- Linie, trasy, rozkłady
-
Robert
- Specjalista
- Posty: 248
- Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35
Post
autor: Robert » 10 lip 2025, 0:19
Całkowicie bez obsługi będą przystanki Zawiła, Las Borkowski i wcześniej Borkowska.
Dla okolicy zostaje jedynie Komuny Paryskiej z 736... ew spacer z Kliny Zacisze

-
Ydhflx
- Ekspert
- Posty: 669
- Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17
Post
autor: Ydhflx » 10 lip 2025, 0:21
Skawina szuka oszczędności. Przypominam, z powodu remontu w Krakowie zawieszono "233", również bez żadnej rekompensaty w części skawińskiej. Wtedy mi tu napisano, że autobus się nie zmieści... Jak to się mówi, przypadki chodzą parami. A w zasadzie to więcej niż parami, jak zauważył ktoś wyżej, pocięto i 3 inne linie.
A jeśli Skawina naprawdę chce oszczędności, to ja już pisałem (do nich, co olali, oraz tutaj) - 283 (jeden z dwóch) jedzie tuż po 253 de facto będąc trasą skróconą tejże linii. Włączamy 283 do 253, i albo mamy brygadę mniej przy tylko nieco gorszej f (f30), albo f20 do Skawina Ajka za obecne pieniądze. Obecnie jest synchronizacja 8+30+22.
-
Aszaf
- Miłośnik
- Posty: 51
- Rejestracja: 17 kwie 2023, 15:48
Post
autor: Aszaf » 10 lip 2025, 12:01
151 można skierować do Pod Fortem, zamiast kończyć trasę na SKA Swoszowice. Na SKA obecnie praktycznie nikt nie dojeżdża - ludzie z Żywieckiej dojeżdżają 151 do tramwaju na Borek i właściwie tylko w tych rejonach ta linia jest wykorzystywana.
Po co uruchamiano 104, jeżeli znowu odcina się Kliny od dojazdu do kolei. Teraz, kiedy nie trzeba synchronizować 104 z 204, może dałoby się też 151 dowiązać z odjazdami pociągów ze Swoszowic? Znaczy kogo ja oszukuję, na pewno nic takiego się nie stanie
-
Jelczyk
- Ekspert
- Posty: 1079
- Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24
Post
autor: Jelczyk » 10 lip 2025, 12:05
Aszaf pisze: 10 lip 2025, 12:01
151 można skierować do Pod Fortem, zamiast kończyć trasę na SKA Swoszowice. Na SKA obecnie praktycznie nikt nie dojeżdża - ludzie z Żywieckiej dojeżdżają 151 do tramwaju na Borek i właściwie tylko w tych rejonach ta linia jest wykorzystywana.
Po co uruchamiano 104, jeżeli znowu odcina się Kliny od dojazdu do kolei. Teraz, kiedy nie trzeba synchronizować 104 z 204, może dałoby się też 151 dowiązać z odjazdami pociągów ze Swoszowic? Znaczy kogo ja oszukuję, na pewno nic takiego się nie stanie
Mogli 736 wydłużyć do SKA, a 151 puścić do Pod Fortem od Zakopiańskiej.
-
Quackked
- Pasażer
- Posty: 42
- Rejestracja: 18 kwie 2024, 14:42
Post
autor: Quackked » 06 sie 2025, 12:55
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1536-2025
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od dnia 09.08.2025 r. (sobota) w związku z budową ul. 8 Pułku Ułanów zostanie zamknięta dla ruchu ul. Zawiła, między ul. Żywiecką a Cmentarzem Borek Fałęcki. Nastąpią zmiany w funkcjonowaniu linii KMK.
Linie autobusowe:
linia 151 – zostanie skierowana na kolejną trasę czasowo-zmienioną (skróconą):
Borek Fałęcki – … – Las Borkowski;
bez obsługi pozostaną przystanki na dotychczasowej trasie zmienionej: Cmentarz Borek Fałęcki 01/02, Góra Borkowska 03, Judyma 01/02, Kąpielowa 03/04, Swoszowice SKA 02;
zostanie uruchomiony tymczasowy przystanek Las Borkowski 72 (końcowo-początkowy) na pętli zlokalizowanej przy skrzyżowaniu ulic Żywiecka/Zawiła.
linia 721 – zostanie uruchomiona tymczasowa linia autobusowa na trasie:
Borek Fałęcki – Zakopiańska, Zawiła – Cmentarz Borek Fałęcki;
na trasie będą obsługiwane przystanki: Borek Fałęcki 04, Góra Borkowska 01/02, Cmentarz Borek Fałęcki 71 (końcowy) /02 (początkowy);
zostanie uruchomiony tymczasowy przystanek Cmentarz Borek Fałęcki 71 (końcowy) na pętli zlokalizowanej w rejonie parkingu przy cmentarzu.
Rozkłady jazdy zostaną zmienione.
Powiem Wam, że coraz ciekawiej się ogląda te zmiany na "151". Zaraz będzie wyjeżdżać z Borku Fałęckiego i kończyć pod CH Zakopianka

-
Pokrzywa
- Ekspert
- Posty: 542
- Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37
Post
autor: Pokrzywa » 06 sie 2025, 15:23
Nie żeby coś - taka linia miałaby branie

Carrefourowi już się nie chce puszczać busa ale kiedyś pamiętam że jechał czasami zapchany full, gdzie inni widzą cięcia trzeba widzieć okazje!
ona/jej
-
tomaszep42
- Specjalista
- Posty: 316
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Post
autor: tomaszep42 » 06 sie 2025, 17:39
Cyjan pisze: 06 sie 2025, 15:23
Nie żeby coś - taka linia miałaby branie

Carrefourowi już się nie chce puszczać busa ale kiedyś pamiętam że jechał czasami zapchany full, gdzie inni widzą cięcia trzeba widzieć okazje!
Pamiętam ultrakrótką linię z Geant na Bora-Komorowskiego (dziś CH Krokus) do Ronda Barei (okrężna, bywał tu ciekawy tabor - Scanie 112 oraz np Jelcz pr110 po tuningach taki jakby bardziej niskowejściowy - gdzieś lata 1999/2000), oraz linię Rondo Matecznego - CH Bonarka. A swego czasu (1998) pamiętam jak linie autobusowe "borkowskie" robiły kółko z Zakopiańskiej przez Carrefoura na pętlę w Borku. Co miało nawet sens - na zakupy trzeba było podreptać z tramwaju a do tramwaju z siatami już podjechać. No kiedyś tam przejechał mi niestety koło nosa taki krótki Ikarus z tylnymi drzwiami przerobionymi na okno na 255 - wtedy był leasing prywatnych autobusów przez MPK na niektóre linie podmiejskie i różne kwiatki tam się widziało - ponieważ równocześnie podjechał inny autobus na ten przystanek a z tamtego niestety nikt nie wysiadał

-
tomek_m
- Ekspert
- Posty: 556
- Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
- Lokalizacja: Michałowice
Post
autor: tomek_m » 06 sie 2025, 23:36
tomaszep42 pisze: 06 sie 2025, 17:39wtedy był leasing prywatnych autobusów przez MPK na niektóre linie podmiejskie i różne kwiatki tam się widziało - ponieważ równocześnie podjechał inny autobus na ten przystanek a z tamtego niestety nikt nie wysiadał
To raczej nie był leasing tylko prywaciarze obsługiwali wybrane linie autobusowe na zlecenie MPK. (Tzw podwykonawcy)
Pamiętam że na 227 oraz na 238 jeździło przez pewien czas KPPU.
-
Pokrzywa
- Ekspert
- Posty: 542
- Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37
Post
autor: Pokrzywa » 07 sie 2025, 0:12
Ten autobus do Bonarki to mi wogle wypadł z pamięci a był faktycznie. To tłumaczy ten układ drogowy od strony komina, który wygląda jakby tam miał być przystanek. Swoją drogą rozwiązałoby to fatalnego peronu w wąwozie na Kamieńskiego.
ona/jej
-
Kolec
- Specjalista
- Posty: 253
- Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54
Post
autor: Kolec » 07 sie 2025, 10:24
Warto zwrócić uwagę, iż pod koniec istnienia ten autobus do Bonarki był płatny.
-
Aułrora
- Specjalista
- Posty: 422
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
Post
autor: Aułrora » wczoraj, 9:30
Na grupce osiedlowej Os. Pod Fortem ostatnio zaczęto głośno debatować nad siatką komunikacyjną, która mogłaby zostać zmieniona po zakończeniu robót na Zawiłej i Borkowskiej. Mieszkańcy chcieliby aby układ linii zastępczych został na stałe. Czyli:
- 722 zostaje na stałe z korektą aby kursowała przez: Wadowicka - Rondo Matecznego - Konopnickiej - R. Grunwaldzkie - [...]
- 736 pod szyldem 104 aby kursowała przez: Komuny Paryskiej - Zaporoską/Krymską - Wicherkiewicza - Os. Pod Fortem - [...] - Swoszowice SKA
- no i przez Kobierzyn (ul. Kobierzyńską) 194/494
Nie ukrywam, że sam jako iż mi nie po drodze 722-ką do domu, sam z niej korzystałem stosunkowo często, chociaż mam obawy, że przez pryzmat "dublowania się z tramwajem" linii w stałej siatce transportu publicznego mogłoby być gwoździem do trumny zmian które chcieliby mieszkańcy (co widać było przy linii 155).
Za 722 chciano by linia 136 i 191 poszły do piachu a wszystkie kursy wchłonęła 722.
Osobiście jeżeli jest popyt na daną linię (i raczej nie wynikający z faktu niemożności dojazdu w inny sposób do centrum) to warto go nie gasić na siłę. Chociaż w takiej sytuacji to tylko 194 będzie jedynym sensownym połączeniem ul. Borkowskiej z resztą Krakowa.
Więc ogólnie nie wiadomo jak na te powyższe postulaty, które radni będą chcieli przekazać ZTP zostaną przez ten urząd rozpatrzone. To chciałbym aby zostały pozytywnie, bo ogólnie mieszkańcom taki stan rzeczy się podoba, a sądzę, że ludzie 136 nie polubili przez jej okres istnienia (bo korzystając z obu wariantów [106/136] widziałem częściej 106-stkę pełniejszą na odnodze niż 136).
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~
Dawid (czyli ja

)
-
Kojak
- Ekspert
- Posty: 865
- Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49
Post
autor: Kojak » wczoraj, 11:28
722 moze mieć sens po zakończeniu remontu, wszak jest to wygodny dojazd i do Łagiewnik (kolejny węzeł przesiadkowy), i do Matecznego (kolejny) i do Ronda Grunwaldzkiego (wreszcie).
Pętla w Borku Fałęckiem jest bardzo niekomfortowa, tramwaje bardzo oddalone od autobusów. Wielka szkoda, że jak (chyba) 20 lat temu przebudowali pętli tramwajową to nie zrobili tam też dworca autobusowego.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6968
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » wczoraj, 13:32
Brak połączenia węzła przesiadkowego w Borku z Alejami jest problemem od czasu likwidacji "119". Podejrzewam jednak, że Miasto nie zgodzi się na utrzymanie "722" - raz że dublowanie tramwajów, dwa że spore koszty które likwidacja "136" i "191" pokryłaby tylko w niewielkiej części.
Też mam nadzieję, że po remoncie uda się skierować "104" po trasie linii "736". Tajemnicą poliszynela jest, że "104" docelowo ma kursować przez Komuny Paryskiej, tylko raczej czekano aż zostanie wybudowany nowy układ drogowy na południe od pętli "Pod Fortem" i nim zostałaby skierowana linia. Gdyby udało się teraz z przejazdem przez osiedle to tym lepiej. Mam jednak obawy, czy nie będzie wojny o miejsca parkingowe?
-
Kojak
- Ekspert
- Posty: 865
- Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49
Post
autor: Kojak » wczoraj, 13:43
Zatem zróbmy 119 ale nie do Borku tylko na Kliny po trasie 722. O zapełnienie nie ma się co martwić.
Argumenty o dublowaniu tramwaju niech sobie zikit wsadzi, bo jakoś na ruczaj dublują i tragedii nie ma.
-
scyzor663
- Specjalista
- Posty: 333
- Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36
Post
autor: scyzor663 » wczoraj, 13:52
Zaraz się tu odezwą miłośnicy przywiązania do numerów i będzie krzyk, że 119 jest legendarne i jest zakaz użycia tego numeru na trasie innej niż kiedyś

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 1 gość