Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)

canoe_bart
Miłośnik
Posty: 76
Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
Kontakt:

Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)

Post autor: canoe_bart » 16 cze 2025, 16:53

Na pewno przez Aleję 3 Maja nic nie pojedzie, bo przede wszystkim nie będzie jak wytrasować potencjalnej dowozówki z centrum (nawet 8-metrowy Autosan miałby problem ze skrętem w lewo po wyjeździe z Kałuży). Daję niewielkie szanse na przekierowanie przez Reymonta, Piastowską i Aleję Focha którejś z linii obecnie kończących na Cracovii - tylko pytanie, jakie będą potoki na takiej trasie, jak znaczna większość studentów z Miasteczka Studenckiego się wyprowadzi za dwa tygodnie, a 20 za Muzeum Narodowym notowała co najwyżej przeciętne zapełnienie.

Gołąb_NGT8
Miłośnik
Posty: 96
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)

Post autor: Gołąb_NGT8 » 16 cze 2025, 17:35

A dałoby się 159 na Nowy Świat przez 3 Maja, Krasińskiego, Zwierzyniecką, Powiśle? Nie będzie musiało skręcać w lewo po wyjeździe z Kałuży.

fysztof
Ekspert
Posty: 890
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)

Post autor: fysztof » 16 cze 2025, 18:09

Gdy w 2002 roku remontowano torowisko w Piłsudskiego i Alei 3 Maja, to uruchamiano okrężną linię "303":
CICHY KĄCIK - Piastowska - Królowej Jadwigi - Aleja Focha - Aleja 3 Maja - CICHY KĄCIK
Nie wiem szczerze mówiąc, czy miała wzięcie i czy jest sens coś takiego robić obecnie...
Natomiast na zasadzie czystej teoretycznej ciekawostki - jak to jest, że ponad 20 lat temu 'dałosie' skierować autobus z Focha w 3 Maja, a teraz 'niedałobysie'? Geometria się tam nie zmieniła nic... Konieczne byłoby pewnie zdemontowanie wyspepki i pylonu, ale to raczej nie jest niemożliwe?
Kluczowym pytaniem pod kątem komunikacji zastępczej jest potencjalny odbiorca. Tu, zwłaszcza latem, kłania się przede wszystkim dojazd do Parku Jordana, z którego korzystają przede wszystkim rodziny. Jeżeli nie będzie komunikacji zastępczej, to praktycznie osoby z dziećmi zostaną odcięte od dojazdu publicznym transportem do Parku, bo przejście z Muzeum Narodowego dla małych dzieci to jednak dość daleka droga, zwłaszcza jeśli spojrzymy na przykład na wodny plac zabaw (ponad kilometr do przejścia).
Może fajnie byłoby uruchomić coś na wzór linii LR, kursującej w weekendy? I wtedy taka linia mogłaby jechać przez miasto - a już nie powiem, że promocyjnie super opcją byłoby połączyć Bagry z Parkiem Jordana:-) Tak, aby częściowo pokrywała się z trasą linii "20" - lub też wytrasować ją przez Podgórze SKA, Rondo Matecznego i Aleje. Linia weekendowa w wakacje to byłby mały koszt, a efekt mógłby być wart uwagi.

Awatar użytkownika
Cyjan
Ekspert
Posty: 520
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)

Post autor: Cyjan » 16 cze 2025, 18:44

3 Maja to jest dla autobusu no-go zone. Ilość parkujących ludzi i szerokość tej ulicy, plus jej późniejsza jednokierunkowość sprawia że nie widzę tego kompletnie. Może Nowy Świat-Jubilat-Muz. Narodowe-Tymczasowy AGH/UR-tymczasowy przy Reymana-CK?
ona/jej

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1069
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)

Post autor: Jelczyk » 16 cze 2025, 20:06

502 niech wydłużą do Cichego Kącika. Trzeba by tylko pomyśleć o jakimś przystanku na feldze przy Muzeum Narodowym. Ewentualnie dwukierunkowo przez Focha.

Awatar użytkownika
gadolin
Pasażer
Posty: 49
Rejestracja: 21 kwie 2023, 13:38

Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)

Post autor: gadolin » 17 cze 2025, 20:27

Kolejny raz pokutujemy brak tramwaju przez Piastowską.

miki3uwu
Pasażer
Posty: 45
Rejestracja: 28 mar 2025, 13:23
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)

Post autor: miki3uwu » 24 lip 2025, 19:27

Zapewne będzie tak
2 i 6 -> Połączone w 76 po trasie przez Pocztę Główną
13 -> Na trasie Nowy Bieżanów - Salwator
8, 18 -> Przekierowane przez Pocztę Główną i Stary Kleparz
20 -> Na trasie Mały Płaszów - Bronowice
no chyba że 20 pojedzie na Dworzec Towarowy, może nawet przez tunel pod dworcem żeby odciążyć 50, nawet może tylko kursy szczytowe 20

canoe_bart
Miłośnik
Posty: 76
Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
Kontakt:

Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)

Post autor: canoe_bart » 24 lip 2025, 23:12

20 nie widzę na DT z prostego powodu - spora część pasażerów wsiadających najdalej na Rondzie Grzegórzeckim czy Mogilskim się przesiada na Bagateli na linie w stronę Bronowic czy po prostu kończy trasę w centrum. Jakiekolwiek pchanie 20 przez Długą będzie się odbijać negatywnie na ciągu płaszowskim (zwłaszcza poza szczytem), a z kolei trasowanie z DT przez tunel, żeby za chwilę kończyć w Płaszowie, to nieporozumienie - przy TS do 20 w stronę centrum wsiada niejednokrotnie kilkadziesiąt osób, które potem się przesiadają pod Muzeum Narodowym lub ewentualnie wcześniej na Bagateli.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6921
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)

Post autor: Kaszmir » 25 lip 2025, 8:09

canoe_bart pisze: 24 lip 2025, 23:1220 nie widzę na DT z prostego powodu - spora część pasażerów wsiadających najdalej na Rondzie Grzegórzeckim czy Mogilskim się przesiada na Bagateli na linie w stronę Bronowic czy po prostu kończy trasę w centrum.
Przy zamkniętym węźle UJ wszystkie bronowickie linie i tak będą jechać przez Basztową więc punkt przesiadkowy przesunie się na Stary Kleparz / Teatr Słowackiego.

tramwajowy
Miłośnik
Posty: 94
Rejestracja: 13 maja 2023, 11:21
Lokalizacja: Prądnik Czerwony

Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)

Post autor: tramwajowy » 25 lip 2025, 9:04

Myślę, że w pierwszym etapie KMK będzie wyglądało w następujący sposób:
2, 6 - zawieszona
0 i 20 na Salwator
76 jak kiedyś z Rakowic na Płaszów
124/424 przez Zwierzyniecka
502 do Nowego Świata przez Zwierzyniecką
152/352 przez Karmelicką
7xx - Cichy Kącik - Filharmonia - Cichy Kącik
Pozdrawiam Marcin

miki3uwu
Pasażer
Posty: 45
Rejestracja: 28 mar 2025, 13:23
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)

Post autor: miki3uwu » 25 lip 2025, 14:03

20 na Salwator by musiało jechać przez Św. Gertrudy, a linia na Cichy Kącik by została całkowicie zamknięta, też autobusy by nie mogły jechać do przystanku UJ/AST.

canoe_bart
Miłośnik
Posty: 76
Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
Kontakt:

Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)

Post autor: canoe_bart » 25 lip 2025, 15:21

tramwajowy pisze: 25 lip 2025, 9:04 Myślę, że w pierwszym etapie KMK będzie wyglądało w następujący sposób:
2, 6 - zawieszona
0 i 20 na Salwator
76 jak kiedyś z Rakowic na Płaszów
124/424 przez Zwierzyniecka
502 do Nowego Świata przez Zwierzyniecką
152/352 przez Karmelicką
7xx - Cichy Kącik - Filharmonia - Cichy Kącik
Wątpię w przekierowanie 124 czy jakiejkolwiek innej linii przez Zwierzyniecką przede wszystkim ze względu na skrzyżowanie pod Filharmonią - pas ruchu ogólnego na Straszewskiego w stronę Filharmonii będzie zamknięty, a pas dla tramwajów na Straszewskiego może być za wąski, żeby umożliwić się mijanie tramwajów jadących na Franciszkańską lub Zwierzyniecką i autobusów jadących od strony Zwierzynieckiej (lub odwrotnie). Niby obecnie kursuje tam nocna 669, a w drugą stronę jeszcze jest 605, tylko obie linie kursują raz na godzinę, a na dodatek 605 i 669 w stronę Bagateli mają odjazdy w tej samej minucie, a kursy 669 akurat tutaj nie mijają się sobą.

Poza tym w takim przypadku trzeba by wyznaczyć tymczasowy przystanek pod Jubilatem w stronę Filharmonii, bo głupio, żeby zostawić obsługę Jubilatu tylko w jedną stronę (jeśli założymy, że linia będzie tam kursować analogicznie jak 722). Nie wspomnę o tym, że nawet linie nocne nie kursują Zwierzyniecką, mimo że sama jezdnia ma 7 metrów szerokości i teoretycznie autobus powinien bez problemów tamtędy przejechać.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6921
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)

Post autor: Kaszmir » 25 lip 2025, 17:50

tramwajowy pisze: 25 lip 2025, 9:04152/352 przez Karmelicką
Przez Karmelicką nie bo ciężko się złamać skręcając z Alej. "152" zapewne jak zwykle pojedzie przez Pawią, Aleje.
canoe_bart pisze: 25 lip 2025, 15:21Nie wspomnę o tym, że nawet linie nocne nie kursują Zwierzyniecką, mimo że sama jezdnia ma 7 metrów szerokości i teoretycznie autobus powinien bez problemów tamtędy przejechać.
Kilka lat temu pytałem w ZTP o skierowanie wariantów "605" (obecnie linia "609") przez Zwierzyniecką, wtedy nie chciano bo autobusy by hałasowały na płytach i budziły mieszkańców. Powiedziano mi że można wrócić do tematu po remoncie trasy ;-)

Gołąb_NGT8
Miłośnik
Posty: 96
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)

Post autor: Gołąb_NGT8 » 27 lip 2025, 11:18

20 na KG przez tunel.

Awatar użytkownika
Bautosz
Specjalista
Posty: 203
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)

Post autor: Bautosz » 27 lip 2025, 11:24

Nie podoba mi się ten pomysł. "20" musi zahaczać o I obwodnicę, żeby miało to jakiś sens i nie zostawiać Zabłocia, Wlk. Płaszowa z dublującą się linią do tunelu i bez żadnej alternatywy dojazdu do ściślejszego centrum i centrów przesiadkowych.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość