Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego
Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego
Jak zwykle kolejne cięcia pod pretekstem remontu. Przykładowo Osiedle Zgody zostaje tylko z jednym tramwajem co 15 minut, oczywiście prawdopodobnie z 40-minutowymi dziurami w weekendy. Zachęcanie mieszkańców do komunikacji miejskiej?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego
Zgody to akurat zawsze dostaje po tyłku, bo przecież ma pętlę obok plus można się przespacerować do Kocmyrzowskiego. Co z tego że tam jest Urząd Miasta i USC na cały wschód Krakowa.Bayer2003 pisze: 05 maja 2025, 13:25 Jak zwykle kolejne cięcia pod pretekstem remontu. Przykładowo Osiedle Zgody zostaje tylko z jednym tramwajem co 15 minut, oczywiście prawdopodobnie z 40-minutowymi dziurami w weekendy. Zachęcanie mieszkańców do komunikacji miejskiej?
ona/jej
Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego
Duży plus: zastępcza Maki-Grunwaldzkie ma f7,5. Oznacza to że jadąc z północy będzie sens się tam przesiadać nie sprawdzając rozkładu.
Linia 71 pojedzie na trasie Dajwór - Elektromontaż, zawracać będzie więc na zajezdni, czyli dwukierunkowce przestaną być na nią potrzebne. Może jednak nie zobaczymy (na razie) niezmodernizowanych GT8S w ruchu?
Linia 71 pojedzie na trasie Dajwór - Elektromontaż, zawracać będzie więc na zajezdni, czyli dwukierunkowce przestaną być na nią potrzebne. Może jednak nie zobaczymy (na razie) niezmodernizowanych GT8S w ruchu?
Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego
Zobaczymy - pamiętaj że GT8 dalej są potrzebne na linii 1 (PT obsługuje 6 brygad), 5 (całość z PT - 7 brygad), do tego dojdzie 7-8 brygad na 72, no i zwykle są wystawiane 2 rezerwy = razem masz 22-23 wagony. W dodatku w ostatnim czasie często zdarzają się awarie i wagony potrafią zjeżdżać po nawet 3-4 brygady dziennie (więc są potrzebne wolne wagony na zajezdni) - dlatego raczej obstawiam, że "wynalazki" się jednak pojawią na linii.Ydhflx pisze: 05 maja 2025, 13:37 Duży plus: zastępcza Maki-Grunwaldzkie ma f7,5. Oznacza to że jadąc z północy będzie sens się tam przesiadać nie sprawdzając rozkładu.
Linia 71 pojedzie na trasie Dajwór - Elektromontaż, zawracać będzie więc na zajezdni, czyli dwukierunkowce przestaną być na nią potrzebne. Może jednak nie zobaczymy (na razie) niezmodernizowanych GT8S w ruchu?
Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego
Obecnie "71" ma więcej brygad niż prawdopodobnie będzie miało "72" - jeżeli "71" będzie obsługiwane taborem jednokierunkowym, pojawienie się GT8SU na "72" będzie kolejną w ostatnim czasie złośliwością przewoźnika, nieuzasadnioną niczym.suchy pisze: 05 maja 2025, 13:48 Zobaczymy - pamiętaj że GT8 dalej są potrzebne na linii 1 (PT obsługuje 6 brygad), 5 (całość z PT - 7 brygad), do tego dojdzie 7-8 brygad na 72, no i zwykle są wystawiane 2 rezerwy = razem masz 22-23 wagony. W dodatku w ostatnim czasie często zdarzają się awarie i wagony potrafią zjeżdżać po nawet 3-4 brygady dziennie (więc są potrzebne wolne wagony na zajezdni) - dlatego raczej obstawiam, że "wynalazki" się jednak pojawią na linii.
Jeżeli chodzi z kolei o sam układ linii - dlaczego zawieszona została "17", której trasa jest w pełni przejezdna, a utrzymywana na siłę ma być "18" na dwóch objazdach? Czy nie dało się połączyć "13" z "18" (Bieżanów - GN), a "17" zostawić na stałej trasie? Finansowo chyba nie byłoby znaczącej różnicy, więc skąd wynika ten absurd?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego
Ja jestem ciekawy jak będzie wyglądała komunikacja zastępcza z Czerwonych Maków do Ronda Grunwaldzkiego 10-12 maja. W komunikacie brak informacji czyli tradycyjnie po krakosku komunikacji zastępczej w tym czasie nie ma?
Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego
Wtedy byłyby dwie linie z Bieżanowa przejeżdżające przez Krowodrzę Górkę ("3" oraz "13+18"), a żadnej do Ruczaju. A akurat sporo osób pytało, czy to połączenie będzie utrzymane i dobrze, że "18" zostanie.Bayer2003 pisze: 05 maja 2025, 13:51Jeżeli chodzi z kolei o sam układ linii - dlaczego zawieszona została "17", której trasa jest w pełni przejezdna, a utrzymywana na siłę ma być "18" na dwóch objazdach? Czy nie dało się połączyć "13" z "18" (Bieżanów - GN), a "17" zostawić na stałej trasie? Finansowo chyba nie byłoby znaczącej różnicy, więc skąd wynika ten absurd?
Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego
Dodatkowo, obecnie z 1 obwodnicy (T.Słowackiego i Poczta) mamy w kierunku Maków:Kaszmir pisze: 05 maja 2025, 15:11 Wtedy byłyby dwie linie z Bieżanowa przejeżdżające przez Krowodrzę Górkę ("3" oraz "13+18"), a żadnej do Ruczaju. A akurat sporo osób pytało, czy to połączenie będzie utrzymane i dobrze, że "18" zostanie.
- 52 co 7.5min,
- 18 co 15 minut
- plus dodatkowo ze Starowiślnej (czyli 1 przystanek dalej) 17 co 15 minut.
A po zmianie proponowanej przez Bayera2003, w stronę Maków zostałoby tylko 17 + 52, przy czym pod Słowackim i Pocztą byłoby WYŁĄCZNIE SAMO 52.
Więc obstawiam, że 52 mogłoby się stać niezabieralne, gdyby musiało przejąć jeszcze dotychczasowych pasażerów z 18tki.
Tak przy okazji nikt nie zauważył - ale w komunikacie ZTP kompletnie brakuje informacji o linii 11

-
- Pasażer
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 sty 2022, 10:48
Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego
Będzie, każdym tramwajem z Czerwonych Maków i na przystanku Borsucza przesiadka na 722.Bautosz pisze: 05 maja 2025, 14:55 Ja jestem ciekawy jak będzie wyglądała komunikacja zastępcza z Czerwonych Maków do Ronda Grunwaldzkiego 10-12 maja. W komunikacie brak informacji czyli tradycyjnie po krakosku komunikacji zastępczej w tym czasie nie ma?
Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego
Tak, acz ktoś może argumentować że w takiej samej sytuacji jest N. Bieżanów. Tak jak Ruczaj, w stałym układzie miał dwie linie z f7,5 do I obwodnicy (Bieżanów "3" i "13", Ruczaj "18" i "52"), a po zmianach zostanie z tylko jedną. Zatem to była głównie decyzja które osiedle ograniczyć a które nie.suchy pisze: 05 maja 2025, 15:32A po zmianie proponowanej przez Bayera2003, w stronę Maków zostałoby tylko 17 + 52, przy czym pod Słowackim i Pocztą byłoby WYŁĄCZNIE SAMO 52.
Więc obstawiam, że 52 mogłoby się stać niezabieralne, gdyby musiało przejąć jeszcze dotychczasowych pasażerów z 18tki.
Swoją drogą, skąd się wzięła ta rozpiska? W chwili obecnej (stan na godz. 15:30) nie ma jej na stronie z komunikatami ZTP, sekcja "Komunikaty planowane" jest pusta. Czy był wcześniej i go zdjęto by jeszcze poprawić?
Będzie kursować bez żadnych zmian względem stałego układu więc czemu miałaby pojawić się w komunikacie?suchy pisze: 05 maja 2025, 15:32Tak przy okazji nikt nie zauważył - ale w komunikacie ZTP kompletnie brakuje informacji o linii 11![]()
Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego
Tyle, że Bieżanów tą jedną linię f-7,5 miał jedynie "szczytowo" (13tka) w dodatku na NGT6. Zaś 18tka kursowała cały dzień f-7,5 na NGT8/Stadlerach (obecnie przy f-15 bywa ledwo zabieralna) - co jednak pokazuje, gdzie są większe potoki i potrzeby, aby utrzymać istniejące połączenie.Kaszmir pisze: 05 maja 2025, 15:38 Tak, acz ktoś może argumentować że w takiej samej sytuacji jest N. Bieżanów. Tak jak Ruczaj, w stałym układzie miał dwie linie z f7,5 do I obwodnicy (Bieżanów "3" i "13", Ruczaj "18" i "52"), a po zmianach zostanie z tylko jedną. Zatem to była głównie decyzja które osiedle ograniczyć a które nie.
Może coś im się na stronie zepsuło - tak samo nie jest widoczny komunikat o nowym przystanku przy Zalewie Nowohuckim, o którym pisała Cyjan w innym wątku:Swoją drogą, skąd się wzięła ta rozpiska? W chwili obecnej (stan na godz. 15:30) nie ma jej na stronie z komunikatami ZTP, sekcja "Komunikaty planowane" jest pusta. Czy był wcześniej i go zdjęto by jeszcze poprawić?
viewtopic.php?p=59802#p59802
Bo wszystkie pozostałe linie, które kursują bez żadnych zmian (względem stałego układu czy też obecnego układu "objazdowego") są wymienione? Przykład - 1, 5, 8, 9, 14 (dalej będą jeździć po obecnych trasach objazdowych) czy też tymczasowe 76 i 78 (trasa bez zmian).Będzie kursować bez żadnych zmian względem stałego układu więc czemu miałaby pojawić się w komunikacie?
