Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)

canoe_bart
Miłośnik
Posty: 52
Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
Kontakt:

Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)

Post autor: canoe_bart » 16 cze 2025, 16:53

Na pewno przez Aleję 3 Maja nic nie pojedzie, bo przede wszystkim nie będzie jak wytrasować potencjalnej dowozówki z centrum (nawet 8-metrowy Autosan miałby problem ze skrętem w lewo po wyjeździe z Kałuży). Daję niewielkie szanse na przekierowanie przez Reymonta, Piastowską i Aleję Focha którejś z linii obecnie kończących na Cracovii - tylko pytanie, jakie będą potoki na takiej trasie, jak znaczna większość studentów z Miasteczka Studenckiego się wyprowadzi za dwa tygodnie, a 20 za Muzeum Narodowym notowała co najwyżej przeciętne zapełnienie.

Gołąb_NGT8
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)

Post autor: Gołąb_NGT8 » 16 cze 2025, 17:35

A dałoby się 159 na Nowy Świat przez 3 Maja, Krasińskiego, Zwierzyniecką, Powiśle? Nie będzie musiało skręcać w lewo po wyjeździe z Kałuży.

fysztof
Ekspert
Posty: 877
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)

Post autor: fysztof » 16 cze 2025, 18:09

Gdy w 2002 roku remontowano torowisko w Piłsudskiego i Alei 3 Maja, to uruchamiano okrężną linię "303":
CICHY KĄCIK - Piastowska - Królowej Jadwigi - Aleja Focha - Aleja 3 Maja - CICHY KĄCIK
Nie wiem szczerze mówiąc, czy miała wzięcie i czy jest sens coś takiego robić obecnie...
Natomiast na zasadzie czystej teoretycznej ciekawostki - jak to jest, że ponad 20 lat temu 'dałosie' skierować autobus z Focha w 3 Maja, a teraz 'niedałobysie'? Geometria się tam nie zmieniła nic... Konieczne byłoby pewnie zdemontowanie wyspepki i pylonu, ale to raczej nie jest niemożliwe?
Kluczowym pytaniem pod kątem komunikacji zastępczej jest potencjalny odbiorca. Tu, zwłaszcza latem, kłania się przede wszystkim dojazd do Parku Jordana, z którego korzystają przede wszystkim rodziny. Jeżeli nie będzie komunikacji zastępczej, to praktycznie osoby z dziećmi zostaną odcięte od dojazdu publicznym transportem do Parku, bo przejście z Muzeum Narodowego dla małych dzieci to jednak dość daleka droga, zwłaszcza jeśli spojrzymy na przykład na wodny plac zabaw (ponad kilometr do przejścia).
Może fajnie byłoby uruchomić coś na wzór linii LR, kursującej w weekendy? I wtedy taka linia mogłaby jechać przez miasto - a już nie powiem, że promocyjnie super opcją byłoby połączyć Bagry z Parkiem Jordana:-) Tak, aby częściowo pokrywała się z trasą linii "20" - lub też wytrasować ją przez Podgórze SKA, Rondo Matecznego i Aleje. Linia weekendowa w wakacje to byłby mały koszt, a efekt mógłby być wart uwagi.

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)

Post autor: Cyjan » 16 cze 2025, 18:44

3 Maja to jest dla autobusu no-go zone. Ilość parkujących ludzi i szerokość tej ulicy, plus jej późniejsza jednokierunkowość sprawia że nie widzę tego kompletnie. Może Nowy Świat-Jubilat-Muz. Narodowe-Tymczasowy AGH/UR-tymczasowy przy Reymana-CK?
ona/jej

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)

Post autor: Jelczyk » 16 cze 2025, 20:06

502 niech wydłużą do Cichego Kącika. Trzeba by tylko pomyśleć o jakimś przystanku na feldze przy Muzeum Narodowym. Ewentualnie dwukierunkowo przez Focha.

Awatar użytkownika
gadolin
Pasażer
Posty: 46
Rejestracja: 21 kwie 2023, 13:38

Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)

Post autor: gadolin » 17 cze 2025, 20:27

Kolejny raz pokutujemy brak tramwaju przez Piastowską.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość