Tymczasowo ta zmiana na pewno byłaby na plus, ale obawiam się, że po przywróceniu "194" na stałą trasę w ZTP na pewno pojawiłaby się myśl by takie "106" (nawet w formie "136") zostawić na Podwawelskim, a w zamian za to cichaczem "494" do piachu. I Kliny z f15 do Alej na stałeKaszmir pisze: 01 lip 2025, 14:07 Wobec zostawienia południowej Kobierzyńskiej z jedynie "194" co 20 minut do centrum, wg mnie powinno się skierować "106" (jako "706") przez Kapelankę do Os. Podwawelskiego. Wydłużenie ok. dwa kilometry na kurs więc nie aż tak dużo. A zmiana odciążyłaby linię "194" i ogólnie zapewniła lepszy dojazd. Połączenie Kobierzyńskiej z Łagiewnikami i tak zapewnia "196/496"
Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
-
Mr. Passenger
- Specjalista
- Posty: 217
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Nie wiem jak obecnie mieszkańcy Pod Fortem, ale ja mieszkający na Kobierzyńskiej w końcu podróżuję 194 we w miarę fajnych warunkach mimo tego iż jeździ co 20 minut. Przedtem po rozpoczęciu wakacji ludzie jeździli jak śledzie. To pokazuje jak brak jest linii z pętli w okolicach Komuny Paryskiej która obsłuży duży potok przystanków: Skośna, Torfowa, Zachodnia, Rostworowskiego. Co mi ze 194/494 skoro z Klin jak ona już z Pod Fortem i Borkowskiej jechała zapchana. Zobaczymy jaki rozkład zrobią po wakacjach. Wydaje mi się że dobrą decyzją było przedłużenie 722 do Klin....
-
outofrange
- Pasażer
- Posty: 48
- Rejestracja: 18 lip 2020, 10:59
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Taka sama sytuacja w 722/794. Rozdzielenie potoków od Kobierzyńskiej dało zdecydowaną poprawę komfortu podróżowania.
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Jest też łącznie więcej kursów do centrum bo wykorzystano dotychczas słabo zapełnione "722". W efekcie, zamiast 6 kursów/h w szczycie ("194/494"), łącznie z tych dwóch ciągów (Kliny, Kobierzyńska) jest teraz dziewięć kursów/h ("194/794", "722").
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Przy czym wydaje mi się, że stwierdzenie, że jest więcej kursów do centrum jest trochę na wyrost. Może na papierze, ale w praktyce zarówno osoby jeżdżące z Klinów, jak i z Kobierzyńskiej, tracą (możliwe, że Kliny mają tyle samo kursów na godzinę, ale autobusy jadą nieco bardziej naokoło). Kliny mają 794 i 722, a Kobierzyńska 194. I każdy z rejonów ma tylko dane opcje do wyboru - Kliny nie korzystają z 194, a Kobierzyńska z 722/794.Kaszmir pisze: 05 lip 2025, 10:17 Jest też łącznie więcej kursów do centrum bo wykorzystano dotychczas słabo zapełnione "722". W efekcie, zamiast 6 kursów/h w szczycie ("194/494"), łącznie z tych dwóch ciągów (Kliny, Kobierzyńska) jest teraz dziewięć kursów/h ("194/794", "722").
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Tak, pełna zgoda, chodziło mi o rozkład potoków - że te potoki przed remontem rozkładały się na 6 kursów/h (w poprzednich latach na 8), teraz jest na 9. To tak w uproszczeniu bo pewnie część pasażerów przeniosła się czy to do innych linii (trochę "736"?), czy do aut.Aszaf pisze: 05 lip 2025, 11:02Przy czym wydaje mi się, że stwierdzenie, że jest więcej kursów do centrum jest trochę na wyrost. Może na papierze, ale w praktyce zarówno osoby jeżdżące z Klinów, jak i z Kobierzyńskiej, tracą (możliwe, że Kliny mają tyle samo kursów na godzinę, ale autobusy jadą nieco bardziej naokoło). Kliny mają 794 i 722, a Kobierzyńska 194. I każdy z rejonów ma tylko dane opcje do wyboru - Kliny nie korzystają z 194, a Kobierzyńska z 722/794.
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
To jak sobie mają poradzić pasażerowie 293 z Kopanki czy Skawiny (np. Energetyków), których remont w Krakowie nie powinien dotyczyć?
Bez stresu, to tylko post 
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Można było chociaż na 283 wprowadzić co któryś kurs do Kopanki. Nie rozumiem tego zagrania.krk_kmk pisze: 09 lip 2025, 17:36 To jak sobie mają poradzić pasażerowie 293 z Kopanki czy Skawiny (np. Energetyków), których remont w Krakowie nie powinien dotyczyć?
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
233 również zawieszone. Mmniej kursów 213, 203, 223. Duże cięcia w Skawinie w ostatnim czasie.
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
I tak ludzie stamtąd głównie S1 jeżdżą. 293 to głównie dzieciaki szkolne. Jak nie wróci po wakacjach, to wtedy może być problem.krk_kmk pisze:To jak sobie mają poradzić pasażerowie 293 z Kopanki czy Skawiny (np. Energetyków), których remont w Krakowie nie powinien dotyczyć?
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Czyli pasażerowie 204 na odcinku BF-CM nie dostali nic w zamian, a pasażerowie chcący jechać z BF do Skawiny nie mają 204 na przesiadkę na Babińskiego, 293 zawieszone czyli zostali tylko z 243, ewentualnie 245 ale trasa przez Mogilany średnio atrakcyjna.
Aż się dziwię, że ZTP nie wpadło na pomysł skrócenia 151
bo gdyby było rondo gotowe na Zawiłej, to pewnie byśmy mieli trasę BF - Polana Żywiecka.
PS. A tak na serio to obserwuję 151 na odcinku od Swoszowice SKA do Polana Żywiecka i nie widzę, aby ktokolwiek tam jechał poza przypadkowymi osobami.
Aż się dziwię, że ZTP nie wpadło na pomysł skrócenia 151
PS. A tak na serio to obserwuję 151 na odcinku od Swoszowice SKA do Polana Żywiecka i nie widzę, aby ktokolwiek tam jechał poza przypadkowymi osobami.
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Kwestia niestety jest taka że nie ma za bardzo jak sobie z tą sytuacją poradzić. Jedynym rozwiązaniem jest danie na 151 krótszych wozów i wraz z tym puszczeniem jej przez skośną do ul. Czerwone Maki. Żadna inna opcja nie wchodzi w grę. Chociaż biorąc pod uwagę, że ta część Zawiłej będzie pozbawiona wgl KM to może niech zostanie tak jak jest.Mikix pisze: 09 lip 2025, 20:45 Czyli pasażerowie 204 na odcinku BF-CM nie dostali nic w zamian, a pasażerowie chcący jechać z BF do Skawiny nie mają 204 na przesiadkę na Babińskiego, 293 zawieszone czyli zostali tylko z 243, ewentualnie 245 ale trasa przez Mogilany średnio atrakcyjna.
Aż się dziwię, że ZTP nie wpadło na pomysł skrócenia 151bo gdyby było rondo gotowe na Zawiłej, to pewnie byśmy mieli trasę BF - Polana Żywiecka.
PS. A tak na serio to obserwuję 151 na odcinku od Swoszowice SKA do Polana Żywiecka i nie widzę, aby ktokolwiek tam jechał poza przypadkowymi osobami.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Było już wspominane, że Skośna jest prawdopodobnie zbyt ciasna na km.
A zawieszenie "293" mimo wszystko szokuje. Niezła wymówka - ponieważ zamknięto kawałek ulicy na końcu trasy, to zawieszona zostaje cała linia, włącznie z odcinkiem do Kopanki gdzie była jedynym autobusem KMK (nawet jeśli to tylko osiem kursów dziennie)
A zawieszenie "293" mimo wszystko szokuje. Niezła wymówka - ponieważ zamknięto kawałek ulicy na końcu trasy, to zawieszona zostaje cała linia, włącznie z odcinkiem do Kopanki gdzie była jedynym autobusem KMK (nawet jeśli to tylko osiem kursów dziennie)
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
To ja niestety wiem. Więc poza tym nie ma nic innego. Czyli w zasadzie nie ma nic XD. Jednakże też rozmyślam nad sensem zawieszania. Wystarczyłoby skrócić linie do pętli w Skawinie. Wszystko byłoby lepsze niż toKaszmir pisze: 09 lip 2025, 23:43 Było już wspominane, że Skośna jest prawdopodobnie zbyt ciasna na km.
A zawieszenie "293" mimo wszystko szokuje. Niezła wymówka - ponieważ zamknięto kawałek ulicy na końcu trasy, to zawieszona zostaje cała linia, włącznie z odcinkiem do Kopanki gdzie była jedynym autobusem KMK (nawet jeśli to tylko osiem kursów dziennie)![]()
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 6 gości