Jest informacja w komunikacie w części "autobusowej":Bautosz pisze: 05 maja 2025, 14:55 Ja jestem ciekawy jak będzie wyglądała komunikacja zastępcza z Czerwonych Maków do Ronda Grunwaldzkiego 10-12 maja. W komunikacie brak informacji czyli tradycyjnie po krakosku komunikacji zastępczej w tym czasie nie ma?
- linia 722 – zostanie uruchomiona linia zastępcza na trasie: Łagiewniki – Brożka, Kapelanka, Monte Cassino, Konopnickiej, Zwierzyniecka, Powiśle – Nowy Świat:
- w kierunku przystanku Nowy Świat – będzie kursowała ul. Monte Cassino (jezdnią dla ruchu ogólnego) na odcinku Bułhaka – Konopnickiej:
na trasie nie będzie obsługiwany przystanek Rondo Grunwaldzkie 02;
- w kierunku przystanku Łagiewniki – będzie kursowała ul. Monte Cassino (jezdnią dla ruchu ogólnego):
na trasie nie będą obsługiwane przystanki: Rondo Grunwaldzkie 01, Szwedzka 01;
będą obsługiwane przystanki Rondo Grunwaldzkie 05, Jubilat 01;
w obu kierunkach będą obsługiwane istniejące przystanki autobusowe;
częstotliwość kursowania, jak linia 194:
- w dniach 10-11.05.2025 r. (sobota-niedziela) w czasie montażu infrastruktury torowej (tzw. “przejazdówki”) w godzinach od ok. 09:00 do ok. 18:00 częstotliwość zostanie zwiększona do 10 min, a poza tymi godzinami co 15 min;
Ostatnio zmieniony 05 maja 2025, 15:56 przez suchy, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego
Moim zdaniem, to dość słaba oferta jak na Ruczaj. Nie zapominajmy, że 722 będzie jeździło co 20 minut. Prawdopodobnie większość pasażerów będzie wolała opcję bez przesiadki i wybierze 194, które już teraz w weekendy cieszy się napełnieniem. Jak dla mnie bardzo słabo ze strony ZTP, że nie zorganizuje żadnej komunikacji zastępczej, np. w autobusowej wersji zapowiadanego 72.piotrekkrk pisze: 05 maja 2025, 15:33 Będzie, każdym tramwajem z Czerwonych Maków i na przystanku Borsucza przesiadka na 722.
-
- Pasażer
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 sty 2022, 10:48
Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego
Komunikat z tego co widać w treści odnosi się do wszystkich zmian remontowych. Linia 11 nie jest objęta żadnymi zmianami remontowymi więc pewnie dlatego jej nie ma.suchy pisze: 05 maja 2025, 15:50 Tyle, że Bieżanów tą jedną linię f-7,5 miał jedynie "szczytowo" (13tka) w dodatku na NGT6. Zaś 18tka kursowała cały dzień f-7,5 na NGT8/Stadlerach (obecnie przy f-15 bywa ledwo zabieralna) - co jednak pokazuje, gdzie są większe potoki i potrzeby, aby utrzymać istniejące połączenie.
Może coś im się na stronie zepsuło - tak samo nie jest widoczny komunikat o nowym przystanku przy Zalewie Nowohuckim, o którym pisała Cyjan w innym wątku:
viewtopic.php?p=59802#p59802
Bo wszystkie pozostałe linie, które kursują bez żadnych zmian (względem stałego układu czy też obecnego układu "objazdowego") są wymienione? Przykład - 1, 5, 8, 9, 14 (dalej będą jeździć po obecnych trasach objazdowych) czy też tymczasowe 76 i 78 (trasa bez zmian).
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego
Każda z wymienionych przez Ciebie ma zmienioną trasę lub jest linią zastępczą, więc brak zmian niekoniecznie jest oczywisty. A linie typu 11,20,24 czy 50 z założenia jadą stałą trasą, więc nie trzeba tego pisać.suchy pisze: 05 maja 2025, 15:50 Bo wszystkie pozostałe linie, które kursują bez żadnych zmian (względem stałego układu czy też obecnego układu "objazdowego") są wymienione? Przykład - 1, 5, 8, 9, 14 (dalej będą jeździć po obecnych trasach objazdowych) czy też tymczasowe 76 i 78 (trasa bez zmian).
-
- Pasażer
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 sie 2020, 23:14
Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego
W weekend w który będą montować przejazdówkę 722 pojedzie co 10 minut do 18 i co 15 późniejBautosz pisze: 05 maja 2025, 15:53 Moim zdaniem, to dość słaba oferta jak na Ruczaj. Nie zapominajmy, że 722 będzie jeździło co 20 minut. Prawdopodobnie większość pasażerów będzie wolała opcję bez przesiadki i wybierze 194, które już teraz w weekendy cieszy się napełnieniem. Jak dla mnie bardzo słabo ze strony ZTP, że nie zorganizuje żadnej komunikacji zastępczej, np. w autobusowej wersji zapowiadanego 72.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości