Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

- Linie, trasy, rozkłady
Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Bayer2003 » 05 maja 2025, 13:25

Jak zwykle kolejne cięcia pod pretekstem remontu. Przykładowo Osiedle Zgody zostaje tylko z jednym tramwajem co 15 minut, oczywiście prawdopodobnie z 40-minutowymi dziurami w weekendy. Zachęcanie mieszkańców do komunikacji miejskiej?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Cyjan » 05 maja 2025, 13:32

Bayer2003 pisze: 05 maja 2025, 13:25 Jak zwykle kolejne cięcia pod pretekstem remontu. Przykładowo Osiedle Zgody zostaje tylko z jednym tramwajem co 15 minut, oczywiście prawdopodobnie z 40-minutowymi dziurami w weekendy. Zachęcanie mieszkańców do komunikacji miejskiej?
Zgody to akurat zawsze dostaje po tyłku, bo przecież ma pętlę obok plus można się przespacerować do Kocmyrzowskiego. Co z tego że tam jest Urząd Miasta i USC na cały wschód Krakowa.
ona/jej

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Ydhflx » 05 maja 2025, 13:37

Duży plus: zastępcza Maki-Grunwaldzkie ma f7,5. Oznacza to że jadąc z północy będzie sens się tam przesiadać nie sprawdzając rozkładu.

Linia 71 pojedzie na trasie Dajwór - Elektromontaż, zawracać będzie więc na zajezdni, czyli dwukierunkowce przestaną być na nią potrzebne. Może jednak nie zobaczymy (na razie) niezmodernizowanych GT8S w ruchu?

suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego

Post autor: suchy » 05 maja 2025, 13:48

Ydhflx pisze: 05 maja 2025, 13:37 Duży plus: zastępcza Maki-Grunwaldzkie ma f7,5. Oznacza to że jadąc z północy będzie sens się tam przesiadać nie sprawdzając rozkładu.

Linia 71 pojedzie na trasie Dajwór - Elektromontaż, zawracać będzie więc na zajezdni, czyli dwukierunkowce przestaną być na nią potrzebne. Może jednak nie zobaczymy (na razie) niezmodernizowanych GT8S w ruchu?
Zobaczymy - pamiętaj że GT8 dalej są potrzebne na linii 1 (PT obsługuje 6 brygad), 5 (całość z PT - 7 brygad), do tego dojdzie 7-8 brygad na 72, no i zwykle są wystawiane 2 rezerwy = razem masz 22-23 wagony. W dodatku w ostatnim czasie często zdarzają się awarie i wagony potrafią zjeżdżać po nawet 3-4 brygady dziennie (więc są potrzebne wolne wagony na zajezdni) - dlatego raczej obstawiam, że "wynalazki" się jednak pojawią na linii.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Bayer2003 » 05 maja 2025, 13:51

suchy pisze: 05 maja 2025, 13:48 Zobaczymy - pamiętaj że GT8 dalej są potrzebne na linii 1 (PT obsługuje 6 brygad), 5 (całość z PT - 7 brygad), do tego dojdzie 7-8 brygad na 72, no i zwykle są wystawiane 2 rezerwy = razem masz 22-23 wagony. W dodatku w ostatnim czasie często zdarzają się awarie i wagony potrafią zjeżdżać po nawet 3-4 brygady dziennie (więc są potrzebne wolne wagony na zajezdni) - dlatego raczej obstawiam, że "wynalazki" się jednak pojawią na linii.
Obecnie "71" ma więcej brygad niż prawdopodobnie będzie miało "72" - jeżeli "71" będzie obsługiwane taborem jednokierunkowym, pojawienie się GT8SU na "72" będzie kolejną w ostatnim czasie złośliwością przewoźnika, nieuzasadnioną niczym.

