Metro / premetro

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje

Czy jesteś za budową metra w Krakowie?

Tak, metra ciężkiego
23
26%
Tak, metra lekkiego (premetra)
48
54%
Nie
15
17%
Nie mam zdania
3
3%
 
Liczba głosów: 89

kucyk
Ekspert
Posty: 2427
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Metro / premetro

Post autor: kucyk » wczoraj, 18:12

Artykuł z ostatniego czerwca br.:
To obszary takie jak m.in. os. Kliny, południowy Kurdwanów, rejon Bonarki, część Prokocimia w rejonie Szpitala Uniwersyteckiego, na północy tereny w rejonie sklepu IKEA, a jeżeli chodzi o wschodnią cześć miasta, to przede wszystkim osiedle Avia, rejon ul. Sołtysowskiej.
Źródło: https://dziennikpolski24.pl/jak-pojedzi ... 2-27735895

kucyk
Ekspert
Posty: 2427
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Metro / premetro

Post autor: kucyk » wczoraj, 19:34

Natomiast w maju br. padła propozycja dwóch linii metra. Jedna z Północy miasta na południe w rejony Prokocimia i Bieżanowa:
- Jeśli władze Krakowa zdecydują, do czego namawiam, że pierwsza linia metra obierze azymut z centrum miasta na północny wschód, czyli na przykład w kierunku Alei Generała Andersa do Placu Centralnego im. Ronalda Reagana, to jej drugim naturalnym azymutem powinien północny zachód, czyli ogromna dzielnica Dębniki – aż do jej najbardziej wysuniętych w kierunku autostrady A4 nowych, wielorodzinnych osiedli mieszkaniowych, czyli trzeba byłoby przejść pod Wisłą. Prostą konsekwencją takiego poprowadzenia pierwszej linii metra (linii M1) powinna być decyzja, że druga ;linia krakowskiego metra pobiegnie z północnego zachodu, czyli z terenu dzielnic Bronowice i Krowodrza, przez centrum na południowy wschód miasta, czyli do dzielnic Podgórze i Bieżanów Prokocim – proponował podczas poniedziałkowego spotkania Wojciech Matyjasiak, sekretarz zarządu Społecznego Komitetu Budowy Metra.
Źródło: https://dziennikpolski24.pl/plan-budowy ... 2-27534003

Gołąb_NGT8
Miłośnik
Posty: 86
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Re: Metro / premetro

Post autor: Gołąb_NGT8 » dzisiaj, 11:07

Pierwsze linie metra powinny biec prosto. Jeśli na Hucie i Podgórzu są potoki, to niech zrobią dwie linie z przesiadką. Powinno być M1 (U1) Nowa Huta -> Bronowice Małe i M2 (U2) Prądnik Biały/AGH -> Dębniki -> Nowy Bieżanów.

Awatar użytkownika
Bautosz
Znawca
Posty: 188
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Metro / premetro

Post autor: Bautosz » dzisiaj, 12:42

Gołąb_NGT8 pisze: dzisiaj, 11:07 Pierwsze linie metra powinny biec prosto. Jeśli na Hucie i Podgórzu są potoki, to niech zrobią dwie linie z przesiadką. Powinno być M1 (U1) Nowa Huta -> Bronowice Małe i M2 (U2) Prądnik Biały/AGH -> Dębniki -> Nowy Bieżanów.
Co znaczy, że linie powinny biec prosto? Ma powstać tunel, który projektanci odrysują linijką?

Ankin
Specjalista
Posty: 236
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28

Re: Metro / premetro

Post autor: Ankin » dzisiaj, 15:50

Bautosz pisze: dzisiaj, 12:42 Co znaczy, że linie powinny biec prosto? Ma powstać tunel, który projektanci odrysują linijką?
Autorowi ww. stwierdzenia zapewne chodziło o to, żeby docelowe linie miticznego, krakowskiego metra, które może zobaczą nasze prawnuki :lol: biegły w miarę w linii prostej bez niepotrzebnych zawijasów - coś na wzór lini M1 warszawskiego metra.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości