Wieści z Mobilis [A]

MM869
Miłośnik
Posty: 61
Rejestracja: 03 gru 2024, 9:47

Re: Wieści z Mobilis [A]

Post autor: MM869 » 05 lip 2025, 14:42

Ale to chodzi o to że ze względu na nowe przepisy cała elektronika musi spełniać wyższe normy bezpieczeństwa. I każda zmiana kodu to jest dużo dłuższa procedura niż dawniej, obwarowana dużo wyższymi restrykcjami. Autobus musi jechać na serwis (nie da się tego zrobić na zajezdni), łączenie przez serwer producenta z fabryką, ktoś to musi zatwierdzić itp. I to wszystko trwa.

tomek_m
Ekspert
Posty: 521
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Wieści z Mobilis [A]

Post autor: tomek_m » dzisiaj, 0:41

Skoro teraz wszystkie pojazdy to komputery na kółkach czy to elektryki czy spalinowe, to hipotetyczna możliwość włamania do systemu pokładowego spowoduje, że ktoś sobie z zacisza domowego wyjedzie tramwajem z zajezdni i zrobi po mieście 2-3 kółka zanim decydenci wyłączą prąd bo przecież aby wyłączyć zasilanie to pewnie są wcześniej odpowiednie procedury urzędowe przepisy, wnioski itp...

Niedawno miałem samochód na serwisie i zapytałem mechanika czy przez złącze OBD można sterować samochodem czy tylko odczytywać błędy. Odpowiedź była że można sterować. Podpiął pod OBD w pojeździe nadajnik bluetooth za 50zł i za pomocą smartfona z aplikacją zdalnie sterował dosłownie wszystkim co jest na wyposażeniu pojazdu. Nie było dostępu tylko do automatycznej skrzyni biegów. A pojazd z 2017 roku.

A co do tramwaju co sobie sam wyjechał z zajezdni to przed laty chyba było coś takiego (w Warszawie?) jakiś błąd w systemie i tramwaj sam jeździł po mieście.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości