Komunikacja miejska w 2025 roku
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Najbardziej zyskuje Pod Fortem.
W weekend z Borku Fałęckiego linie 121/191 odjeżdżają x:20,50, a 151 x:05,35, czyli jest koordynacja co 15 minut. Oczywiście linie różnią się przebiegiem, ale jadą z Borku w ten sam rejon. Z powrotem też synchronizacja co 15 minut.
W dni powszednie z Borku np. po 15-stej są odjazdy tych linii co 7,5 minuty.
W weekend z Borku Fałęckiego linie 121/191 odjeżdżają x:20,50, a 151 x:05,35, czyli jest koordynacja co 15 minut. Oczywiście linie różnią się przebiegiem, ale jadą z Borku w ten sam rejon. Z powrotem też synchronizacja co 15 minut.
W dni powszednie z Borku np. po 15-stej są odjazdy tych linii co 7,5 minuty.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Tak. Dotychczasowy rozdział częstotliwości był słaby bo nie było wiadomo, z czym co koordynować: wszystkie trzy linie miały tę samą f i wszystkie trzy powinny być skoordynowane w parach ("121+151" bo Żywiecka/Zawiła, "121+191" bo centrum Klin, "151+191" bo Pod Fortem). W efekcie, decydowano się na połowiczne rozwiązania które się nie sprawdzały - np. w weekendy były takty z Borku Fałęckiego:Piotr246 pisze: 13 lut 2025, 11:48W weekend z Borku Fałęckiego linie 121/191 odjeżdżają x:20,50, a 151 x:05,35, czyli jest koordynacja co 15 minut. Oczywiście linie różnią się przebiegiem, ale jadą z Borku w ten sam rejon. Z powrotem też synchronizacja co 15 minut.
W dni powszednie z Borku np. po 15-stej są odjazdy tych linii co 7,5 minuty.
"121+151": 20+40
"121+191": 15+45
"151+191": 25+35
W 2023 - jeszcze zanim uruchomiono "191" - proponowaliśmy ZTP układ z jedną linią f15, i dwoma dodatkowymi które razem tworzyłyby drugą f15 (link). Wtedy razem można je skoordynować do f7,5 w szczycie (i podobnie w pozostałych godzinach). Teraz,choć trasy będą minimalnie inne niż w naszej propozycji, to zasadniczo uda się wprowadzić ten system. Na plus.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
A czy jest do znalezienia schemat układu linii od soboty? Większości osób dużo łatwiej zobaczyć nowy układ niż czytać i analizować komunikat...
No i jeszcze co do zmian - aż się prosi, by "104" połączyć z "155" w jedną całość... Tak prawdę mówiąc teraz do od strony Swoszowic to trochę linia donikąd. Do Borku nie sięga, na autobusy od Zakopianki nie ma się za bardzo jak przesiadać, integracja biletowa z SKA dalej jest ułomna... więc aż się prosi, by przynajmniej można było jechać dalej. Dzięki temu fajnie też ta linia połączyłaby południowe dzielnice Krakowa - Wolę Duchacką, Piaski, część Kurdwanówa, Swoszowice, Kliny, Kobierzyn. Teraz będzie takie sztuczne cięcie na pół... dla zasady chyba tylko, żeby przypadkiem czegoś lepiej nie zrobić:-/
No i jeszcze co do zmian - aż się prosi, by "104" połączyć z "155" w jedną całość... Tak prawdę mówiąc teraz do od strony Swoszowic to trochę linia donikąd. Do Borku nie sięga, na autobusy od Zakopianki nie ma się za bardzo jak przesiadać, integracja biletowa z SKA dalej jest ułomna... więc aż się prosi, by przynajmniej można było jechać dalej. Dzięki temu fajnie też ta linia połączyłaby południowe dzielnice Krakowa - Wolę Duchacką, Piaski, część Kurdwanówa, Swoszowice, Kliny, Kobierzyn. Teraz będzie takie sztuczne cięcie na pół... dla zasady chyba tylko, żeby przypadkiem czegoś lepiej nie zrobić:-/
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Na siłę chcieli wyciągnąć 100 tys rocznie od Liszek za pozostawienie linii 2x9 na Podwawelskim co by przy okazji załatwiło dojazd z Bielan do Podwawelskiego z większą ilością kursów niż '299'mkm3 pisze: 13 lut 2025, 11:00 No i 109 została dawcą kursów na 299. No kto się spodziewał... co chcieli w ten sposób tak naprawdę osiągnąć? Chodziło tylko o obsługę przystanku Bielany Obwodnica?

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
A czy Liszkom rzeczywiście zależało na dodatkowej linii do samego Kryspinowa?
- Mateuszppp
- Pasażer
- Posty: 33
- Rejestracja: 25 paź 2024, 8:23
- Lokalizacja: Kaszów
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
To Czernichów nie chce dać pieniędzy, a nie Liszki.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Co przemawia za tym, że 109 musi jechać do Cracovii?
Wtedy można połączyć 109 i 299 w jedną linię co 30 minut, z koordynacją co 15 minut z linią 126 w obie strony.
Wtedy można połączyć 109 i 299 w jedną linię co 30 minut, z koordynacją co 15 minut z linią 126 w obie strony.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
A jakie to ma znaczenie? Jak ZTP i tak planowało uruchomić linię łącząca Bielany z Podwawelskim za co na odcinku miejskim płacą 100% WZKM to można było po prostu nie sępić tych 100 tys. od gmin?
Tyle, że 109 ma obecnie f30 więc wtedy nie ma mowy o łączeniu, a o przeniesieniu z Cracovii na Podwawelskie.Piotr246 pisze: 13 lut 2025, 12:58 Wtedy można połączyć 109 i 299 w jedną linię co 30 minut, z koordynacją co 15 minut z linią 126 w obie strony.
- Mateuszppp
- Pasażer
- Posty: 33
- Rejestracja: 25 paź 2024, 8:23
- Lokalizacja: Kaszów
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Ma takie, żeby nie oskażać tego, który chciał coś zrobić, że nie chciał, a tego który nie chciał nawet nie wymieniać.
Nie wiem też czemu 299 nie jest kursem wariantowym 219. 299 jest po prostu skróconym 219, a np 239 to de facto dwie linie, z czego każda z tych dwóch linii ma wersję długą i skróconą i mimo tego, że kończą się one dla obu wersji w Jeziorzanach/Wołowicach jadą tam z innej strony i nie pokrywają się na jakiś 40% trasy.
Nie wiem też czemu 299 nie jest kursem wariantowym 219. 299 jest po prostu skróconym 219, a np 239 to de facto dwie linie, z czego każda z tych dwóch linii ma wersję długą i skróconą i mimo tego, że kończą się one dla obu wersji w Jeziorzanach/Wołowicach jadą tam z innej strony i nie pokrywają się na jakiś 40% trasy.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Jest różnica - "299" pojedzie starą Księcia Józefa tak jak "109", czyli przez przystanek "Zaskale". Tymczasem "219" jedzie obwodnicą Przegorzał.Mateuszppp pisze: 13 lut 2025, 13:16Nie wiem też czemu 299 nie jest kursem wariantowym 219. 299 jest po prostu skróconym 219
Swoją drogą, ten wjazd na "Zaskale" jest mocno problematyczny bo wydłużył kółko o parę minut i przez to "299" dostało f65 zamiast f60, do tego nie da się go skoordynować połowicznie ze "126", oraz zmniejszono f i liczbę kursów na "109" (6 kursów dziennie mniej, f30-35 zamiast równego f30). Wg mnie warto rozważyć, czy "299" nie powinno jednak jechać obwodnicą tak jak pozostałe "2x9", i wtedy można by wszystkie powyższe problemy poprawić.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Nie wiem gdzie to dać, ale dam to tutaj:
Kolega Zbyrus (Zbigniew) - być może części starszych forumowiczów dobrze znany z forum Infobusa i EKK, a także można go spotkać w autobusach linii 124 napisał petycję w sprawie poprawy częstotliwości autobusów na ul Ułanów. Petycję można podpisywać tutaj:
https://www.petycjeonline.com/wiksza_cz ... rekt_trasy
Kolega Zbyrus (Zbigniew) - być może części starszych forumowiczów dobrze znany z forum Infobusa i EKK, a także można go spotkać w autobusach linii 124 napisał petycję w sprawie poprawy częstotliwości autobusów na ul Ułanów. Petycję można podpisywać tutaj:
https://www.petycjeonline.com/wiksza_cz ... rekt_trasy
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
A czy ja gdzieś napisałem że Liszki nie chciały dopłacić? Nie, bo nie decyzja tej czy innej gminy ma tu znaczenie tylko dziwna polityka ZTP.Mateuszppp pisze: 13 lut 2025, 13:16 Ma takie, żeby nie oskażać tego, który chciał coś zrobić, że nie chciał, a tego który nie chciał nawet nie wymieniać.
- Mateuszppp
- Pasażer
- Posty: 33
- Rejestracja: 25 paź 2024, 8:23
- Lokalizacja: Kaszów
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Faktycznie, przepraszam za niedopatrzenie.Kaszmir pisze: 13 lut 2025, 13:31 Jest różnica - "299" pojedzie starą Księcia Józefa tak jak "109", czyli przez przystanek "Zaskale". Tymczasem "219" jedzie obwodnicą Przegorzał.
Swoją drogą, ten wjazd na "Zaskale" jest mocno problematyczny bo wydłużył kółko o parę minut i przez to "299" dostało f65 zamiast f60, do tego nie da się go skoordynować połowicznie ze "126", oraz zmniejszono f i liczbę kursów na "109" (6 kursów dziennie mniej, f30-35 zamiast równego f30). Wg mnie warto rozważyć, czy "299" nie powinno jednak jechać obwodnicą tak jak pozostałe "2x9", i wtedy można by wszystkie powyższe problemy poprawić.
Jeśli chodzi o "Zaskale" to jeśli coś ma jeździć przez ten przystanek to 109 i 299 najlepiej tam pasuje z wszystkich tych linii, bo kończą się w mieście, albo za raz za nim. Z drugiej strony patrząc na mapę brak obsługi tego przystanku nie zaszkodzi za bardzo, ponieważ odległość do Na Krępaku i Przegorzały Obwodnica jest jest szczególnie duża, a np. mieszkańcy północno-wschodniej części Przegorzał do przystanku Glinnik, albo Przegorzały Obwodnica mają dalej. Coś co mogłoby się przydać, to skrót za przełaj/chodnik łączący przystanek Przegorzały Obwodnica w kierunku Bielan z zabudową nie zmuszając do chodzenia na około, czyli skracając drogę z przystanku w okolice Zaskala o ~130m.
Polityka ZTP jest dziwna, ale Liszki chciały się do niej dostosować zgodnie z wolą mieszkańców, ale rozłożywszy to proporcjonalnie z Czernichowem, gdzie jadą 229,259,269 i wołowickie 239. Czernichów nie chciał o tym słyszeć, więc Liszki nie wzięły całej dopłaty na siebie opłacając przy okazji jej "czernichowką" część. Więc jest to decyzja tej czy innej gminy i wina dziwnej polityki ZTP na raz.scyzor663 pisze: 13 lut 2025, 15:24 A czy ja gdzieś napisałem że Liszki nie chciały dopłacić? Nie, bo nie decyzja tej czy innej gminy ma tu znaczenie tylko dziwna polityka ZTP.
Ale faktycznie nie napisałeś, że Liszki nie chciały dopłacić, tylko że ZTP chciało od nich wyciągnąć pieniądze, ale skoro te linie nie zostały na Os. Podwawelskim to znaczy, że wyciąganie się nie udało, a mogło, gdyby Czernichów też chciał dać się naciągnąć.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
https://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/k ... 2-05_1.PDFjudash pisze: 05 lut 2025, 16:26 Sprawa uwalonych kursów "189" i "199" nie pozostała bez echa. Radni działają ws. przywrócenia pełnych rozkładów, mieszkańcy oburzają się na to barbarzyństwo.
Ostatnie zdanie wprost mówi, że linie 189 i 199, oraz pewnie 19,49 i 147 były dawcami dla obecnych wzmocnień:
Ponadto to nie są cięcia, tylko korekta.Informuję, że kolejna korekta funkcjonowania sieci komunikacji miejskiej w Krakowie
planowana jest na 15 lutego br. Praca przewozowa zaoszczędzona dzięki wprowadzonym
korektom pozwoli m.in. na uruchomienie w najbliższym czasie nowych linii KMK.
z up. PREZYDENTA MIASTA
Stanisław Kracik
Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa


Ostatnio zmieniony 13 lut 2025, 19:06 przez Piotr246, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ekspert
- Posty: 722
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
To się złodziejstwo nazywa a nie korekta, na Bielanach łaskawie śmieszną linię robią co 65 minut to trzeba uciąć "109", u mnie dołożyli to samo czyli śmieszny kurs raz na godzinę którym i tak nikt nie jeździ bo ludzie potrzebują innego połączenia, do tego wycięli "496" z Kostrza które jeździło dużo częściej wciskając jeden kurs "203" więc Ztp nie dość że nic na takiej zmianie nie straciło to jeszcze sporo jest do przodu, i to się tyczy wielu miejsc w mieście, ciekawe ile jeszcze komuś ukradną żeby te nowe linie uruchomić co planują.Piotr246 pisze: 13 lut 2025, 18:46 https://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/k ... 2-05_1.PDF
Ostatnie zdanie wprost mówi, że linie 189 i 199, oraz pewnie 19,49 i 147 były dawcami dla obecnych wzmocnień:
Ponadto to nie są cięcia, tylko korekta.