - nie wiem - gaz w kuchence skończył. Uważasz, że to jest Twoja wina, bo naiwnie założyłeś, że w restauracji się nie skończy gaz?
Tylko tutaj sytuacja jest porównywalna do zamówienia dobrze wysmażonego steka i żądania jego otrzymania w kilka minut, co jest nierealne.
Kojak pisze: 20 paź 2024, 16:03 No bez jaj, nie ma co zaklinać rzeczywistości i na siłę, na chama, na żywca przerzucać odpowiedzialność z Mobilisu na ZTP. To już zbyt duża przesada w usprawiedliwianiu przewoźnika.
Rozumiem, że przetarg z rocznym terminem ogłosił Mobilis, nie ZTP :P? Z pewnością zamówione autobusy miały na papierze dotrzeć w terminie, jednak w fabrykach nie zdążono z ich wyprodukowaniem, a przy tak krótkim terminie przetargu nawet kilkudniowe opóźnienie może oznaczać problemy.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Kojak » 20 paź 2024, 16:27

Bayer2003 pisze: 20 paź 2024, 16:12 Tylko tutaj sytuacja jest porównywalna do zamówienia dobrze wysmażonego steka i żądania jego otrzymania w kilka minut, co jest nierealne.


Rozumiem, że przetarg z rocznym terminem ogłosił Mobilis, nie ZTP :P? Z pewnością zamówione autobusy miały na papierze dotrzeć w terminie, jednak w fabrykach nie zdążono z ich wyprodukowaniem, a przy tak krótkim terminie przetargu nawet kilkudniowe opóźnienie może oznaczać problemy.
Dobrze wysmażony stek to kilkanaście minut, więc rzeczywiście kilka minut to za mało. Ale wtedy kelner mówi: szanowny Panie, na to zamówienie potrzeba więcej czasu.
A nie mówi: ołrajt

Po drugie, ja nie wiem co rozumiesz, ale niedotrzymanie terminu wykonania usługi to odpowiedzialność wykonawcy, a nie zamawiającego.
Inny przykład: zamawiam u Ciebie remont łazienki, od A do Z. Nic mnie nie interesuje. Zlecam, Ty wykonujesz, ja płacę.
Jest termin odbioru, a Ty mówisz: wszystko jest prócz kabiny prysznicowej, bo nie ma mi kto dociąć szkła, szklarzowi się maszyna zepsuła.
Czy to jest moje zmartwienie, że Twój dostawca usług/towaru nawalił? Czy to jest moja odpowiedzialność?

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Ydhflx » 20 paź 2024, 16:34

Kojak pisze: 20 paź 2024, 16:03 Kwestia mocno dyskusyjna.
Pomyśl, idziesz do restauracji i zamawiasz steka dobrze wysmażonego, kelner przynosi średnio wysmażonego bo im się - nie wiem - gaz w kuchence skończył. Uważasz, że to jest Twoja wina, bo naiwnie założyłeś, że w restauracji się nie skończy gaz?

No bez jaj, nie ma co zaklinać rzeczywistości i na siłę, na chama, na żywca przerzucać odpowiedzialność z Mobilisu na ZTP. To już zbyt duża przesada w usprawiedliwianiu przewoźnika.
Można powiedzieć że przewoźnik nie powinien podpisywać umowy, której nie może spełnić. Ale to nie jest pełny obraz sytuacji: prywatny przewoźnik nie podpisze umowy która jest dla niego niekorzystna. I to winą miasta jest, że zaproponowali takie warunki, że przewoźnikowi opłaca się nie jeździć.

Z drugiej strony szczytem niekompetencji jest przygotować przetarg za późno. Miasto musiało brać co jest, bo gdyby wymusili zrobienie tego porządnie (czyli żeby Mobilisowi się nie opłacał ten chaos co się dzieje) to by się w ogóle nikt nie zgłosił.
Kojak pisze: 20 paź 2024, 16:27 Dobrze wysmażony stek to kilkanaście minut, więc rzeczywiście kilka minut to za mało. Ale wtedy kelner mówi: szanowny Panie, na to zamówienie potrzeba więcej czasu.
A nie mówi: ołrajt

Po drugie, ja nie wiem co rozumiesz, ale niedotrzymanie terminu wykonania usługi to odpowiedzialność wykonawcy, a nie zamawiającego.
Inny przykład: zamawiam u Ciebie remont łazienki, od A do Z. Nic mnie nie interesuje. Zlecam, Ty wykonujesz, ja płacę.
Jest termin odbioru, a Ty mówisz: wszystko jest prócz kabiny prysznicowej, bo nie ma mi kto dociąć szkła, szklarzowi się maszyna zepsuła.
Czy to jest moje zmartwienie, że Twój dostawca usług/towaru nawalił? Czy to jest moja odpowiedzialność?
Oczywiście że odpowiedzialność wykonawcy. Ale to wina miasta, że sobie nie zastrzegło odpowiednich narzędzi w umowie.

Bautosz
Znawca
Posty: 167
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Bautosz » 20 paź 2024, 16:37

Do obsługi linii 126 i 147 potrzebne jest 7 autobusów w dni powszednie. Jeśli, tak jak ktoś wcześniej wspomniał, Mobilis ma ich 5 to czy nie warto tymczasowo przekazać 147 (3 brygady) do MPK, a Mobilisowi 176/476 lub 180? W takim układzie Mobilis wykorzystałby wszystkie dostępne wozy, a MPK musiałoby wysłać z Płaszowa Telebusy.

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Kojak » 20 paź 2024, 16:41

Ydhflx pisze: 20 paź 2024, 16:34 Można powiedzieć że przewoźnik nie powinien podpisywać umowy, której nie może spełnić.
Otóż to!
Ale to nie jest pełny obraz sytuacji: prywatny przewoźnik nie podpisze umowy która jest dla niego niekorzystna. I to winą miasta jest, że zaproponowali takie warunki, że przewoźnikowi opłaca się nie jeździć.
Tego nie wiemy, jakie są szczegóły kontraktu.
Z drugiej strony szczytem niekompetencji jest przygotować przetarg za późno. Miasto musiało brać co jest, bo gdyby wymusili zrobienie tego porządnie (czyli żeby Mobilisowi się nie opłacał ten chaos co się dzieje) to by się w ogóle nikt nie zgłosił.
Niekompetencja miasta tu aż bije po oczach.
Ale elastyczność ze strony miasta też jest konieczna, bo faktycznie to nie jest tak, że firmy się biją o obsługę tych linii.
Mogli dać kary umowne, nie wiemy czy ich tam w umie nie ma? Jeśli są to Mobilis może zrobić regres, jeśli się oczywiście zabezpieczył na taką odpowiedzialność.
Oczywiście że odpowiedzialność wykonawcy. Ale to wina miasta, że sobie nie zastrzegło odpowiednich narzędzi w umowie.
Tego raczej nie wiemy. Znamy szczegóły umowy?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Kaszmir » 20 paź 2024, 17:03

Nie do końca rozumiem co macie na myśli. Mobilis to firma, musi działać i zarabiać. Mieli nie podpisywać nowej umowy? Czyli stracić kontrakt, a do tego zostawić dziesiątki ludzi bez pracy? Przypomnę też, że zgłosił się tylko Mobilis. Gdyby nie podpisali kontraktu, to wczoraj na te wszystkie linie, tak istniejące ("152", "178" itd.) jak i nowe ("126", "147") nie wyjechałoby nic. Pasażerowie zostaliby bez autobusu. Na pewno to byłoby lepsze?

Ewidentnie było za mało czasu, co nie jest winą przewoźnika. Może jest winą ZTP, acz też nie jestem skory do osądzania bo nie wiem czy to jest takie oczywiste, ile miesięcy potrzebują teraz producenci wozów na wykonanie dużego przetargu. Zwłaszcza, że ten okres może się co chwilę zmieniać bo jak producent akurat nie ma innych zamówień to zrobi szybciej, a jak ma dużo klientów w danym momencie to będzie potrzebować więcej czasu.

W tej sytuacji, po prostu dogadano się jak człowiek z człowiekiem. I obie strony - Miasto, Mobilis - zrobiły wszystko co się dało, by kursy zostały uruchomione jak najszybciej, co jest z punktu widzenia pasażera najważniejsze.

scyzor663
Specjalista
Posty: 312
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: scyzor663 » 20 paź 2024, 17:13

Wg mnie przetarg po prostu był za duży jak na tak krótki czas realizacji. Lepiej byłoby rozpisać np 3 przetargi z pewnym odstępem czasu. Przypomniało mi to sytuację jak weszły Koleje Śląskie. Z dnia na dzień miało nastąpić zastąpienie PRów przez KŚ i niektórzy pamiętają jak się to skończyło, połowa pociągów jako komunikacja zastępcza albo jakieś dziwne pociągi wypożyczone skąd się dało, np ET22 z PKP Cargo z trzema wagonami.

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Kojak » 20 paź 2024, 17:19

Kaszmir pisze: 20 paź 2024, 17:03 Nie do końca rozumiem co macie na myśli. Mobilis to firma, musi działać i zarabiać. Mieli nie podpisywać nowej umowy? Czyli stracić kontrakt, a do tego zostawić dziesiątki ludzi bez pracy? Przypomnę też, że zgłosił się tylko Mobilis. Gdyby nie podpisali kontraktu, to wczoraj na te wszystkie linie, tak istniejące ("152", "178" itd.) jak i nowe ("126", "147") nie wyjechałoby nic. Pasażerowie zostaliby bez autobusu. Na pewno to byłoby lepsze?
Chodzi o to, że znowu coś nie wyszło tak jak powinno i wymieniamy się opiniami kto i za co ponosi odpowiedzialność.
Argumenty, których używasz są demagogiczne.
Pytasz czy Mobilis miał nie podpisywać umowy? Nie wiem, pociągnijmy ten temat i zobaczmy do jakich wniosków dojdziemy.
Argument o zostawianiu ludzi bez pracy jest bardzo romantyczny, a mało faktyczny. Każdy kto prowadził kiedyś swój biznes wie, że po to prowadzi firmę by na niej zarabiać a nie po to, by ludzie mieli pracę. To że ludzie mają pracę to tylko drogą do celu.
Kiedyś mobilisu nie było w Krakowie i te linie istniejące obecnie wówczas też istniały. Skąd w ogóle takie przypuszczenie, że bez Mobilisu nie ma życia (komunikacyjnego) w Krakowie. Śmiem przypuszczać, że w MPK tylko zacierali ręce na taką ewentualność. Bo dostaliby bez przetargu (czyli bez spełniania tych wszystkich wysrubowanych warunków) więcej pracy przewozowej. Także myślę, że ta kastroficzna wizja, która tutaj kreślisz byłaby mało realna.
Ewidentnie było za mało czasu, co nie jest winą przewoźnika. Może jest winą ZTP, acz też nie jestem skory do osądzania bo nie wiem czy to jest takie oczywiste, ile miesięcy potrzebują teraz producenci wozów na wykonanie dużego przetargu. Zwłaszcza, że ten okres może się co chwilę zmieniać bo jak producent akurat nie ma innych zamówień to zrobi szybciej, a jak ma dużo klientów w danym momencie to będzie potrzebować więcej czasu.
Bez jaj. Urzędasy nie robią tego za darmo, nie robią tego po godzinach, tylko biorą nasze pieniądze i niech się wezmą za robotę a nie tylko pierdzą w stołek i wdrażają swoje co bardziej głupawe pomysły.
Jak czegoś nie wiedzą to niech się dowiedzą, za to kasę biorą. Dość pobłażania dla niekompetencji urzędników. Ich się powinno rozliczyć a nie tłumaczyć.
W tej sytuacji, po prostu dogadano się jak człowiek z człowiekiem. I obie strony - Miasto, Mobilis - zrobiły wszystko co się dało, by kursy zostały uruchomione jak najszybciej, co jest z punktu widzenia pasażera najważniejsze.
Tutaj pełna zgoda.
Jak już się mleko wylało to nie pozostało nic innego jak właśnie tak zrobić jak zrobiono.
Ale to nie oznacza, że mamy o tym nie dyskutować, albo przejść nad tym do porządku dziennego bo za 10 lat czeka nas powtórka z rozrywki, a może nawet wcześniej jak im się uwidzi kolejne linie puścić na wolny wolny rynek.

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Ydhflx » 20 paź 2024, 18:49

Kaszmir pisze: 20 paź 2024, 17:03 Nie do końca rozumiem co macie na myśli. Mobilis to firma, musi działać i zarabiać. Mieli nie podpisywać nowej umowy? Czyli stracić kontrakt, a do tego zostawić dziesiątki ludzi bez pracy? Przypomnę też, że zgłosił się tylko Mobilis. Gdyby nie podpisali kontraktu, to wczoraj na te wszystkie linie, tak istniejące ("152", "178" itd.) jak i nowe ("126", "147") nie wyjechałoby nic. Pasażerowie zostaliby bez autobusu. Na pewno to byłoby lepsze?
Zastanawiamy się czyja wina, żeby np. to się nie powtórzyło w przyszłości. Ale po kolei: celem miasta nie jest danie zarobić prywatnej firmie. Zatem miasto nie powinno być w takiej sytuacji, że korzystnie jest dla prywatnej firmy nie wywiązać się adekwatnie z kontraktu. Zresztą przypomnę, że to jest drugi przetarg, bo do pierwszego się nikt nie zgłosił.
Kaszmir pisze: 20 paź 2024, 17:03 Ewidentnie było za mało czasu, co nie jest winą przewoźnika. Może jest winą ZTP, acz też nie jestem skory do osądzania bo nie wiem czy to jest takie oczywiste, ile miesięcy potrzebują teraz producenci wozów na wykonanie dużego przetargu. Zwłaszcza, że ten okres może się co chwilę zmieniać bo jak producent akurat nie ma innych zamówień to zrobi szybciej, a jak ma dużo klientów w danym momencie to będzie potrzebować więcej czasu.
Z jednej strony nie jest oczywiste dla ZTP. Z drugiej strony, po ogłoszeniu ofert większość tego forum oraz dwóch oferentów już wiedziało, że czasu jest za mało. Zatem jeśli w ZTP nie wiedzieli, to są niekompetentni. Zresztą sami się zorientowali że jest za mało czasu, bo dopuścili właśnie możliwość używania starych autobusów. Zresztą należało wziąć zapas na ten zmienny czas, a nie próbować wyliczać na styk. Czy był jakikolwiek plus robienia tego na ostatnią chwilę chwilę?

Po drugie, wcale nie zabrało tak mało jak się wydaje. Mobilis zdążył odebrać ledwie połowę autobusów! I to pomimo, że już raz z nimi przedłużono, bo by w ogóle nic nie było. Nie zdążono też przygotować do końca zajezdni. Żaden inny przewoźnik nie miał szans wystartować w tym przetargu. A chyba to jest celem przetargu, żeby było wielu oferentów.

Mi tu pachnie albo skrajną niekompetencją, albo ustawianiem przetargu pod Mobilisa. Albo oboma...

Awatar użytkownika
Metallo
Pasażer
Posty: 11
Rejestracja: 20 paź 2024, 14:13

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Metallo » 20 paź 2024, 19:10

Kojak pisze: 20 paź 2024, 15:06Tak. Jaki jest stopień unifikacji?
Której ?

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Kojak » 20 paź 2024, 19:25

Metallo pisze: 20 paź 2024, 19:10Której ?
O tym, że to jest taka sama grupa kapitałowa wiemy. O tym, że np pojazdy Scanii i Mana naprawisz wymiennie w ASO tych firm też wiadomo.
Natomiast jednym z podstawowych celów ujednolicenia taboru - temat niegdyś szeroko dyskutowany przez MKM na forum Infobusa (chyba już nieistniejące to forum), jest zwykła oszczędność tudzież łatwość obsługi.
Mniej części na magazynie, szybszy proces wdrażania personelu do obsługi itp
Z faktu, że Scania i Man mają tą samą grupę kapitałową jeszcze nie wynika, że możemy np zmniejszyć powierzchnię magazynową na części, bo części od przeguba pasują do solówki itp, więc w tym kontekście pytałem.
Ydhflx pisze: 20 paź 2024, 18:49 ...
W punkt napisane. W pełni popieram ta wypowiedź.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1566
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: pasazer_mobilisu » 20 paź 2024, 20:38

Rozpaczacie nad rozlanym mlekiem, a tak naprawdę (jeszcze) nie wykipiało. Poczekajmy do jutra czy przy większej liczbie brygad nie będzie braków. Według phototrans mają 94 nowe pojazdy, to jest sporo powyżej połowy potrzebnych. Większa wtopa to jak dla mnie brak automatów biletowych, dawno nie mieliśmy tak dużej liczby pojazdów bez nich.
Nie karmić troli :!:

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: kot_feliks » 20 paź 2024, 21:13

Kojak pisze: 20 paź 2024, 16:27 Inny przykład: zamawiam u Ciebie remont łazienki, od A do Z. Nic mnie nie interesuje. Zlecam, Ty wykonujesz, ja płacę.
Jest termin odbioru, a Ty mówisz: wszystko jest prócz kabiny prysznicowej, bo nie ma mi kto dociąć szkła, szklarzowi się maszyna zepsuła.
Czy to jest moje zmartwienie, że Twój dostawca usług/towaru nawalił? Czy to jest moja odpowiedzialność?
Przy obecnym rynku usług budowlanych to w sumie też trochę Twoje zmartwienie, bo alternatywą jest to, że wykonawca powie, że w takim razie spada, a Ty będziesz szukał kolejnego pół roku mając rozgrzebaną łazienkę :roll:

Pisałem Ci już w innym wątku: zejdź na ziemię, bo PL obecnie, a PL kilka lat temu to dwa różne światy. A spamowanie forum w każdym wątku tysiącem mądrości i czepianie się co drugiej wypowiedzi innych osób sprawia, że to forum zwyczajnie się coraz gorzej czyta :/

Natomiast wracając do przykładu remontu łazienki, bardziej adekwatny byłby raczej inny:
- chcesz wyremontować łazienkę w nowym mieszkaniu i musisz się do niego wprowadzić max. za 3 m-ce, bo nie będziesz miał gdzie mieszkać albo będziesz musiał wynająć dodatkowo inne mieszkanie i płacąc czynsz x2 za każdy m-c;
- problem w tym, że nikt się nie zgłasza, bo wszyscy mówią, że ten termin jest nierealny, bo obecnie rynek wygląda tak, że fachowcy mają terminy na za 6-9 m-cy;
- w końcu znajdujesz wykonawcę, który mówi, że postara się wyrobić w te 3 m-ce, ale nie skończy jej w całości. Niemniej większość będzie zrobiona tak, że będziesz mógł mieszkać, tyle, że on jeszcze przez kolejny miesiąc będzie sobie coś dłubał i kończył jakieś mniej ważne rzeczy.

Oczywiście Ty, idąc swoją logiką, mówisz mu, żeby spadał, szukasz dalej, a po 3 m-cach jesteś w czterech literach, prawda?
Kojak pisze: 20 paź 2024, 19:25 O tym, że to jest taka sama grupa kapitałowa wiemy. O tym, że np pojazdy Scanii i Mana naprawisz wymiennie w ASO tych firm też wiadomo.
Natomiast jednym z podstawowych celów ujednolicenia taboru - temat niegdyś szeroko dyskutowany przez MKM na forum Infobusa (chyba już nieistniejące to forum), jest zwykła oszczędność tudzież łatwość obsługi.
Mniej części na magazynie, szybszy proces wdrażania personelu do obsługi itp
Z faktu, że Scania i Man mają tą samą grupę kapitałową jeszcze nie wynika, że możemy np zmniejszyć powierzchnię magazynową na części, bo części od przeguba pasują do solówki itp, więc w tym kontekście pytałem.
W punkt napisane. W pełni popieram ta wypowiedź.
Wiesz, oni to zdecydowanie zrobili złośliwie. Specjalnie wzięli takie autobusy, aby było to najgorsze rozwiązanie dla firmy, nie spinało się finansowo, były wyższe koszty, a całość funkcjonowała gorzej :)
Ostatnio zmieniony 20 paź 2024, 21:14 przez kot_feliks, łącznie zmieniany 1 raz.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Bayer2003 » 20 paź 2024, 21:14

pasazer_mobilisu pisze: 20 paź 2024, 20:38 Poczekajmy do jutra czy przy większej liczbie brygad nie będzie braków. Według phototrans mają 94 nowe pojazdy, to jest sporo powyżej połowy potrzebnych.
94 nowe pojazdy, jednak raczej nie wszystkie z nich są gotowe do wyjazdu (chociażby elektryczne minibusy). Czy do jutra sytuacja się poprawi - wszyscy mamy taką nadzieję. Z ciekawości - o ile brygad jutro Mobilis ma wysłać więcej względem dzisiaj i wczoraj?
pasazer_mobilisu pisze: 20 paź 2024, 20:38 Większa wtopa to jak dla mnie brak automatów biletowych, dawno nie mieliśmy tak dużej liczby pojazdów bez nich.
Masz rację, jest to poważny problem, jednak automaty biletowe w pojazdach od dawna nie są traktowane w Krakowie poważnie. O tym, że w części pojazdów bilet można kupić jedynie kartą, a w części jedynie gotówką wie chyba każdy. Pytanie jednak czemu w pojazdach (tramwajach) z dwoma biletomatami obydwa zawsze są takie same, akceptujące jedynie jeden typ płatności? Nie jest to chyba jednak temat na ten wątek.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1566
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: pasazer_mobilisu » 20 paź 2024, 23:41

Bayer2003 pisze: 20 paź 2024, 21:14 94 nowe pojazdy, jednak raczej nie wszystkie z nich są gotowe do wyjazdu (chociażby elektryczne minibusy).
Elektrycznych MINI nie liczę, bo ich w ogóle nie ma wpisanych.
71 MAN + 17 Scania + 6 MMI
Nie wiem ile MANów jest zarejestrowanych, kilka dni temu było to co najmniej 60. Scanie i MMI te które są wpisane mają już rejestracje.
Bayer2003 pisze: 20 paź 2024, 21:14. Z ciekawości - o ile brygad jutro Mobilis ma wysłać więcej względem dzisiaj i wczoraj?
Policzmy

102 - 3 vs 5 czyli +2
106/136 - bez zmian?
113 - 1 vs czyli +1
126 - 3 vs 4 czyli +1
129 - 4 vs 6 czyli +2
142/442 - 3 vs 5 czyli +2
147 - 2 vs 3 czyli +1
152 - 7 vs 10 czyli +3
163 - 3 vs 7 czyli +4
178/578 - 6 vs 13 czyli + 7
184 4 vs 5 czyli +1
189 - 5 vs 7 czyli +2
193 - 4 vs 7 czyli +3
196/496 - 4 vs 5 czyli +1

501 - 7 vs 10 czyli +3
511 - 6* vs 9 czyli + 3

Wychodzi prawie 40 brygad więcej, na podstawie https://tomekzaw.pl/ttss/blocks
Na pewno też coś pominąłem.

*liczone dla soboty
Bayer2003 pisze: 20 paź 2024, 21:14 Masz rację, jest to poważny problem, jednak automaty biletowe w pojazdach od dawna nie są traktowane w Krakowie poważnie. O tym, że w części pojazdów bilet można kupić jedynie kartą, a w części jedynie gotówką wie chyba każdy.
Taki stan jest od 10 lat, więc pewnie wie każdy. W przypadku braku automatu w jednym autobusie można było usłyszeć dobrą radę, by wysiąść i pojechać następnym. W obecnej sytuacji ktoś kto tak zrobi dostanie białej gorączki :lol:
Nie karmić troli :!:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Jelczyk, Mikix, pjetrek i 5 gości