Jeżeli chodzi z kolei o sam układ linii - dlaczego zawieszona została "17", której trasa jest w pełni przejezdna, a utrzymywana na siłę ma być "18" na dwóch objazdach? Czy nie dało się połączyć "13" z "18" (Bieżanów - GN), a "17" zostawić na stałej trasie? Finansowo chyba nie byłoby znaczącej różnicy, więc skąd wynika ten absurd?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Bautosz
Znawca
Posty: 167
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Bautosz » 05 maja 2025, 14:55

Ja jestem ciekawy jak będzie wyglądała komunikacja zastępcza z Czerwonych Maków do Ronda Grunwaldzkiego 10-12 maja. W komunikacie brak informacji czyli tradycyjnie po krakosku komunikacji zastępczej w tym czasie nie ma?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6833
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Kaszmir » 05 maja 2025, 15:11

Bayer2003 pisze: 05 maja 2025, 13:51Jeżeli chodzi z kolei o sam układ linii - dlaczego zawieszona została "17", której trasa jest w pełni przejezdna, a utrzymywana na siłę ma być "18" na dwóch objazdach? Czy nie dało się połączyć "13" z "18" (Bieżanów - GN), a "17" zostawić na stałej trasie? Finansowo chyba nie byłoby znaczącej różnicy, więc skąd wynika ten absurd?
Wtedy byłyby dwie linie z Bieżanowa przejeżdżające przez Krowodrzę Górkę ("3" oraz "13+18"), a żadnej do Ruczaju. A akurat sporo osób pytało, czy to połączenie będzie utrzymane i dobrze, że "18" zostanie.

suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego

Post autor: suchy » 05 maja 2025, 15:32

Kaszmir pisze: 05 maja 2025, 15:11 Wtedy byłyby dwie linie z Bieżanowa przejeżdżające przez Krowodrzę Górkę ("3" oraz "13+18"), a żadnej do Ruczaju. A akurat sporo osób pytało, czy to połączenie będzie utrzymane i dobrze, że "18" zostanie.
Dodatkowo, obecnie z 1 obwodnicy (T.Słowackiego i Poczta) mamy w kierunku Maków:
- 52 co 7.5min,
- 18 co 15 minut
- plus dodatkowo ze Starowiślnej (czyli 1 przystanek dalej) 17 co 15 minut.

A po zmianie proponowanej przez Bayera2003, w stronę Maków zostałoby tylko 17 + 52, przy czym pod Słowackim i Pocztą byłoby WYŁĄCZNIE SAMO 52.

Więc obstawiam, że 52 mogłoby się stać niezabieralne, gdyby musiało przejąć jeszcze dotychczasowych pasażerów z 18tki.


Tak przy okazji nikt nie zauważył - ale w komunikacie ZTP kompletnie brakuje informacji o linii 11 :D

piotrekkrk
Pasażer
Posty: 11
Rejestracja: 05 sty 2022, 10:48

Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego

Post autor: piotrekkrk » 05 maja 2025, 15:33

Bautosz pisze: 05 maja 2025, 14:55 Ja jestem ciekawy jak będzie wyglądała komunikacja zastępcza z Czerwonych Maków do Ronda Grunwaldzkiego 10-12 maja. W komunikacie brak informacji czyli tradycyjnie po krakosku komunikacji zastępczej w tym czasie nie ma?
Będzie, każdym tramwajem z Czerwonych Maków i na przystanku Borsucza przesiadka na 722.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6833
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Kaszmir » 05 maja 2025, 15:38

suchy pisze: 05 maja 2025, 15:32A po zmianie proponowanej przez Bayera2003, w stronę Maków zostałoby tylko 17 + 52, przy czym pod Słowackim i Pocztą byłoby WYŁĄCZNIE SAMO 52.

Więc obstawiam, że 52 mogłoby się stać niezabieralne, gdyby musiało przejąć jeszcze dotychczasowych pasażerów z 18tki.
Tak, acz ktoś może argumentować że w takiej samej sytuacji jest N. Bieżanów. Tak jak Ruczaj, w stałym układzie miał dwie linie z f7,5 do I obwodnicy (Bieżanów "3" i "13", Ruczaj "18" i "52"), a po zmianach zostanie z tylko jedną. Zatem to była głównie decyzja które osiedle ograniczyć a które nie.

Swoją drogą, skąd się wzięła ta rozpiska? W chwili obecnej (stan na godz. 15:30) nie ma jej na stronie z komunikatami ZTP, sekcja "Komunikaty planowane" jest pusta. Czy był wcześniej i go zdjęto by jeszcze poprawić?
suchy pisze: 05 maja 2025, 15:32Tak przy okazji nikt nie zauważył - ale w komunikacie ZTP kompletnie brakuje informacji o linii 11 :D
Będzie kursować bez żadnych zmian względem stałego układu więc czemu miałaby pojawić się w komunikacie?

suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego

Post autor: suchy » 05 maja 2025, 15:50

Kaszmir pisze: 05 maja 2025, 15:38 Tak, acz ktoś może argumentować że w takiej samej sytuacji jest N. Bieżanów. Tak jak Ruczaj, w stałym układzie miał dwie linie z f7,5 do I obwodnicy (Bieżanów "3" i "13", Ruczaj "18" i "52"), a po zmianach zostanie z tylko jedną. Zatem to była głównie decyzja które osiedle ograniczyć a które nie.
Tyle, że Bieżanów tą jedną linię f-7,5 miał jedynie "szczytowo" (13tka) w dodatku na NGT6. Zaś 18tka kursowała cały dzień f-7,5 na NGT8/Stadlerach (obecnie przy f-15 bywa ledwo zabieralna) - co jednak pokazuje, gdzie są większe potoki i potrzeby, aby utrzymać istniejące połączenie.
Swoją drogą, skąd się wzięła ta rozpiska? W chwili obecnej (stan na godz. 15:30) nie ma jej na stronie z komunikatami ZTP, sekcja "Komunikaty planowane" jest pusta. Czy był wcześniej i go zdjęto by jeszcze poprawić?
Może coś im się na stronie zepsuło - tak samo nie jest widoczny komunikat o nowym przystanku przy Zalewie Nowohuckim, o którym pisała Cyjan w innym wątku:
viewtopic.php?p=59802#p59802
Będzie kursować bez żadnych zmian względem stałego układu więc czemu miałaby pojawić się w komunikacie?
Bo wszystkie pozostałe linie, które kursują bez żadnych zmian (względem stałego układu czy też obecnego układu "objazdowego") są wymienione? Przykład - 1, 5, 8, 9, 14 (dalej będą jeździć po obecnych trasach objazdowych) czy też tymczasowe 76 i 78 (trasa bez zmian).
Bautosz pisze: 05 maja 2025, 14:55 Ja jestem ciekawy jak będzie wyglądała komunikacja zastępcza z Czerwonych Maków do Ronda Grunwaldzkiego 10-12 maja. W komunikacie brak informacji czyli tradycyjnie po krakosku komunikacji zastępczej w tym czasie nie ma?
Jest informacja w komunikacie w części "autobusowej":
- linia 722 – zostanie uruchomiona linia zastępcza na trasie: Łagiewniki – Brożka, Kapelanka, Monte Cassino, Konopnickiej, Zwierzyniecka, Powiśle – Nowy Świat:
- w kierunku przystanku Nowy Świat – będzie kursowała ul. Monte Cassino (jezdnią dla ruchu ogólnego) na odcinku Bułhaka – Konopnickiej:
na trasie nie będzie obsługiwany przystanek Rondo Grunwaldzkie 02;
- w kierunku przystanku Łagiewniki – będzie kursowała ul. Monte Cassino (jezdnią dla ruchu ogólnego):
na trasie nie będą obsługiwane przystanki: Rondo Grunwaldzkie 01, Szwedzka 01;
będą obsługiwane przystanki Rondo Grunwaldzkie 05, Jubilat 01;
w obu kierunkach będą obsługiwane istniejące przystanki autobusowe;
częstotliwość kursowania, jak linia 194:
- w dniach 10-11.05.2025 r. (sobota-niedziela) w czasie montażu infrastruktury torowej (tzw. “przejazdówki”) w godzinach od ok. 09:00 do ok. 18:00 częstotliwość zostanie zwiększona do 10 min, a poza tymi godzinami co 15 min;
Ostatnio zmieniony 05 maja 2025, 15:56 przez suchy, łącznie zmieniany 1 raz.

Bautosz
Znawca
Posty: 167
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Bautosz » 05 maja 2025, 15:53

piotrekkrk pisze: 05 maja 2025, 15:33 Będzie, każdym tramwajem z Czerwonych Maków i na przystanku Borsucza przesiadka na 722.
Moim zdaniem, to dość słaba oferta jak na Ruczaj. Nie zapominajmy, że 722 będzie jeździło co 20 minut. Prawdopodobnie większość pasażerów będzie wolała opcję bez przesiadki i wybierze 194, które już teraz w weekendy cieszy się napełnieniem. Jak dla mnie bardzo słabo ze strony ZTP, że nie zorganizuje żadnej komunikacji zastępczej, np. w autobusowej wersji zapowiadanego 72.

piotrekkrk
Pasażer
Posty: 11
Rejestracja: 05 sty 2022, 10:48

Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego

Post autor: piotrekkrk » 05 maja 2025, 15:55

suchy pisze: 05 maja 2025, 15:50 Tyle, że Bieżanów tą jedną linię f-7,5 miał jedynie "szczytowo" (13tka) w dodatku na NGT6. Zaś 18tka kursowała cały dzień f-7,5 na NGT8/Stadlerach (obecnie przy f-15 bywa ledwo zabieralna) - co jednak pokazuje, gdzie są większe potoki i potrzeby, aby utrzymać istniejące połączenie.


Może coś im się na stronie zepsuło - tak samo nie jest widoczny komunikat o nowym przystanku przy Zalewie Nowohuckim, o którym pisała Cyjan w innym wątku:
viewtopic.php?p=59802#p59802


Bo wszystkie pozostałe linie, które kursują bez żadnych zmian (względem stałego układu czy też obecnego układu "objazdowego") są wymienione? Przykład - 1, 5, 8, 9, 14 (dalej będą jeździć po obecnych trasach objazdowych) czy też tymczasowe 76 i 78 (trasa bez zmian).
Komunikat z tego co widać w treści odnosi się do wszystkich zmian remontowych. Linia 11 nie jest objęta żadnymi zmianami remontowymi więc pewnie dlatego jej nie ma.

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 668
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego

Post autor: michal49944 » 05 maja 2025, 15:56

suchy pisze: 05 maja 2025, 15:50 Bo wszystkie pozostałe linie, które kursują bez żadnych zmian (względem stałego układu czy też obecnego układu "objazdowego") są wymienione? Przykład - 1, 5, 8, 9, 14 (dalej będą jeździć po obecnych trasach objazdowych) czy też tymczasowe 76 i 78 (trasa bez zmian).
Każda z wymienionych przez Ciebie ma zmienioną trasę lub jest linią zastępczą, więc brak zmian niekoniecznie jest oczywisty. A linie typu 11,20,24 czy 50 z założenia jadą stałą trasą, więc nie trzeba tego pisać.

konstal105na
Pasażer
Posty: 8
Rejestracja: 25 sie 2020, 23:14

Re: Układ linii w trakcie remontu Mostu Grunwaldzkiego

Post autor: konstal105na » 05 maja 2025, 15:57

Bautosz pisze: 05 maja 2025, 15:53 Moim zdaniem, to dość słaba oferta jak na Ruczaj. Nie zapominajmy, że 722 będzie jeździło co 20 minut. Prawdopodobnie większość pasażerów będzie wolała opcję bez przesiadki i wybierze 194, które już teraz w weekendy cieszy się napełnieniem. Jak dla mnie bardzo słabo ze strony ZTP, że nie zorganizuje żadnej komunikacji zastępczej, np. w autobusowej wersji zapowiadanego 72.
W weekend w który będą montować przejazdówkę 722 pojedzie co 10 minut do 18 i co 15 później

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Ankrpl, tramwajowy i 8 gości