Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)
-
- Miłośnik
- Posty: 76
- Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
- Kontakt:
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)
Na pewno przez Aleję 3 Maja nic nie pojedzie, bo przede wszystkim nie będzie jak wytrasować potencjalnej dowozówki z centrum (nawet 8-metrowy Autosan miałby problem ze skrętem w lewo po wyjeździe z Kałuży). Daję niewielkie szanse na przekierowanie przez Reymonta, Piastowską i Aleję Focha którejś z linii obecnie kończących na Cracovii - tylko pytanie, jakie będą potoki na takiej trasie, jak znaczna większość studentów z Miasteczka Studenckiego się wyprowadzi za dwa tygodnie, a 20 za Muzeum Narodowym notowała co najwyżej przeciętne zapełnienie.
-
- Miłośnik
- Posty: 96
- Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)
A dałoby się 159 na Nowy Świat przez 3 Maja, Krasińskiego, Zwierzyniecką, Powiśle? Nie będzie musiało skręcać w lewo po wyjeździe z Kałuży.
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)
Gdy w 2002 roku remontowano torowisko w Piłsudskiego i Alei 3 Maja, to uruchamiano okrężną linię "303":
CICHY KĄCIK - Piastowska - Królowej Jadwigi - Aleja Focha - Aleja 3 Maja - CICHY KĄCIK
Nie wiem szczerze mówiąc, czy miała wzięcie i czy jest sens coś takiego robić obecnie...
Natomiast na zasadzie czystej teoretycznej ciekawostki - jak to jest, że ponad 20 lat temu 'dałosie' skierować autobus z Focha w 3 Maja, a teraz 'niedałobysie'? Geometria się tam nie zmieniła nic... Konieczne byłoby pewnie zdemontowanie wyspepki i pylonu, ale to raczej nie jest niemożliwe?
Kluczowym pytaniem pod kątem komunikacji zastępczej jest potencjalny odbiorca. Tu, zwłaszcza latem, kłania się przede wszystkim dojazd do Parku Jordana, z którego korzystają przede wszystkim rodziny. Jeżeli nie będzie komunikacji zastępczej, to praktycznie osoby z dziećmi zostaną odcięte od dojazdu publicznym transportem do Parku, bo przejście z Muzeum Narodowego dla małych dzieci to jednak dość daleka droga, zwłaszcza jeśli spojrzymy na przykład na wodny plac zabaw (ponad kilometr do przejścia).
Może fajnie byłoby uruchomić coś na wzór linii LR, kursującej w weekendy? I wtedy taka linia mogłaby jechać przez miasto - a już nie powiem, że promocyjnie super opcją byłoby połączyć Bagry z Parkiem Jordana:-) Tak, aby częściowo pokrywała się z trasą linii "20" - lub też wytrasować ją przez Podgórze SKA, Rondo Matecznego i Aleje. Linia weekendowa w wakacje to byłby mały koszt, a efekt mógłby być wart uwagi.
CICHY KĄCIK - Piastowska - Królowej Jadwigi - Aleja Focha - Aleja 3 Maja - CICHY KĄCIK
Nie wiem szczerze mówiąc, czy miała wzięcie i czy jest sens coś takiego robić obecnie...
Natomiast na zasadzie czystej teoretycznej ciekawostki - jak to jest, że ponad 20 lat temu 'dałosie' skierować autobus z Focha w 3 Maja, a teraz 'niedałobysie'? Geometria się tam nie zmieniła nic... Konieczne byłoby pewnie zdemontowanie wyspepki i pylonu, ale to raczej nie jest niemożliwe?
Kluczowym pytaniem pod kątem komunikacji zastępczej jest potencjalny odbiorca. Tu, zwłaszcza latem, kłania się przede wszystkim dojazd do Parku Jordana, z którego korzystają przede wszystkim rodziny. Jeżeli nie będzie komunikacji zastępczej, to praktycznie osoby z dziećmi zostaną odcięte od dojazdu publicznym transportem do Parku, bo przejście z Muzeum Narodowego dla małych dzieci to jednak dość daleka droga, zwłaszcza jeśli spojrzymy na przykład na wodny plac zabaw (ponad kilometr do przejścia).
Może fajnie byłoby uruchomić coś na wzór linii LR, kursującej w weekendy? I wtedy taka linia mogłaby jechać przez miasto - a już nie powiem, że promocyjnie super opcją byłoby połączyć Bagry z Parkiem Jordana:-) Tak, aby częściowo pokrywała się z trasą linii "20" - lub też wytrasować ją przez Podgórze SKA, Rondo Matecznego i Aleje. Linia weekendowa w wakacje to byłby mały koszt, a efekt mógłby być wart uwagi.
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)
3 Maja to jest dla autobusu no-go zone. Ilość parkujących ludzi i szerokość tej ulicy, plus jej późniejsza jednokierunkowość sprawia że nie widzę tego kompletnie. Może Nowy Świat-Jubilat-Muz. Narodowe-Tymczasowy AGH/UR-tymczasowy przy Reymana-CK?
ona/jej
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)
502 niech wydłużą do Cichego Kącika. Trzeba by tylko pomyśleć o jakimś przystanku na feldze przy Muzeum Narodowym. Ewentualnie dwukierunkowo przez Focha.
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)
Kolejny raz pokutujemy brak tramwaju przez Piastowską.
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)
Zapewne będzie tak
2 i 6 -> Połączone w 76 po trasie przez Pocztę Główną
13 -> Na trasie Nowy Bieżanów - Salwator
8, 18 -> Przekierowane przez Pocztę Główną i Stary Kleparz
20 -> Na trasie Mały Płaszów - Bronowice
no chyba że 20 pojedzie na Dworzec Towarowy, może nawet przez tunel pod dworcem żeby odciążyć 50, nawet może tylko kursy szczytowe 20
2 i 6 -> Połączone w 76 po trasie przez Pocztę Główną
13 -> Na trasie Nowy Bieżanów - Salwator
8, 18 -> Przekierowane przez Pocztę Główną i Stary Kleparz
20 -> Na trasie Mały Płaszów - Bronowice
no chyba że 20 pojedzie na Dworzec Towarowy, może nawet przez tunel pod dworcem żeby odciążyć 50, nawet może tylko kursy szczytowe 20
-
- Miłośnik
- Posty: 76
- Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
- Kontakt:
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)
20 nie widzę na DT z prostego powodu - spora część pasażerów wsiadających najdalej na Rondzie Grzegórzeckim czy Mogilskim się przesiada na Bagateli na linie w stronę Bronowic czy po prostu kończy trasę w centrum. Jakiekolwiek pchanie 20 przez Długą będzie się odbijać negatywnie na ciągu płaszowskim (zwłaszcza poza szczytem), a z kolei trasowanie z DT przez tunel, żeby za chwilę kończyć w Płaszowie, to nieporozumienie - przy TS do 20 w stronę centrum wsiada niejednokrotnie kilkadziesiąt osób, które potem się przesiadają pod Muzeum Narodowym lub ewentualnie wcześniej na Bagateli.
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)
Przy zamkniętym węźle UJ wszystkie bronowickie linie i tak będą jechać przez Basztową więc punkt przesiadkowy przesunie się na Stary Kleparz / Teatr Słowackiego.canoe_bart pisze: 24 lip 2025, 23:1220 nie widzę na DT z prostego powodu - spora część pasażerów wsiadających najdalej na Rondzie Grzegórzeckim czy Mogilskim się przesiada na Bagateli na linie w stronę Bronowic czy po prostu kończy trasę w centrum.
-
- Miłośnik
- Posty: 94
- Rejestracja: 13 maja 2023, 11:21
- Lokalizacja: Prądnik Czerwony
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)
Myślę, że w pierwszym etapie KMK będzie wyglądało w następujący sposób:
2, 6 - zawieszona
0 i 20 na Salwator
76 jak kiedyś z Rakowic na Płaszów
124/424 przez Zwierzyniecka
502 do Nowego Świata przez Zwierzyniecką
152/352 przez Karmelicką
7xx - Cichy Kącik - Filharmonia - Cichy Kącik
2, 6 - zawieszona
0 i 20 na Salwator
76 jak kiedyś z Rakowic na Płaszów
124/424 przez Zwierzyniecka
502 do Nowego Świata przez Zwierzyniecką
152/352 przez Karmelicką
7xx - Cichy Kącik - Filharmonia - Cichy Kącik
Pozdrawiam Marcin
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)
20 na Salwator by musiało jechać przez Św. Gertrudy, a linia na Cichy Kącik by została całkowicie zamknięta, też autobusy by nie mogły jechać do przystanku UJ/AST.
-
- Miłośnik
- Posty: 76
- Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
- Kontakt:
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)
Wątpię w przekierowanie 124 czy jakiejkolwiek innej linii przez Zwierzyniecką przede wszystkim ze względu na skrzyżowanie pod Filharmonią - pas ruchu ogólnego na Straszewskiego w stronę Filharmonii będzie zamknięty, a pas dla tramwajów na Straszewskiego może być za wąski, żeby umożliwić się mijanie tramwajów jadących na Franciszkańską lub Zwierzyniecką i autobusów jadących od strony Zwierzynieckiej (lub odwrotnie). Niby obecnie kursuje tam nocna 669, a w drugą stronę jeszcze jest 605, tylko obie linie kursują raz na godzinę, a na dodatek 605 i 669 w stronę Bagateli mają odjazdy w tej samej minucie, a kursy 669 akurat tutaj nie mijają się sobą.tramwajowy pisze: 25 lip 2025, 9:04 Myślę, że w pierwszym etapie KMK będzie wyglądało w następujący sposób:
2, 6 - zawieszona
0 i 20 na Salwator
76 jak kiedyś z Rakowic na Płaszów
124/424 przez Zwierzyniecka
502 do Nowego Świata przez Zwierzyniecką
152/352 przez Karmelicką
7xx - Cichy Kącik - Filharmonia - Cichy Kącik
Poza tym w takim przypadku trzeba by wyznaczyć tymczasowy przystanek pod Jubilatem w stronę Filharmonii, bo głupio, żeby zostawić obsługę Jubilatu tylko w jedną stronę (jeśli założymy, że linia będzie tam kursować analogicznie jak 722). Nie wspomnę o tym, że nawet linie nocne nie kursują Zwierzyniecką, mimo że sama jezdnia ma 7 metrów szerokości i teoretycznie autobus powinien bez problemów tamtędy przejechać.
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)
Przez Karmelicką nie bo ciężko się złamać skręcając z Alej. "152" zapewne jak zwykle pojedzie przez Pawią, Aleje.
Kilka lat temu pytałem w ZTP o skierowanie wariantów "605" (obecnie linia "609") przez Zwierzyniecką, wtedy nie chciano bo autobusy by hałasowały na płytach i budziły mieszkańców. Powiedziano mi że można wrócić do tematu po remoncie trasycanoe_bart pisze: 25 lip 2025, 15:21Nie wspomnę o tym, że nawet linie nocne nie kursują Zwierzyniecką, mimo że sama jezdnia ma 7 metrów szerokości i teoretycznie autobus powinien bez problemów tamtędy przejechać.

-
- Miłośnik
- Posty: 96
- Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)
20 na KG przez tunel.
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)
Nie podoba mi się ten pomysł. "20" musi zahaczać o I obwodnicę, żeby miało to jakiś sens i nie zostawiać Zabłocia, Wlk. Płaszowa z dublującą się linią do tunelu i bez żadnej alternatywy dojazdu do ściślejszego centrum i centrów przesiadkowych.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości